Hoi, Ik heb een avic-x1 in mijn auto maar irriteer me behoorlijk aan het ventilator geluid. Komt dat door een fout of heeft iedereen daar last van. Je hoort het namelijk continu draaien en een beetje fluiten. En da's best vervelend.
Iemand tips?
En Oh ja, iemand een tip waar ik een goede kleuren achteruitrij camera kan halen?
Bedankt groeten Patrick
Mijn avic-x1 lijkt wel een fohn...
-
- New Member
-
- Senior Member
Hallo,
Is dat de headunit die dit doet? Of is het de hide-away-unit?
De laatste heeft een boel hittebronnen aan boord, zoals de eindversterkers, en die moeten nu eenmaal gekoeld worden.
Maar ook de DVD speler in de headunit produceert warmte, aanzienlijk meer dan de klassieke CDRom speler in andere systemen.
Al met al is het zaak voor voldoende koeling te zorgen, en dus moet je even kijken of beide units voldoende ruimte hebben, en eventueel kun je de hide-away-unit op een andere plek monteren als dat de grootste boosdoener is.
Overigens, die fans starten alleen maar op als de zaak te warm aan het worden is, zo is het toch?
Groet,
JW
De laatste heeft een boel hittebronnen aan boord, zoals de eindversterkers, en die moeten nu eenmaal gekoeld worden.
Maar ook de DVD speler in de headunit produceert warmte, aanzienlijk meer dan de klassieke CDRom speler in andere systemen.
Al met al is het zaak voor voldoende koeling te zorgen, en dus moet je even kijken of beide units voldoende ruimte hebben, en eventueel kun je de hide-away-unit op een andere plek monteren als dat de grootste boosdoener is.
Overigens, die fans starten alleen maar op als de zaak te warm aan het worden is, zo is het toch?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Het is de Headunit die zo'n lawaai maakt. En hij doet het ook nog eens constant. Dus gaat niet alleen aan als ie het warm heeft. Mijn auto heeft airco dus belachelijk warm is het niet. De hide away unit zit ze ver weg dat je daar geen last van hebt. Het is echt de head unit die constant aan het blazen is.
Patrick
Patrick
Hide post links |
-
- Junior Member
Dat doet die van mijn ook, vanaf het moment dat hij aanstaat tot het moment dat hij uitgaat, maar fluiten doet hij niet.
Richard.
Richard.
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Patrick,
Dit zo lezende zou je eens moeten (laten) kijken naar de montage van de Headunit, en dan bekijken of de uitstroomopening van de fan niet deels geblokkerd is of zo. Ik neem aan dat die fan aan de achterkant zit, en ja, daar kan wel eens wat in de weg zitten.
Kun je, als je goed luistert vaststellen waar die fluittoon ongeveer vandaan komt?
Groet,
JW
Dit zo lezende zou je eens moeten (laten) kijken naar de montage van de Headunit, en dan bekijken of de uitstroomopening van de fan niet deels geblokkerd is of zo. Ik neem aan dat die fan aan de achterkant zit, en ja, daar kan wel eens wat in de weg zitten.
Kun je, als je goed luistert vaststellen waar die fluittoon ongeveer vandaan komt?
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
de fluittoon komt inderdaad van achter de unit. Ik zal het laten nakijken door onze monteur. (Op mijn werk worden ze verkocht en ingebouwd namelijk. Misschien dat ie zijn lucht niet helemaal goed kwijt kan of zo.
Hide post links |
-
- Senior Member
het versterkergedeelte bij de Pioneer AVIC X-1 zit in de head-unitJW schreef:Hallo,
Groet,
JW
de ventilator van de Pioneer AVIC X-1 werkt via de geschakelde plus, dus niet bij een bepaalde temperatuur en hoort licht te zoemen.
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Hide post links |
-
- Senior Member
Weer wat geleerd , ik had het elders anders opgepikt, maar jij hebt ongetwijfeld gelijk.topsport schreef:het versterkergedeelte bij de Pioneer AVIC X-1 zit in de head-unitJW schreef:Hallo,
Groet,
JW
de ventilator van de Pioneer AVIC X-1 werkt via de geschakelde plus, dus niet bij een bepaalde temperatuur en hoort licht te zoemen.
Topsport
Achteraf had ik het kunnen weten, immers waar zitten de Lsp aansluitingen? Op de Headunit dus
En ja, met de eindversterkers en de DVD speler in een 1-DIN behuizing heb je echt wel koeling nodig. Tenslotte moet je een hoeveelheid warmte afvoeren die zomaar tot dik meer dan een tiental Watts kan oplopen.
Al met al, als de fan nu fluit zit er denk ik dus toch iets niet helemaal goed. Hoe zit het overigens met die fan, zuigt 'ie z'n lucht aan de achterkant aan of blaast 'ie 'm daar uit? Afhankelijk daarvan moet gekeken worden naar hoe de aanvoer dan wel afvoer van de lucht is, fluit het daar soms?
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
achter de head-unit zitten 2 fannetjes (schrijf je dat zo ) en die blazen naar buiten.aanvoer van voren.JW schreef:
Al met al, als de fan nu fluit zit er denk ik dus toch iets niet helemaal goed. Hoe zit het overigens met die fan, zuigt 'ie z'n lucht aan de achterkant aan of blaast 'ie 'm daar uit? Afhankelijk daarvan moet gekeken worden naar hoe de aanvoer dan wel afvoer van de lucht is, fluit het daar soms?
Groet,
JW
op de hide-away unit zit één fan, en die blaast ook naar buiten.
of luister eens bij een winkel waar er een is aangesloten, kan je meteen vergelijken wat het verschil is.
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 552
-
-
Weergaves: 518
-
-
Weergaves: 1064
-
-
Weergaves: 666
-
-
Weergaves: 554
-
-
kaarten voor mijn Ipaq 2210
door mmols4088 » 09 aug 2016 23:14 » in Overige Smartphone, Tablet, LapTop en PDA navigatie software -
Weergaves: 573
-
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 801