problemen RNS510 en oplossingen
-
- Junior Member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 19 okt 2010 20:08
Re: problemen RNS510 en oplossingen
Vraag t.a.v. het Canbus-probleem: (ik weet dat het hier al vaker aan de orde is geweest en heb verschillende links gevolgd en het forum doorgelezen, maar raakte het overzicht een beetje kwijt).
Het betreft een RNS510 C versie: Hw:42 en SW:2720 (december 2010).
Verder in te bouwen in een Golf V (GTI) bouwjaar oktober 2008 (modeljaar 2009 volgens VW).
Kan ik met deze configuratie in genoemde Golf problemen verwachten met het leegtrekken van de accu?
Gr. Wehoo.
Het betreft een RNS510 C versie: Hw:42 en SW:2720 (december 2010).
Verder in te bouwen in een Golf V (GTI) bouwjaar oktober 2008 (modeljaar 2009 volgens VW).
Kan ik met deze configuratie in genoemde Golf problemen verwachten met het leegtrekken van de accu?
Gr. Wehoo.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Re: problemen RNS510 en oplossingen
Ja
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 20 feb 2005 11:08
Re: problemen RNS510 en oplossingen
Nee, is geen probleem.wehoo schreef:Vraag t.a.v. het Canbus-probleem: (ik weet dat het hier al vaker aan de orde is geweest en heb verschillende links gevolgd en het forum doorgelezen, maar raakte het overzicht een beetje kwijt).
Het betreft een RNS510 C versie: Hw:42 en SW:2720 (december 2010).
Verder in te bouwen in een Golf V (GTI) bouwjaar oktober 2008 (modeljaar 2009 volgens VW).
Kan ik met deze configuratie in genoemde Golf problemen verwachten met het leegtrekken van de accu?
Gr. Wehoo.
Vanaf modeljaar 2008 is een gateway L of hoger gemonteerd dus geen problemen met het leeg trekken van de accu.
[u][b]www.vasscarelectronics.nl[/b][/u]
Demo auto: Volkswagen Golf V GTI 2.0 TFSI met onder andere:
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)
Demo auto: Volkswagen Golf V GTI 2.0 TFSI met onder andere:
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 19 okt 2010 20:08
Re: problemen RNS510 en oplossingen
Hoi,
Dank je wel voor jullie reacties, maar lees ik nu een tegenstrijdigheid? De eerste reactie zegt 'ja'. Dus wel problemen met leegtrekken, terwijl de tweede reactie 'nee' zegt, dus geen problemen met het leegtrekken van de accu.
Gr. Wehoo.
Dank je wel voor jullie reacties, maar lees ik nu een tegenstrijdigheid? De eerste reactie zegt 'ja'. Dus wel problemen met leegtrekken, terwijl de tweede reactie 'nee' zegt, dus geen problemen met het leegtrekken van de accu.
Gr. Wehoo.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Re: problemen RNS510 en oplossingen
vwgolf heeft gelijk
Ik ging ervan uit dat jouw Golf nog de oude gateway zou hebben
Ik ging ervan uit dat jouw Golf nog de oude gateway zou hebben
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 19 okt 2010 20:08
-
- New Member
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 16 jan 2011 16:50
Re: problemen RNS510 en oplossingen
Beste,
Onlangs heb ik een Skoda Octavia met een RNS 510 Europe west (v.6.1) in mijn bezit, omdat ik nu v.7.0 heb weten te bemachtigen wil ik deze graag inladen op mijn navigatie maar elke keer geeft hij aan dat de dvd niet gelezen kan worden.
Heeft dit met mijn firmware versie te maken?
Hoe kan ik erachter komen welke hardware en firmware versie mijn navigatie heeft? Dit zal vast in een of ander verborgen menu zitten maar ik weet niet waar.
Alvast bedankt
Onlangs heb ik een Skoda Octavia met een RNS 510 Europe west (v.6.1) in mijn bezit, omdat ik nu v.7.0 heb weten te bemachtigen wil ik deze graag inladen op mijn navigatie maar elke keer geeft hij aan dat de dvd niet gelezen kan worden.
Heeft dit met mijn firmware versie te maken?
Hoe kan ik erachter komen welke hardware en firmware versie mijn navigatie heeft? Dit zal vast in een of ander verborgen menu zitten maar ik weet niet waar.
Alvast bedankt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Re: problemen RNS510 en oplossingen
Als de V7 niet wordt geaccepteerd moet je terug naar de leverancier
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 19 okt 2010 20:08
Re: problemen RNS510 en oplossingen
V7,maps, staat los van de firmware-versie. Welke firmware-versie? Zichtbaar via het 'hidden-menu', aan te zetten via VAGCOM. Of staat genoteerd op de stickers, bovenkant van het apparaat.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 27 dec 2010 14:11
Re: problemen RNS510 en oplossingen
even een nieuwe vraag.
Hoe komt het, als ik mijn auto start, mijn navigatie aandruk, dan begint mijn navigatiescherm altijd in Nijkerk, terwijl ik bij zwolle woon, dit maakt niet uit waar ik ben, zolang hij geen satalieten ontvangen heeft, begint het scherm altijd standaard in Nijkerk totdat hij gps krijgt, dan zie ik ineens de actuele straten/plaats.
ik heb mijn thuislocatie al ingesteld, en nog begint hij bij Nijkerk.
wat kan ik hier aan doen? of waar kan dit aan liggen?
alvast bedankt
Hoe komt het, als ik mijn auto start, mijn navigatie aandruk, dan begint mijn navigatiescherm altijd in Nijkerk, terwijl ik bij zwolle woon, dit maakt niet uit waar ik ben, zolang hij geen satalieten ontvangen heeft, begint het scherm altijd standaard in Nijkerk totdat hij gps krijgt, dan zie ik ineens de actuele straten/plaats.
ik heb mijn thuislocatie al ingesteld, en nog begint hij bij Nijkerk.
wat kan ik hier aan doen? of waar kan dit aan liggen?
alvast bedankt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 19 okt 2010 20:08
Re: problemen RNS510 en oplossingen
Lijkt wel op het zgn. "Regensburg-syndroom" (= geen flauwekul). Dit betekent dat je satnav de laatste positie niet onthoudt.
Welke versie heb je? Welke HW en welke SW?
Komt voor bij een combinatie van A-versie met bepaalde SW (firmware).
Welke versie heb je? Welke HW en welke SW?
Komt voor bij een combinatie van A-versie met bepaalde SW (firmware).
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 07 dec 2008 18:07
Re: problemen RNS510 en oplossingen
Zeer waarschijnlijk [dus bijna zeker] is de aansluiting niet juist.
De aansluiting voor de constante stroom is aangesloten op geschakelde +
en de aansluiting voor de geschakelde + is aangesloten op de constante stroom.
Dit is de meest voorkomende fout die bij inbouwen wordt gemaakt omdat er een ISO standaard is afgesproken waar sommige fabrikanten niet goed schema's kunnen lezen [en inbouwers vervolgens weer niet goed nameten].
Draai die aansluitingen maar om en je probleem is voor 99,9% zeker opgelost.
De aansluiting voor de constante stroom is aangesloten op geschakelde +
en de aansluiting voor de geschakelde + is aangesloten op de constante stroom.
Dit is de meest voorkomende fout die bij inbouwen wordt gemaakt omdat er een ISO standaard is afgesproken waar sommige fabrikanten niet goed schema's kunnen lezen [en inbouwers vervolgens weer niet goed nameten].
Draai die aansluitingen maar om en je probleem is voor 99,9% zeker opgelost.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 27 dec 2010 14:11
Re: problemen RNS510 en oplossingen
Ik heb een B-Versie.wehoo schreef:Lijkt wel op het zgn. "Regensburg-syndroom" (= geen flauwekul). Dit betekent dat je satnav de laatste positie niet onthoudt.
Welke versie heb je? Welke HW en welke SW?
Komt voor bij een combinatie van A-versie met bepaalde SW (firmware).
HW-Version: H03
SW-Version: 0900
en wat zou hier dan een oplossing voor kunnen zijn?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 27 dec 2010 14:11
Re: problemen RNS510 en oplossingen
als dat het geval is, moet ik meer klachten hebben lijkt me? teminste dit is mijn ervaring met de standaard 1din radio's als je daar de 2 kabels omgewisseld hebt onthoud hij de zenders niet enz.alexsupport schreef:Zeer waarschijnlijk [dus bijna zeker] is de aansluiting niet juist.
De aansluiting voor de constante stroom is aangesloten op geschakelde +
en de aansluiting voor de geschakelde + is aangesloten op de constante stroom.
Dit is de meest voorkomende fout die bij inbouwen wordt gemaakt omdat er een ISO standaard is afgesproken waar sommige fabrikanten niet goed schema's kunnen lezen [en inbouwers vervolgens weer niet goed nameten].
Draai die aansluitingen maar om en je probleem is voor 99,9% zeker opgelost.
mar bij mij onthoud hij alle ingestelde zenders, alle navigatiebestemmingen, thuislocatie enz.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 19 okt 2010 20:08
Re: problemen RNS510 en oplossingen
Ik was er gemakshalve van uitgegaan dat ie in een VW of 'verwant' product was ingebouwd. Dus dat de aansluitingen juist zouden zijn.
En ervan uitgaande dat het een 'echte' B-versie is, en geen gemodificeerde B, van A ---> B op sofwarematige wijze. In dat geval geeft de software aan dat het een B versie is, maar blijft de hardware gewoon A.
Maar bij een B-versie kan SW 900 zitten.
zie kort overzichtje van de HW en SW geleverd door VW (continental levert rns510).
(afkomstig van een Duitse site):
Historie der B Geräte:
HW: H02 SW: X360 (Vorserie)
HW: H02 SW: X540 (Vorserie)
HW: H02 SW: 0700 (Vorserie)
HW: H02 SW: 0760 (Vorserie)
HW: H02 SW: 0800
HW: H03 SW: 0800
HW: H03 SW: 0900 > ab KW 22/08
HW: H03 SW: 0900
HW: H04 SW: 0900
HW: H04 SW: 1100
HW: H04 SW: 1120
HW: H11 SW: 1090 (BlueMotion only)
HW: H11 SW: 1120 > ab KW 04/09
HW: H11 SW: 1200
De laatste officiële SW update voor de B-versie is SW1300. Dit geeft dezelfde mogelijkheden aan de B-versie als de SW26XX op een C-versie. Uitgezonderd de spraakbesturing. Die is bij B-versies officieel niet mogelijk.
En ervan uitgaande dat het een 'echte' B-versie is, en geen gemodificeerde B, van A ---> B op sofwarematige wijze. In dat geval geeft de software aan dat het een B versie is, maar blijft de hardware gewoon A.
Maar bij een B-versie kan SW 900 zitten.
zie kort overzichtje van de HW en SW geleverd door VW (continental levert rns510).
(afkomstig van een Duitse site):
Historie der B Geräte:
HW: H02 SW: X360 (Vorserie)
HW: H02 SW: X540 (Vorserie)
HW: H02 SW: 0700 (Vorserie)
HW: H02 SW: 0760 (Vorserie)
HW: H02 SW: 0800
HW: H03 SW: 0800
HW: H03 SW: 0900 > ab KW 22/08
HW: H03 SW: 0900
HW: H04 SW: 0900
HW: H04 SW: 1100
HW: H04 SW: 1120
HW: H11 SW: 1090 (BlueMotion only)
HW: H11 SW: 1120 > ab KW 04/09
HW: H11 SW: 1200
De laatste officiële SW update voor de B-versie is SW1300. Dit geeft dezelfde mogelijkheden aan de B-versie als de SW26XX op een C-versie. Uitgezonderd de spraakbesturing. Die is bij B-versies officieel niet mogelijk.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 27 dec 2010 14:11
Re: problemen RNS510 en oplossingen
het is een orginele B versie, op de sticker op e behuizing eindigd het serieNR op B en in het "verborgen menu" eindigd het Delivery part number op een B
en er ligt een orginele aansluitstekker volgensmij.
en er ligt een orginele aansluitstekker volgensmij.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 19 okt 2010 20:08
Re: problemen RNS510 en oplossingen
Helaas zeggen die stickers niet zoveel en kan de informatie in het Hidden Menu aangepast zijn. Er wordt nogal veel mee gerotzooid. Belangrijk is natuurlijk de herkomst van het apparaat. Op ebay en MP wordt nogal het e.e.a. twijfelachtig apparaat aangeboden.
Op de behuizing moet ook het serienummer zijn 'ingeslagen'. Dat moet dan overeenkomen met de sticker.
Ik bedoel niet die sticker die eindigt op B, C of A, maar de sticker waar het serienummer van het apparaat op staat.
Maar misschien is de eerdere post in deze thread wel juist en is je apparaat gewoon verkeerd aangesloten. En zit daar de oplossing in.
Bij A-versies, kan het Regensburg syndroom voorkomen.
Op de behuizing moet ook het serienummer zijn 'ingeslagen'. Dat moet dan overeenkomen met de sticker.
Ik bedoel niet die sticker die eindigt op B, C of A, maar de sticker waar het serienummer van het apparaat op staat.
Maar misschien is de eerdere post in deze thread wel juist en is je apparaat gewoon verkeerd aangesloten. En zit daar de oplossing in.
Bij A-versies, kan het Regensburg syndroom voorkomen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 07 dec 2008 18:07
Re: problemen RNS510 en oplossingen
Veel toestellen slaan die gegevens via condensatoren op, dus ook na het uit- of overbouwen blijft die info vaak beschikbaar.bjornl schreef:als dat het geval is, moet ik meer klachten hebben lijkt me? teminste dit is mijn ervaring met de standaard 1din radio's als je daar de 2 kabels omgewisseld hebt onthoud hij de zenders niet enz.alexsupport schreef:Zeer waarschijnlijk [dus bijna zeker] is de aansluiting niet juist.
mar bij mij onthoud hij alle ingestelde zenders, alle navigatiebestemmingen, thuislocatie enz.
De navigatie daarintegen gaat op het moment dat het contact wordt uitgeschakeld vaak pas dan wegschrijven waar hij gebleven is. Als er dan geen constante stroom meer voorhanden is kan dit dus niet en gaat hij bij opnieuw starten weer terug naar de laatst opgeslagen lokatie.
Als het toestel later is ingebouwd heeft er vast eerder een ander apparaat in gezeten.wehoo schreef:Ik was er gemakshalve van uitgegaan dat ie in een VW of 'verwant' product was ingebouwd. Dus dat de aansluitingen juist zouden zijn.
Als het dan nodig was dat + en geschakelde + omgedraaid moesten worden kan dat ook in het ISO aansluiblok zijn gedaan....
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 19 okt 2010 20:08
Re: problemen RNS510 en oplossingen
De RNS510 loopt na het uitzetten van het contact nog circa 10-20 minuten door.(niet zichtbaar want het scherm gaat uit, wel hoorbaar want de ventilator loopt door). Dit o.a. voor de koeling (ventilator) en voor het geval het een korte tussenstop betreft. Het apparaat hoeft dan na een korte tussenstop niet helemaal op te starten.
Bij een 'foutief' aangesloten apparaat is dit niet het geval.
Bij een oudere gateway stopt ie helemaal niet meer en heb je te maken met een zgn. powerdrain of batterydrain.
Maar ik vraag me nu af in welk type auto je RNS510 is geplaatst.
Bij een 'foutief' aangesloten apparaat is dit niet het geval.
Bij een oudere gateway stopt ie helemaal niet meer en heb je te maken met een zgn. powerdrain of batterydrain.
Maar ik vraag me nu af in welk type auto je RNS510 is geplaatst.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 07 dec 2008 18:07
Re: problemen RNS510 en oplossingen
Zie een van zijn eerdere posts: viewtopic.php?f=79&t=16068&p=95225#p95225wehoo schreef:Maar ik vraag me nu af in welk type auto je RNS510 is geplaatst.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 21 jan 2011 22:09
Re: problemen RNS510 en oplossingen
wehoo schreef:De RNS510 loopt na het uitzetten van het contact nog circa 10-20 minuten door.(niet zichtbaar want het scherm gaat uit, wel hoorbaar want de ventilator loopt door). Dit o.a. voor de koeling (ventilator) en voor het geval het een korte tussenstop betreft. Het apparaat hoeft dan na een korte tussenstop niet helemaal op te starten.
Bij een 'foutief' aangesloten apparaat is dit niet het geval.
Bij een oudere gateway stopt ie helemaal niet meer en heb je te maken met een zgn. powerdrain of batterydrain.
Maar ik vraag me nu af in welk type auto je RNS510 is geplaatst.
Is er op dit forum bekend dat er een softwareversie in omloop is voor de Can gateways onder versie K waarmee het powerdrain verhaal zich niet voordoet bij het upgraden??
Heb deze firmware op mijn RNS510 (HW04 SW100) in mijn Passat uit 2006 geinstalleerd en met suc6!
Had eerder versie 2620 uitgevoerd waarna mijn batterij de volgende dag helemaal leeg was.
Een upgrade naar versie 2760 voor CAN gatway's onder versie K deed het voor mij!
Groeten Dimitri
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 19 okt 2010 20:08
Re: problemen RNS510 en oplossingen
Is dit een A-versie apparaat?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 21 jan 2011 22:09
Re: problemen RNS510 en oplossingen
wehoo schreef:Is dit een A-versie apparaat?
B versie!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 27 dec 2010 14:11
Re: problemen RNS510 en oplossingen
Golf 5 2.0 TDI 2005wehoo schreef:De RNS510 loopt na het uitzetten van het contact nog circa 10-20 minuten door.(niet zichtbaar want het scherm gaat uit, wel hoorbaar want de ventilator loopt door). Dit o.a. voor de koeling (ventilator) en voor het geval het een korte tussenstop betreft. Het apparaat hoeft dan na een korte tussenstop niet helemaal op te starten.
Bij een 'foutief' aangesloten apparaat is dit niet het geval.
Bij een oudere gateway stopt ie helemaal niet meer en heb je te maken met een zgn. powerdrain of batterydrain.
Maar ik vraag me nu af in welk type auto je RNS510 is geplaatst.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 27 dec 2010 14:11
Re: problemen RNS510 en oplossingen
nog even een reactie op de berichten over mijn probleem dat mijn voedingen niet goed aangesloten zijn, ik had toevallig een airbagstoring, dus had hem even uitgelezen met mijn VAG-COM.
hierbij zag ik ineens ook foutcodes bij de Navigatie/Radio, en deze code is als volgt:
2 Faults Found
03138 - Input AUX IN
011 - Open Circuit
Freeze Frame
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 17
Mileage: 191124 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 13:25:53
01299 - Diagnostic Interface for Data Bus (J533)
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 17
Mileage: 191124 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 13:25:53
misschien dat jullie hier wat aan hebben om tot een goede oplossing te komen?
hierbij zag ik ineens ook foutcodes bij de Navigatie/Radio, en deze code is als volgt:
2 Faults Found
03138 - Input AUX IN
011 - Open Circuit
Freeze Frame
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 17
Mileage: 191124 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 13:25:53
01299 - Diagnostic Interface for Data Bus (J533)
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 17
Mileage: 191124 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 13:25:53
misschien dat jullie hier wat aan hebben om tot een goede oplossing te komen?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 1620
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 533
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 587
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 356
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 921
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 788
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 389