Skoda Columbus controle
-
- New Member
Skoda Columbus controle
Beste forummers,
Aanstaande zaterdag lever ik mijn huidige auto in met mijn VDO Dayton MS5500 systeem (altijd naar volle tevredenheid gebruikt), en krijg ik mijn nieuwe Skoda met het Columbus systeem erin. Dat word dus even omschakelen, maar alle info een beetje lezend moet het een fantastisch systeem zijn.
Nu mijn vraag; het systeem word bij de dealer (dus achteraf) ingebouwd. Welke checks kan/ moet ik uitvoeren om te controleren of het systeem origineel is, de nieuwste FW en kaarten heeft? Zijn er nog andere zaken die ik kan controleren om te zien of het systeem van de allerlaatste versie is?
Alvast bedankt!
Aanstaande zaterdag lever ik mijn huidige auto in met mijn VDO Dayton MS5500 systeem (altijd naar volle tevredenheid gebruikt), en krijg ik mijn nieuwe Skoda met het Columbus systeem erin. Dat word dus even omschakelen, maar alle info een beetje lezend moet het een fantastisch systeem zijn.
Nu mijn vraag; het systeem word bij de dealer (dus achteraf) ingebouwd. Welke checks kan/ moet ik uitvoeren om te controleren of het systeem origineel is, de nieuwste FW en kaarten heeft? Zijn er nog andere zaken die ik kan controleren om te zien of het systeem van de allerlaatste versie is?
Alvast bedankt!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
Laat de dealer adaptation kanaal 50 vrijschakelen, dan kun je alle info zelf zien.
[b][url]http://www.vagcommunity.com[/url][/b]
Hide post links |
-
- Moderator
en alvast welkom op www.skodaforum.nl
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
-
- Normal Member
-
- New Member
Bedankt voor de antwoorden en fijne verwijzingen. Uiteraard had ik de betreffende sites al gevonden, aangezien ik graag alle ins-en-outs van mijn nieuwe auto + opties doorgrond.
Inmiddels de auto opgehaald en wat fantastisch is dat Columbus systeem. De snelheid van het systeem laat iets te wensen over (ten opzichte van mijn 5 jaar oude VDO Dayton), maar voor de rest is ie super! Het lijkt er ook op dat het de nieuwste firm- en software bevat, maar dit moet ik nog testen.
Inmiddels de auto opgehaald en wat fantastisch is dat Columbus systeem. De snelheid van het systeem laat iets te wensen over (ten opzichte van mijn 5 jaar oude VDO Dayton), maar voor de rest is ie super! Het lijkt er ook op dat het de nieuwste firm- en software bevat, maar dit moet ik nog testen.
Hide post links |
-
- Senior Member
Waarop baseer je deze veronderstelling?remcee schreef:Het lijkt er ook op dat het de nieuwste firm- en software bevat, maar dit moet ik nog testen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- New Member
De kaarten bevatten in ieder geval de laatste updates v.w.b. de wegen. Hier in de buurt is onlangs een weg verlegd, en een complete nieuwe woonwijk gebouwd, deze staan er netjes in!
De firmware die er nu inzit laat in het navi scherm de maximum toegestane snelheid in een rode cirkel zien. Volgens mij is dit in de firmware gekomen sinds de laatste update.
Ik kan niet zonder het hidden menu de sw en hw versie bekijken?
De firmware die er nu inzit laat in het navi scherm de maximum toegestane snelheid in een rode cirkel zien. Volgens mij is dit in de firmware gekomen sinds de laatste update.
Ik kan niet zonder het hidden menu de sw en hw versie bekijken?
Hide post links |
-
- New Member
En hoe zit t nu eigenlijk met dat LED scherm? Heb ik dat nu standaard? check, check.....
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat zie je, zoveel scherper en helderder dan een gewoon scherm!
MVG,
Kobus
TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.
Kobus
TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.
Hide post links |
-
- Normal Member
Ik zei nog:remcee schreef:Ik kan niet zonder het hidden menu de sw en hw versie bekijken?
nomad schreef:Laat de dealer adaptation kanaal 50 vrijschakelen, dan kun je alle info zelf zien.
Hide post links |
-
- New Member
-
- Normal Member
-
- New Member
Re: Skoda Columbus controle
Inmiddels is ch.50 vrijgeschakeld en laat het systeem mij de volgende info zien:
Partnumber: 3T0035680A
HW version: H05
Sw version 2684
SV SW version C_EU_9.242_t400
HW vehcile: 0xC801
Kan iemand mij duidelijkheid geven of ik wel de nieuwste versie heb (LED) en of de kaarten up-to-date zijn?
Partnumber: 3T0035680A
HW version: H05
Sw version 2684
SV SW version C_EU_9.242_t400
HW vehcile: 0xC801
Kan iemand mij duidelijkheid geven of ik wel de nieuwste versie heb (LED) en of de kaarten up-to-date zijn?
Hide post links |
-
- Normal Member
Je hebt een oude (A) gekregen en niet de nieuwste C versie. Verklaard ook firmware 2684. Versie A kun je niet verder upgraden dan 2684. Kaartversies staan in een ander submenu.
Hide post links |
-
- New Member
Balen zeg! En wat is 'oud' ?
Is het de moeite waard om hierover in discussie te gaan met de dealer?
Is het de moeite waard om hierover in discussie te gaan met de dealer?
Hide post links |
-
- Normal Member
Tja, wat is oud ? De A versie is geleverd vanaf april 2008 tot ergens half 2009. Ze zijn al vrij snel overgestapt op B en C versies. In discussie gaan ? Geen idee. Als ik een splinternieuwe auto krijg verwacht ik ook dat het nieuwste van het nieuwste erin zit. Geen navi van 2 jaar oud. Misschien is ie wel gerefurbished of geruild met een andere auto. Even eruit halen en je ziet de productiedatum.
Je hebt een auto besteld met een columbus en en je krijgt een columbus. Geen idee wat je dealer ermee gaat doen. Vragen=weten.
Je hebt een auto besteld met een columbus en en je krijgt een columbus. Geen idee wat je dealer ermee gaat doen. Vragen=weten.
Hide post links |
-
- New Member
Wat zijn de verschillen tussen de A en opvolgende versies? Snellere processors? Betere functionaliteit?
Hide post links |
-
- Normal Member
De nieuwe units zijn iets sneller en bieden nagenoeg dezelfde functionaliteit.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3