Ik heb een probleem met mijn blaupunkt travelpilot rns 4 radio/navigatie. Nadat de VDO dayton MS 4200 RS niet meer wilde, heb ik de blaupunkt (voor de Alfa Romeo 156 >2004) gekocht.
Aangezien er dus eerder ook al een navigatieradio in heeft gezeten, had ik direct de blaupunkt ingeplugd en aangesloten. Nu gaf hij de hele tijd het beeld van een oude telefoon door het scherm heen en kon ik niets invoeren, zelfs niet de vierletterige code. Tenslotte lukte dat wel, maar in bij de radiotuner aangekomen, komt het telefoontje weer; alsof hij een inbelverbinding moet maken of ergens naar zoekt. Nu als ik achteruit rijd, gaat deze weg en kan ik de radio beluisteren. Als ik weer naar voren ga, komt de telefoon weer...(hetzelfde probleem bij de cd-speler).
De navigatie is des te erger. Als ik de cd met wegenkaarten erin stop, kan ik zonder problemen in het navigatie-menu, maar als ik iets invoer als eindadres oid doet hij het niet. Als ik dan bij de GPS-status kijk, zie ik dat hij verbinding heeft met welgeteld 0 satellieten.
Ik ben een leek op dit gebied, dus het kan iets heel simpels zijn, maar dat weet ik dus niet... en na meerder onderwerpen en fora te hebben gelezen, wordt het mij alleen maar waziger... iets over verbinden met achteruitrijverlichting, ISO-verbinding...
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

gr. Tim