slechte ontvangst ms4200rs (?)
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 31 mei 2004 23:07
slechte ontvangst ms4200rs (?)
Hi,
Ik heb net een golf V met een bpm vrije ms4200rs gekregen en heb 2 problemen:
1) ik weet dat het met dit model niet mogelijk is om tijdens het rijden een nieuwe bestemming in te toetsen, maar ook als ik stil sta gaat dit niet ! Ik moet per se de motor uitschakelen voordat dit mogelijk wordt. Dit is toch niet de bedoeling? Wat kan het probleem zijn? En is het ook niet mogelijk om bij de dealer (eventueel door bpm en btw vergoeding) het invoeren tijdens het rijden toch mogelijk te maken?
2) Best wel vaak weet het systeem niet waar hij is. Als ik dan de actuele positie opvraag krijg ik de GPS coordinaten te zien ipv de straatnaam. Soms krijg ik ook de verkeerde straat te zien ergens in de buurt. Ik vermoed dat dit door slecht ontvangst zal komen. De GPS compas zegt dan ook heel vaak dat het aantal verbonden satellieten 3,4 of 5 is. Moet dit getal niet constant 8 zijn? Of heeft dit probleem ergens anders mee te maken?
Bedankt voor de info.
Ik heb net een golf V met een bpm vrije ms4200rs gekregen en heb 2 problemen:
1) ik weet dat het met dit model niet mogelijk is om tijdens het rijden een nieuwe bestemming in te toetsen, maar ook als ik stil sta gaat dit niet ! Ik moet per se de motor uitschakelen voordat dit mogelijk wordt. Dit is toch niet de bedoeling? Wat kan het probleem zijn? En is het ook niet mogelijk om bij de dealer (eventueel door bpm en btw vergoeding) het invoeren tijdens het rijden toch mogelijk te maken?
2) Best wel vaak weet het systeem niet waar hij is. Als ik dan de actuele positie opvraag krijg ik de GPS coordinaten te zien ipv de straatnaam. Soms krijg ik ook de verkeerde straat te zien ergens in de buurt. Ik vermoed dat dit door slecht ontvangst zal komen. De GPS compas zegt dan ook heel vaak dat het aantal verbonden satellieten 3,4 of 5 is. Moet dit getal niet constant 8 zijn? Of heeft dit probleem ergens anders mee te maken?
Bedankt voor de info.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 963
- Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26
Hallo Wahid
als jouw ms-4200rs software 5.06 heeft is het inderdaad niet mogelijk om tijdens het rijden een bestemming in te voeren, dit zou wel mogelijk moeten zijn als je stil staat, het zou kunnen dat de snelheidspuls door blijft lopen als je stil staat, maar volgens mij heeft geen enkele vw daar last van.
2e probleem is je gps ontvangst, je zegt dat je gemiddeld 3,4 of 5 hebt, waar hebben ze de gps antenne geplaatst duurt het ook lang voordat hij een aantal satellieten heeft gevonden laat de garage even controlleren of de constante en geschakelde plus goed zitten aangesloten
je hoeft niet altijd 8 satellieten ontvangst te hebben, bij zware bewolking is het meestal wat minder.
8 satellieten is wel het maximum wat het systeem kan ontvangen
Topsport
als jouw ms-4200rs software 5.06 heeft is het inderdaad niet mogelijk om tijdens het rijden een bestemming in te voeren, dit zou wel mogelijk moeten zijn als je stil staat, het zou kunnen dat de snelheidspuls door blijft lopen als je stil staat, maar volgens mij heeft geen enkele vw daar last van.
2e probleem is je gps ontvangst, je zegt dat je gemiddeld 3,4 of 5 hebt, waar hebben ze de gps antenne geplaatst duurt het ook lang voordat hij een aantal satellieten heeft gevonden laat de garage even controlleren of de constante en geschakelde plus goed zitten aangesloten
je hoeft niet altijd 8 satellieten ontvangst te hebben, bij zware bewolking is het meestal wat minder.
8 satellieten is wel het maximum wat het systeem kan ontvangen
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 31 mei 2004 23:07
Beste Topsport,
Bedankt voor je super snelle reactie.
Het is me nog geen een keer gelukt om een adres in te voeren terwijl ik stil sta en de motor draait. Als ik de motor uitzet dan werkt het altijd. Hoe kan ik zien dat mijn snelheidspulse doorloopt. (Ik ben geen kenner maar ken de menutjes wel). De trip computer geeft bij stil staan 0 km/uur aan, maar heel soms verandert dit naar 2 of zo terwijl ik stil sta. Kan ik iets in het servicemenutje doen of checken?
Ik heb geen flauw idee waar de antenne is. Het moet ergens onder zitten, want ik kan hem niet vinden...
Ik zie vrij direct satelliet ontvangst, maar soms maar 3 of 4.
Alvast weer bedankt.
Bedankt voor je super snelle reactie.
Het is me nog geen een keer gelukt om een adres in te voeren terwijl ik stil sta en de motor draait. Als ik de motor uitzet dan werkt het altijd. Hoe kan ik zien dat mijn snelheidspulse doorloopt. (Ik ben geen kenner maar ken de menutjes wel). De trip computer geeft bij stil staan 0 km/uur aan, maar heel soms verandert dit naar 2 of zo terwijl ik stil sta. Kan ik iets in het servicemenutje doen of checken?
Ik heb geen flauw idee waar de antenne is. Het moet ergens onder zitten, want ik kan hem niet vinden...
Ik zie vrij direct satelliet ontvangst, maar soms maar 3 of 4.
Alvast weer bedankt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00
volgens mij is de gyro niet goed ingesteld in deze wagen, hetgeen ook kan verklaren dat die af en toe een straat ernaast zit.
De antenne zal ongetwijfeld weggewerkt zijn om diefstal te voorkomen, favoriete plekken zijn bij de ruitenwissers in de buurt danwel in de bumper. Zelf had ik een tijdlang mijn antenne in de bumper weggewerkt, en inderdaad mindere satelieten.
Oja, je zou eens in je service menu kunnen kijken of, wanneer je auto stil staat en je een aantal malen gas geeft, het aantal pulsen oploopt. Indien JA, is je pulse signaal waarschijnlijk op je toerenteller aangesloten....
De antenne zal ongetwijfeld weggewerkt zijn om diefstal te voorkomen, favoriete plekken zijn bij de ruitenwissers in de buurt danwel in de bumper. Zelf had ik een tijdlang mijn antenne in de bumper weggewerkt, en inderdaad mindere satelieten.
Oja, je zou eens in je service menu kunnen kijken of, wanneer je auto stil staat en je een aantal malen gas geeft, het aantal pulsen oploopt. Indien JA, is je pulse signaal waarschijnlijk op je toerenteller aangesloten....
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33
Wat heel goed kan is dat jou golf ook tijdens stilstand een lichte snelheidspuls genereert en daar slaat een bpm toestel al op vast. Wat je zou kunnen proberen (ik zou het de dealer laten regelen!!) is een API (pulsversterker, gelijkrichter etc..) er tussen te monteren dan vooral een API4 bij deze kan je de puls fijnregelen en zodoende afstellen dat hij bij stilstand geen signaal doorgeeft naar je apparaat. Maar nogmaals gewoon probleem bij je dealer neerleggen apparaat moet bedienbaar zijn bij stilstand en af dat nu met draaiende motor is of niet dat mag niet uitmaken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 31 mei 2004 23:07
Jongens, allebei bedankt voor het antwoord.
Ik zal in ieder geval naar de dealer gaan, maar dit ben ik nog te weten gekomen:
Als ik in het servicemenu naar de pulse kijk zie ik dat deze de snelheid van de auto aangeeft. Maar dat dit getal negatief is. daarnaast staat de richting bij het vooruitrijden altijd op R en bij stilstaan op D. Dit is toch niet goed? (D= drive en R=revese toch?). Iets anders dan D of R heb ik niet gezien.
Ik zal in ieder geval naar de dealer gaan, maar dit ben ik nog te weten gekomen:
Als ik in het servicemenu naar de pulse kijk zie ik dat deze de snelheid van de auto aangeeft. Maar dat dit getal negatief is. daarnaast staat de richting bij het vooruitrijden altijd op R en bij stilstaan op D. Dit is toch niet goed? (D= drive en R=revese toch?). Iets anders dan D of R heb ik niet gezien.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33
Grote kans dat de dealer het achteruitrijsignaal niet aangesloten heeft....... zou ik wel even nagaan en dan bij dealer alsnog vragen (mits dit niet aangesloten zit uiteraard...) om dit aan te sluiten....
Heb wel meer gehoord dat ze BPM toestellen er alleen maar in klikken.. en niet het achteruitrijsignaal aansluiten omdat ze daar niet voor betaald krijgen... Maar zonder achteruitrijsignaal werkt apparaat niet naar behoren.
Heb wel meer gehoord dat ze BPM toestellen er alleen maar in klikken.. en niet het achteruitrijsignaal aansluiten omdat ze daar niet voor betaald krijgen... Maar zonder achteruitrijsignaal werkt apparaat niet naar behoren.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57
Wat gebeurt er als je de auto in zijn achteruit zet ?wahid schreef: Als ik in het servicemenu naar de pulse kijk zie ik dat deze de snelheid van de auto aangeeft. Maar dat dit getal negatief is. daarnaast staat de richting bij het vooruitrijden altijd op R en bij stilstaan op D. Dit is toch niet goed? (D= drive en R=revese toch?). Iets anders dan D of R heb ik niet gezien.
Als deze dan wel goed is moet er wat verandert worden in het menu.
Maar ik deel beckeronline zijn mening dat hoogstwaarschijnlijk de achteruit niet aangesloten zit.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Als aanvulling op de reacties van Beckeronline en Han over het niet aansluiten van de achteruit de opmerking dat als dat punt op A2 van de ISO A stekker ook nog eens los hangt, en dus niet aan massa gelegd is, het dus zweeft. Dat kan tot gevolg hebben dat er langs die weg stoorsignalen op de computer binnen komen die ook het soort verschijnsel kunnen geven als waarvan je last hebt.
Groet,
JW
Als aanvulling op de reacties van Beckeronline en Han over het niet aansluiten van de achteruit de opmerking dat als dat punt op A2 van de ISO A stekker ook nog eens los hangt, en dus niet aan massa gelegd is, het dus zweeft. Dat kan tot gevolg hebben dat er langs die weg stoorsignalen op de computer binnen komen die ook het soort verschijnsel kunnen geven als waarvan je last hebt.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 31 mei 2004 23:07
Als ik de auto in zijn achteruit zet blijft hij op R staan wanneer ik achteruit rij en hij geeft D aan als ik stil sta. Het maakt dus niets uit.
Zal wel niet aangesloten zijn dan?
JW, je bedoelt neem ik aan dat deze draad ergens aan vast moet liggen?
Zal wel niet aangesloten zijn dan?
JW, je bedoelt neem ik aan dat deze draad ergens aan vast moet liggen?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Eerlijk gezegd begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt te zeggen met het verhaal over R en D.wahid schreef:Als ik de auto in zijn achteruit zet blijft hij op R staan wanneer ik achteruit rij en hij geeft D aan als ik stil sta. Het maakt dus niets uit.
Zal wel niet aangesloten zijn dan?
JW, je bedoelt neem ik aan dat deze draad ergens aan vast moet liggen?
Wat gebeurt er als je stilstaat, en 'm dan in z'n achteruit zet, verspringt de aanduiding dan van D naar R? en gaat dat weer terug naar D als je 'm weer in de neutrale stand zet? Dus niet rijden, maar gewoon bij stilstand..
En ja, ik bedoel dat dat punt A2 op de A stekker inderdaad een draadje moet krijgen en die draad moet dan naar de achteruitschakelaar/lampen gaan. Als dat punt nu nergens aan vast zit kun je die doorlopende puls problemen krijgen.
Wat er soms gebeurt in een garage is dat ze dat punt aan massa leggen, gewoon omdat ze er geen zin in hebben de achteruitdraad op te zoeken. Dat is dan natuurlijk niet goed, maar minder ernstig dan dat punt te laten zweven..
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 31 mei 2004 23:07
JW, je hebt gelijk. Als ik hem nu lees snap ik het ook niet meer
Even vanuit gaande dat ik stil sta:
Hij reageert absoluut niet op de versnelling! Soms staat hij op D en vaak staat hij op R. Maar als ik van achteruit naar neutraal ga of van neutraal naar 1e gebeurt er niets. Soms wisselt hij gewoon van D naar R. Meestal als ik ga rijden.
Wat ik nu ook zeker weet is dat bij stil staan de puls niet constant op 0 staat.
Ook heb ik gemerkt dat als ik stil sta hij zegt dat ik op straat x sta en toch zegt de navigatie dat de afstand tot een kruising afneemt! Hij denkt dus dat ik nog rij of zo
Ik moet nog de juiste schroevendraaier vinden om het apparaat los te maken. Kan dus niet zeggen of de draag aangesloten is of niet.
Even vanuit gaande dat ik stil sta:
Hij reageert absoluut niet op de versnelling! Soms staat hij op D en vaak staat hij op R. Maar als ik van achteruit naar neutraal ga of van neutraal naar 1e gebeurt er niets. Soms wisselt hij gewoon van D naar R. Meestal als ik ga rijden.
Wat ik nu ook zeker weet is dat bij stil staan de puls niet constant op 0 staat.
Ook heb ik gemerkt dat als ik stil sta hij zegt dat ik op straat x sta en toch zegt de navigatie dat de afstand tot een kruising afneemt! Hij denkt dus dat ik nog rij of zo
Ik moet nog de juiste schroevendraaier vinden om het apparaat los te maken. Kan dus niet zeggen of de draag aangesloten is of niet.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 963
- Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26
Wahid schreef:
Ik moet nog de juiste schroevendraaier vinden om het apparaat los te maken. Kan dus niet zeggen of de draag aangesloten is of niet.
als ik jouw was zou ik lekker teruggaan naar de garage, laten die het maar uitzoeken
deze heeft hem toch ook ingebouwd en moet hem goed werkend afleveren
ps als de garage de vdo ms-4200rs er zo heeft '" ingeklikt" dan zou er wel eens een draad kunnen zitten in de iso-stekker op de plaats waar normaal het achteruitrijsignaal moet zitten
Topsport
Ik moet nog de juiste schroevendraaier vinden om het apparaat los te maken. Kan dus niet zeggen of de draag aangesloten is of niet.
als ik jouw was zou ik lekker teruggaan naar de garage, laten die het maar uitzoeken
deze heeft hem toch ook ingebouwd en moet hem goed werkend afleveren
ps als de garage de vdo ms-4200rs er zo heeft '" ingeklikt" dan zou er wel eens een draad kunnen zitten in de iso-stekker op de plaats waar normaal het achteruitrijsignaal moet zitten
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 31 mei 2004 23:07
Topsport,
Daar heb je wel gelijk in, ik heb ook al een afspraak. Maar ik ben bang dat ze zogenaamd geen probleem zullen vinden. Dat heb ik wel vaker meegemaakt. Ik wil daarom voorbereid zijn.
Daar heb je wel gelijk in, ik heb ook al een afspraak. Maar ik ben bang dat ze zogenaamd geen probleem zullen vinden. Dat heb ik wel vaker meegemaakt. Ik wil daarom voorbereid zijn.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 963
- Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26
Hallo Wahid
laat ze dan het volgende controleren:
1-snelheidspuls goed d.w.z. dat hij niet doorloopt als je stil staat.zo ja API gebruiken
2-gps ontvangst, je zegt maar 3 of 4, zouden er bij goed weer méér moeten zijn.
3-achteruitrijdraad aangesloten , zo niet zit er dan in de iso-stekker op die plaats een draad van de auto zelf
4- constante en geschakelde plus goed aangesloten, waarschijnlijk wel
veel succes
Topsport
laat ze dan het volgende controleren:
1-snelheidspuls goed d.w.z. dat hij niet doorloopt als je stil staat.zo ja API gebruiken
2-gps ontvangst, je zegt maar 3 of 4, zouden er bij goed weer méér moeten zijn.
3-achteruitrijdraad aangesloten , zo niet zit er dan in de iso-stekker op die plaats een draad van de auto zelf
4- constante en geschakelde plus goed aangesloten, waarschijnlijk wel
veel succes
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 31 mei 2004 23:07
Top
Bedankt voor de adviezen. Ik zal het doorgeven aan de dealer.
Bedankt voor de adviezen. Ik zal het doorgeven aan de dealer.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 963
- Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26
ja hoor, vanmiddag aan een vw-golf 5 gewerkt, ms-4200rs eruit gehaald(BPM-versie) en wat denk je.........géén achteruitrijdraad aangesloten , klant gaat terug naar de garage om het alsnog te laten doen (hebben ze weer wat werk )topsport schreef:
ps als de garage de vdo ms-4200rs er zo heeft '" ingeklikt" dan zou er wel eens een draad kunnen zitten in de iso-stekker op de plaats waar normaal het achteruitrijsignaal moet zitten
Topsport
vw golf 5 heeft géén standaard iso-stekker men moet een verloop aanschaffen naar iso
geschakelde plus en pulsdraad zitten niet in de stekker achter de radio
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 08 jun 2004 12:18
In mijn Golf V zit ook een BMP vrije Nav van VDO 4200rs en ik had het probleem dat als ik voor de verkeerslichten stond te wachten ik een melding kreeg om "indien mogelijk omkeren"of "nu afslaan"dit bleek het gevolg van het niet aansluiten van de snelheidspuls, het systeem "dacht"dus dat ik nog steeds aan het rijden was.
Het is aangesloten en werkt nu perfect.
Bert
Het is aangesloten en werkt nu perfect.
Bert
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 11 jul 2004 15:05
Ik heb met een Passat en een 4200 RS ook de nodige problemen gehad.
Uiteindelijk is het toestel kort geleden nagekeken en werd mij door VDO Dayton verteld dat er voor Volkswagen standaard aanpassingen moeten worden aangebracht.
Nu lijkt het goed te functioneren.
Uiteindelijk is het toestel kort geleden nagekeken en werd mij door VDO Dayton verteld dat er voor Volkswagen standaard aanpassingen moeten worden aangebracht.
Nu lijkt het goed te functioneren.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 291
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 569
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 58
-
-
Achtergrond verlichting MS4200RS
door Marcel21674 » 16 aug 2021 12:25 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 230
-
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 746
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 975