vastlopen pc5600 (warmte)

arius
Junior Member
Junior Member

vastlopen pc5600 (warmte)

Bericht door arius »

Hallo allemaal,

na de zoekfunctie op diverse manieren te hebben geprobeerd, ben ik er nog niet achter.

Mijn navigatie zit nu ingebouwd onder de standaard radio(1din met een 2 din front, dus het onderste gedeelte is ruimte) en loopt soms na verloop van tijd vast, ik denk zelf door de warmte, zit er een beveiliging in??, de ventilator draait op vol vermogen, en hij schakelt niet meer uit ik moet dan echt de stekker uit de achterkant trekken.

Op vakantie naar kroatie deed hij het echter prima, maar dan stond ook meestal de airco aan, nu het kouder wordt en de kachel meer en warmer aangaat doet het probleem zich voor.

Ik zat zelf te denken om er een extra ventilatortje boven te bevestigen, zodat hij meer koeling krijgt, en andere optie zou een andere plaats zoeken voor de computer, wie heeft een idee of zit ik in de goede richting te denken,

grtjes arius

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Re: vastlopen pc5600 (warmte)

Bericht door JW »

In welke auto heb je 'm ingebouwd?
En hoeveel ruimte is er achter de 5600, voldoende om z'n warmte kwijt te kunnen? Lopen daar ook verwarmings kokers?

In het diagnosemenu (code 6330, verder niks veranderen daar ! ) kun je zien welke temperatuur er heerst in de PC. Wat staat daar?

Tot slot, als je schrijft dat de fan helemaal niet meer uit gaat, moet ik dat dan letterlijk nemen? Oftewel ook niet na verloop van tijd als het contact uit is?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

Er zit, om een antwoord op jouw vraag te geven, in de 5600 net zoals in alle 5xxx units, een beveiliging tegen oververhitting. Het is inderdaad mogelijk dat het kouder wordende weer gekoppeld aan het gebruik van de verwarming, net dat zetje is om te interne temperatuur van de unit te hoog laten stijgen. Vandaar ook dat de koelingsfan blijft draaien.
Het is zoals JW zegt, zaak eens te kijken of er rondom de ingebouwde unit voldoende ruimte is om de warmte af te voeren.
Ik ben benieuwd of de fan blijft draaien als je de koude lucht eens aanzet en die een paar minuten aan laat staan. Gaat de fan dan uit dan heb je het probleem te pakken. Niet voldoende ventilatie.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arius
Junior Member
Junior Member

Bericht door arius »

Hallo allemaal,

de unit zit nu ingebouwd in een opel vectra c uit 2004, hoeveel ruimte er daadwerkelijk achter zit weet ik zo niet, hij ligt in iedergeval op plastic, direct boven de unit zit het bedieningspaneel van de airco,verwarming, deze is echter korter dan de unit en daarboven zit ruimte, ik denk dat de kachel unit er ook nog achterzit, dus qua warmte zou het wel kunnen, ik zal eens in het diagnose menu kijken als ik er weer me ga rijden en eens kijken wat de temp doet.

De fan blijft zeker 5 min draaien(langer heb ik niet gewacht), maar ook het scherm gaat niet uit zolang ik niet de stekker uit de unit trek,

grtjes arius

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Dat het scherm ook niet uit gaat is als 'ie vast zit?
Maar als 'ie niet vast zit, dan gaat het scherm toch wél uit als je je contact af zet, naar ik mag hopen?

Voorts de vraag hoe je de tijd ingesteld hebt staan voor het automatisch vervolgen van je route als je even gestopt bent voor een tank beurt oid.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hapee50
Normal Member
Normal Member

Bericht door hapee50 »

@Arius
Ik heb twee keer een soortgelijk verschijnsel gehad met mijn PC5600 (vastlopen, doorlopende ventilator en de stekker er maar uitgehaald). Bij mij zit de computer overigens ingebouwd in het dashboardkastje (Scenic II, dus ruimte zat). Ik had dezelfde gedachte als jij (warmte) :idea: en dus heb ik het dashboardkastje wat opgeruimd (lees: leeggehaald). Probleem opgelost (tot nu toe) :D . Boosdoener was volgens mij het mapje (uitgevoerd in kunstleder) met de gebruiksaanwijzing van de Scenic. Dit lag (met een hoop andere troep) bovenop de computer, waardoor het ding z'n warmte onmogelijk kwijt kon. Overigens begrijp ik nu pas, met dank aan JW en Gene :thumbsup: , dat ik kennelijk de juiste ingreep heb gedaan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arius
Junior Member
Junior Member

Bericht door arius »

Hallo allemaal,

@jw normaal gesproken na het uitzetten van het contact gaat alles uit hoor, alleen als hij vast zit blijft alles aan, de tijd om de weg te vervolgen staat volgens mij op max.

Ik heb nog ergens een klein ventilatortje liggen, ik ga eens proberen om deze achter de unit te gaan monteren, kijken of dat gaat helpen,

grtjes arius

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”