Hallo,
Heb sinds paar maanden een VW GOLF GTD met een RSN510 met volledige opties. Nu heb ik ook sinds kort een Iphone 4. Nu wil ik natuurlijk deze met elkaar koppelen, maar dit lukt niet. In het display staat wel dat de auto de Iphone herkent maar kan hem niet koppelen want deze is "nicht kompatible".
Volgens mij is dit een erkend probleem met RSN510 + Iphone alleen weet ik niet of er al een oplossing voor is. Ik heb wel iets gelezen van iets in het kastje onder de stoel vervangen, echter is het een bedrijfsauto dus kan er niet zo maar dingen uit slopen.
Als ik bv Nokia telefoon pak dan kan hij hem wel koppelen en kan ik ook bellen + smsen etc via de RSN510.
Kan iemand me wellicht helpen?.
Alvast bedankt!
RNS510 + Iphone 4
-
- New Member
Re: RNS510 + Iphone 4
Helaas werkt de VW carkit met het zogenaamde rSAP Bluetooth profiel, hetgeen niet ondersteund wordt door de iPhone. De enige oplossing die ik ken is de Bluetooth module van de carkit te laten vervangen door bijvoorbeeld een Kufatec module. Die werkt volgens mij wel met de iPhone 4.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
ik heb de Bluetooth® Touch-Adapter in een PassatCC en deze werkt perfect i.c.m. de iPhone4.
Ik heb geen premium telefoon uitvoering, dus kan hem niet bedienen via de RNS510
Er is hier al over geschreven, zie:
viewtopic.php?f=79&t=12296
Ik heb geen premium telefoon uitvoering, dus kan hem niet bedienen via de RNS510
Er is hier al over geschreven, zie:
viewtopic.php?f=79&t=12296
Hide post links |
Bedankt voor de toevoeging, Chris. Het klopt idd dat mijn beschrijving betrekking heeft op de Premium carkit van VW, NIET op de Touch-Adapter.
Hide post links |
-
- Average Member
met ingang van modeljaar 2011 is er een andere centrale voor de telefoonvoorbereidingen gekomen,
deze werkt zowel via rsap als via normaal handsfree protocol.
het enige wat je kan doen is de centrale die er nu in zit vervangen door een andere, aangezien die iphone met deze centrale niet gaat werken (bv. een fiscon/mobridge/nwe vw centrale)
deze werkt zowel via rsap als via normaal handsfree protocol.
het enige wat je kan doen is de centrale die er nu in zit vervangen door een andere, aangezien die iphone met deze centrale niet gaat werken (bv. een fiscon/mobridge/nwe vw centrale)
Hide post links |
Klinkt goed, ben wel benieuwd naar de kosten die daar dan weer aan zitten....... Laat maar, ik voel hem al aankomen
.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Hide post links |
-
- New Member
Ik ben eveneens in het bezit van een Golf VI met RNS510 uit 2009 en een Iphone 4.
Initieel kon ik de Iphone niet gebruiken omdat ook ik de novero HT2 carkit van VW onder de bestuurdersstoel had liggen.
Twee weken terug heb ik echter op ebay de HT4 gekocht (EUR 175 inc verzenden) en de HT-2 vervangen. Dit is echt plug en play.
Telefoon werkt top al is de kwaliteit met HT-2 wel beter.
Nu komt mijn vraag. Ik vermoed dat het inregelen van de HT-4 ook softwarematig dient te gebeuren. In mijn MFD zie ik 2 vierkante blokjes staan die denk ik mits goed ingeregeld onder andere de status van de iphone batterij zouden moeten weergeven. Zo heb ik het ook op een foto gezien op het autoweekforum meen ik.
Is er iemand die weet hoe de carkit goed te programmeren en daar ook de spullen voor heeft? (VAGCOM). Vergoeding uiteraard mogelijk.
HT2 is overigens te koop.
Initieel kon ik de Iphone niet gebruiken omdat ook ik de novero HT2 carkit van VW onder de bestuurdersstoel had liggen.
Twee weken terug heb ik echter op ebay de HT4 gekocht (EUR 175 inc verzenden) en de HT-2 vervangen. Dit is echt plug en play.
Telefoon werkt top al is de kwaliteit met HT-2 wel beter.
Nu komt mijn vraag. Ik vermoed dat het inregelen van de HT-4 ook softwarematig dient te gebeuren. In mijn MFD zie ik 2 vierkante blokjes staan die denk ik mits goed ingeregeld onder andere de status van de iphone batterij zouden moeten weergeven. Zo heb ik het ook op een foto gezien op het autoweekforum meen ik.
Is er iemand die weet hoe de carkit goed te programmeren en daar ook de spullen voor heeft? (VAGCOM). Vergoeding uiteraard mogelijk.
HT2 is overigens te koop.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Navigatie app voor iphone 5
door anthonybremmel » 20 mar 2015 16:39 » in Overige Smartphone, Tablet, LapTop en PDA navigatie software -
Reacties: 4
Weergaves: 1373
-
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 800
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 587
-