Route plannen met MS5000
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 24 mei 2004 21:24
Route plannen met MS5000
Hallo allemaal
Ik heb een probleem met mijn vdo dayton ms 5000. We gaan over een paar weken
naar Zweden. nu wilde we de afstand even bekijken ernaar toe.We deden de
zweden cdrom erin,zochten naar een plaatst in zweden, en drukten op
begeleiding.
We hebben 10 minuten gewacht omdat hij aan het zoeken was, en er gebeurde
niks. Weer op esc gedrukt, en opnieuw geprobeerd. Maar nee niks. Hij deed
niks meer. De nederlandse rom erin gedaan, en toen bleef hij op het
opstartscherm staan. Stekker uit het schem, en nog niets. ze begon opeens
wel te vertellen dat ik links af moest, maar zonder beeld.
De rom is geen copy, dus dat is het niet.
Nu is mijn vraag, wanneer moet die rom vam Zweden erin? Pas als ik er ben?
Moet ik de nederlandse rom tot Duitsland erin laten en dan wisselen? Ik heb
halfords gebeld, en op aanraden van hun heb ik de stekkers er uit getrokken,
en ze moeten er morgen weer in. Herkennen jullie dit ook?
Graag hoor ik van jullie.
Gr Nel
Ik heb een probleem met mijn vdo dayton ms 5000. We gaan over een paar weken
naar Zweden. nu wilde we de afstand even bekijken ernaar toe.We deden de
zweden cdrom erin,zochten naar een plaatst in zweden, en drukten op
begeleiding.
We hebben 10 minuten gewacht omdat hij aan het zoeken was, en er gebeurde
niks. Weer op esc gedrukt, en opnieuw geprobeerd. Maar nee niks. Hij deed
niks meer. De nederlandse rom erin gedaan, en toen bleef hij op het
opstartscherm staan. Stekker uit het schem, en nog niets. ze begon opeens
wel te vertellen dat ik links af moest, maar zonder beeld.
De rom is geen copy, dus dat is het niet.
Nu is mijn vraag, wanneer moet die rom vam Zweden erin? Pas als ik er ben?
Moet ik de nederlandse rom tot Duitsland erin laten en dan wisselen? Ik heb
halfords gebeld, en op aanraden van hun heb ik de stekkers er uit getrokken,
en ze moeten er morgen weer in. Herkennen jullie dit ook?
Graag hoor ik van jullie.
Gr Nel
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57
Je kan de stekkers er al weer in doen hoor 5 minuten is lang genoeg.
Je systeem is vastgelopen omdat je niet op een weg stond die aanwezig was op de kaart.
Wat je beter kan doen is de BENELUX cdrom erin en dan een plek in zweden zoeken die op deze kaart staat.
Wat ook wel is wil werken is op een parkeerplaats langs de snelweg de bestemming in zweden opgeven dan heb je namelijk een startpunt.
Het is uiteraard ook van belang dat de snelwegen in heel europa op de kaart staan.
Je systeem is vastgelopen omdat je niet op een weg stond die aanwezig was op de kaart.
Wat je beter kan doen is de BENELUX cdrom erin en dan een plek in zweden zoeken die op deze kaart staat.
Wat ook wel is wil werken is op een parkeerplaats langs de snelweg de bestemming in zweden opgeven dan heb je namelijk een startpunt.
Het is uiteraard ook van belang dat de snelwegen in heel europa op de kaart staan.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 24 mei 2004 21:24
Yes Yes heel erg bedankt Han. Het is gelukt! Hij doet het weer.
Ik kan met een gerust hart op reis.
Thankssss
Gr Nel
Ik kan met een gerust hart op reis.
Thankssss
Gr Nel
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
Niet om het een of ander maar ik heb altijd begrepen dat je de cd van het bestemmingsland in je nav moet doen bij vertrek zodat je dan gelijk de uiteindelijke plaats van bestemming kan kiezen.
Is dat dan anders bij een MS5400 tov een MS5000?
Vorig jaar ben ik naar zwitserland geweest met een MS5000 aan boord. Ik heb toen de benelux cd in het systeem laten zitten bij vertrek en toen heb ik gekozen voor een bestemming in de buurt van de uiteindelijke bestemming. Met het idee dus om bij de grens met zwitserland de cd te wisselen.
Toen ik de grens met duidsland over ging raakte het systeem al helemaal in de knoei. Hij wilde me zelfs terug sturen de grens over naar nederland.
Is dat dan anders bij een MS5400 tov een MS5000?
Vorig jaar ben ik naar zwitserland geweest met een MS5000 aan boord. Ik heb toen de benelux cd in het systeem laten zitten bij vertrek en toen heb ik gekozen voor een bestemming in de buurt van de uiteindelijke bestemming. Met het idee dus om bij de grens met zwitserland de cd te wisselen.
Toen ik de grens met duidsland over ging raakte het systeem al helemaal in de knoei. Hij wilde me zelfs terug sturen de grens over naar nederland.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 24 mei 2004 21:24
Hoi Fantom
Als wij in duitsland De benelux cd erin doen, slaat hij ook op tilt. Wij wilde vanuit even over de grens in duitsland terug naar Vaals waar we op vakantie waren, en.....hij was gewoon de weg kwijt! We kunnen dus nooit weg zonder landkaart.
gr nel
Als wij in duitsland De benelux cd erin doen, slaat hij ook op tilt. Wij wilde vanuit even over de grens in duitsland terug naar Vaals waar we op vakantie waren, en.....hij was gewoon de weg kwijt! We kunnen dus nooit weg zonder landkaart.
gr nel
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05
Ieder gebruikt zijn systeem op zijn eigen manier.
Als ik een reis naar Frankrijk maak, zoek ik een grote plaats in Frankrijk op, die geef ik op als bestemming (zo dicht mogelijk bij de eind bestemming). Ik laat nog steeds de Benelux cd erin omdat ik op dat moment ook gebruik kan maken van de TMC in Nederland en Belgie.
Pas als ik daadwerkelijk in Frankrijk ben, wissel ik de cd (France) en geef ik de juiste eindbestemming in.
Als ik een reis naar Frankrijk maak, zoek ik een grote plaats in Frankrijk op, die geef ik op als bestemming (zo dicht mogelijk bij de eind bestemming). Ik laat nog steeds de Benelux cd erin omdat ik op dat moment ook gebruik kan maken van de TMC in Nederland en Belgie.
Pas als ik daadwerkelijk in Frankrijk ben, wissel ik de cd (France) en geef ik de juiste eindbestemming in.
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]
[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]
[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Tsja, daar moet je toch niet verbaasd over zijn.fish schreef:Hoi Fantom
Als wij in duitsland De benelux cd erin doen, slaat hij ook op tilt. Wij wilde vanuit even over de grens in duitsland terug naar Vaals waar we op vakantie waren, en.....hij was gewoon de weg kwijt! We kunnen dus nooit weg zonder landkaart.
gr nel
Op de Benelux CD staan de HOOFDwegen van Duitsland, dat zijn de autobahnen en de allergrootste, doorgaande hoofdwegen. Als jij je dus op een kleinere weg bevindt, zal je systeem je niet thuis kunnen brengen met de Benelux CD in je 5000.
Wat je dus moet doen is in Duitsland de D-CD erin stoppen, naar een grensplaats toerijden, en dan de CD wisselen.
Deze procedure moet je met ALLE kaartnavigatiesystemen gebruiken, alleen DVD kaarsystemen kennen dit ongemak niet.
Ik heb ruim 3 jaar met een MS 5000 gereden, en na er even mee geoefend te hebben was het geen probleem. Uiteraard is het nu met m'n 5500 DVD nog weer makkelijker, maar ja, alle waar naar z'n geld
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Dan zou je dus nu je procedure kunnen veranderen, want op de nieuwe Frankrijk CD staan ook de Benelux TMC codes.checkin schreef:Ieder gebruikt zijn systeem op zijn eigen manier.
Als ik een reis naar Frankrijk maak, zoek ik een grote plaats in Frankrijk op, die geef ik op als bestemming (zo dicht mogelijk bij de eind bestemming). Ik laat nog steeds de Benelux cd erin omdat ik op dat moment ook gebruik kan maken van de TMC in Nederland en Belgie.
Pas als ik daadwerkelijk in Frankrijk ben, wissel ik de cd (France) en geef ik de juiste eindbestemming in.
En dus is het er een beetje afhankelijk van of je de CD makkelijk kunt wisselen welke je er thuis instopt.
Bij mij was dat altijd lastig, en op vakantie reis zelfs onmogelijk, omdat de PC onder de rechter voorstoel zit.
Dat probleem is nu definitief voorbij, m'n DVD er in en klaar is JW. Geen D-J spelen meer
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
Ik reed op dat moment ook gewoon op en hoofdweg. Als ik me niet vergis ging ik bij venlo de grens over. Maar goed dat zijn oude koeien. Deze zomer komt de uitdaging er weer aan. Ik ga weer naar zwitserland. Heeft de zwitserland CD van de MS5400 geen TMC codes van alle hoofdewegen in europa op de CD staan Als dat zo is dan moet ik dus idd een grote stad als bestemming kiezen en dan VOOR de grens maar cd wisselen.JW schreef:Tsja, daar moet je toch niet verbaasd over zijn.fish schreef:Hoi Fantom
Als wij in duitsland De benelux cd erin doen, slaat hij ook op tilt. Wij wilde vanuit even over de grens in duitsland terug naar Vaals waar we op vakantie waren, en.....hij was gewoon de weg kwijt! We kunnen dus nooit weg zonder landkaart.
gr nel
Op de Benelux CD staan de HOOFDwegen van Duitsland, dat zijn de autobahnen en de allergrootste, doorgaande hoofdwegen. Als jij je dus op een kleinere weg bevindt, zal je systeem je niet thuis kunnen brengen met de Benelux CD in je 5000.
Wat je dus moet doen is in Duitsland de D-CD erin stoppen, naar een grensplaats toerijden, en dan de CD wisselen.
Deze procedure moet je met ALLE kaartnavigatiesystemen gebruiken, alleen DVD kaarsystemen kennen dit ongemak niet.
Ik heb ruim 3 jaar met een MS 5000 gereden, en na er even mee geoefend te hebben was het geen probleem. Uiteraard is het nu met m'n 5500 DVD nog weer makkelijker, maar ja, alle waar naar z'n geld
Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Fantom,Fantom schreef:Ik reed op dat moment ook gewoon op en hoofdweg. Als ik me niet vergis ging ik bij venlo de grens over. Maar goed dat zijn oude koeien. Deze zomer komt de uitdaging er weer aan. Ik ga weer naar zwitserland. Heeft de zwitserland CD van de MS5400 geen TMC codes van alle hoofdewegen in europa op de CD staan Als dat zo is dan moet ik dus idd een grote stad als bestemming kiezen en dan VOOR de grens maar cd wisselen.JW schreef:Tsja, daar moet je toch niet verbaasd over zijn.fish schreef:Hoi Fantom
Als wij in duitsland De benelux cd erin doen, slaat hij ook op tilt. Wij wilde vanuit even over de grens in duitsland terug naar Vaals waar we op vakantie waren, en.....hij was gewoon de weg kwijt! We kunnen dus nooit weg zonder landkaart.
gr nel
Op de Benelux CD staan de HOOFDwegen van Duitsland, dat zijn de autobahnen en de allergrootste, doorgaande hoofdwegen. Als jij je dus op een kleinere weg bevindt, zal je systeem je niet thuis kunnen brengen met de Benelux CD in je 5000.
Wat je dus moet doen is in Duitsland de D-CD erin stoppen, naar een grensplaats toerijden, en dan de CD wisselen.
Deze procedure moet je met ALLE kaartnavigatiesystemen gebruiken, alleen DVD kaarsystemen kennen dit ongemak niet.
Ik heb ruim 3 jaar met een MS 5000 gereden, en na er even mee geoefend te hebben was het geen probleem. Uiteraard is het nu met m'n 5500 DVD nog weer makkelijker, maar ja, alle waar naar z'n geld
Groet,
JW
Ik ben jaren achtereen met de D-CD in m'n 5000 bij Venlo de grens overgegaan, de A61 op via Mönchengladbach, en dat ging altijd perfect. Tot aan die grensovergang had deze D-CD voldoende NL hoofdwegen om daar te komen, en ook de NL-TMC codes stonden op de laatste door mij gebruikte CD, de Navteq D 2003-1.
Hoe het precies zit met de MRE's en de bijbehorende TMC codes op de MS 5400 CD's weet ik niet, het zou mij eerlijk gezegd wel verbazen als ze er niet op zouden staan. Immers op de klassieke CD's staan ze wel
Wat let je om even contact op te nemen met het C-IQ centre, en dat te checken? Immers, het simpelste is om thuis de Alpen CD al te kunnen gebruiken, je eindbestemming in te geven en via de hoofdwegen door D daar naar toe te kunnen rijden. Zoals ik dat voorheen dus ook deed met de MS 5000.
We horen het wel.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
Ik zal een mailtje sturen naar c-iq.
Het antwoord laat ik wel weten.
Het antwoord laat ik wel weten.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
Het is zo simpel he als je het maar weet
Het volgende antwoord kreeg ik van C-IQ
Het volgende antwoord kreeg ik van C-IQ
Dat zal dan ook wel opgaan voor de MS5000, MS4100, MS4200, MS4150RS en MS4200RS.Geachte heer xxxxxxxxxxxxxxxx,
Hartelijk dank voor uw email.
Wanneer u naar een bestemming in Zwitserland wil, legt u in Nederland de Zwitserland CD in en programmeert de route naar de plaats van bestemming. Vervolgens legt u de CD van de Benelux in en navigeert tot aan de grens, daarna legt u de volgende CD in van bijvoorbeeld Duitsland. Met andere woorden bij iedere grensovergang moet u wisselen van CD.
Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben,
met vriendelijke groet,
xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Fantom,
Uiteraard, zo kan het gedaan worden, maar is dat ook praktisch? Het betekent dat je op de heen- en op de terugreis twee keer D-J moet spelen. Op zich is dat nog niet zo'n probleem, maar kun jij tijdens de vakantie, met een volgepakte auto nog wel bij je Navi PC? Ikke dus niet
En dus werkte bij mijn de methode als eerder beschreven zeer goed, in ons land de bestemmingsCD erin, en via de grote wegen door NL en D rijden tot in het bestemmingsland.
Kernvraag is, en die is niet beantwoord met de mail van C-IQ, of op de Alpen CD de TMC codes staan van NL en D. Als dat zo is, en je bent niet van plan om via secundaire weggetjes naar Zwitserland te rijden, is het simpelste om die CD er meteen in te leggen. Met de beperking dat je dan onderweg niet via secundaire wegen de evt. files kunt ontwijken.
Mocht je onderweg een overnachting maken, ergens in de onderste helft van D, kun je ook nog overwegen om thuis de D CD er in te doen, en dan de volgende ochtend naar de Alpen CD te wisselen. Bij mij kon dat dus niet, omdat ik absoluut niet bij de PC kan met een volgepakte auto, mede een reden waarom ik nu gekozen heb voor de MS 5500 met DVD
Groet,
JW
Uiteraard, zo kan het gedaan worden, maar is dat ook praktisch? Het betekent dat je op de heen- en op de terugreis twee keer D-J moet spelen. Op zich is dat nog niet zo'n probleem, maar kun jij tijdens de vakantie, met een volgepakte auto nog wel bij je Navi PC? Ikke dus niet
En dus werkte bij mijn de methode als eerder beschreven zeer goed, in ons land de bestemmingsCD erin, en via de grote wegen door NL en D rijden tot in het bestemmingsland.
Kernvraag is, en die is niet beantwoord met de mail van C-IQ, of op de Alpen CD de TMC codes staan van NL en D. Als dat zo is, en je bent niet van plan om via secundaire weggetjes naar Zwitserland te rijden, is het simpelste om die CD er meteen in te leggen. Met de beperking dat je dan onderweg niet via secundaire wegen de evt. files kunt ontwijken.
Mocht je onderweg een overnachting maken, ergens in de onderste helft van D, kun je ook nog overwegen om thuis de D CD er in te doen, en dan de volgende ochtend naar de Alpen CD te wisselen. Bij mij kon dat dus niet, omdat ik absoluut niet bij de PC kan met een volgepakte auto, mede een reden waarom ik nu gekozen heb voor de MS 5500 met DVD
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
Jw,
Ik denk dat jij nu precies omschrijft wat het grote voordeel is van een systeem gebaseerd op DVD.
Daarvoor betaal je ook meer maar je hebt, zeker voor de reizen door europa, er minder omkijken naar dan een systeem gebaseerd op CD. Nou rijdt ik maar 1 keer per jaar naar het buitenland en zoals je gezien hebt op de navigatiedag kan ik redelijk tot goed bij mijn computer komen ook al ligt de kofferbak vol.
Je hebt wel gelijk de kernvraag hebben ze niet direct beantwoord. Dus daaruit maak ik op, gezien het indirecte antwoord, dat de TMC codes van de hoofdwegen in europa niet op de benelux cd staan.
Ik denk dat jij nu precies omschrijft wat het grote voordeel is van een systeem gebaseerd op DVD.
Daarvoor betaal je ook meer maar je hebt, zeker voor de reizen door europa, er minder omkijken naar dan een systeem gebaseerd op CD. Nou rijdt ik maar 1 keer per jaar naar het buitenland en zoals je gezien hebt op de navigatiedag kan ik redelijk tot goed bij mijn computer komen ook al ligt de kofferbak vol.
Je hebt wel gelijk de kernvraag hebben ze niet direct beantwoord. Dus daaruit maak ik op, gezien het indirecte antwoord, dat de TMC codes van de hoofdwegen in europa niet op de benelux cd staan.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Fantom,Fantom schreef:Jw,
Ik denk dat jij nu precies omschrijft wat het grote voordeel is van een systeem gebaseerd op DVD.
Daarvoor betaal je ook meer maar je hebt, zeker voor de reizen door europa, er minder omkijken naar dan een systeem gebaseerd op CD. Nou rijdt ik maar 1 keer per jaar naar het buitenland en zoals je gezien hebt op de navigatiedag kan ik redelijk tot goed bij mijn computer komen ook al ligt de kofferbak vol.
Je hebt wel gelijk de kernvraag hebben ze niet direct beantwoord. Dus daaruit maak ik op, gezien het indirecte antwoord, dat de TMC codes van de hoofdwegen in europa niet op de benelux cd staan.
Wellicht goed om dat toch nog eens expliciet te vragen. Uit een reactie op het duitse forum heb ik afgeleid dat dit wel het geval is op de duitse CD. Het zou mij verbazen ook als in dit opzicht de C-IQ CD's de mindere zouden zijn van de klassieke CD's, daar staan de TMC codes van de MRE's dus wel op.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
U vraagt wij draaienJW schreef: Wellicht goed om dat toch nog eens expliciet te vragen. Uit een reactie op het duitse forum heb ik afgeleid dat dit wel het geval is op de duitse CD. Het zou mij verbazen ook als in dit opzicht de C-IQ CD's de mindere zouden zijn van de klassieke CD's, daar staan de TMC codes van de MRE's dus wel op.
Groet,
JW
Weer even wachten op het antwoord. Hoop ik
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
Daar zijn we weer met een antwoord.
Ik heb wel een klacht(je) naar C-IQ gestuurd. Ze zeggen dus dat ik een TMC box nodig heb om TMC te kunnen gebruiken. Dat is logisch. Maar ik had in mijn eerste mailtje mijn HW configuratie opgegeven en daar had ik dus ook mijn MT5010/01 bij geschreven. Dat vind ik slordig en dat heb ik ze verteld.
Ik heb wel een klacht(je) naar C-IQ gestuurd. Ze zeggen dus dat ik een TMC box nodig heb om TMC te kunnen gebruiken. Dat is logisch. Maar ik had in mijn eerste mailtje mijn HW configuratie opgegeven en daar had ik dus ook mijn MT5010/01 bij geschreven. Dat vind ik slordig en dat heb ik ze verteld.
Geachte heer xxxxxxxxxxxx,
Hartelijk dank voor uw email.
U kunt alleen maar van de TMC gebruik maken als u ook een TMC-Box heeft. ( voor meer informatie verwijzen wij u naar uw dealer)
Bij de MS5400 is het helaas niet mogelijk met 1 CD te navigeren wanneer u buiten de Benelux reist. U zult bij iedere grens de CD moeten wisselen.
Met vriendelijke groet,
xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Dat zou mij verbazen, om het voorzichtig uit te drukken.Fantom schreef:Daar zijn we weer met een antwoord.
Ik heb wel een klacht(je) naar C-IQ gestuurd. Ze zeggen dus dat ik een TMC box nodig heb om TMC te kunnen gebruiken. Dat is logisch. Maar ik had in mijn eerste mailtje mijn HW configuratie opgegeven en daar had ik dus ook mijn MT5010/01 bij geschreven. Dat vind ik slordig en dat heb ik ze verteld.
Geachte heer xxxxxxxxxxxx,
Hartelijk dank voor uw email.
U kunt alleen maar van de TMC gebruik maken als u ook een TMC-Box heeft. ( voor meer informatie verwijzen wij u naar uw dealer)
Bij de MS5400 is het helaas niet mogelijk met 1 CD te navigeren wanneer u buiten de Benelux reist. U zult bij iedere grens de CD moeten wisselen.
Met vriendelijke groet,
xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Op het duitse forum heb ik dat anders begrepen, en ik zal daar die vraag nog wat preciseren. En dan meld ik me uiteraard
Zijn er andere 5400 gebruikers op dit forum met ervaringen op dit gebied?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
Bitte SehrJW schreef:Dat zou mij verbazen, om het voorzichtig uit te drukken.
Op het duitse forum heb ik dat anders begrepen, en ik zal daar die vraag nog wat preciseren. En dan meld ik me uiteraard
Zijn er andere 5400 gebruikers op dit forum met ervaringen op dit gebied?
Groet,
JW
Als dit antwoord niet klopt dan vindt ik het erg slordig van C-IQ. Als ik de mailwisseling zo lees dan denk ik dat ze de vragen gewoon niet goed lezen/begrijpen. Er wordt niet zorgvuldig gekeken wat nou de vraag is. En er wordt zeker niet een direct antwoord gegeven op de vraag maar meer een standaard wazig verhaaltje er om heen. Dat is even zo mijn ervaring die iknu heb. Jammer hoor want hier kunnen ze wel punten mee scoren.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Gerne gemacht, zie http://navi-forum.net/board/viewtopic.php?p=53186#53186Fantom schreef:Bitte SehrJW schreef:Dat zou mij verbazen, om het voorzichtig uit te drukken.
Op het duitse forum heb ik dat anders begrepen, en ik zal daar die vraag nog wat preciseren. En dan meld ik me uiteraard
Zijn er andere 5400 gebruikers op dit forum met ervaringen op dit gebied?
Groet,
JW
Als dit antwoord niet klopt dan vindt ik het erg slordig van C-IQ. Als ik de mailwisseling zo lees dan denk ik dat ze de vragen gewoon niet goed lezen/begrijpen. Er wordt niet zorgvuldig gekeken wat nou de vraag is. En er wordt zeker niet een direct antwoord gegeven op de vraag maar meer een standaard wazig verhaaltje er om heen. Dat is even zo mijn ervaring die iknu heb. Jammer hoor want hier kunnen ze wel punten mee scoren.
Ben benieuwd naar de reacties, ik hou jullie op de hoogte.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Inmiddels heb ik enige terugkoppeling gehad die er op duidt dat de TMC functie WEL werkt op de MRE's.JW schreef:Gerne gemacht, zie http://navi-forum.net/board/viewtopic.php?p=53186#53186Fantom schreef:Bitte SehrJW schreef:Dat zou mij verbazen, om het voorzichtig uit te drukken.
Op het duitse forum heb ik dat anders begrepen, en ik zal daar die vraag nog wat preciseren. En dan meld ik me uiteraard
Zijn er andere 5400 gebruikers op dit forum met ervaringen op dit gebied?
Groet,
JW
Als dit antwoord niet klopt dan vindt ik het erg slordig van C-IQ. Als ik de mailwisseling zo lees dan denk ik dat ze de vragen gewoon niet goed lezen/begrijpen. Er wordt niet zorgvuldig gekeken wat nou de vraag is. En er wordt zeker niet een direct antwoord gegeven op de vraag maar meer een standaard wazig verhaaltje er om heen. Dat is even zo mijn ervaring die iknu heb. Jammer hoor want hier kunnen ze wel punten mee scoren.
Ben benieuwd naar de reacties, ik hou jullie op de hoogte.
Groet,
JW
Mijn vraag is dan ook aan Fantom, of enige andere 5400 gebruiker om dit even uit te proberen. Dus stop b.v. je D-CD in de 5400 en check dan of de TMC in ons land werkt. Datzelfde kun je dan doen met de F-CD of enig andere.
Ben benieuwd
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
Nou ik heb even gekeken.
Ik heb de alpen cd in mijn nav gedaan.
Of te wel CD1 van de NAVTEQ 2004/01 MS5400 set.
Ik heb (nog) geen abbonnement voor europa alleen Benelux.
Ik kan idd met de alpen cd's de files in Nederland zijn. Er stond nu een file op de A17.
Ik zag deze file met zowel de Benelux cd als met de alpen cd.
Prblem solved JW
Ik heb de alpen cd in mijn nav gedaan.
Of te wel CD1 van de NAVTEQ 2004/01 MS5400 set.
Ik heb (nog) geen abbonnement voor europa alleen Benelux.
Ik kan idd met de alpen cd's de files in Nederland zijn. Er stond nu een file op de A17.
Ik zag deze file met zowel de Benelux cd als met de alpen cd.
Prblem solved JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
En zag je in je statusbalk een groene TMC, Sky of RWS dus? Als dat zo is, denk ik dat het dus gewoon wel werkt, want dat zou zwart moeten blijven als er geen TMC codes voor de MRE's op die CD staan.Fantom schreef:Nou ik heb even gekeken.
Ik heb de alpen cd in mijn nav gedaan.
Of te wel CD1 van de NAVTEQ 2004/01 MS5400 set.
Ik heb (nog) geen abbonnement voor europa alleen Benelux.
Ik kan idd met de alpen cd's de files in Nederland zijn. Er stond nu een file op de A17.
Ik zag deze file met zowel de Benelux cd als met de alpen cd.
Problem solved JW
Dus...
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
Oeps gewetensvraag. Dat weet ik niet meer. Eigenlijk niet op gelet.JW schreef:En zag je in je statusbalk een groene TMC, Sky of RWS dus? Als dat zo is, denk ik dat het dus gewoon wel werkt, want dat zou zwart moeten blijven als er geen TMC codes voor de MRE's op die CD staan.
Dus...
Groet,
JW
Oki ik ga weer kijken. meldt me straks wel weer. Als tenminste de file er nog staat want anders heb je geen goede referentie lijkt me zo.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
Okee daar is ie weer.
Weer de cd van zwitserland erin gedaan.
Ook na 5 - 10 minuten bleef TMC gewoon groen en kreeg ik nog steeds actuele TMC info over files.
Dus het werkt wel.
Idd JW i'm puzzeld.
Weer de cd van zwitserland erin gedaan.
Ook na 5 - 10 minuten bleef TMC gewoon groen en kreeg ik nog steeds actuele TMC info over files.
Dus het werkt wel.
Idd JW i'm puzzeld.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 303
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 244
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 724
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 691
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 554
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 700
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 659