VDO MI 5000/DV6100 DVD

peterx1/9
Starting Member
Starting Member

VDO MI 5000/DV6100 DVD

Bericht door peterx1/9 »

Hallo,

om de kinderen op de achterbank ook een beetje amusement te bieden wil ik mijn huidige VDO PC5600 navisysteem uitbreiden met de MI5000 interface en DV6100 MP3/DVD speler.

Ik kan echter geen handleiding van de MI5000 vinden en ben dus op zoek naar de aansluitmogelijkheden. In feite the do's and the don'ts.

Feitelijk wil ik op het scherm voorin kunnen navigeren terwijl de kinderen op de achterbank tegelijkertijd een DVD'tje kunnen kijken. Is dit mogelijk als je alles via de MI5000 aansluit?

Als ik het aansluitschema van VDO begrijp dan zou de voeding (+, schakel +, snelheidspuls, massa) die normaal op de navicomputer zit op de MI5000 aangesloten dienen te worden. Vanaf de module zou dan een beeldschermkabel naar de navicomputer gaan en een beeldschermkabel naar de monitor.

De DVD-speler zal van eigen voedingskabels moeten worden voorzien en kan dan via videokabels aan de MI5000 gekoppeld worden. Op de MI5000 sluit ik dan weer een monitorkabel welke naar het tweede achterste scherm gaat.

Is deze gedachte correct of is het beter om het navigatiesysteem los van het dvd-systeem te houden? Het geluid van beide systemen wil ik gewoon uit de speakers van de monitors laten komen.

Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen.

MvG. Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Re: VDO MI 5000/DV6100 DVD

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Mij ontgaat het even waarom je voor uitsluitend achterbank-video je bestaande installatie wilt gaan uitbreiden met apparatuur die al jaren niet meer verkrijgbaar is, kabels die moeilijk te vinden zijn en een onzekere uitkomst.

Voor een fractie van de 2e handsprijs koop je een setje met twee hoofdsteunschermen en een DVD speler
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
peterx1/9
Starting Member
Starting Member

Bericht door peterx1/9 »

Deze spullen heb ik "gratis" bij de navigatie gekregen vandaar het toch zinvol zijn om in te bouwen.

De vraag is dus of je 1 powerkabel aanlegd naar de interface en de stroom via de interface naar de randapparatuur wordt verdeeld of dat je alle randapparatuur los van voeding voorziet en de interface eigenlijk gewoon een junctionbox (klemmenkast) is.

Wie heeft hier daadwerkelijk praktijkervaring mee? Want dat het aanschaffen van een compleet nieuw DVD-systeem met schermpjes in de hoofdsteunen makkelijker is, dat is zo klaar als een klontje.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Er zijn hier al diverse items over geweest en vooral de zoektocht naar de juiste manier van aansluiten en de correcte bekabeling is niet altijd even eenvoudig.
Heb je er al wel de uitsluitend bruikbare VDODayton schermen bij?

Zoek even op MI5000 en verwonder je over de hoeveelheid problemen bij het aansluiten en werkend krijgen :oops:
Daarbij denk ik dat Gene nog de meeste ervaring hiermee heeft
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
peterx1/9
Starting Member
Starting Member

Bericht door peterx1/9 »

Ja er zitten de juiste schermen bij en in feite komt er in de praktijk maar 1 extra scherm bij. De navigatie heb ik een paar jaar terug zelf ingebouwd (volledige dashboard intergratie) en werkt perfect. Sinds kort de PC5100 vervangen door de PC5600 (plug and play) en bij deze nieuwe PC zaten dus ook de DVD-speler, de Interface, de monitor en alle kabels etc.

Op zich appeltje eitje zekers als je het DVD-systeem als stand-alone gebruikt. Echter wanneer stand-alone dan heb je natuurlijk nog steeds voeding nodig in ieder geval voor de DVD-speler. Om de DVD-speler echter met het beeldscherm te kunnen laten praten heb je dus ook de interface nodig maar ik vraag me dus af of deze dan ook van voeding voorzien dient te worden.

Als volledig met elkaar pratend systeem zal de interface zowieso van voeding dienen te worden voorzien en logischer wijs zou dan de voeding voor het navigatiesysteem kunnen vervallen mits via de beeldschermkabels ook de voeding voor de PC doorgelust wordt. Dit verhaal is in de handleidingen van VDO niet duidelijk. Op de aansluitschema's laat men dan de voeding naar de Navi-PC weg en tekent men alleen de (beeldscherm)kabel met de platte stekkers.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

De Navi-PC kan absoluut niet zonder voeding wat de tekening ook moge aangeven
Er wordt door de video-aansluitingen verder niets doorgelust en zeker geen noodzakelijke schakelspanning

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
peterx1/9
Starting Member
Starting Member

Bericht door peterx1/9 »

Vind ik zelf ook een beetje raar maar wat me wel opvalt is dat alle aansluitingen/signalen naar de PC exact dezelfde zijn als naar de interface, zelfs de snelheidspuls en de achteruit wordt op de interface aangesloten en dat vind ik raar omdat deze al op de PC aangesloten zitten en da's een beetje dubbelop in mijn ogen.

Misschien toch maar eens een testopstellingkje maken voordat ik in de auto de boel aansluit en het niet blijkt te werken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wmp
Moderator
Moderator

Bericht door wmp »

Moeilijk leesbaar, maar hier staat iets over aansluiting van de MI5000
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
peterx1/9
Starting Member
Starting Member

Bericht door peterx1/9 »

Bedankt maar deze bestanden had ik al via de VDO-website en hierdoor ontstaat dus de verwarring als je naar de 5000 handleiding kijkt. Want hier gaat de voeding naar de interface en vanuit de interface MI5000 naar de overige delen. Je ziet in dit schema dus ook alleen de beeldschermkabel naar de navi-pc lopen en nog een beeldschermkabel naar de voorste monitor. :roll: En da's dus erg vreemd want dan zou de Navi-pc zijn voeding en beeld via deze beeldschermkabel versturen. Kan natuurlijk wel daar het beeldscherm ook alleen zijn voeding via de beeldschermkabel krijgt.

Op zich dient de interface dus dan als beeldschermsplitter waarop nog een extra tweede scherm aangesloten kan worden en dus ook de DVDspeler.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wmp
Moderator
Moderator

Bericht door wmp »

Vrees met grote vreze dat het plaatje niet helemaal compleet is ingevuld.
Er zullen nog wel wat kabeltjes van de MI5000 naar de navigatie unit lopen, maar die zijn volgens mij niet ingetekend.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
peterx1/9
Starting Member
Starting Member

Bericht door peterx1/9 »

Ja dat is het vreemde van het plaatje, de powerkabel naar de MI5000 wordt wel doorgelust via een powerkabel naar de TV5000 maar niet naar de Navi-PC. Wat ik begin te vermoeden is dat de Navi PC gewoon zijn originele voeding behoud en dat de beeldschermkabel niet direct op het beeldscherm maar via de interface loopt.

Op de interface sluit je vervolgens de twee schermen aan met twee beeldschermkabels. Met de interface zul je dan kunnen schakelen tussen de twee schermen.

Maar ik wil dus navigatiebeeld en geluid op het voorste scherm en tegelijkertijd (indien gewenst door de kids) DVD-beeld en geluid op het achterste scherm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Enquête TomTom PND (go 5000)
    door FAIN » 15 apr 2015 15:11 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 539