Beste,
Tijdens de opendeurdagen van dit weekend bij VW kan je voor een zeer interessante prijs een RNS315 hebben bij aankoop van een nieuwe Sharan.
Weet iemand of dit toestel over een pulsaansluiting beschikt en dus in tunnels blijft werken, en of de software rijbaanassistent en reality-vieuw heeft (afritten van autostrade) ?
Vind heel weinig info op internet over de RNS315 (ook geen handleiding in pdf want dan kon ik meteen alles zelf opzoeken)
Met dank
Eddy
Speciale aanbieding RNS315
-
- Average Member
-
- Senior Member
De RNS315 wrdt aangesloten dmv Quadlock incl CAN en werkt uiteraard dmv puls en gyro
Gelukkig wordt dit toestel gemaakt door Technisat ipv Blaupunkt maar er zullen vast wel weer vele onvolkomenheden aan het licht komen. O.a dat het kaartscherm niet kan scrollen en dat er voorzover ik kan nagaan geen keuze uit TMC zender is!
Gelukkig wordt dit toestel gemaakt door Technisat ipv Blaupunkt maar er zullen vast wel weer vele onvolkomenheden aan het licht komen. O.a dat het kaartscherm niet kan scrollen en dat er voorzover ik kan nagaan geen keuze uit TMC zender is!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
Bedankt voor je snelle antwoord.Gerritje schreef:Gelukkig wordt dit toestel gemaakt door Technisat ipv Blaupunkt maar er zullen vast wel weer vele onvolkomenheden aan het licht komen.
Aanvankelijk was ik helemaal niet van zin om een RNS315 te nemen.
Dacht aan een Pioneer F9220 of TomTom/Navigon.
Maar:
Nu betaal je bij de Sharan 560 Euro suppl voor metaalkleur.
Je krijgt standaard de RCD310 (heeft geen AUX-IN of SD-slot) dus nog 180 à 200 Euro suppl voor een extra audiokabel (usb/ipod)
Of je neemt het Business Pack aan 700 Euro:
RNS315 + kaarten WestEuropa + dakantenne.
Deze beschikt over een AUDIO-IN en een SD-slot (dus geen extra kosten voor extra audiokabel).
Geen supplement meer voor metaalkleur (zit mee in het Pack).
CONCLUSIE:
Suppl metaalkleur + RCD310 met extra audiokabel kost mij meer dan het Business Pack met een RNS315.
Heb dus eigenlijk niets te verliezen.
Met vriendelijke groeten
Eddy
Hide post links |
-
- Senior Member
Verder heeft de RNS315 ook standaard al Bluetooth en kun je vanaf het touchscreen kiezen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Average Member
Hiervoor zou volgens de dealer wel een extra module "Pre-installatie GSM Bluetooth" nodig zijn van 302.50 Euro ?Gerritje schreef:Verder heeft de RNS315 ook standaard al Bluetooth
Deze omvat dan ondermeer ook een microfoontje.
Anders kan je enkel mp3 streamen via bluetooth.
Groetjes
Eddy
Hide post links |
-
- Senior Member
Uit andere berichten blijkt dat de RNS315 tevens de installatie van een microfoon omvat geplaatst in de binnenverlichting
De microfoon is absoluut een integraal onderdeel van de RNS315 omdat deze wordt gebruikt voor:
Ik denk dat jouw dealer er nog niet van op de hoogte is dat het hier het nieuwe model Sharan betreft en een voor hem onbekend navigatiesysteem
De door de deler genoemde voorziening lijkt mij de verplichte extra voor modellen tot productieweek 45 (oude Sharan)
De microfoon is absoluut een integraal onderdeel van de RNS315 omdat deze wordt gebruikt voor:
- Gesproken instructies voor het navigatiesysteem
- Als onderdeel van de Bluetooth functie van het systeem
Ik denk dat jouw dealer er nog niet van op de hoogte is dat het hier het nieuwe model Sharan betreft en een voor hem onbekend navigatiesysteem
De door de deler genoemde voorziening lijkt mij de verplichte extra voor modellen tot productieweek 45 (oude Sharan)
Hide post links |
-
- New Member
Re: Speciale aanbieding RNS315
Beste alle,
Is er iemand die mij antwoord kan geven op het volgende.
Ik ben ik het bezit van een golf5 gt model jaar2009. de auto is afgeleverd met het dvdnavigatie systeem rns510. Nou is het tegenwoordig zo in dit land, dat als je in het bezit ben van mooie spullen dat er dan altijd mensen zijn die dit dan bij je weg komen halen. Zo ook inmiddels al 3x bij mij. (met dank)
Om van dit ongemak af te komen heb ik met de schade hersteller en met de verzekering naar een oplossing gezocht en dacht dit gevonden te hebben met het inbouwen van een alarm (zoizo heel handig). Maar ook had ik gekozen voor het in bouwen van een Radionavigatie systeem RNS315. Echter blijkt vooralsnog niet mogelijk te zijn dit systeem met mijn auto software te laten communiceren. is er iemand in de zaal die hier een oplossing voor heeft of die in het bezit is van de vrijschsakel codes????
Graag hoor ik een reactie.
Zeer vriendelijke groet:"
Bramgolfgt
Ik ben ik het bezit van een golf5 gt model jaar2009. de auto is afgeleverd met het dvdnavigatie systeem rns510. Nou is het tegenwoordig zo in dit land, dat als je in het bezit ben van mooie spullen dat er dan altijd mensen zijn die dit dan bij je weg komen halen. Zo ook inmiddels al 3x bij mij. (met dank)
Om van dit ongemak af te komen heb ik met de schade hersteller en met de verzekering naar een oplossing gezocht en dacht dit gevonden te hebben met het inbouwen van een alarm (zoizo heel handig). Maar ook had ik gekozen voor het in bouwen van een Radionavigatie systeem RNS315. Echter blijkt vooralsnog niet mogelijk te zijn dit systeem met mijn auto software te laten communiceren. is er iemand in de zaal die hier een oplossing voor heeft of die in het bezit is van de vrijschsakel codes????
Bramgolfgt
Hide post links |
-
- Senior Member
De informatie in de boardcomputer en stuurwielbediening zullen niet en niet goed gaan werken.bramgolfgt schreef:Beste alle,
Bramgolfgt
Dit is alleen mogelijk met auto's met witte boardcomputerverlichting.
De RNS315 is nooit geleverd in de Golf V.
Dus radio/navi zal wel werken alleen niet icm stuurwielbediening + boardcomputer.
[u][b]www.vasscarelectronics.nl[/b][/u]
Demo auto: Volkswagen Golf V GTI 2.0 TFSI met onder andere:
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)
DVD beeld vrijgeschakeld via laptop, RNS510, Fiscon Basic Plus bluetooth carkit en achteruitrijcamera Golf 6 gemonteerd in een Golf 5 (in VW embleem)
Hide post links |
-
- Senior Member
Elek RNS510 en RNS315 is probleemloos in te bouwen in elke Golf 5 of 6 mits de toestellen zelf op de juiste wijze worden geprogrammeerd. En en ander kan zonder het vervangen van de gateway
Diverse bedrijven bieden deze service reeds aan voor ong. € 100
Diverse bedrijven bieden deze service reeds aan voor ong. € 100
Hide post links |
-
- New Member
vwgolf, gerritje,
Bedankt voor jullie reactie`s.
Gerritje zou jij mij kunnen aangeven bij welke bedrijven ik kan aankloppen. ik heb inmiddels enkele bedrijven gesproken maar die waaren nog niet instaat om dit te verwezelijke.
Vriendelijke groet:
Bramgolfgt
Bedankt voor jullie reactie`s.
Gerritje zou jij mij kunnen aangeven bij welke bedrijven ik kan aankloppen. ik heb inmiddels enkele bedrijven gesproken maar die waaren nog niet instaat om dit te verwezelijke.
Vriendelijke groet:
Bramgolfgt
Hide post links |
-
- Senior Member
Voor zover bij mij bekend wordt de informatie in de boardcomputer niet weer gegeven icm met een RNS315 en een Golf V (rode boardcomputer verlichting). Een RNS510 daarin tegen is geen probleem mits juits gecodeerd en eventueel met de juiste can gateway. De RNS315 is ook nooit geleverd af-fabriek in auto's met rode boardcomputerverlichting.
Maar ik ben nooit te oud om te leren, dus als iemand het wel voor elkaar heeft gekregen zonder andere instrumentenpaneel/boardcomputer hoor ik het graag.
Maar ik ben nooit te oud om te leren, dus als iemand het wel voor elkaar heeft gekregen zonder andere instrumentenpaneel/boardcomputer hoor ik het graag.
[u][b]www.vasscarelectronics.nl[/b][/u]
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 1126