Ook na de vakantie in Mijdrecht blijft ellende met de 7260

Janloco
Senior Member

Ook na de vakantie in Mijdrecht blijft ellende met de 7260

Bericht door Janloco »

Om nog even te delen met jullie.
Mijn toestel is na veel ellende toch maar op vakantie geweest in Mijdrecht. Je weet wel dat bedrijf dat repareert voor Kenwood. Maar helaas, de ellende blijft voortduren. Nog steeds valt de kaart weg en zie ik alleen maar de rode pijl op het scherm. Nog steeds blijft de navigatie stem met de regelmaat van de klok vaststaan. Er is dan alleen maar muziek over de achter speakers.
Inmiddels ben ik het ding wel meer dan spuugzat. Al vanaf het begin heb ik dikke problemen met het ding en ze zijn nog steeds niet opgelost.
Kortom meer dan zonde van het geld voor dit navigatie systeem. Maar het kan toch niet zo zijn dat ik een uniek exemplaar heb??

Als ik wist hoe, zou ik een foto bijvoegen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

Ik neem aan dat je voor de reparatie hebt moeten betalen. Blijkbaar is daar het e.e.a. nagekekenc.q. vervangen. Als het dan nog niet werkt zoals het zou moeten, gelijk terug brengen die handel en opnieuw na laten kijken (echter zonder te betalen nu want dat heb je al gedaan).
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member

Bericht door Janloco »

@Gene

Nee, niet betaald. Het ding is nog nieuw dus garantie. Maar kennelijk kunnen ook zij mijn apparaat niet repareren. En volgens de rekening is er veel gedaan, maar niets vervangen. Ik ben bang dat het hele apparaat vervangen moet worden. Maar krijg ze bij Kenwood maar eens zover.
Mij hebben ze in ieder geval een slecht product geleverd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Figaro75
Senior Member

Bericht door Figaro75 »

Maar wat was de mening van het bedrijf....?

Hebben zij de problemen geconstateerd of hebben ze alleen maar controles uitgevoerd en gezegd dat er met het toestel niets aan de hand is?

Kan het bedrijf waar je hem hebt gekocht hem niet omruilen voor een ander exemplaar. Misschien is het idd een 'maandag-ochtend' exemplaar. Dan kan je in ieder geval uitsluiten of het aan het toestel ligt of niet.
De verkopende partij heeft toch gewoon de wettelijke plicht om jou een deugdelijk toestel te leveren.

Als er iets mee is kunnen zij hem gewoon terugsturen naar Kenwood.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member

Bericht door Janloco »

@figaro75

Ik denk niet dat ze het probleem geconstateerd hebben. Volgens de reparatie nota is het apparaat gereset, een processor update uitgevoerd en het geheel uitgetest en gecontroleerd. Allemaal redelijk vaag denk ik zo. Je hebt gelijk dat de verkopende partij de plicht heeft een deugdelijk apparaat te leveren. Maar ik heb als consument natuurlijk ook de plicht om hem voldoende gelegenheid te geven het apparaat in orde te maken. Omruilen, dat zou hij zonder meer gedaan hebben. Maar hij verkoopt de 7260 en de 9260 niet meer tot de problemen de wereld uit zijn. Een terug sturen naar Kenwood betekent naar CE repair en daar is hij geweest en volgens hen zijn de problemen opgelost. Gelukkig heb ik nu foto's met de problemen in beeld.
Maar mijn leverancier is vandaag weer in contact geweest met Kenwood. Hij zou teruggebeld worden en daar is het wachten nu op.
Maar het is wrang om bij deze leverancier te klagen, terwijl ik weet dat hij alles in het werk stelt wat mogelijk is om het ding goed te krijgen.

Maar het probleem is al vanaf nieuw. lijkt wel of het geheugen op een goed moment vol loopt en het systeem niet meer in staat is om de kaart te tekenen. Als dat zo is, kan het geen exemplarisch probleem zijn. Maar ik hoop dat er 7260 gebruikers reageren, dan kom ik er meer achter. Kenwood weet van niets, nooit gehoord. Maar dat riepen ze ook met de andere klachten die ze opgelost hebben met de firmware update.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vigatie
Normal Member
Normal Member

Diverse problemen

Bericht door vigatie »

Ook ik heb al sinds de aanschaf in juni problemen met de dnx7260bt. Het grootste probleem vind ik de langzame bediening van de tiptoetsen, het duurt 1 a 2 sec voordat er iets gebeurt. In het navigatie gedeelte gaat alles heel snel en soepel. Volgens mij heeft dit te maken met slecht programmeren want volgens mij zijn het gewoon 2 programma's die draaien onder Windows 6.0 CE, 1 programma van Garmin en 1 van Kenwood.

Ik heb diverse malen met Kenwood gemaild over problemen en tenslotte heb ik hem op hun verzoek vorige week naar CErepair gestuurd met een uitvoerige klachtenomschrijving oa systeem loopt regelmatig vast waarna je hem uit moet bouwen en de stekker eruit moet halen en er weer in moet doen waarna hij weer werkt (dit kan toch niet goed zijn). Op mijn vraag hoe je telefoonnummers kunt verwijderen weten ze geen antwoord, diverse menuopties zijn soms verdwenen en krijg je pas terug na een reset!!?? Afgelopen week had ik helemaal geen beeld alleen de blauwe balk onderin met de tekst "gereed voor navigatie" Navigatie houd de bewegingen van de auto ten opzichte van de kaart niet bij, hele stukken vallen weg en worden dan weer langzaam opgebouwd maar je bent dan alweer een paar straten verder!?

Vandaag de radio weer terug gekregen met een begeleidende brief waarop staat, je raad het al; Geen bijzonderheden aangetroffen, product voldoet aan de eisen van de fabrikant, uit voorzorg een preventieve softwareupgrade uitgevoerd??

Ga de radio vanavond inbouwen en ben benieuwd, wordt vervolgt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member

Bericht door Janloco »

Ahhh ik ben dus zeker niet alleen met deze klacht!!!> Dat is heel sneu voor jou, maar dan weet ik dat het niet aan mijn systeem ligt. Ook ik kreeg een soorgelijke melding van CE. Alles is goed meneer.
Mooi niet dus!!!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Halge
Starting Member
Starting Member

Bericht door Halge »

'K weet niet hoe zo'n ding er van binnen precies uit ziet...
Maar er zit een processor in...
Er draait software op (Garmin gebruikt Linux, Windows XP en CE)
Er is dus een opslag geheugen (geen harddisk lijkt me, te kwetsbaar)
En er moet dus werkgeheugen zijn anders draait de boel niet.

Als ik een Windows PC onder handen krijg die vreemde onverklaarbare problemen heeft, dan is het 3 van de 4 keer het werkgeheugen welke het probleem vormt of veroorzaakt. Heel soms draait MemTest86 4 tot 8 uur voordat er fouten waargenomen worden.

Staat er iets over geheugen vermeld op die rapporten?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member

Bericht door Janloco »

@Halge

Dank voor het meedenken.
Het kan niet anders zijn dan dat het probleem in het geheugen zit. Nee, er zit geen hdd in, jammer genoeg niet. Alles moet via het werkgeheugen komen. En volgens mij ligt daarin het probleem. Het lijkt wel of het na verloop van tijd gewoon vol loopt.

Ik weet ook niet welk besturing systeem in mijn 7260 gebruikt wordt. Ik kan dat nergens terug vinden. Maar in het rapport van de reperateur staat niets vermeld over een geheugen test. Wel over de eprom. Maar als ik mijn eigen geheugen raadpleeg, dan heeft de eprom niets te maken met het werk geheugen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Bluetooth blijft op off staan DNX7170DABS
    door Michel1983 » 19 jul 2018 12:28 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 448