Invoeren postcode in buitenland (Engeland) DNX7200

Bassmanjunior
Starting Member
Starting Member

Invoeren postcode in buitenland (Engeland) DNX7200

Bericht door Bassmanjunior »

Hoe voer je voor Engeland een postcode in. Dit omdat hij ook al het adres niet snapt. Ik verzin van alles maar de invoer lukt niet.

Bassmanjunior

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member

Bericht door Janloco »

@basmanjunior

Er heeft nog niemand gereageerd op je vraag zie ik. Ik wil het heel voorzichtig proberen, maar neem het alleen aan ter kennisname, want zeker weten doe ik het nl niet.

Voor mijn Kenwood ben ik druk aan het stoeien geweest met Pioneer en Tomtom. Nou staat me bij dat het bij tomtom ook niet mogelijk was om postcode's van engeland in te voeren. Ik weet niet meer wat de reden daarvan was. Maar als dat op een of andere manier botst met ons systeem van postcode, zou het kunnen dat het daarom niet werkt. Ik weet het, het is allemaal erg vaag. Maar ik wilde het toch even delen met je. Misschien kun je er wat mee.

Wat je misschien ook nog kunt proberen is via google maps de locatie even bekijken en dan de gps coordinaten invoeren. Dan moet het zeker lukken om er te komen.

Suc6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Er zijn in Europa maar 2 landen waar de postcodes uit cijfers en letters bestaan en dat maakt het zoeken er voor het programma bepaald niet eenvoudiger op. In Engeland gebruiken ze Letters -cijfers- letters
Bij VDODayton heeft men voor de C-IQ apparatuur en de PC5200 een aparte Postcode Finder voor NL en GB toegevoegd. Een POI zoeker met alle postcodes.
Deze is ook in omloop voor BMW High en Professional systemen hoewel deze daar zelf aan de DVD moet worden toegevoegd hetgeen de bekende juridische beperkingen oplevert

Deze Postal Codes POI data kun je hier vinden in vele formaten downloaden en daarnaa aan je Kenwood/Garmin toevoegen
http://poi.gps-data-team.com/united_kingdom/postcodes/

Je moet dan de 2 files A-M en M-Y hebben
Daarna moet je de regio kiezen (Engeland, Schotland, Wales en Noord Ierland) maar naderhand zou je zelf de resulterend 8 files weer aan elkaar kunnen plakken om er één groot bestand voor de hele UK van te maken.
Of de Kenwood dan nog zo vlot zoekt in een gigantisch bestand moet je maar afwachten
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator

Bericht door ritselaar »

Geen ervaring met Kenwood, maar wil wel even reageren op janloco.

Hij schrijft dat het volgens hem ook niet op TomTom kon, maar dit is niet juist.

Op de TomTom is een aparte map met de naam zip (in ieder geval op mijn Go950Live en de carminat TomTom).

Hierin staan dan de "afwijkende" postcodes voor NL en GB.

Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member

Bericht door Janloco »

@ritselaar.

Bedankt voor de verduidelijking. Ik heb zelf nooit de postcode's van GB nodig gehad, maar ik las veel op het tomtom forum en ik kan me nog herinneren dat ik dat probleem meer tegen kwam. Ik heb zelf een 630, maar zoals ik al zei, nooit gebruikte GB postcode's. Maar het bleef voor dit forum zo lang stil voor basmanjunior, dat ik maar even reageerde met helaas iets dat niet helemaal blijkt te kloppen. Mijn excuses daarvoor. En ik ben weer wijzer geworden!!! En dat is heel leuk. Kan ik misschien een ander weer helpen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bassmanjunior
Starting Member
Starting Member

Dank voor het meedenken. Ik heb inmiddels via via een oplossing gevonden. Met alleen de plaats kom ik al een eind dus laat ik het daar maar bij.

Bassmanjunior

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator

Bericht door ritselaar »

zolang de zelfde pllatsnaam niet meerdere keren voorkomt, gaat dat goed.

Maar anders kun je behoorlijk verkeerd uitkomen (zoek maar eens in Oostenrijk op de plaatsnaam Ried....)

Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bassmanjunior
Starting Member
Starting Member

Dat had ik met new Quay in Engeland. Nabij helpt dan meestal wel.

Bassmanjunior

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member

Bericht door Janloco »

Ik ken de 7200 niet, maar op de 7260 is het mogelijk om een plaats op te geven in de omgeving waar je zijn moet. Je kunt dan met je vinger over het scherm de kaart doorschuiven en de juiste positie aantikken. Je kunt dan ingeven dat de auto daarnaar toe moet.
Is dat ook bij de 7200 mogelijk??? Of zit ik gewoon te kletsen met dit idee??
Ik heb het nl zelf een paar keer moeten gebruiken boven in Noorwegen want daar komt niet alles van voor in het bestand

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bassmanjunior
Starting Member
Starting Member

Dat kan met de 7200 ook. Heb ik vaker op die manier gedaan.

Bassmanjunior

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • code invoeren
    door abelkabel » 17 okt 2016 15:34 » in Renault
    Reacties: 4