Igo 8.3

Gebruikersavatar
robsel
Average Member
Average Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 okt 2008 18:05

Igo 8.3

Bericht door robsel »

Ik heb een F500BT van 3 jaar oud met natuurlijk oude kaarten. Een update met cnsd 150 fm of 250 fm kost al gauw € 175,00 terwijl bij Halfords een complete nieuwe F500BT voor € 185,00 staat . Ik vraag mij af hoe dat kan?
Nu lees ik dat in Duitsland veel F500BT gebruikers de Igo 8.3 software op de pioneer zetten dat schijnt gratis te zijn? Wie heeft hier ervaring mee en blijft alles onder IGO dan nog goed werken?
Ik gebruik mijn F500BT alleen voor navigatie op vacantie of soms als ik ergens naar toe vandaar dat ik een update vrij prijzig vind.

gr

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: Igo 8.3

Bericht door JW »

De iGO 8.3 SW is bepaald niet gratis.
Als iemand 'm "gratis" heeft is het gewoon gejatte SW, gedownloade illegale SW dus.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: Igo 8.3

Bericht door wmp »

Ik zie de F500BT niet op de lijst van iGO 8.3 compatible devices staan.
Nu is zo'n lijst ook niet perse zaligmakend, dus heb je een linkje naar die Duitse site, kan ik daar ook eens kijken wat ze er over schrijven.

Adviesprijs van de F500BT zou overigens € 399 zijn... ( http://www.pioneer.co.uk/nl/products/ar ... index.html )
Denk dat Halfords aan het dumpen is : http://www.halfords.nl/shop/navigatie/pioneer-navigatie
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
robsel
Average Member
Average Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 okt 2008 18:05

Re: Igo 8.3

Bericht door robsel »

Forum DE .... http://www.motor-talk.de/forum/pioneer- ... ml?page=10

In mei 2010 adverteerde Halfords al met de F500BT voor € 195,00. Ik ben toen gaan kijken en inderdaad geheel compleet met de Mosfet 50W en de laatste software. Ik heb er nog €700,00 voor betaald !
Ik dacht dat het oude systemen waren met oude software maar bij Halfords lieten zij mij zien dat de nieuwste software erop stond en alles verzegeld in 2 dozen.
Ik was van plan om de upgrade cnsd-250 FM ( €175,-) erop te zetten maar een rekensommetje : als ik een nieuwe F500BT koop voor € 185,- en mijn oude verkoop op Marktplaats voor € 100,- dan heb ik voor heel weinig een splinternieuwe F 500BT. :wink:

Mijn vraag over Igor was eigenlijk om te kijken of deze software beter is daar je dan zelf ook de Navteq kaarten erop kan zetten ( dat heb ik althans gelezen, ik ben maar een leek op dat gebied)

Was alleen benieuwd of er anderen zijn die dit gedaan hebben......... :?:

gr

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: Igo 8.3

Bericht door wmp »

Lijkt er inderdaad op dat met wat geknutsel die iGO software op de F500BT kan werken.
Is natuurlijk wel de vraag of het prijstechnisch de moeite waard is, want de iGO software is niet gratis.
Heb ook even geen prijsje kunnen vinden voor de iGO 8.3 , lijkt geen distributeur te zijn in NL, BE of DE.

Dat rekensommetje kan wel wat tegenvallen. Of je € 100 voor je oude F500BT terug gaat krijgen is maar zeer de vraag gezien de prijzen van de concurrenten.
Die mogen dan wel van een ander merk en/of mindere kwaliteit zijn, doorgaans kijken potentiële kopers daar niet echt naar. :oops:
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
robsel
Average Member
Average Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 okt 2008 18:05

Re: Igo 8.3

Bericht door robsel »

Ze bieden recent nog € 195,00 ( en regelmatig) voor een gebruikte F500BT op Marktplaats...leg het mij maar uit ? :?:

In ieder geval bedankt voor je reactie/bijdrage WMP !

gr

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”