Overwegende dat domme vragen niet bestaan.....
Als ik zelf POI's maak, met POI-loader of iets dergelijks, hoe krijg ik die dan op mijn toestel?
Ja: via een SD-kaartje, dat weet ik.
Maar moet ik daar dan het kaartje van Garmin voor gebruiken, oftewel moet ik op mijn kaartsoftware-kaartje gaan schrijven?
Of doe ik het via een nieuw kaartje? En gaat dat dan in het toestel in plaats van het kaart-kaartje?
En moet dat kaartje dan in het toestel blijven zitten?
Zo ja: kan ik dan nog wel navigeren?
Of komen die POI's van het kaartje dan "ergens" terecht"?
Afijn: jullie zien het: snappen doet 'ie het niet erg , dus hulp is welkom .
DNX9260: Hoe krijg ik eigen POI's op het apparaat?
-
- Starting Member
-
- Average Member
Heb je al een nieuwe (officiele)kaart op je sd-kaartje staan dan?
Maar goed. Als je poi's hebt aangemaakt met bv. poiloader staan die in het bestand poi.gpi. Op een willekeurig sd-kaartje (leeg!) maak je een map garmin aan. In die map maak je weer een nieuwe map aan poi. In de map poi stop je het bestand poi.gpi. (Dus X:\garmin\poi\poi.gpi waar X je sd-kaart is)
Stop deze sd-kaart in je Kenwood. Je krijgt de mededeling dat er nieuwe poi's zijn en of je die wil overschrijven. Kies ja (uiteraard). Daarna kan je je andere sd-kaart met mapsoftware weer terugstoppen.
Maar goed. Als je poi's hebt aangemaakt met bv. poiloader staan die in het bestand poi.gpi. Op een willekeurig sd-kaartje (leeg!) maak je een map garmin aan. In die map maak je weer een nieuwe map aan poi. In de map poi stop je het bestand poi.gpi. (Dus X:\garmin\poi\poi.gpi waar X je sd-kaart is)
Stop deze sd-kaart in je Kenwood. Je krijgt de mededeling dat er nieuwe poi's zijn en of je die wil overschrijven. Kies ja (uiteraard). Daarna kan je je andere sd-kaart met mapsoftware weer terugstoppen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
Dank voor deze snelle reactie.
Ja, ik heb inderdaad een nieuwe kaart, het hele toestel is nieuw.
En ik begrijp dus nu dat vanaf het "eigen" SD-kaartje die POIs dan worden ingelezen en vervolgens "ergens" in het toestel opgeslagen blijven.
Nogmaals dank!
Ja, ik heb inderdaad een nieuwe kaart, het hele toestel is nieuw.
En ik begrijp dus nu dat vanaf het "eigen" SD-kaartje die POIs dan worden ingelezen en vervolgens "ergens" in het toestel opgeslagen blijven.
Nogmaals dank!
Hide post links |
-
- Average Member
Maar als je een nieuw toestel hebt dan staat de kaart toch op het interne geheugen van het Garmin-deel, toch niet op een aparte/losse sd-kaart?
Hide post links |
-
- Starting Member
oeps...
Heb net eens gekeken en.... verhip! er zit helemaal geen kaartje in het apparaat!
Duidelijk voor iedereen is nu wel dat ik dus een Kenwood-beginneling ben.
Die met schaamrood op de kaken achter zijn beeldscherm dit nu zit te typen.
Ik ging er zondermeer van uit dat deze Kenwood soortgelijk zou werken als mijn vorige navi, een Becker.
Die had de cd's nodig om te navigeren, dus ging ik er vanuit dat deze Kenwood een kaartje (keurig verstopt achter het klapscherm) nodig zou hebben.
Wat een oen!
Volgens het apparaat zelf is het de kaart CN Europe NT 2010.20.3d en volgens de website versie 12.
Hide post links |
-
- Senior Member
@Grootmokum
Gefeliciteerd met je aankoop.!!
Kijk nog even welke firmware in je apparaat staat. Ik weet niet hoelang jouw apparaat bij de verkoper heeft gelegen en of hij hem voor de verkoop van de nieuwste firmware heeft voorzien.
Er zijn nogal wat aanloop problemen met deze apparaten "geweest".
Met de nieuwste firmware zijn een hoop problemen opgelost. Mijn advies?? Kijk even of je de nieuwste versie heb, zoniet zet die er dan in, dan heb je veel meer plezier van je apparaat. Op de site van Garmin vind je de firmware en hoe je het erin moet zetten en in je gebruiksaanwijzing kun je vinden hoe je kan zien welke firmware jouw toestel heeft.
Veel plezier met je toestel!!!!!
Gefeliciteerd met je aankoop.!!
Kijk nog even welke firmware in je apparaat staat. Ik weet niet hoelang jouw apparaat bij de verkoper heeft gelegen en of hij hem voor de verkoop van de nieuwste firmware heeft voorzien.
Er zijn nogal wat aanloop problemen met deze apparaten "geweest".
Met de nieuwste firmware zijn een hoop problemen opgelost. Mijn advies?? Kijk even of je de nieuwste versie heb, zoniet zet die er dan in, dan heb je veel meer plezier van je apparaat. Op de site van Garmin vind je de firmware en hoe je het erin moet zetten en in je gebruiksaanwijzing kun je vinden hoe je kan zien welke firmware jouw toestel heeft.
Veel plezier met je toestel!!!!!
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3