![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Bij de bestelling van de DVD en de Software heb je waarschijnlijk een Supercode van 16 tekens ontvangenAndreHellinga schreef: P.S.: Dit deed ie eerder niet! In 1e instantie niet "vrij" en verscheen de kaart van europa op schaal 1000km, maar na de software update en nieuwe DVD 2011 is t begonnen!
Hide post links |
Hide post links |
Hallo Gerritje,Gerritje schreef:Bij de bestelling van de DVD en de Software heb je waarschijnlijk een Supercode van 16 tekens ontvangenAndreHellinga schreef: P.S.: Dit deed ie eerder niet! In 1e instantie niet "vrij" en verscheen de kaart van europa op schaal 1000km, maar na de software update en nieuwe DVD 2011 is t begonnen!
Deze moet je invoeren nadat de unit is geupdate en een Supercode DVD is ingelegd.
Daarbij moet er wel een positie zin berkend want anders klopt de tijd van je toestel niet en kun je helemaal geen code invoeren. Is dat wel op de juiste manier gedaan?
Ook met correct aangesloten bedrading kan het ontbreken van de supercode de oorzaak zijn!
Hide post links |
Hide post links |
idd C-IQ DVD 2004-02 Europa! ook steeds de melding land niet vrij klopt! Vervolgens software update MO5712 correct uitgevoerd en daarna de nieuwe DVD C-IQ / DVD met SC 2010-2011 Europa erin gedaan en de SC ingevoerd. Misschien de code niet of niet correct opgeslagen ofzo? Ben op zoek naar handleiding misschien staat daar iets in. Gebruik trouwens wel een kopie DVD om t origineel in goede staat te houden, kan dat t zijn?Gerritje schreef:Welke DVD gebruikte je voordat je deze aanschafte?
Als er namelijk komt te staan dat het land niet vrij is, kan dat alleen maar een zgn C-IQ DVD zijn geweest of je hebt nog geen supercode ingevoerd
Hide post links |
Hide post links |
Ok, bedankt jongens! Ik zal voortaan de originele DVD gebruiken en mijn kopie als kopie houden. Ik had ergens anders gelezen dat juist originele DVD's de lens kunnen beschadigen door de inktlaag.Gerritje schreef:Als je de Supercode verkeerd had ingevoerd was deze niet geaccepteerd
Het gebruik van een kopie cd hoeft niet per definitie tot problemen te leiden maar kan wel gevolgen hebben voor de levensduur van de laserlens
Je kunt er nu vanuitgaan dat zoals JW al aan heeft gegevenm A4 en A7 verkeerd zijn aangesloten
Hide post links |
Hide post links |
Weet ik, ivm werk/hobby brand ik honderden cd's/dvd's weet er inmiddels aardig wat vanaf, maar door het snelle roteren kunnen verfdeeltjes losraken en de lens vervuilen en/of beschadigen, 'n kopie is zo goed als vrij van inkt en heeft dezelfde spiegelzijde als t origineel. Als je kwaliteit gebruikt maakt een kopie echt geen verschil. Ik durf te beweren dat ze vaak beter zijn dan sommige originelen. Maar goed ik zal voortaan t origineel laden. Heb inmiddels de handleiding gevonden. Ga deze eens rustig doorlezen en de bedrading na laten kijken.Gerritje schreef:De lens zit aan de onderzijde om de reflectielaag af te tasten
Als de lens beschadigt door de inkt heb je de dvd er ondersteboven in gestopt
Hide post links |
Hide post links |