Eonon D5101 dubbel din aansluitproblemen vw polo 2004
-
- Starting Member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 14 feb 2011 14:03
Re: Eonon D5101 dubbel din aansluitproblemen vw polo 2004
Heb hier een schema gemaakt hoe je een quadlock kunt ombouwen naar een ISO.
Gerritje, wat maakt het nu uit of ik een appel een peer noem.
Volgens mij vroegen er twee forum gebruikers naar een oplossing ik probeer ze te helpen.
Als jij de termen weet en ik de kennis dan hebben we ze toch geholpen
Gerritje, wat maakt het nu uit of ik een appel een peer noem.
Volgens mij vroegen er twee forum gebruikers naar een oplossing ik probeer ze te helpen.
Als jij de termen weet en ik de kennis dan hebben we ze toch geholpen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Re: Eonon D5101 dubbel din aansluitproblemen vw polo 2004
Het maakt wel degelijk uit, ook al omdat je in de tekening ook onzin vekondigt. Als je je klanten serieus neemt is het minste wat je kunt doen de juiste terminologie gebruiken. Er zijn namelijk ook klanten die er wel verstand van hebben
En een Quadlock kun je niet ombouwen naar ISO want in de Quadlock zitten noch een geschakelde 12 volt noch een achteruitrijsignaal.
En een Quadlock kun je niet ombouwen naar ISO want in de Quadlock zitten noch een geschakelde 12 volt noch een achteruitrijsignaal.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 14 feb 2011 14:03
Re: Eonon D5101 dubbel din aansluitproblemen vw polo 2004
Wij hebben hem op deze manier aangesloten en alle modellen zijn aan de praat gegaan.Gerritje schreef:Het maakt wel degelijk uit, ook al omdat je in de tekening ook onzin vekondigt. Als je je klanten serieus neemt is het minste wat je kunt doen de juiste terminologie gebruiken. Er zijn namelijk ook klanten die er wel verstand van hebben
En een Quadlock kun je niet ombouwen naar ISO want in de Quadlock zitten noch een geschakelde 12 volt noch een achteruitrijsignaal.
Ze werken nog steeds allemaal.
Het enigste wat ik probeer te doen is mijn ervaring in deze radio naar de overige forum gebruikers over te dragen.
Als jij het wel weet leg de heren dan eens uit wat ze wel kunnen doen om de radio's aan de praat te krijgen?
Dus jij wilt eigenlijk beweren dat een Quadlock nooit zal werken op een iso aanlsuiting?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Re: Eonon D5101 dubbel din aansluitproblemen vw polo 2004
Een Quadlock zal nooit werken op een radio met ISO aansluiting vanwege de ontbrekende signalen
Daar zal altijd een CAN bus adapter nodig zijn
Daar zal altijd een CAN bus adapter nodig zijn
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 14 feb 2011 14:03
Re: Eonon D5101 dubbel din aansluitproblemen vw polo 2004
Als je auto duz niet voorzien is van een quadlock aansluiting maar een iso aansluiting, en niet is voorzien van een canbus dan kun je de CANBUSADAPTER dus ontkoppelen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Re: Eonon D5101 dubbel din aansluitproblemen vw polo 2004
Als je een auto hebt met een CAN bus systeem zitten er in de Quadlock-stekker in principe slechts 4 aansluitingen:
Andersom kun je een radio/navi met quadlockaansluiting niet zonder het gebruik van een CAN emulator aansluiten op de aanwezige ISO stekker.
- Massa
- 12 volt
- CAN High
- CAN Low
Andersom kun je een radio/navi met quadlockaansluiting niet zonder het gebruik van een CAN emulator aansluiten op de aanwezige ISO stekker.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 722
- Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42
Re: Eonon D5101 dubbel din aansluitproblemen vw polo 2004
heren, heren,
vecht dit even lekker uit via pb of e-mail, of ga even bij elkaar langs om je gelijk te halen.
vecht dit even lekker uit via pb of e-mail, of ga even bij elkaar langs om je gelijk te halen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 07 dec 2008 18:07
Re: Eonon D5101 dubbel din aansluitproblemen vw polo 2004
waarom?
ik vindt de discussie wel goed en leer ervan.
Dus zullen anderen er ook wat aan hebben.
Alleen: als er zoveel ervaring is waarom dan niet gelijk de juiste onderdelen / aansluitingen vermelden?
Bestaat er in de aftermarket [lees car audioshop] niet een verloopstekker om van Quadlock naar ISO om te stekkeren? [er van uitgaande dat de radio / navi een CANBUS adapter heeft]
ik vindt de discussie wel goed en leer ervan.
Dus zullen anderen er ook wat aan hebben.
Alleen: als er zoveel ervaring is waarom dan niet gelijk de juiste onderdelen / aansluitingen vermelden?
Bestaat er in de aftermarket [lees car audioshop] niet een verloopstekker om van Quadlock naar ISO om te stekkeren? [er van uitgaande dat de radio / navi een CANBUS adapter heeft]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 722
- Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42
Re: Eonon D5101 dubbel din aansluitproblemen vw polo 2004
Maar het wordt niet interessant meer, als het bij een eeuwig welles nietes spelletje blijft.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 01 feb 2011 23:14
Re: Eonon D5101 dubbel din aansluitproblemen vw polo 2004
Vind het idd erg interessant! Als ik het even mag samenvatten werkt de boel niet omdat de radio/nav een canbussysteem is en mijn vw nog niet compatible is met dit canbus systeem. Om het te laten werken moet ik of een canbus emulator/simulator kopen voor mijn vw of het canbussysteem uit mijn radio/nav halen en direct op de iso stekkers aansluiten.
Jullie zeggen dat beide opties mogelijk zijn. Het verklaard iig een hoop dat mijn systeem enkel een piepje gaf bij het aansluiten. De plus werd niet geschakeld door de canbus aangezien deze totaal niet aanwezig was.
Klopt mijn verhaal?
Jullie zeggen dat beide opties mogelijk zijn. Het verklaard iig een hoop dat mijn systeem enkel een piepje gaf bij het aansluiten. De plus werd niet geschakeld door de canbus aangezien deze totaal niet aanwezig was.
Klopt mijn verhaal?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Re: Eonon D5101 dubbel din aansluitproblemen vw polo 2004
De Polo (9N1) heeft vanaf 2001 een CAN bus systeem (comfort) maar nog geen Quadlock aansluiting.
De aansluitingen voor de navigatie zijn alleen aanwezig als deze af fabriek is geleverd. Normaliter werd er af fabriek een MFD type D systeem geleverd. Daarbij is de ISO A stekker voorzien van GALA op pin 1 en zitten de aansluitingen A4 en A7 omgedraaid tov wat de industrie ISO noemt. Deze moeten dus sowieso worden omgewisseld om voor een willekeurig NIET VW toestel de correcte aansluitingen te kunnen maken
Wat de Eonon voor een systeem is durf ik niet te zeggen maar zeker geen systeem dat via CAN lijkt te kunnen communiceren met de auto.
Van de uiterst verwarrende informatie en (deels de onzin) die totnutoe wordt verkondigd over het aansluiten en doorknippen/aanpassen van bedrading kan ik geen chocola maken
Op zijn best lijkt het mij een dubieus toestel met een verloopkabeltje waar de ISO's op kunnen worden aangesloten
Eerst wordt er beweerd dat de qwuadlock aansluiting in de auto kan worden doorgeknipt (hetgeen zo'n beetje het domste is wat je kunt doen) en daarna moet de CAN bus aan de radio worden verwijderd. Aangezien jouw Polo helemaal geen Quadlock heeft begrijp ik de aanbevelingen ook niet.
Eea wordt ook ondersteund door het gegeven dat je al bij een andere installateur bent geweest die er ook geen iota van begreep
Als dit toestel met CAN zou kunnen worden aangestuurd moet je een CAN emulator hebben. Als het gewoon een toestel is zoals alle andere, zou je de ISO stekkers (zwart en bruin) 1:1 in de aanwezige pluggen moeten kunnen steken
De aansluitingen voor de navigatie zijn alleen aanwezig als deze af fabriek is geleverd. Normaliter werd er af fabriek een MFD type D systeem geleverd. Daarbij is de ISO A stekker voorzien van GALA op pin 1 en zitten de aansluitingen A4 en A7 omgedraaid tov wat de industrie ISO noemt. Deze moeten dus sowieso worden omgewisseld om voor een willekeurig NIET VW toestel de correcte aansluitingen te kunnen maken
Wat de Eonon voor een systeem is durf ik niet te zeggen maar zeker geen systeem dat via CAN lijkt te kunnen communiceren met de auto.
Van de uiterst verwarrende informatie en (deels de onzin) die totnutoe wordt verkondigd over het aansluiten en doorknippen/aanpassen van bedrading kan ik geen chocola maken
Op zijn best lijkt het mij een dubieus toestel met een verloopkabeltje waar de ISO's op kunnen worden aangesloten
Eerst wordt er beweerd dat de qwuadlock aansluiting in de auto kan worden doorgeknipt (hetgeen zo'n beetje het domste is wat je kunt doen) en daarna moet de CAN bus aan de radio worden verwijderd. Aangezien jouw Polo helemaal geen Quadlock heeft begrijp ik de aanbevelingen ook niet.
Eea wordt ook ondersteund door het gegeven dat je al bij een andere installateur bent geweest die er ook geen iota van begreep
Als dit toestel met CAN zou kunnen worden aangestuurd moet je een CAN emulator hebben. Als het gewoon een toestel is zoals alle andere, zou je de ISO stekkers (zwart en bruin) 1:1 in de aanwezige pluggen moeten kunnen steken
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 14 feb 2011 14:03
Re: Eonon D5101 dubbel din aansluitproblemen vw polo 2004
İk heb nergens gesugereerd dat je De bedrading van de auto moet doorknippen.
İk heb het dus heel de tijd gehad over de bekabeling van de radio.
Volgens mij is er dus een miscommunicatie tussen Gerritje en mij.
Door ons zal ook nooit geknipt worden in autobekabeling.
İk heb het dus heel de tijd gehad over de bekabeling van de radio.
Volgens mij is er dus een miscommunicatie tussen Gerritje en mij.
Door ons zal ook nooit geknipt worden in autobekabeling.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Re: Eonon D5101 dubbel din aansluitproblemen vw polo 2004
Het staat er toch echt dat je alle kabels van de Quadlock moet doorknippenKaraca Audio schreef:Je dient de kabels van de quadlock door te knippen..
Bron / directe link
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 14 feb 2011 14:03
Re: Eonon D5101 dubbel din aansluitproblemen vw polo 2004
Dat klopt.
Als je beter de eerdere berichten had gelezen stond daar vermeld dat de radio een quadlock heeft en de auto iso.
Als je beter de eerdere berichten had gelezen stond daar vermeld dat de radio een quadlock heeft en de auto iso.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 15 feb 2011 15:51
Re: Eonon D5101 dubbel din aansluitproblemen vw polo 2004
Wilde hier toch even reageren.
Wij zijn de Eonon-specialist, we hebben de radio aan Artmans verkocht en Django
Alleen kloppen de verhalen die hier verteld worden niet helemaal 100%
@django.
U heeft mij inderdaad een e-mail gestuurd met de vraag uw door te sturen naar een eonon instalateur, omdat deze niet bestaat in Nederland heb ik u medegedeeld dat u de radio terug dient te sturen. Hierna heb ik helaas niets meer van u vernomen!
9 februari heb ik de laatste e-mail van u ontvangen en beantwoord u schrijft hier op het forum dat ik niet op e-mail reageer en dergelijke beetje vervelend dat u hier op een openbaar forum gaat liegen.
@artmans.
Ik heb u al meerdere malen gevraagd om mij het toestel terug te sturen het enige wat u wilt is uw geld terug.
Ik kan de radio gewoon instaleren zodat hij werkt voor uw auto, dan is het probleem opgelost.
Als er klachten zijn kunnen jullie je gewoon wenden aan ons. Alleen als het antwoord wat wij geven en de oplossing die wij u bieden niet goed is kunnen wij u helaas ook niet verder helpen.
Maar vertel a.u.b. wel altijd het hele verhaal op een forum en geen half verhaal en al helemaal geen leugens.
Nogmaals u kunt zich met uw problemen gewoon melden bij ons.
Ik ga hier verder ook niet meer op in de betreffende klanten kunnen zich tot ons richten zodat wij het gewoon kunnen oplossen.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Groet Eonon-specialist.
Wij zijn de Eonon-specialist, we hebben de radio aan Artmans verkocht en Django
Alleen kloppen de verhalen die hier verteld worden niet helemaal 100%
@django.
U heeft mij inderdaad een e-mail gestuurd met de vraag uw door te sturen naar een eonon instalateur, omdat deze niet bestaat in Nederland heb ik u medegedeeld dat u de radio terug dient te sturen. Hierna heb ik helaas niets meer van u vernomen!
9 februari heb ik de laatste e-mail van u ontvangen en beantwoord u schrijft hier op het forum dat ik niet op e-mail reageer en dergelijke beetje vervelend dat u hier op een openbaar forum gaat liegen.
@artmans.
Ik heb u al meerdere malen gevraagd om mij het toestel terug te sturen het enige wat u wilt is uw geld terug.
Ik kan de radio gewoon instaleren zodat hij werkt voor uw auto, dan is het probleem opgelost.
Als er klachten zijn kunnen jullie je gewoon wenden aan ons. Alleen als het antwoord wat wij geven en de oplossing die wij u bieden niet goed is kunnen wij u helaas ook niet verder helpen.
Maar vertel a.u.b. wel altijd het hele verhaal op een forum en geen half verhaal en al helemaal geen leugens.
Nogmaals u kunt zich met uw problemen gewoon melden bij ons.
Ik ga hier verder ook niet meer op in de betreffende klanten kunnen zich tot ons richten zodat wij het gewoon kunnen oplossen.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Groet Eonon-specialist.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Re: Eonon D5101 dubbel din aansluitproblemen vw polo 2004
Goed om te horen en toch ook weer niet
Als je een toestel koopt zou het toch zonder problemen moeten kunnen worden geïnstalleerd?
En daarbij hoort zeker niet het terugsturen naar de leverancier om het eerst "te laten aanpassen"
Als je een toestel koopt zou het toch zonder problemen moeten kunnen worden geïnstalleerd?
En daarbij hoort zeker niet het terugsturen naar de leverancier om het eerst "te laten aanpassen"
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 15 feb 2011 15:51
Re: Eonon D5101 dubbel din aansluitproblemen vw polo 2004
Hier heeft u gelijk in, wij wisten echter niet dat meneer een auto van dat bouwjaar had.Gerritje schreef:Goed om te horen en toch ook weer niet
Als je een toestel koopt zou het toch zonder problemen moeten kunnen worden geïnstalleerd?
En daarbij hoort zeker niet het terugsturen naar de leverancier om het eerst "te laten aanpassen"
We willen het graag met hem oplossen dus hopen dat hij weer contact met ons op neemt.
Eonon specialist.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 01 feb 2011 23:14
Re: Eonon D5101 dubbel din aansluitproblemen vw polo 2004
Ik heb bij mijn bestelling duidelijk aangegeven dat mijn polo uit 2004 kwam. Daarbij komt nog eens dat ik een maand heb moeten wachten op mijn bestelling terwijl u mij vlak voor de bestelling mailde dat ik hem binnen 2 dagen zou ontvangen na betaling. Halvewege die maand heb ik mijn order geannuleerd na 3 valse beloftes maar dit was volgens u niet mogelijk. U vertelde mij dat de wet koop op afstand niet voor eonon-specialist geldt omdat u een afhaalpunt bij u thuis heeft. Dit is natuurlijk de grootste onzin!
Toen het apparaat niet werkte na ontvangst stuurde u mij door naar een winkel in duitsland voor een verloopkabeltje. Na een week ontving ik het kabeltje en daarmee was volgens u meteen mijn bedenktijd verstreken om het product te retourneren. Dit was overigens volgens u al helemaal niet mogelijk en het kabeltje bleek niet eens te werken (weer 25 euro verder). Ik heb de buik vol van eonon-specialist en raad iedereen aan daar nooit iets te kopen.
Verhalen dat meneer 200 tot 300 producten per maand verkoopt en daarbij wel eens een ontevreden klant heeft geloof ik absoluut niet. Meneer heeft nog een winkel genaamd Tuningchips.nl. 1x googlen op die naam en je weet genoeg..
Dus, beste "Miranda" stop met je praktijken. Je bent gewoon een simpele dozenschuiver en hebt 0,0 verstand van de producten die je verkoopt.
Dit wilde ik even kwijt..
Toen het apparaat niet werkte na ontvangst stuurde u mij door naar een winkel in duitsland voor een verloopkabeltje. Na een week ontving ik het kabeltje en daarmee was volgens u meteen mijn bedenktijd verstreken om het product te retourneren. Dit was overigens volgens u al helemaal niet mogelijk en het kabeltje bleek niet eens te werken (weer 25 euro verder). Ik heb de buik vol van eonon-specialist en raad iedereen aan daar nooit iets te kopen.
Verhalen dat meneer 200 tot 300 producten per maand verkoopt en daarbij wel eens een ontevreden klant heeft geloof ik absoluut niet. Meneer heeft nog een winkel genaamd Tuningchips.nl. 1x googlen op die naam en je weet genoeg..
Dus, beste "Miranda" stop met je praktijken. Je bent gewoon een simpele dozenschuiver en hebt 0,0 verstand van de producten die je verkoopt.
Dit wilde ik even kwijt..
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 04 mei 2012 13:42
Re: Eonon D5101 dubbel din aansluitproblemen vw polo 2004
Hoi,
via google kwam ik deze informatieve website tegen met alle info die ik zoek!
Ik heb zelf ook interesse in de D5101 en Eonon, maar twijfel om deze te bestellen via Eonon-specialist.
Als er iemand van de zijne afwil hou ik me eigen aanbevolen.
( ik zal me nog fatsoenlijk voorstellen, zoals het hoort. )
Zaahied
via google kwam ik deze informatieve website tegen met alle info die ik zoek!
Ik heb zelf ook interesse in de D5101 en Eonon, maar twijfel om deze te bestellen via Eonon-specialist.
Als er iemand van de zijne afwil hou ik me eigen aanbevolen.
( ik zal me nog fatsoenlijk voorstellen, zoals het hoort. )
Zaahied
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 03 jul 2012 00:56
-
- Senior Member
- Berichten: 893
- Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43
Re: Eonon D5101 dubbel din aansluitproblemen vw polo 2004
Hij haalt gewoon de ISO stekkers los van de audio.
Hierna plugt ie dezelfde ISO stekkers in de ISO adapter van de NAVI.
Van ISO naar QUADLOCK gaat niet lukken zonder verbouwen van de
elektronica. Wat verder in het filmpje zie je ook wat kabels die
afgetaped zijn, ik vermoed dat die adapter wat veel ruime inneemt
achter de NAVI, en dat dus alles op een andere manier gedaan wordt.
Dit zie je echter niet in het filmpje
Hierna plugt ie dezelfde ISO stekkers in de ISO adapter van de NAVI.
Van ISO naar QUADLOCK gaat niet lukken zonder verbouwen van de
elektronica. Wat verder in het filmpje zie je ook wat kabels die
afgetaped zijn, ik vermoed dat die adapter wat veel ruime inneemt
achter de NAVI, en dat dus alles op een andere manier gedaan wordt.
Dit zie je echter niet in het filmpje
MVG,
Kobus
TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.
Kobus
TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 353
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 389
-
-
Probleem met nieuwe cross polo en discover media De updaten werkt niet
door Albert206 » 26 dec 2014 15:13 » in V.A.G -
Reacties: 2
Weergaves: 930
-
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1493
-
-
Reacties: 4
Weergaves: 860
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 1367
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 975