Phillips CARIN 520
-
- New Member
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 16 aug 2010 23:29
Phillips CARIN 520
Helo, bennieuw member, prachtig forum, reeds veel gevonden.
Heb een GPS CARIN 520 van de sloop gered en wil deze inbouwen in een BMW ISETTA 300.
Alle kabels van het systeem zijn doorgeknipt op 10cm van de stekkers of aansluitingen. Heb reeds nieuwe kabels gemaakt (prulwerk 1ste klas).
Heb nu nog enkele vraagjes:
1.Bij de Astekker hangen op A2 en A8 draden (blauw/groen) Waar dienen deze voor?
(Vindt ik niet terug op de schema's)
2.Zet ik de computer op rubber mountings of niet? (schokken)
3.Ik veronderstel dat A10 en A11 de aansluitingen zijn voor een pulsgever, reedcontact met magneet?
Bedankt bij voorbaat voor julie hulp.
Heb een GPS CARIN 520 van de sloop gered en wil deze inbouwen in een BMW ISETTA 300.
Alle kabels van het systeem zijn doorgeknipt op 10cm van de stekkers of aansluitingen. Heb reeds nieuwe kabels gemaakt (prulwerk 1ste klas).
Heb nu nog enkele vraagjes:
1.Bij de Astekker hangen op A2 en A8 draden (blauw/groen) Waar dienen deze voor?
(Vindt ik niet terug op de schema's)
2.Zet ik de computer op rubber mountings of niet? (schokken)
3.Ik veronderstel dat A10 en A11 de aansluitingen zijn voor een pulsgever, reedcontact met magneet?
Bedankt bij voorbaat voor julie hulp.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
A2 en A8 hoeven/horen niet bedraad te zijn
Computer kan gewoon zonder rubber mounts gemonteerd worden. Is een automoitve kwaliteit
De puls wordt aangesloten op A10. Daar wordt een + 12 volt signaal verwacht otv massa. A11 ligt al aan massa en is bij seriematig verbouwde pulsgever niet nodig.
Computer kan gewoon zonder rubber mounts gemonteerd worden. Is een automoitve kwaliteit
De puls wordt aangesloten op A10. Daar wordt een + 12 volt signaal verwacht otv massa. A11 ligt al aan massa en is bij seriematig verbouwde pulsgever niet nodig.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 16 aug 2010 23:29
Phillips CARIN 520
Dank voor reactie.
In BMW isetta is geen seriematige puls aanwezig, heb wel een soortgelijke fiets(moto)computer geplaatst; een reedrelais dat door een magneetje wordt aangestuur op de kabel van de snelheidsmeter.
Ik veronderstel dus dat ik daar ergens een plus-signaal moet aan toevoegen!
Hoe doe ik dat best? Schema en aansluitingen aub...
In BMW isetta is geen seriematige puls aanwezig, heb wel een soortgelijke fiets(moto)computer geplaatst; een reedrelais dat door een magneetje wordt aangestuur op de kabel van de snelheidsmeter.
Ik veronderstel dus dat ik daar ergens een plus-signaal moet aan toevoegen!
Hoe doe ik dat best? Schema en aansluitingen aub...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Opa heeft ooit een fraaie oplossing gepresenteerd: viewtopic.php?t=9089
Als je het met een Reedrelais wil doen kan dat uiteraard ook.
Ik zou dan een weerstandje nemen van 10 kOhm 1Watt, dat aan massa leggen en de andere kant via het reedcontact aan de geschakelde plus. Op de verbinding tussen de weerstand en het reedcontact kun je dan de aftakking maken naar de Carin.
Groet,
JW
Als je het met een Reedrelais wil doen kan dat uiteraard ook.
Ik zou dan een weerstandje nemen van 10 kOhm 1Watt, dat aan massa leggen en de andere kant via het reedcontact aan de geschakelde plus. Op de verbinding tussen de weerstand en het reedcontact kun je dan de aftakking maken naar de Carin.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 16 aug 2010 23:29
Phillips CARIN 520
Dank voor reactie en oplossing.
Zal het zo monteren.
Nog veel succes met julie prachtige forum en tot kijk!
Zal het zo monteren.
Nog veel succes met julie prachtige forum en tot kijk!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
En wíj horen graag of dit goed werkt. En wat je verdere ervaringen zijn, uiteraard
Groet,
JW
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 16 aug 2010 23:29
Phillips CARIN 520
Hoy, heb heel de boel voorlopig aangesloten, werkt prima.
Bedankt voor julie hulp! :D
Bedankt voor julie hulp! :D
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 16 aug 2010 23:29
Hoy,
Bij het definitief inbouwen van het systheem stuit ik op een paar problemen!
De puls voor het achteruitrijden staat in het systheem op high, ikzou die graag op low hebben ... Hoe doe ik dat?
Ook de puls voor de verlichting staat op high, zou ik trouwens ook willen veranderen, kwestie van met geen inverters te moeten werken!
Dank bij voorbaat voor Uw hulp!
Bij het definitief inbouwen van het systheem stuit ik op een paar problemen!
De puls voor het achteruitrijden staat in het systheem op high, ikzou die graag op low hebben ... Hoe doe ik dat?
Ook de puls voor de verlichting staat op high, zou ik trouwens ook willen veranderen, kwestie van met geen inverters te moeten werken!
Dank bij voorbaat voor Uw hulp!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Je kunt die allebei omschakelen zodra er spanning op staat
Groet,
JW
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 16 aug 2010 23:29
Groet,
Bedankt, het is maar een weet zoals ze hier in't antwerps zeggen.
Nog een vraagje, kun je het systheem resetten, ik bedoel door het veel proberen zijn er in het systheem een aantal foutmeldingen opgeslagen.
Is er ergens een volledige servicemanual te vinden, kwestie van de carin helemaal te begrijpen en (peitje precies) volledig te maken qwa documentatie...???
Bedankt, het is maar een weet zoals ze hier in't antwerps zeggen.
Nog een vraagje, kun je het systheem resetten, ik bedoel door het veel proberen zijn er in het systheem een aantal foutmeldingen opgeslagen.
Is er ergens een volledige servicemanual te vinden, kwestie van de carin helemaal te begrijpen en (peitje precies) volledig te maken qwa documentatie...???
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Welke foutmeldingen staan er in het systeem?
Ik vermoed dat die er niet in gekomen zijn door het vele proberen,. dat zal waarschijnlijk andere oorzaken hebben.
Je kunt dat niet resetten. Dat kan alleen als er een nieuwe besturing-SW geladen wordt, en ik vermoed dat jij de laatste al hebt, de 4.9 dus.
En nee, zo'n compleet service manual is niet te vinden. Ik heb het in elk geval nog niet ontdekt
Groet,
JW
Ik vermoed dat die er niet in gekomen zijn door het vele proberen,. dat zal waarschijnlijk andere oorzaken hebben.
Je kunt dat niet resetten. Dat kan alleen als er een nieuwe besturing-SW geladen wordt, en ik vermoed dat jij de laatste al hebt, de 4.9 dus.
En nee, zo'n compleet service manual is niet te vinden. Ik heb het in elk geval nog niet ontdekt
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 16 aug 2010 23:29
Groet,
Systeeminformatie:
HW 0105
SW 0400
Bij uitlezing
Probleemcode 1 (in zwart)
Aantal problemen 14
Aard van probleem HW probleem
CD die er inzit is Carin België Luxemburg 1989-I
Hopelijk ben je hier iets mee.
Groet....
Systeeminformatie:
HW 0105
SW 0400
Bij uitlezing
Probleemcode 1 (in zwart)
Aantal problemen 14
Aard van probleem HW probleem
CD die er inzit is Carin België Luxemburg 1989-I
Hopelijk ben je hier iets mee.
Groet....
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Zo zo, dat is echt ouwe zooi die er in zit
De SW die je hebt is 4.0, dat is zo'n beetje de oerversie.
Een een kaart van 1989, heb je daar überhaupt nog wat aan?
Dat 'ie 14 HW1 fouten heeft zegt weinig. Het betekent dat 'ie in de tien jaar van z'n bestaan waarschijnlijk 14 keer een kaartleesfout gehad heeft, en da's heeeeel weinig bij gebruik van zo'n oude en ongetwijfeld niet brandschone CD.
Of je er zomaar de SW versie 4.9 in kunt spelen, daar loop je een zeker risico mee. Als die tijdens het inlezen een leesfout krijgt zou dat een probleem kunnen opleveren.
Anderzijds, die 14 HW1 fouten duiden er op dat de laser het nog wel goed doet.
Een andere, en veeeel versere kaart kan er uiteraard wel in gestopt worden
Groet,
JW
De SW die je hebt is 4.0, dat is zo'n beetje de oerversie.
Een een kaart van 1989, heb je daar überhaupt nog wat aan?
Dat 'ie 14 HW1 fouten heeft zegt weinig. Het betekent dat 'ie in de tien jaar van z'n bestaan waarschijnlijk 14 keer een kaartleesfout gehad heeft, en da's heeeeel weinig bij gebruik van zo'n oude en ongetwijfeld niet brandschone CD.
Of je er zomaar de SW versie 4.9 in kunt spelen, daar loop je een zeker risico mee. Als die tijdens het inlezen een leesfout krijgt zou dat een probleem kunnen opleveren.
Anderzijds, die 14 HW1 fouten duiden er op dat de laser het nog wel goed doet.
Een andere, en veeeel versere kaart kan er uiteraard wel in gestopt worden
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 16 aug 2010 23:29
Hoy,
Bedankt voor reactie.
Zal het systeem in mijn BMW Isetta laten staan.
Het is een bepaalde meerwaarde, en ben toch niet van plan er grote wereldreizen me te maken. Het was een uitdaging om die gerecupereerde GPS er in te bouwen en om rond de kerktoren te rijden is hij zeker voldoende.
( zal dan ook niet verloren rijden bij iets langere ritten!)
Welbedan,kt voor de hulp en de fijne reacties.
Bedankt voor reactie.
Zal het systeem in mijn BMW Isetta laten staan.
Het is een bepaalde meerwaarde, en ben toch niet van plan er grote wereldreizen me te maken. Het was een uitdaging om die gerecupereerde GPS er in te bouwen en om rond de kerktoren te rijden is hij zeker voldoende.
( zal dan ook niet verloren rijden bij iets langere ritten!)
Welbedan,kt voor de hulp en de fijne reacties.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
En dat rondje om de kerk kent je Isetta nog niet, daar heb je nog een Carin bij nodig?
Als 'ie dat nog niet kent is er wellicht een ander probleem: op heel wat plekken zijn de kerken verdwenen.
En dat weet Carin dan nog niet
Groet,
JW
Als 'ie dat nog niet kent is er wellicht een ander probleem: op heel wat plekken zijn de kerken verdwenen.
En dat weet Carin dan nog niet
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 16 aug 2010 23:29
Phillips CARIN 520
Heb originele CD BENELUX en EUROPA (00/02) gevonden in kringloopwinkel te Turnhout (prijs € 0.25)
Werkt prima!
Kan nu zelfs tot huisnummer navigeren (enkel in grote steden);
Weet er soms iemend of dit de resentste cd is, welke die dan is, en waar ik die kan vinden.
Misschien heeft er iemand zo iets nog liggen?
Werkt prima!
Kan nu zelfs tot huisnummer navigeren (enkel in grote steden);
Weet er soms iemend of dit de resentste cd is, welke die dan is, en waar ik die kan vinden.
Misschien heeft er iemand zo iets nog liggen?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
De recentste cd's zijn van de versie 2010/2011
Een complete set van 10 cd's voor geheel Europa kost € 169
Een complete set van 10 cd's voor geheel Europa kost € 169
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 751