Kleureninstellingen?

Han
Senior Member

Bericht door Han »

JW schreef:Hallo Han,

Doet de MS 5000 in jouw proefopstelling het ook zo? Die van Arie dus niet, naar ik begrijp uit z'n verhaal, daar is dat blauw altijd grijs :?

Groet,
JW
Ik vraag me nog steeds af wat voor kleur Arie heeft. ( een foto zou een hoop verklaren)
De foto die Arie heeft neergezet is namelijk van de MM5000 in de MKM1150 met het beeld van de MS5500.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wmp
Moderator
Moderator

Bericht door wmp »

Welnu, de mijne staat gewoon een grijs vlak weer te geven... (5000 systeem)
Dus ook geen blauw, zoals afgebeeld.
Wil nog wel even spelen met de kleur instellingen, al maakt het mij niet zoveel uit, altijd leuk om te ontdekken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member

Bericht door Riekus »

Op mijn ms5500 heb ik de ingestelde kleur (blauw of groen ) als achtergrond voor de pictogrammen. Rood heb ik nog niet geprobeerd maar uit een vage herinnering toen ik het eens geprobeerd heb met rood staat mij bij dat de achtergrond toen ook rood was !!

Groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
elbette
Junior Member
Junior Member

Bericht door elbette »

Hallo mensen!

Jeetje, wat een discussie heb ik uitgelokt zeg!

Han, ik heb helaas geen foto kunnen maken. Maar ik kan je met zekerheid zeggen dat ik alle kleurinstellingen die mogelijk zijn heb geprobeerd. Resultaat: de balk onderin en bij gesplit beeld is de achtergrond van de pijlen cq rotonden ALTIJD grijs. Ik heb softwareversie 6.9 met teleatlas 2004. Dus het beeld is verre van op die van de reclame afbeeldingen. Ook valt het mij op dat het gebied om de kaart blauw is, dus zeg maar het "onbebouwde" gedeelte van de kaart, bij mij is dit wederom grijs.

Wat JW zegt, dat bij mij blauw grijs is, is in zo verre zo, dat als ik een kleurinstelling verander, bv rood of blauw, dat dan de menuknoppen en achtergrond van het menubeeld in die desbetreffende kleur verandert en dus NIET het navigatie/kaart beeld (achtergrond pijl en balk onderin)

Niet dat dit erg is of iets dergelijks, maar ik vroeg mij af of dit in te stellen was netzoals op die reclame afbeeldingen. Maar ik heb echt lang zitten puzzelen met het apparaat en heb aan ongeveer elke instelling gezeten. Ik ben er bijna heilig van overtuigd dat het met de MS5000 niet kan, in ieder geval met mijn softwareversie niet. Misschien na een update dat het wel mogelijk is...

Iemand die 7.6 gebruikt zou daar even naar kunnen kijken misschien....

Allemaal hartelijk dank voor het meedenken.

Nog een vraag wat ik eerder al stelde...die pulsdraad is nodig, maar ik vraag me nog steeds af wat het idee erachter is gezien gps ook de snelheid meet....?

Met vriendelijke groet,

Arie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Han
Senior Member

Bericht door Han »

elbette schreef:Nog een vraag wat ik eerder al stelde...die pulsdraad is nodig, maar ik vraag me nog steeds af waarvoor gezien gps ook de snelheid meet....?

Met vriendelijke groet,

Arie
Deze toestellen werken hoofdzakelijk met de snelheidspuls.
Kom je in een gebeid waar de GPS ontvangst erg slecht is dan stopt je systeem met navigeren.
Ook een achteruitrijdraad aansluiting is van belang je wil tenslotte dat het goed werkt.
En neem van mij aan als het niet nodig was hadden ze die aansluitingen ook niet gemaakt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
elbette
Junior Member
Junior Member

Bericht door elbette »

Ik neem het ook niet een twijfel dat het niet overbodig is...vraag is meer uit nieuwsgierigheid. Pulsdraad had ik overigens erg makkelijk gevonden door middel van de links die op de navigatiehelpsite staan...Anders moest ik me rot gaan meten!

Er handig dus!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

elbette schreef:Ik neem het ook niet een twijfel dat het niet overbodig is...vraag is meer uit nieuwsgierigheid. Pulsdraad had ik overigens erg makkelijk gevonden door middel van de links die op de navigatiehelpsite staan...Anders moest ik me rot gaan meten!

Er handig dus!!!
Hallo Arie,

Er is al een boel geschreven op dit forum over het belang van de pulsdraad voor een vast ingebouwde Navi. Heeeel kort samengevat:
-Een vaste Navi werkt met mapmatching op basis van de puls en het gyrokompas.
-De GPS antenne wordt normaliter NIET gebruikt. Koppel 'm maar los als je systeem goed gecalibreerd is, en je kunt gewoon door navigeren.
-Dit type Navi gebruikt de GPS info alleen als de rest mis gaat. B.v. als je achteruitgereden bent zonder het achteruitsignaal aangesloten te hebben. Of als je met een pont overgestoken bent met uitgeschakeld contact.
-Een PDA Navi werkt alleen met GPS, die heeft geen puls en geen gyro. Elke onderbreking van de GPS info betekent dan ook verlies van positie en begeleiding. In een stad met (hoge) gebouwen, in een tunnel of onder de bomen raak je de route kwijt.

Jouw eerste bericht lezende :arrow: geen begeleiding door Truus, pardon, bij jou is het Betty :lol: was een gevolg van het ontbreken van de puls. Dat moet nu OK zijn. Klopt dat?

Voorts, ook met alleen GPS info krijg je wel iets van snelheidsaanduiding. Echter met aangesloten puls wordt die akelig nauwkeurig. En dat is ook logisch, immers als de puls goed, en het systeem gecalibreerd is, staat daar simpelweg de gereden afstand gedeeld door de tijd die je daarover gedaan hebt. En dan op elk moment gemeten, dus wordt dat super nauwkeurig. Want rekenen kan een computer uiteraard als de beste :lol:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
elbette
Junior Member
Junior Member

Bericht door elbette »

Hallo JW,

Ten eerste hartelijk dank voor de heldere uitleg...nu zie ik ook het voordeel in een vaste navi boven een PDA. Ik heb veel gelezen op dit forum, maar dit over de puls is mij blijkbaar ontschoten. Het verhaal over de aansluiting van de geschakelde en contante plus heb ik wel tig keer voorbij zien komen, dus dat was me wel overduidelijk! :idea: Ik begrijp best dat het "frustererend" kan zijn als jullie iedere keer hetzelfde moeten vertellen. :evil:

Ik heb laatste tijd erg druk gehad, het systeem ligt nog thuis los. Ik heb de nodige bedradingvoorbereiding gedaan, maar het systeem nog niet geinstalleerd. Dus Betty (Betty noemen ze de speaking cockpit in de luchtvaart :wink: ) heb ik nog niet horen praten.

Al goed, ik ga eerst even binnekort alles netjes installeren, vast klinknagelen en popnagelen. Met de puls aangesloten ga ik het nog een keer proberen en dan hoort u van mij of de stilte wordt gebroken door een lieftallig stemmetje.

Iemand nog idee of die kleuren met de SW versie te maken heeft?

Nogmaals bedankt voor de heldere uitleg!
Gegroet,

Arie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wmp
Moderator
Moderator

Bericht door wmp »

...ik dacht al dat ik Betty ergens van kende, nu weet ik het dus, de luchtvaart.

Affijn, ik kan alleen mijn eerdere posting aanhalen, concreet, mijn split-screen is ook grijs, en als toevoeging, ik gebruik software versie 7.6 , ergo, in de SW versie zal het vast niet zitten.
Dit alles op een MS5000 systeem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

elbette schreef: .............
Iemand nog idee of die kleuren met de SW versie te maken heeft?

Gegroet,

Arie
Nou ja, na de laatste bijdrage en informatie van WMP is het mij nu echt een raadsel.
Met 6.9 van Arie, en de 7.6 van WMP is de achtergrond grijs, ook bij kleurinstelling blauw. Fantom had 'm wel blauw, en z'n buurman ook, naar ik aanneem met een SW versie die hiermee overeenkomt. Want de 7.0 is identiek aan de 6.9, er zijn alleen een paar toevoegingen gemaakt.

Dus: wie het weet mag het zeggen, en wie er iets van meent te begrijpen uiteraard ook.
Het enige dat ik me nog zou kunnen bedenken is dat de SW niet alles voor z'n rekening neemt, maar dat er ook op een andere plaats iets weggeschreven is in de computer. En in dat geval zou dan de computer zelf nog een rol kunnen spelen, dus is een PC 5000 toch anders dan de 5100? Of is het een kwestie van het type 5000/00, dan wel 5000/00B met flashmemory?
Misschien kunnen de geïnteresseerden hier nog eens naar kijken :?:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
elbette
Junior Member
Junior Member

Bericht door elbette »

Even voor de duidelijkheid...volgens mij had Fantom en z'n buurman hem ook GRIJS en niet blauw (wederom met MS5000) corrigeer mij als ik er naast zit.

En nog even iets...ik maak gebruik van een PC5100!, maar naar wat ik heb gelezen op dit forum is het enige verschil met de PC5000 het anti-diefstalfrontje...Maar nu begrijp ik uit het verhaal van JW dat er misschien ook softwarematige dingen anders kunnen zijn..?

Afijn, ik heb MM5000 scherm i.c.m. PC5100

Ik krijg sterk het vermoeden dat de MS5000 serie gewoon grijs beeld heeft en dat de 5400 of 5500 dit veranderd is naar blauw met de kleurinstelling blauw.

Gegroet...Arie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
aquarius44

Bericht door aquarius44 »

Ik heb ook een MS5000 , met anti dief frontje.
SW versie is 7.6 en laatste navtec kaart.
instellingen op blauw maar ook bij mij is de status balk grijs en het split screen ook. :?

Ik heb een foto gemaakt voor andere doeleinden (geocaching) is niet super duidelijk dus maar daar kan je zien dat de statusbalk grijs is ipv blauw zoals in folder.
Kan hem niet blauwer krijgen. :?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

elbette schreef:Even voor de duidelijkheid...volgens mij had Fantom en z'n buurman hem ook GRIJS en niet blauw (wederom met MS5000) corrigeer mij als ik er naast zit.

En nog even iets...ik maak gebruik van een PC5100!, maar naar wat ik heb gelezen op dit forum is het enige verschil met de PC5000 het anti-diefstalfrontje...Maar nu begrijp ik uit het verhaal van JW dat er misschien ook softwarematige dingen anders kunnen zijn..?

Afijn, ik heb MM5000 scherm i.c.m. PC5100

Ik krijg sterk het vermoeden dat de MS5000 serie gewoon grijs beeld heeft en dat de 5400 of 5500 dit veranderd is naar blauw met de kleurinstelling blauw.

Gegroet...Arie
Hallo Arie,

Als ik de reactie van Fantom lees, zegt hij juist dat het wel blauwig was. Als reactie op mijn eerdere gedachte dat de 5000 dus inderdaad altijd grijs is, en de 5400/5500 wel blauw wordt bij de hoofdkleur instelling blauw.

Maar kennelijk lees jij dit anders, en dus vragen we het Fantom nog maar eens: Is er bij jouw buurman een blauwzweem als je hoofdkleur blauw instelt, en wordt die achtergrond grijs bij hoofdkleuren groen en rood, of maakt dat niet uit?

Groet,
JW

P.S. Al met al wordt het zolangzamerhand wel een topic :oops: Al drie pagina's over blauw/grijs, of is het grijs/blauw? Hoe liep dat ook weer af met Bakema :?: :twisted:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
elbette
Junior Member
Junior Member

Bericht door elbette »

Ik weet het allemaal niet meer! grijs/blauw...ik wou dat ik kleurenblind was...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

Hmmm wat een verwarringen allemaal.

Mijn scherm van mijn MS5000 en die van mijn buurman zag/ziet er exact zo uit als het scherm van aquarius44.
Ik had trouwens een PC5100 en mijn buurman heeft een pc5000 dus daar zit ook geen verschil tussen.

Mijn MS5400 is idd wel mooi blauw.

Is het zo duidelijk JW :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Fantom schreef:Hmmm wat een verwarringen allemaal.

Mijn scherm van mijn MS5000 en die van mijn buurman zag/ziet er exact zo uit als het scherm van aquarius44.
Ik had trouwens een PC5100 en mijn buurman heeft een pc5000 dus daar zit ook geen verschil tussen.

Mijn MS5400 is idd wel mooi blauw.

Is het zo duidelijk JW :wink:
Hallo kleurlingen tezamen,

Dan is dus de conclusie toch, zoals eerder geschreven, dat de blauwe achtergrond alleen voorkomt bij de 5400/5500, en dat de 5000 altijd grijs als achtergrond heeft, onafhankelijk van de ingestelde kleur. Door wat reacties tussendoor leek het even wat anders te liggen, maar dat is dus niet zo.
En het plaatje van de 5000 in de VDO folder en op hun site is dus niet correct :(

Laten we het daar dan maar bij laten, geen risiko dat we Bakema worden en het met blauw/grijs of grijs/blauw niet overleven :twisted:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Ik heb zo'n systeem niet, maar als dit een gewenste functie is (de achtergrondkleuren aanpassen) waarom nemen we die dan niet mee in de mail naar VDO? Als iemand zich geroepen voelt om dit mee te laten nemen, plaats het dan in het daarvoor bestemde topic.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Toho_NL schreef:Ik heb zo'n systeem niet, maar als dit een gewenste functie is (de achtergrondkleuren aanpassen) waarom nemen we die dan niet mee in de mail naar VDO? Als iemand zich geroepen voelt om dit mee te laten nemen, plaats het dan in het daarvoor bestemde topic.

Groetjes,

Toho_NL.
Bij de 5000 hebben we het over een "oud systeem", en net als bij de 4100/4200 kun je het rustig vergeten dat daar nog SW updates voor komen.
Over dat onderwerp hebben we het al een paar keer gehad, en de conclusie was dat de huidige SW goed is, stabiel loopt en kennelijk maximaal de (beperkte) mogelijkheden van deze systemen benut.

Dus een wensenlijstje maken voor deze systemen is een zinloze zaak. Voor de 5400/5500 en de 4150/4200RS ligt dat natuurlijk anders, die C-IQ systemen worden volop gemarket, en zijn zeer actueel. VDO maakt daar ook SW updates voor, zie ook m'n reactie gisteren over het probleem met "PLAASTEN"

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Dat ben ik met je eens, maar zou het niet handig zijn als dit voor de MS5400 en de MS5500 ook mogelijk zou zijn?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Toho_NL schreef:Dat ben ik met je eens, maar zou het niet handig zijn als dit voor de MS5400 en de MS5500 ook mogelijk zou zijn?

Groetjes,

Toho_NL.
:?: :?: Wat bedoel je hiermee :?: :?:
We hebben het toch juist over een wensenlijstje voor die systemen?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Ow ja, je hebt gelijk. Sorry :oops: . Ik zit ff niet op te letten. Heb net tentamen gehad en ben er dus niet helemaal bij... :oops:.

Toho_NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
elbette
Junior Member
Junior Member

Bericht door elbette »

Ik ben blij dat we tot een conclusie hebben kunnen komen...

Deze topic heeft wel het record aantal bekeken topics verbroken denk ik zo...

Het zou inderdaad wel fijn zijn als er een dergelijke update zou komen voor de 5000 serie. Zoals ik al eerder heb gezegd heb ik momenteel 6.9 Ik heb op het forum verschillende berichten gelezen over updaten in stappen en niet in een keer naar de nieuwste versie. Het is mij alleen nog steeds niet duidelijk of het nu wel of niet in 1 keer kan? Er wordt vermeld dat het beter is in stappen, maar moet ook mogelijk zijn in een keer...beetje vaag....

Ik heb ook gelezen over meetings waarbij updaten gedaan wordt...binnekort een meeting + kosten?

Wederom bedankt...

Groeten Arie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Arie,

Ik zal inderdaad eens kijken hoe we de statistiek beïnvloed hebben :lol: Ik herinner me dat er een TMC topic was dat erg veel belangstelling gehad heeft, meer nog dan dit :wink: Was ook wel wat serieuzer :oops:

Voor de update vanaf jouw 6.9 kun je in één keer naar de 7.6 gaan, geen enkel probleem.
Belangrijkste verschillen zijn terug te vinden bij de handleidingen, VDO en dan de 2 PPT files van de MO 5075. De 7.6 is gelijk aan de 7.5, er zijn alleen een paar bugs uitgehaald.

En ja, wanneer we weer een meeting hebben? Ergens deze zomer, dan is het in elk geval wat beter weer dan bij de meeting op 18 April. Even in de gaten houden dus..

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

En hier het lijstje.

Rank Antwoorden Onderwerp
1 72 Upgrade VDO MS5000
2 69 TMC PROBLEEM!!
3 54 Plaatsing PC 5100 in een Xantia ?
4 54 In de top 10 (Telt niet mee :wink: )
5 52 slechte navigatie en weigerend systeem
6 47 Kleureninstellingen?
7 43 Kaart CD-ROM voor eigen gebruik kopiëren, toegestaan??
8 35 Blaupunkt Travelpilot RNS 149
9 35 Opkomst & Locatie meeting 18 April 2004
10 34 TMC in Belgie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Dat gaat zeker over hoe vaak het is bekeken of niet? Of gaat het over het aantal posts in een topic?

Groetjes,

Toho_NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”