Welke functie mis je in je VDO Dayton systeem???

Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Welke functie mis je in je VDO Dayton systeem???

Bericht door Fantom »

Op idee die voortgekomen is uit het topic over de diefstal gevoeligheid willen ik en Toho_NL wel eens inventariseren welke functie je mist in je VDO toestel. :!: :arrow:
viewtopic.php?t=2026&sid=e44745bd6e5b74 ... 63bbed44d9
Het gaat hier om functies die je mogelijkerwijs zou kunnen maken door het wijzigen van de software.
We willen deze wensen inventariseren en er dan een mailtje naar VDO aan wagen.

Dus als je wensen hebt noteer ze dan hier in dit Topic en ik zal deze verzamelen en ze doorsturen naar VDO.
Begin met het type NAV dat je hebt met je huidige SW versie. Dat houd het overzichtelijk. Ook voor mij als ik alles moet verzamelen. Wie weet wat voor moois er van komt. :D

Laten we wel proberen het topic zo te houden dat de wensen worden vermeld en niet dat er discussies over de wensen worden gestart. Discussie over software gaarne in een nieuw topic starten. :idea:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

Flitspaal

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

Net als bij becker mogelijk is ( zie hier ) lijkt het mij handig om flitspalen in het systeem te kunnen opnemen :D
Discussieer hier verder.


Groet Menno.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Wat mij ook wel handig lijkt is de mogelijkheid om, net zoals je nu kunt zien op welke straat je rijdt en wat de coördinaten zijn, te kunnen zien in welk postcodegebied je rijdt (de postcode van de straat waar je op rijd). Ook het netnummer van dat gebied is wel handig (voor als je zo'n abonnement hebt dat je lokaal goedkoper kunt bellen met je mobiel). Wat vinden jullie hiervan? Discussieer hier verder.

Groetjes,

Toho_NL.

P.s. misschien handig om dit topic "sticky" te maken?
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Dan zal ik ook maar gelijk een duit in het zakje doen:

MS5400 Sw9.1

1. Schaalaanpassing van de kaart afhankelijk van de gereden snelheid en inzoemen op kruisingen en afslagen.
2. Mogelijkheid om zelf markers op de kaart aan te brengen met 1 druk op de knop. Bv. Favoriete functie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pbm
Junior Member
Junior Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 mar 2004 00:18

Bericht door pbm »

ms 5000 met tmc sw 7.6

Omleidingen over langere afstanden.

Nu krijg ik pas een omleiding aangeboden als ik achteraan sluit in de file terwijl ik van huis uit al een andere route had kunnen kiezen.

voorbeeld: lelystad naar Breukelen. navi: A6, A1, A9, A2 en dan aansluiten in de file voor breukelen. Ik kreeg het al te horen voor ik wegreed in Lelystad.
Mijn reactie: via utrecht. A6, A27, Rondweg Utrecht en dan de A2 op. Geen enkele file gezien.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

pbm schreef:ms 5000 met tmc sw 7.6

Omleidingen over langere afstanden.

Nu krijg ik pas een omleiding aangeboden als ik achteraan sluit in de file terwijl ik van huis uit al een andere route had kunnen kiezen.

voorbeeld: lelystad naar Breukelen. navi: A6, A1, A9, A2 en dan aansluiten in de file voor breukelen. Ik kreeg het al te horen voor ik wegreed in Lelystad.
Mijn reactie: via utrecht. A6, A27, Rondweg Utrecht en dan de A2 op. Geen enkele file gezien.
Dat is inderdaad een situatie die ik ken. En ik ken ook de overwegingen van de applicatie bouwer om het te doen zoals het nu gedaan is :!:
De overweging is dat het op grote afstand vanaf het startpunt van de file verre van zeker is dat die file daar nog staat als jij daar aankomt. En dus zou het systeem je een alternatieve route laten rijden die onnodig zou kunnen zijn, met dan weer het nieuwe risico dat ook op die route een file gaat ontstaan.
Daarom heeft men ervoor gekozen die tweede waarschuwing voor een file op de route, met de mogelijkheid tot de keuze voor een alternatieve route, pas later te geven.
Ik heb dat fenomeen van een file die niet meer bestaat als je daar in de buurt komt zelf al vele malen meegemaakt, dus ik ben het eens met de keuze van de applicatiebouwer.

Dat laat onverlet dat jezelf natuurlijk ook kunt kiezen voor een andere route, immers je krijgt die waarschuwing wel veel eerder. Aan jou de keus dan :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Bericht door Riekus »

MS5500, SW 9.1, DVD2004/1 Navteq

Wat mij fijn zou lijken:
1. bestemming in statusbalk
2. bij viapunten niet alleen de route en tijd tussen de viapunten maar ook de tijd voor een heel traject. (mn als je viapunten gebruikt om een andere route dan de systeemvoorkeur te rijden (zoals bijv. als je van Almere naar Arnhem wilt: systeem geeft route via Utrecht, ik wil via Ede (A30): als ik dat met een viapunt afdwing zie ik keurig wanneer ik op 'viapunt' aankom maar NIET wanneer ik in Arnhem aankom via dit viapunt) In feite is dit uitbreiding van de routeplanningsmogelijkheden en -vrijheden.
3. flitsplaalinfo
4. automatische schaalschakeling (als optie aan te vinken) zodat bij vertrek, aankomst en kruispunten ingezoomd wordt op situatie
5. mogelijkheid om een combinatie van kaart en 'file-info op route' weer te geven op een scherm (en dus niet zoals nu als derde schermoptie de afstandsbalk, richtingpijl en in de afstandsbalk de evt. fileinfo op route)
6. gebruik van de menu-balk boven voor weergave info (schijnt ook in 9.4 SW al mogelijk te zijn...)

Groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arjeh
Normal Member
Normal Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:10

Bericht door arjeh »

MS5000 - SW 7.6

1. Dat op de cd (wellicht is heeft deze geen capaciteit genoeg, maar op de systeems met dvd lijkt me dat geen probleem) met de database van de Telefoongids/Goudengids. Je hebt dan werkelijk alle bij de hand, zowel telefoonnummers, faxnummers en natuurlijk een super uitgebreide reisinformatie/bijzondere bestemming.

2. Een knop voor herbereken route. Wanneer je afwijkt van de route (als je bijvoorbeeld zeer bekend bent in een plaats) zal het navigatiesysteem je zo snel mogelijk weer op de gewenste route willen plaatsen. Vaak is dit niet het snelste/kortste. Met een herbereken toets zal de route opnieuw worden bepaald (momenteel doe ik dat handmatig door eerst een van de andere opties in routekeuze te kiezen, en daarna direct weer terug te gaan naar de oorspronkelijk instelling van routekeuze).

3. Meerdere routes tegelijk laten berekenen. Er zal na afloop van de berekening een totaal overzicht moeten komen van de diverse routes met afstand en reistijd (bij kortste route zal dit wel lang duren :cry: ).

4. Het zal handig zijn als aan ierdere weg een soort code komt van de mate van comfort. Het is misschien wel leuk om de kortste of snelste route te kiezen, maar als die over een weg gaat waar vreselijk veel drempels inzittten, dan is het comfort ver te zoeken.

5. Een optie van de schaalindeling waarin hij de vollige nog te rijden route, maximaal laat zien.

6. Aangeven op scherm wat de maximale snelheid op bepaalde weg is (wanneer de matrix borden op de snelweg 70 km/h aangeven, zal het helemaal mooi zijn wanneer die via TMC wordt doorgegeven, zodat de maximale snelheid realtime is).

7. Mogelijkheid om d.m.v. bijvoorbeeld een usb-stick, de ingevoerde data-base op een pc op te slaan of te bewerken. Na bijvoorbeeld diefstal (dank aan het gilde), ben je minstens 2 uur bezig om weer die tientallen adressen op te slaan.

8. Meer opties in de statusregel in de onderste regel tegelijk aan te zetten. Momenteel zijn dat er maar 2.

9. Een soort 'leer functie' die aan of uit gezet kan worden. Over het algemeen zal men op ma t/m vr 's ochtends en 's avond dezelfde route rijden; bij het aanzetten van het systeem zal de eerst de vraag moeten komen om men naar een bepaalde plaats wil rijden, aangezien op die dag en rond dat bepaalde tijdstip, vaak die bestemming wordt gekozen.

10. Dat het navigatiesysteem een unieke code uitzendt (bijvoorbeeld elk uur) om zijn plaats bepaling door te geven. I.v.m. diefstal zal het navigatiesysteem te achterhalen zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arjeh
Normal Member
Normal Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:10

Bericht door arjeh »

Nog een aanvulling op bovenstaand lijstje:

11. het handmatig ingeven van bijvoorbeeld een opbreking. Vaak (lees Amsterdam) zijn er opbrekingen in de stad. Deze worden helaas niet meegezonden met TMC (waarom eigenlijk niet, eigenlijk zou je ze per stad ook moeten krijgen).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

arjeh schreef:Nog een aanvulling op bovenstaand lijstje:

11. het handmatig ingeven van bijvoorbeeld een opbreking. Vaak (lees Amsterdam) zijn er opbrekingen in de stad. Deze worden helaas niet meegezonden met TMC (waarom eigenlijk niet, eigenlijk zou je ze per stad ook moeten krijgen).
Zoals je weet lees ik uitvoerig mee op het franse forum GPSPassion. Daar is ook de franse V-Traffic aanwezig in de persoon van Visionaute. Zij zijn met hun Pay-TMC systeem doende om dit inhoud te geven dmv codes volgens een nieuw protocol.
Probleem daarbij is ook de beperkte opslagcapaciteit van de huidige Navi's, waardoor er geselecteerd en gefilterd moet worden in de (te) grote hoeveelheid beschikbare info. Zij proberen dit op te lossen door de info te intensiveren in het gebied waar je rijdt, en de rest daar omheen globaler te maken.
Een verfijning is dan om de gedetaileerde info op je route dan wel de corridor te geven, en de rest grof te houden. Met deze details houdt men zich daar nu bezig, en dat kost heel wat hoofdbrekens en testritten.

De vraag is of dit hier echt van de grond gaat komen, zolang TMC bij ons gratis is. Want wie moet dit allemaal betalen?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

JW schreef: Want wie moet dit allemaal betalen?

Wat dacht je van de overheid? Zij hebben er toch ook baat bij als er minder files ontstaan en je korter in je auto zit??

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arjeh
Normal Member
Normal Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:10

Bericht door arjeh »

ToHo_NL,

Dat was een volledig fout antwoord van je. Wij (lees autorijders) zijn de grootste melkkoe van Nederland; wij vullen die staatskas, en helemaal wanneer wij in de file staan. Auto's (geen vrachtwagens) beschadigen het wegennet niet of nauwelijks (ik meen me te herinneren dat 1 vrachtauto gelijk staat aan 2000 personen auto's). Ik denk dus niet dat de overheid dit allemaal gaat betalen. Maar wat is het probleem wanneer wij dit met z'n allen betalen. Ik zou er geen probleem mee hebben om een bepaald bedrag per jaar te betalen voor zeer goede TMC ontvangst. Voordeel hiervan is dat niet iedereen dit ontvangt. Het aantal navigatierijders neemt de laatste jaren sterk toe, en als we met z'n alle nu van de snelweg worden afgestuurd omdat er verderop een file staat, schiet het ook niet op. Mijn idee is om het hoofdwegennet van Nederland TMC gratis (zoals het nu is) te verstrekken, en indien je uitgebreidere info wilt, je ervoor moet betalen. Eventueel per oproep of per stad.

Groet,

Arjeh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

arjeh schreef:ToHo_NL,

Dat was een volledig fout antwoord van je. Wij (lees autorijders) zijn de grootste melkkoe van Nederland; wij vullen die staatskas, en helemaal wanneer wij in de file staan. Auto's (geen vrachtwagens) beschadigen het wegennet niet of nauwelijks (ik meen me te herinneren dat 1 vrachtauto gelijk staat aan 2000 personen auto's). Ik denk dus niet dat de overheid dit allemaal gaat betalen. Maar wat is het probleem wanneer wij dit met z'n allen betalen. Ik zou er geen probleem mee hebben om een bepaald bedrag per jaar te betalen voor zeer goede TMC ontvangst. Voordeel hiervan is dat niet iedereen dit ontvangt. Het aantal navigatierijders neemt de laatste jaren sterk toe, en als we met z'n alle nu van de snelweg worden afgestuurd omdat er verderop een file staat, schiet het ook niet op. Mijn idee is om het hoofdwegennet van Nederland TMC gratis (zoals het nu is) te verstrekken, en indien je uitgebreidere info wilt, je ervoor moet betalen. Eventueel per oproep of per stad.

Groet,

Arjeh
Hallo Arjeh,

Ik deel je mening, en in feite is dit ook wat staat te gebeuren.
Als je de verhalen hierover, en ook wat daarover geschreven is bij TMC4U goed tot je door laat dringen zitten we in ons land in een overgangsfase.
-RWS-RAD1 zendt vooralsnog (3 jaar naar men zegt!) gratis TMC info uit. Dat is dus de info over de hoofdwegen.
-TMC4U is een commercieel consortiumvan Siemens en ANWB, die voornemens zijn extra TMC info ter beschikking te gaan stellen, betaald wel te verstaan.

Persoonlijk verwacht ik dat hierover nog dit jaar meer bekend gaat worden, ook in landen om ons heen wordt hieraan gewerkt. UK heeft het al met ITiS, Duitsland is het spoedig komende, en het verhaal Frankrijk kennen we zo langzamerhand.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik ben ook dezelfde mening toegedaan, maar het zou nog mooier zijn als we een zeer gedetailleerd TMC-netwerk zouden hebben en er niets voor hoeven te betalen! Omdat wij nu al zoveel betalen aan de overheid zou ik er ook wel iets voor terug willen zien in de vorm van TMC ;). Dit neemt niet weg dat als de overheid het niet betaald (wat zo is) dat ik dan een "pakket" zou kopen met goede TMC. Voor niets gaat immers alleen de zon op...

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

MS5000, sw 7.6 TM 5010,

Het lijkt me ideaal om naast de kortste of snelste ook de meest ideale route (de nieuwe Beckers hebben dat?) te kunnen krijgen. Die staat op nr. 1 bij mij, zelfs nog voor de wens om flitscontroles via TMC door te krijgen.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Higgy schreef:MS5000, sw 7.6 TM 5010,

Het lijkt me ideaal om naast de kortste of snelste ook de meest ideale route (de nieuwe Beckers hebben dat?) te kunnen krijgen. Die staat op nr. 1 bij mij, zelfs nog voor de wens om flitscontroles via TMC door te krijgen.
Hallo Higgy,

Die Optimale route is kort geleden geïntroduceerd door Blaupunkt op z'n nieuwe E-1. Daar zit dan overigens ook wel een nieuw type kaarten bij, geen DX of non-DX, maar niet compatibele E-1 kaarten met SW.

Ben het helemaal met je eens, dit staat ook bovenaan mijn wensen lijstje :lol:

Overigens, voor alle duidelijkheid, kortste is de afstand, niet de tijd, en snelste moet niet gelezen worden als kortste tijd maar veeleer als de gemakkelijkste route.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Als er nog iemand suggesties heeft dan gaarne deze week nog toevoegen. :idea:
Na pinksteren wil ik alles verzamelen en een mail ,uit eigen persoon, sturen naar :arrow: VDO.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2030
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Automatisch inzoomen wanneer je je bestemming bereikt, zou ik super vinden, op de snelweg hoef ik niet elke polderweg met naam en toenaam te zien, dus staat de schaal groot, maar eenmaal op locatie is er wel weer behoefte om de zijstraten goed te zien.

Tevens zou een automatische snelheids waarschuwing wel prettig zijn, maar dit moeten de databases ondersteunen.
Nu krijg ik een waarschuwing als ik 130 rijd, maar op een weg waar je 100 mag ben je dan volgens mij je rijbewijs al kwijt, zet ik hem op 110 en rijd ik vervolgens waar je 120 mag 120, dan wordt je weer gestoord van die meldingen.

En tevens graag de scrollfunctie ook activeerbaar wanneer het systeem in de rijrichting-weergave staat, de noordelijke-weergave is soms wel handig, maar zodra je een stad induikt raak ik in elk geval door de soms omgekeerde kaart van de wijs, sla ik rechtsaf terwijl het links moest zijn etc. (...jaja, ik weet het, moet ook luisteren naar het apparaat maar mijn ervaring is dat de kaart vaak beter is dan wat er gezegd wordt)

Oja....en de keuze uit een mannenstem of vrouwenstem, zou ook niet verkeerd zijn. Mijn auto spreekt Engels met een mannenstem, de navigatie Nederlands met een vrouwenstem.... en het is al eens gebeurd dat ze allebei tegelijk begonnen te praten, leek wel alsof er een stelletje zat te kibbelen.... :shock:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
timmersr
Junior Member
Junior Member
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 feb 2004 00:05

Bericht door timmersr »

MS5400 Sw9.1

Voor mij inderdaad ook erg voornaam, het kunnen scrollen in de rijrichting.
VDO MS5400 XL 5.97, TMC 5010/01, TeleAtlas 2005/01 + Flits-info
Toyota Avensis 2.0 D4D sedan Executive

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

wmp schreef:Oja....en de keuze uit een mannenstem of vrouwenstem, zou ook niet verkeerd zijn. Mijn auto spreekt Engels met een mannenstem, de navigatie Nederlands met een vrouwenstem.... en het is al eens gebeurd dat ze allebei tegelijk begonnen te praten, leek wel alsof er een stelletje zat te kibbelen.... :shock:
Is er dan niet de keuze om in het engels te kiezen voor een mannenstem?
Ik meen dat ik op mijn MS4100 eens gezien te hebben dat ik ook voor een mannenstem kon kiezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2030
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

....wil Nederlands...
Ben ook al bezig de auto om te programmeren naar Nederlands, moet alleen nog 'even' wachten op een goede prom-brander (en natuurlijk iemand die alle teksten inspreekt).

Maar volgens mij is inderdaad in het Engels wel de keuze voor een Male-voice.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

wmp schreef:....wil Nederlands...

Maar volgens mij is inderdaad in het Engels wel de keuze voor een Male-voice.
klopt, in het engels is er de keuze female voice 1,2 en male voice.
bij frans, duits, italiaans, spaans en amerikaans is er de keuze male of female.
in het nederlands alleen vrouwen stem.
en ook deens en zweeds.

deze gegevens komen van LANGUAGE LOADING SOFTWARE LS 5.2 van 2003/01
zal morgen even kijken welke sw-versie er bij de nieuwste MS-5500 zit (met PC-5510)

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05

Bericht door checkin »

Een mogelijkheid om je adresboek uit te kunnen lezen, en over te zetten op een ander/nieuw systeem.
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]

[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

topsport schreef:

deze gegevens komen van LANGUAGE LOADING SOFTWARE LS 5.2 van 2003/01
zal morgen even kijken welke sw-versie er bij de nieuwste MS-5500 zit (met PC-5510)

Topsport
:idea: Bij de nieuwste MS-5500DVD (met PC-5510) zit ook de LS 5.2 van 2003/01.

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Toch nog meer een paar puntjes.
  1. Zorgen dat het huis en werk adres goed staat met verkort kiezen
  2. Automatisch inzoomen bij een kruising, naar een zelf in te stellen schaal
  3. Scrollen in rijrichting met de positie pijl in het midden en niet dat de kaart met sprongen gaat
  4. Meer informatie in de status regel onder en dan denk ik aan 5 vrij te programmeren plekken en alle
    vaste informatie naar boven met links boven de maximum snelheid van het weggedeelte waar je rijdt
  5. Bij splitscreen zelf kunnen bepalen wat waar staat en dan bedoel ik dat je zelf kan aangeven of je de
    kaart links of recht wil of eventueel links een kaart met een schaal van xxx meter en rechts xx kilometer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • welke grote camper nav?
    door marsha » 20 jul 2015 14:47 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 2
    Weergaves: 685
  • toyota2 welke tomtom is dat
    door puchie » 29 okt 2017 15:00 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 446
  • Waar kan ik zien welke kaarten en firmware ik heb ?
    door Ray Bos » 06 jul 2017 17:48 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 824
  • Welke gratis navigatie app kan je gebruiken zonder een route in te voeren?
    door Peter Kudelstaart » 12 apr 2022 20:21 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 2
    Weergaves: 401
  • Peugeot 5008 Blue Lease Executive > Connect Nav welke updates
    door MeMyself » 08 sep 2015 16:31 » in Peugeot
    Reacties: 0
    Weergaves: 14045
  • RNS of ander systeem
    door Nielsk » 05 apr 2015 09:50 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 544
  • R-Link systeem
    door moneymaker » 05 sep 2018 23:42 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 1100

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”