VDO MC5400

Wolf007
Starting Member
Starting Member

VDO MC5400

Bericht door Wolf007 »

Ik heb sinds kort een MC5400 in mijn bedrijfswagen, echter de achteruitrijcamera wordt onregelmatig ingeschakeld als ik de achteruit inschakel.
Ik heb de voeding gecontroleerd en die blijft er bij ingeschakelde achteruit er gewoon op staan, maar de camera wordt niet geactiveerd.

Nu kan ik ook een diagnose uitvoeren, maar daar wordt gevraagd om een wachtwoord.
Het apparaat heeft een tijdje in de demokast gezeten en daarna op de plank, ik heb er nu een DVB tuner en DVD speler op aangesloten en een achteruitrijcamera.

Weet iemand het wachtwoord om in dat menu te komen ?

B.v.D.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Probeer eens de code 6330. Let wel op dat je geen wijzigingen maakt waar je niet van weet wat het inhoudt. Je zal niet de eerste zijn die zijn apparaat onbedienbaar maakt.

Groeten,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

En dat terwijl niemand maar een idee had dat een MC5400 deze mogelijkheden had :wink:
Of bedoel je toch eem MS5400?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Inderdaad, had ik overheen gelezen. Ik ging ervan uit dat de MS5400 bedoeld werd :-).

Groeten,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wolf007
Starting Member
Starting Member

Bericht door Wolf007 »

De "standaard" code weet ik wel 6330, dat was ook de eerste code die ik invoerde, maar is er helemaal niemand die
de code weet ?
Rondgebeld naar diverse leveranciers, maar ook die wisten het niet.

De DVD en DVB tuner werken wel gewoon, ik heb er voor nood maar even een losse interface bij gezet voor de achteruitrijcamera, maar ik heb het liefst dat hij gewoon via de MC5400 gaat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Je bedoelt dus echt de code van de MC5400? En niet die van de MS5400? Heb je een standaard systeem of af-fabriek ingebouwd systeem dat gebaseerd is op de de MS5400?

Groeten,

Toho_NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wolf007
Starting Member
Starting Member

Bericht door Wolf007 »

Yep ik heb het duidelijk over de MC-5400 en NIET MS-5400

Ik heb het ook getest met een originele VDO camera, maar die doet precies hetzelfde.
De ene keer krijg ik wel reactie en beeld en dan weer niet.
't is een beetje afwisselend.

Nu met de aparte camera interface tussen de MC 5400 en monitorkabel werkt het wel gewoon.
Ik had het ook al getest door het achteruitrij signaal te simuleren door deze rechtstreeks op de 12v te zetten.

Ik heb contact gehad met een leverancier in Duitsland, ook die moest het antwoord schuldig blijven.

Het begint nu echt een principekwestie te worden, via de zoekmachines op het www kom ik ook niet verder dan de standaard diagnose codes van VDO, maar ja die kan ik dromen, 6330 of 4112.

Ik wil gewoon een diagnose uit kunnen voeren om te kijken wat er gebeurd als ik de achteruit in schakel, krijgt de unit het signaal binnen en wat doet hij er mee, of moet het in de diagnose stand vrij gegeven worden o.i.d.
De gebruikers - of inbouwhandleiding verteld er niets over.

Ook het opstarten duurde erg lang totdat ik er achter kwam dat het animatie actief was, deze uit gezet en nu heb ik in 10 sec. de navi op het scherm.
MP3 heb ik ook al aan de gang d.m.v. een USB interface in de PC card houder e steken en daar een USB stick, dat werkt allemaal, alleen die ^%&$# camera.

Zijn er hier gebruikers van een MC5400 die mij verder kunnen helpen please ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De code 4112 is geen bekende VDODayton code maar voor Renault Carminat

Andere VDODayton codes zijn: 1350 en 4207
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wolf007
Starting Member
Starting Member

Bericht door Wolf007 »

Net even geprobeerd, helaas ook deze werken niet.

En ondertussen schakelt de interface voor de camera ook niet meer, ....dam'n,...
Krijg alleen het hoofdscherm van de MC5400 te zien en geen beeld meer.

w.s. toch iets niet goed met de camera of aansluiting.
Maja, eerst vakantie houden en daarna zien we wel weer en anders maar goed spiegelen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”