Becker Indianapolis of VDO Dayton 4150 RS ??
Becker Indianapolis of VDO Dayton 4150 RS ??
Hallo allemaal ,
Ik ben op zoek naar een nieuw radionavigatieunit ( JW heeft al geholpen bepaalde units weg te cijferen , dank ) en nu zit ik ernstig te twijfelen tussen een VDO 4150 RS en een Becker Indianapolis 7923 , hiervoor had ik een Becker traffic pro ( nooit gebruikt ivm de aanwezigheid van een VDO MS 5000 in mijn andere auto , die nu door mijn vriendin gebruikt wordt ) , deze becker is verkocht ( oud model en verouderde software , en ik had geen zin om dit te updaten , kreeg er een redelijke prijs voor ) en aangezien ik navigatie toch wel mis in mijn dagelijkse auto , "moet" er toch wel weer navigatie in ( persé radionavigatie , aangezien ik niet weer zo'n "groot" scherm wil in mijn auto ( blijft schipperen in een Xantia vind ik ) )
Maar goed om een lang verhaal kort te houden , wil ik graag jullie mening en eventuele ervaringen met deze toestellen en de voor/nadelen van deze systemen .
Ikzelf heb een voorkeur voor de becker , mede omdat deze met groene verlichting leverbaar is ( staat wel zo fraai bij de rest van de dashboard verlichting ) , en er software geleverd wordt met flitspaal informatie , verder weinig ervaring met Becker .....
Graag jullie mening e/o reactie
Groet Menno.
Ik ben op zoek naar een nieuw radionavigatieunit ( JW heeft al geholpen bepaalde units weg te cijferen , dank ) en nu zit ik ernstig te twijfelen tussen een VDO 4150 RS en een Becker Indianapolis 7923 , hiervoor had ik een Becker traffic pro ( nooit gebruikt ivm de aanwezigheid van een VDO MS 5000 in mijn andere auto , die nu door mijn vriendin gebruikt wordt ) , deze becker is verkocht ( oud model en verouderde software , en ik had geen zin om dit te updaten , kreeg er een redelijke prijs voor ) en aangezien ik navigatie toch wel mis in mijn dagelijkse auto , "moet" er toch wel weer navigatie in ( persé radionavigatie , aangezien ik niet weer zo'n "groot" scherm wil in mijn auto ( blijft schipperen in een Xantia vind ik ) )
Maar goed om een lang verhaal kort te houden , wil ik graag jullie mening en eventuele ervaringen met deze toestellen en de voor/nadelen van deze systemen .
Ikzelf heb een voorkeur voor de becker , mede omdat deze met groene verlichting leverbaar is ( staat wel zo fraai bij de rest van de dashboard verlichting ) , en er software geleverd wordt met flitspaal informatie , verder weinig ervaring met Becker .....
Graag jullie mening e/o reactie
Groet Menno.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Menno,
Ik vind de keuze verre van slim om eerlijk te zeggen.
Hieronder mijn argumenten :
Veel succes met de keuze.
Ik vind de keuze verre van slim om eerlijk te zeggen.
Hieronder mijn argumenten :
- Als je eenmaal een kleurenscherm gewend bent is het een hele grote stap terug.
- Ga je voor de Becker Indianapolis 7923 of de VDO MS4150RS zit je weer met verschillende software.
- Koop je een VDO MS4100 / MS4200 / MS5000 heb je maar een soort software waardoor je de verschillende landen CD's met elkaar kan delen.
- Je kan ook overwegen om elk jaar één nieuwe Benelux te kopen en dan met de andere auto de "oude" te gebruiken.
Veel succes met de keuze.
Hide post links |
Navigatie keuze ?
Dank je Han , ik ben het met je eens dat het een stapje terug is maar mijn andere auto heeft al zo'n kleurenscherm en de plaatsing in een Xantia is nooit optimaal ( naar mijn mening gewoon plaatsgebrek ) , en aangezien ik het zo nu en dan gebruik ( voor het echte navigatiewerk gebruik ik gewoon de andere auto ) is radionavigatie genoeg , luxeproblemen ...
Heeft de VDO 4200 uitwisselbare navigatiesoftware zodat dit in mijn MS 5000 past ?? , ik dacht dat CIQ niet uit te wisselen was met het "gewone" systeem ...
Ander commentaar is welkom natuurlijk ...
Groet Menno.
Heeft de VDO 4200 uitwisselbare navigatiesoftware zodat dit in mijn MS 5000 past ?? , ik dacht dat CIQ niet uit te wisselen was met het "gewone" systeem ...
Ander commentaar is welkom natuurlijk ...
Groet Menno.
Hide post links |
-
- Senior Member
Je hebt een MS4200 en een MS4200RS
Ik wou je een PB sturen maar dat heb je uit staan.
Ik wou je een PB sturen maar dat heb je uit staan.
Hide post links |
?
Ik weet van niets , ik heb van JW ook een pb gehad , werkt prima , raarHan schreef:Ik wou je een PB sturen maar dat heb je uit staan.
Menno.
Hide post links |
-
- Junior Member
Mijn Mening
Gister met de auto van mijn ouders naar Aqua ZOO (leeuwarden) in friesland geweest heeft een MS4150rs,dacht zal hem inprog ,maar hij kon het niet vinden (ik had de straat enz),dit is nu al een paar keer gebeurd dat hij het niet snapt ,of je de verkjeerde kant opstuurt (het is dat ik zelf de weg weet ,anders reden we nu bij pieterburen )
Ik vind dit apperaat 3 * niets (gewoon een ballen ding),het is dat je dat toestel er "goedkoper bijkreeg " anders had ik /hun het nooit genomen
maarja ik ben dan ook verwend met een dvd-navigatie van panasonic (veel duidelijker ,handiger als je een kaart voor je ziet ,als alleen maar een pijltje)
dus ik zou een ander nemen
Gister met de auto van mijn ouders naar Aqua ZOO (leeuwarden) in friesland geweest heeft een MS4150rs,dacht zal hem inprog ,maar hij kon het niet vinden (ik had de straat enz),dit is nu al een paar keer gebeurd dat hij het niet snapt ,of je de verkjeerde kant opstuurt (het is dat ik zelf de weg weet ,anders reden we nu bij pieterburen )
Ik vind dit apperaat 3 * niets (gewoon een ballen ding),het is dat je dat toestel er "goedkoper bijkreeg " anders had ik /hun het nooit genomen
maarja ik ben dan ook verwend met een dvd-navigatie van panasonic (veel duidelijker ,handiger als je een kaart voor je ziet ,als alleen maar een pijltje)
Hide post links |
Keuze ??
THNX Leon4V6 , maakt de keuze misschien weer wat gemakkelijkerLEON4V6 schreef:Mijn Mening
En wat vinden jullie van een Blaupunkt E-1 , voordeliger dan een Becker , maar mist deze dan ook bepaalde functies t.o.v de Becker ? .... zowiezo alleen met Teleatlas navigatie-software verkrijgbaar heb ik elders gelezen ...
Menno.
Hide post links |
-
- Senior Member
Ben ik helemaal met je eens, zó is het waardeloos.LEON4V6 schreef:Mijn Mening
Maar dat is niet normaal, integendeel Ik kan je (ouders) maar een advies geven: ga er mee terug naar de leverancier en zeg dat 'ie dit in orde moet maken. Als de MS 4150RS goed gemonteerd is, dus goed aangesloten en met een GPS antenne die het goed doet is dit een van de beste 1-DIN systemen.
Uiteraard mag je een pictogram systeem niet vergelijken met een kaartsysteem, zoals jij en ik allebei gebruiken. Maar dat doet niets af aan het perfect (kunnen) functioneren van een 4150.
Ben benieuwd naar het vervolg.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
Re: Keuze ??
de Blaupunkt E-1 is inderdaad een stuk voordeliger.M&M schreef:
En wat vinden jullie van een Blaupunkt E-1 , voordeliger dan een Becker , maar mist deze dan ook bepaalde functies t.o.v de Becker ? .... zowiezo alleen met Teleatlas navigatie-software verkrijgbaar heb ik elders gelezen ...
Menno.
de functies van de E-1 staan nu ook op de nederlandse site www.blaupunkt.nl , voorheen alleen de duitse je kan hem ook winnen met een spelletje, wel moeilijk hoor
ik zou persoonlijk voor de Becker gaan, komt in groene uitvoering mooi overeen met je dashboardverlichting, flitspaalinformatie en makkelijk in de bediening .
maar aangezien je hem niet vaak gaat gebruiken , is de E-1 ook wel een oplossing en een stuk voordeliger.
ervaringen heb ik nog niet met de E-1.
succes met je keuze
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Hide post links |
-
- Senior Member
Het zal wel aan mij liggen, nog wat vroeg dus , maarre, waar vind ik dat dan? Ook met de zoekfunctie op E1 of E-1 krijg ik nikstopsport schreef:de Blaupunkt E-1 is inderdaad een stuk voordeliger.M&M schreef:
Menno.
de functies van de E-1 staan nu ook op de nederlandse site www.blaupunkt.nl , voorheen alleen de duitse je kan hem ook winnen met een spelletje, wel moeilijk hoor
ik zou persoonlijk voor de Becker gaan, komt in groene uitvoering mooi overeen met je dashboardverlichting, flitspaalinformatie en makkelijk in de bediening .
maar aangezien je hem niet vaak gaat gebruiken , is de E-1 ook wel een oplossing en een stuk voordeliger.
ervaringen heb ik nog niet met de E-1.
succes met je keuze
Topsport
Groet,
JW
Hide post links |
Blaupunkt E-1
Ik kan hem ook niet vinden op www.blaupunkt.nl , heb je misschien een directe link topsport ??
Hide post links |
E-1
Gevonden , bij mij worden pop-ups automatisch onderdrukt vandaar dat ik hem niet vinden kon , zet je dit uit krijg je idd meteen melding van de nieuwe E-1 + de prijsvraag , misschien bij JW ook het geval
Groet Menno.
Groet Menno.
Hide post links |
-
- Senior Member
inderdaad, pop up verschijnt mét info over de Blaupunkt E-1
Topsport
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
Hide post links |
Keuze ??
Niet echt slim van mij , ziet er niet verkeerd uit , maar ik blijf toch twijfelen en denk toch sterk aan een beckertopsport schreef:inderdaad, pop up verschijnt mét info over de Blaupunkt E-1
Topsport
CD- wisselaars zijn zijn zeker niet universeel ?? ik heb nu een sony in mijn auto zitten , zijn de draden wel universeel of moet ik alles opnieuw aanleggen , weet iemand dit ? , dank
Groet Menno.
Hide post links |
-
- Senior Member
Nee, draden van wisselaar naar voren zijn dacht ik wel hetzelfde , maar bij becker zit een verloopkabel voor de beckeraansluiting, dus je zou volgens mij wél de draden kunnen laten liggen en dan de becker wisselaar plaatsen en verloopkabel.M&M schreef:
Niet echt slim van mij , ziet er niet verkeerd uit , maar ik blijf toch twijfelen en denk toch sterk aan een becker
CD- wisselaars zijn zijn zeker niet universeel ?? ik heb nu een sony in mijn auto zitten , zijn de draden wel universeel of moet ik alles opnieuw aanleggen , weet iemand dit ? , dank
Groet Menno.
becker werkt ook met één dikke zwarte kabel en een zgn. tulpkabel (rood/wit)
Topsport
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik heb inderdaad in m'n firewall de pop-up's onderdrukt. Voor de BP.NL site heb ik die nu opgeheven, en ja hoor.....topsport schreef:inderdaad, pop up verschijnt mét info over de Blaupunkt E-1
Topsport
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Uiteraard schrijf ik dat ik voor de Becker zou gaan...... In ieder geval niet voor de Blaupunkt E1 ik heb die voor een test een paar weken in mijn auto gehad en ik vind het 4x (ja niet 3x maar 4x) niks!!! Zeer grote ergenis is dat je op een TMC zender moet staan (lees luisteren) om een dynamische route te kunnen rijden. De Becker heeft 2 tuners dus 1 staat op TMC (kan je zelf kiezen welke zender) en de 2e staat gewoon op de zender welke je wilt beluisteren.
Verder krijg je bij je Becker 22 landen van Europa (navteq) erbij geleverd deze zijn gewoon vrijgeschakeld hoef je niets voor te doen.
Als er nog vragen zijn over de Becker dan hoor ik het wel....
Verder krijg je bij je Becker 22 landen van Europa (navteq) erbij geleverd deze zijn gewoon vrijgeschakeld hoef je niets voor te doen.
Als er nog vragen zijn over de Becker dan hoor ik het wel....
Hide post links |
-
- New Member
Becker is op zich een optie... Jammer alleen dat de displays erg snel kapot gaan.
(zwarte strepen, ook als je er niet mee gooit...)
Ik zou dan heel ff wachten op de Pioneer ANH-P10MP
navigatie is van Becker, maar dan met Pioneer MOSFET versterker en
alu ipv platic afwerking + een beter leesbaar OLED display.
Zie:
http://www.pioneer.nl/nl/product_detail ... _id=25-112
oja: ander groot voordeel tov de Becker is dat het gehele front kan worden afgenomen. En bij de nieuwe Becker Traffic Pro (komt er ook aan) maakt Becker m.i. een zeer grote fout door een niet geheel (lees bijna niet) afneembaar front te introduceren. Dan kan er wel een deel van het frontje weg zijn of een bijna onkraakbare code-beveiliging. Iemand ziet iets moois zitten en neemt het mee ongeacht of het later ook echt verkoopbaar is. Geheel onzichtbaar is m.i. de beste optie. Maarja ik wil ook liever geen knipperlampjes in de auto, wekt alleen de aandacht...
Ik zou dan heel ff wachten op de Pioneer ANH-P10MP
Zie:
oja: ander groot voordeel tov de Becker is dat het gehele front kan worden afgenomen. En bij de nieuwe Becker Traffic Pro (komt er ook aan) maakt Becker m.i. een zeer grote fout door een niet geheel (lees bijna niet) afneembaar front te introduceren. Dan kan er wel een deel van het frontje weg zijn of een bijna onkraakbare code-beveiliging. Iemand ziet iets moois zitten en neemt het mee ongeacht of het later ook echt verkoopbaar is. Geheel onzichtbaar is m.i. de beste optie. Maarja ik wil ook liever geen knipperlampjes in de auto, wekt alleen de aandacht...
Hide post links |
-
- Normal Member
Ook ik zou voor de Becker gaan (maar dat was te verwachten)
Ik rijd zelf met een TPHS rond die me feilloos overal heen brengt... met de cd-wisselaar erbij is het helemaal een mooi setje. Ik was van het weekend even over de grens en heb daar bij een Saturnfiliaal even kunnen spelen met de Becker Indianapolis. Ziet er mooi uit.... vooral de optie dat je zelf de TMC-zender handmatig kunt instellen vind ik een hele goede optie. Wat mij betreft hoort de TMC gewoon bij het navigeren. Je hebt er niets aan wanneer je doodleuk een file in wordt genavigeerd. Ik lees dat je bij de E1 perse ook de TMC moet luisteren om gebruik te kunnen maken van de TMC, daar zou de E1 bij mij al op vallen.
Op de Beckersite staat nu ook de info van de Indianapolis (in het Duits weliswaar, de Nederlandstalige site is nog niet aangepast)....
suc6 met je keuze en laat even weten waar je voor gekozen hebt....
Ik rijd zelf met een TPHS rond die me feilloos overal heen brengt... met de cd-wisselaar erbij is het helemaal een mooi setje. Ik was van het weekend even over de grens en heb daar bij een Saturnfiliaal even kunnen spelen met de Becker Indianapolis. Ziet er mooi uit.... vooral de optie dat je zelf de TMC-zender handmatig kunt instellen vind ik een hele goede optie. Wat mij betreft hoort de TMC gewoon bij het navigeren. Je hebt er niets aan wanneer je doodleuk een file in wordt genavigeerd. Ik lees dat je bij de E1 perse ook de TMC moet luisteren om gebruik te kunnen maken van de TMC, daar zou de E1 bij mij al op vallen.
Op de Beckersite staat nu ook de info van de Indianapolis (in het Duits weliswaar, de Nederlandstalige site is nog niet aangepast)....
suc6 met je keuze en laat even weten waar je voor gekozen hebt....
grtz,
Edwin
Just remember, if the world didn't suck, we'd all fall off.
Edwin
Hide post links |
Keuze ...
Mooi apparaat , alleen die blauwe verlichting vind ik erg jammer ... veel fabrikanten gaan uit van de blauwe verlichting v/d VW groep , rood/oranje is ook wel te vinden maar groen wordt al een stuk lastiger , maar misschien ben ik een kniesoorrhofboer schreef:Ik zou dan heel ff wachten op de Pioneer ANH-P10MP
Zie:
...
@ Beckeronline .... is dit idd een zwak punt van becker ??rhofboer schreef:Becker is op zich een optie... Jammer alleen dat de displays erg snel kapot gaan.
...
Zal ik uiteraard doenEdwin :-) schreef:suc6 met je keuze en laat even weten waar je voor gekozen hebt....
Groet Menno.
Hide post links |
-
- Normal Member
Re: Keuze ...
Dan moet onderstaande je haast wel zeker aansprekenM&M schreef: Mooi apparaat , alleen die blauwe verlichting vind ik erg jammer ... veel fabrikanten gaan uit van de blauwe verlichting v/d VW groep , rood/oranje is ook wel te vinden maar groen wordt al een stuk lastiger , maar misschien ben ik een kniesoor
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
grtz,
Edwin
Edwin
Hide post links |
Becker indianapolis
Staat mij idd erg aan , maar ik ben nog niet 100 % zeker
Groet Menno ...
Groet Menno ...
Hide post links |
-
- Senior Member
Wat betreft frontjes zijn er wat problemen geweest met de trafficpro's maar deze komen meestal voort uit het laten vallen of knellen van een frontje. Verder word het meestal afgewikkeld onder garantie.
Maar mede daarom is de Indianapolis voorzien van een ander front en komt de nieuwe trafficpro met een andere beveiliging. Niet display verwijderbaar maar een linker gedeelte. Zie foto. Een afneembaar frontje is voor een verzekering een noodzaak om eventuele diefstal uit te betalen dus maakt niet zoveel uit of het een heel scherm is of een hoek ervan...
Maar mede daarom is de Indianapolis voorzien van een ander front en komt de nieuwe trafficpro met een andere beveiliging. Niet display verwijderbaar maar een linker gedeelte. Zie foto. Een afneembaar frontje is voor een verzekering een noodzaak om eventuele diefstal uit te betalen dus maakt niet zoveel uit of het een heel scherm is of een hoek ervan...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
- Normal Member
Die nieuwe traffic pro ziet er gelikt uit alleen jammer dat de spraaksturing niet in het Nederlands werkt
grtz,
Edwin
Edwin
Hide post links |
-
- Senior Member
Even afwachten voor de spraaksturing.... komt echt wel in het nederlands maar niet gelijk bij de introductie.
Eerst werkt dat alleen in Duits, Engels en Spaans geloof ik.... (misschien ook wel Frans....mmm)
Maar het komt er echt wel aan. Dus gewoon nog even zelf de knoppen bedienen Edwin....
Eerst werkt dat alleen in Duits, Engels en Spaans geloof ik.... (misschien ook wel Frans....mmm)
Maar het komt er echt wel aan. Dus gewoon nog even zelf de knoppen bedienen Edwin....
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Becker Indianapolis incl stuurwiel en bluetooth
door Knislow » 23 mei 2017 12:32 » in Vaste Becker systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 711
-
-
-
Reacties: 10
Weergaves: 1075
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 2715
-
-
Weergaves: 1127
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 625
-
-
content manager asistent van becker in het nederlands niet te vinden wie kan me helpen
door duivel64 » 02 jun 2016 08:06 » in Mobiele Becker systemen -
Weergaves: 853
-
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 713