kan geen telefoonnr;s meer kiezen dnx 7200 + kca bt100

Brinx
Starting Member
Starting Member

kan geen telefoonnr;s meer kiezen dnx 7200 + kca bt100

Bericht door Brinx »

Mijn auto is net terug van de garage, en ze moesten de radio eruit hebben voor reparatie. Geen probleem, alleen nu kan ik geen telefoonnr's meer kiezen (knoppen blijven inactief). Wel ziet hij mijn telefoon want als ik gebeld word, ik ik hem wel gewoon bluetooth oppakken, ook kan ik mijn adres boek niet meer in... Bovendien blijven de 2 opties (waar je telefoons kan verwijderen e.d.) inactief, deze kan ik dus niet indrukken. Iemand een idee hoe ik dit oplos??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Brinx
Starting Member
Starting Member

Bericht door Brinx »

iemand? :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Figaro75
Senior Member

Bericht door Figaro75 »

Misschien zelf even eruit halen om te kijken of alle kabels wel goed zijn aangesloten??
Wie weet hebben ze met het terugplaatsen de kabel er iets uit getrokken en heeft hij nu niet 100% contact.

Of even resetten, wil ook nog wel eens helpen,maar zou eerst de kabel even controleren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Mijn suggestie zou zijn om degene die het veroorzaakt lijkt te hebben erop aan te spreken en zeker niet zelf gaan rommelen om te zien of een andere wellicht iets vergeten is
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Brinx
Starting Member
Starting Member

Bericht door Brinx »

maar het is toch raar dat alleen het toetsenbord blokkeerd...als er een kabel los zit, dan zou niks het moeten doen lijkt me..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het is net als in een restaurant : je hoeft geen kok te zijn om te constateren dat iets niet smaakt.
Jij constateert een euvel en dat moet de garage voor je oplossen!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Figaro75
Senior Member

Bericht door Figaro75 »

Brinx schreef:maar het is toch raar dat alleen het toetsenbord blokkeerd...als er een kabel los zit, dan zou niks het moeten doen lijkt me..
Het kan natuurlijk zo zijn dat de meeste contactjes wel gewoon goed zitten maar sommige niet. Dat kan gebeuren als de kabel er niet helemaal recht in zit.
Maar anders idd eerst even terug naar de garage al is het controleren van een losse kabel natuurlijk zo gedaan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Brinx
Starting Member
Starting Member

Bericht door Brinx »

Heb vanmiddag ff gekeken..en er ligt een paarse draad los, geen idee waar ie in moet, en/of vandaan komt..maar nu weet ik niet of die altijd al los heeft gezeten ofniet... Toch vind ik ut een raar iets..want dan zou de hele bluetooth niet moeten werken volgens mij..en dat doet het wel...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member

Bericht door Janloco »

@Brinx

Ik kan me niet voorstellen dat een losse draad iets met dit probleem te maken heeft. Misschien is het een suggestie om even de spanning van het geheel af te halen, door bv even je zekering eruit te halen. Als je die dan weer terug plaatst ben je wel al je gegevens kwijt, maar misschien wil het bt systeem dan wel weer werken.
Ik weet niet of het wil lukken, maar misschien is het een optie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Brinx
Starting Member
Starting Member

Bericht door Brinx »

dat is inderdaad de enigste oplossing, maar dan moet ik alsnog heel het systeem erweer uithalen. En ik heb een piano lak omlijsting dashboard, dus moet mega voorzichtig zijn, en dat is een pokke werk... :P haha.. maar idd, blijft enige oplossing, ik vind het van een los draad ook vreemd vinden... en het resetten opzich werkt ook niet, want dat heb ik al geporbeerd....(met de standaard reset knop)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member

Bericht door Janloco »

@Brinx

Een losse draad hoeft niet altijd vreemd te zijn hoor. Het zou bv heel goed een puls draad kunnen zijn. Als jouw systeem geen puls nodig heeft, dan blijft die draad vaak los liggen. Ik kan me best voorstellen dat er meer van zulk soort draadjes zijn. Wat ik eerder bedoel met de zekering is de zekering die bij de auto hoort. Als je in je instructie boekje kijkt, vind je wel ergens een zekering die de radio beveiligd. Als je die eruit haalt, dan hoe je je systeem niet te demonteren en heb je volgens mij hetzelfde effect.

We zijn natuurlijk wel nieuwsgierig of dit helpt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Figaro75
Senior Member

Bericht door Figaro75 »

Of gewoon even de accu een kwartiertje afkoppelen.....

Maar zelf had ik een CD-wisselaar welke alles deed (cd's wisselen, volgende track etc) maar geen geluid.
Kabel eruit en er weer terug in en toen deed het geluid het ook weer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Brinx
Starting Member
Starting Member

Bericht door Brinx »

nou, ik ben bang dat alles dr weer uit moet..wou net een dvd spelen, kreeg ik: Parking off foutmelding (en een blauw scherm). Dus ik denk dat de groene (is dat de park kabel??) kabel los is van de zwarte...Ik denk dat de hele kabel los zit, want als ik de handrem aantrek, speelt ie nog niet...en dus dat ik daarom ook geen telefoonnr's kan selecteren... Of zou er een andere mogelijkheid kunnen zijn ?:( drama :( Heeft iemand nog een idee hoe ik de radio eruit krijg, zonder sleutels? Want ik heb de kenwood sleutels niet...

Btw, de paarse draad die los ligt, is waarschijnlijk van de achteruit rij camera (die ik niet heb) dus dat die los ligt, zou geen punt moeten zijn...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member

Bericht door Janloco »

In de garage hebben ze de radio eruit gehaald. Als jouw idee juist is van de losse kabels, waarom rijd je dan niet even terug naar die garage. Zij hebben kennelijk wel de "sleutels" van de Kenwood. Kunnen ze gelijk kijken of alles nog goed zit. Dan kun je in ieder geval dat als "probleem" uitsluiten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Brinx
Starting Member
Starting Member

Bericht door Brinx »

probleem is dat ik de garage ongeveer 80km verderop zit...heb het niet zo op de lokale dealer hier ;)...dus ik ga zo zelf ff kijken of ik hem los kan krijgen...anders rij ik gewoon ff na andere garage, die hebben vast ook wel van die sleutels...

maar dat kan dus de reden zijn dat zowel mijn BT als de DVD het niet doet?? Is het altijd de groene kabel van park???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Figaro75
Senior Member

Bericht door Figaro75 »

kabel wordt vaak gewoon aan de massa gesoldeerd bij de stekker.
Dus het zou heel goed kunnen dat dat het probleem is.

Die 'sleutels' heb je normaal gesproken bij je radio gehad maar heb je alleen nodig als ze ook de bijbehorende beugeltjes hebben gemonteerd. Vaak wordt dat gewoon achterwege gelaten omdat hij genoeg gewicht van zich zelf heeft voor een goede montage. In dat geval kan je vaak de radio er gewoon uit trekken. Eerst het afdekframe verwijderen (zit vaak gewoon geklikt) en dan heb je vaak genoeg 'vlees' om de radio vast te pakken.

Maar als je ziet dat er wat kabels los zitten heb je de radio er toch al uit gehad?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Brinx
Starting Member
Starting Member

Bericht door Brinx »

ik heb alles dr uit...(weet nu ook waarom mijn stuurwielbediening het niet deed, helemaal verkeerd aangesloten)... Maar ik zie geen lichtgroene kabel eruit komen (dat is toch de park?) Er zijn 2 groene kabels (1tje helemaal groen, en 1tje zwart/groen)..Alleen deze zitten nog gewoon in de orginele stekkers, dus zijn geen losse kabels.... Er is 1 lichtgroene kabel weggewerkt, die zit weer aan de rode kabels van de radio, maar als ik los trek, heb ik helemaal geen beeld meer...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Figaro75
Senior Member

Bericht door Figaro75 »

De lichtgroene kabel moet je vast solderen aan de massakabel die in het stekkerblok zit.
Dit is vaak de dikke zwarte kabel

groen en zwart-groen is vaak een speakerdraad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Figaro75
Senior Member

Bericht door Figaro75 »

Hier trouwens de installatiehandleiding van de Kenwood. http://images.kenwood.eu/files/prod/754 ... 8DU%29.pdf

De park (licht groen) moet dus naar de handrem maar vaak is dit gewoon MASSA!
dat is makkelijker want dat kan je het toestel ook rijdend bedienen.

Dus de lichtgroene van de rode afhalen en aan de zwarte verbinden die in het stekkerblok zit welke aansluit op de bekabeling van de auto! Hiervoor voozichtig wat isolatiemateriaal van de zwarte kabel strippen en hier de lichtgroene omheenwikkelen en solderen en aftapen. Ook de rode weer netjes aftapen indien nodig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Brinx
Starting Member
Starting Member

Bericht door Brinx »

maar iemand? heeft er een soort steekding van gemaakt, en die kan uit de rooie aansluiting trekken (die zit aan het blok van de radio vast), en dan valt het beeld weg..maar als ik die aan de massa koppel, heb ik dan weer beeld?? Want ik heb de draad gevolgt en die gaat het dashboard in..:S..en die zit op een bruine draad...of moet ik hem van het bruine draad afhalen in het dashboard en die op een massa zetten?

dat boekje heb ik ook wel, alleen de groene draad zit bij mij niet in het blokje wat naar de radio gaat...das het probleem...die zit aangelosten aan het rooie draad (onsteking??????)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Brinx
Starting Member
Starting Member

Bericht door Brinx »

want ff voor de duidelijkheid...er komt dus geen groene kabel uit het blokje wat naar de radio gaat.... :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Figaro75
Senior Member

Bericht door Figaro75 »

Zo te horen heeft iemand aardig zitten rommelen.
Het lijkt erop dat je dus niet de originele bedrading van de Kenwood hebt.
Want in de handleiding staat duidelijk welke draden er moeten zijn.

Wat betreft de parkeersensor-kabel.....het gaat dan om de kabel die uit de radio komt!
Deze knip je dan af ter hoogte van het stekkerblok welke je verbind met de stekkers van de auto.
Hier soldeer je de parkeersensor-kabel op de massakabel die dus ook uit je radio komt.
Je doet dit dan ter hoogte van het stekkerblok.

het gaat hier dus alleen om het kabelset met aan de ene kant het stekkerblok en aan de andere kant het stekkertje dat in de radio gaat! Dus niet eventuele bekabeling van de auto of iets dergelijks

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Brinx
Starting Member
Starting Member

Bericht door Brinx »

jupz, ben naar een audioinbouwzaak geweest, want ik snapte er werkelijk helemaal niks meer van..die zeiden ook dat er nix meer van klopte...Die heeft een nieuwe stekker besteld, en hij verzekerde mij dat met die nieuwe stekker alles weer zou moeten gaan werken...waarschijnlijk izzie volgende week binnen, dus ik ben benieuwd...en anders laat ik het hun maar inbouwen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Brinx
Starting Member
Starting Member

Bericht door Brinx »

nou heb eindelijk de stekker binnen...net ff aangesloten alleen de park-kabel nog niet en de stuurwielbedening niet (had niet juiste gereedscappen...

maarrrrrr, nu het volgende...klopt het dat als je de park kabel helemaal niet aansluit het hele scherm niet aangaat? Hij krijgt wel stroom (lampje knipperd wel) maar scherm gaat niet aan...klopt dat?

Hoop dat iemand het mij kan vertellen...want ik ben dr nu tog wel zat van :P

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Geen kaarten meer na nieuwsbrief tip
    door JuliavanRob » 15 jul 2016 16:22 » in Garmin
    Reacties: 7