Goedemiddag allen,
Ik probeerde net een update naar versie 3.8 uit te voeren van de Garmin software in mijn DNX7260BT, maar dat lukte dus niet.
Op dit moment heb ik versie 3.6 van de Garmin software en de laatste Kenwood firmware, nl. V1.4.0.
Alles netjes volgens de instructies op een SD kaartje (FAT32) in een 'garmin' mapje uit laten pakken. Daar staat dan overigens 1 bestand (GUPDATE.GCD) in.
Volgens de instructies van Garmin dien ik het kaartje in het SD kaartslot van mijn 7260BT te steken en zou de update vanzelf beginnen. Niet dus.
Het rare is dat ik wel POI's van het zelfde kaartje kan inladen. Het kaartje is dus niet kapot.
Weet iemand een oplossing?
Alvast Bedankt!!!
Mislukte Garmin softwareupdate 3.6->3.8 op Kenwood DNX7260BT
-
- Junior Member
-
- Senior Member
@Broessie
Ook ik heb het een tijdje geleden gedaan. de versie van de Garmin site gehaald, op de SD kaart ennnnnnnn er gebeurde niets!!!. Toen voor de zekerheid het toestel maar een keer uitgezet met het kaartje er in en het toestel weer aan, en bij mij werkte het toen. Zelfde toestel. Misschien is dat de oplossing???
Ook ik heb het een tijdje geleden gedaan. de versie van de Garmin site gehaald, op de SD kaart ennnnnnnn er gebeurde niets!!!. Toen voor de zekerheid het toestel maar een keer uitgezet met het kaartje er in en het toestel weer aan, en bij mij werkte het toen. Zelfde toestel. Misschien is dat de oplossing???
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
@Janloco
Bedankt voor de suggestie, maar ik had dat al meerdere keren geprobeerd.
Nada.
Bedankt voor de suggestie, maar ik had dat al meerdere keren geprobeerd.
Nada.
Hide post links |
-
- Senior Member
Heb je een SD of SDHC kaartje gebruikt.
SOms willen ze dus echt een 'simpel' SD kaartje hebben.....
Bij mijn oudere Kenwood moet ik bij installaties de Kenwood eerst in stand-by zetten voordat de update functie het doet.
Misschien is dat nog een optie, dus toestel in Standby zetten met de SD-card erin en dan stroom eraf en er weer op (contact uit - aan)
SOms willen ze dus echt een 'simpel' SD kaartje hebben.....
Bij mijn oudere Kenwood moet ik bij installaties de Kenwood eerst in stand-by zetten voordat de update functie het doet.
Misschien is dat nog een optie, dus toestel in Standby zetten met de SD-card erin en dan stroom eraf en er weer op (contact uit - aan)
Hide post links |
-
- Junior Member
Dacht even de reden gevonden te hebben, omdat het gebruikte kaartje een oud MMC-kaartje was.
Maar ook met een echte SD-kaart (geen SDHC) van 2GB geen succes. FAT, FAT32, in Standby, contact uit en aan...het maakt niks uit.
Snap er geen jota van. Frustrerend...
Maar ook met een echte SD-kaart (geen SDHC) van 2GB geen succes. FAT, FAT32, in Standby, contact uit en aan...het maakt niks uit.
Snap er geen jota van. Frustrerend...
Hide post links |
-
- Starting Member
Ben 'n paar weken geleden aan het stoeien geweest om MP3's af te kunnen spelen op m'n Nüvi 5000. Zal misschien helemaal niet te vergelijken zijn... maar misschien ook juist wel. Zal binnenin toch ook gewoon Linux zijn lijkt me.
Eerst mapje gemaakt op 'n 32mb SD kaartje. Zat ooit in 'n Nokia. Kaartje d'r in... verschijnt melding "Updating GPS Antene Firmware". Vond ik vreemd grapje! Kaartje was netjes volgens de regels geformateerd.
Zelfde effect met een geheel (geformateerd) leeg kaartje.
Na veel 5en-en-6en een SD kaartje van 8gb (heeft bij kopercontactjes aan linker zijde extra contactje, zit iets lager dan andere) en die doet het gewoon.
Met andere woorden... probeer eens een oud SD kaartje van 'n md of 32.
Succes!
Jelle
Eerst mapje gemaakt op 'n 32mb SD kaartje. Zat ooit in 'n Nokia. Kaartje d'r in... verschijnt melding "Updating GPS Antene Firmware". Vond ik vreemd grapje! Kaartje was netjes volgens de regels geformateerd.
Zelfde effect met een geheel (geformateerd) leeg kaartje.
Na veel 5en-en-6en een SD kaartje van 8gb (heeft bij kopercontactjes aan linker zijde extra contactje, zit iets lager dan andere) en die doet het gewoon.
Met andere woorden... probeer eens een oud SD kaartje van 'n md of 32.
Succes!
Jelle
Hide post links |
-
- Junior Member
Bedankt voor je suggestie, Jelle. Heb inmiddels de update laten uitvoeren door CE Repair in Mijderecht, het bedrijf dat reparaties uitvoert van oa. Kenwood apparatuur.
En raad eens... ze deden hun SD kaartje erin en het werkte meteen.
Wat voor merk, capaciteit of leeftijd het kaartje had weet ik niet, maar ik vond het heel vreemd dat hun kaartje wel werkte.
En raad eens... ze deden hun SD kaartje erin en het werkte meteen.
Wat voor merk, capaciteit of leeftijd het kaartje had weet ik niet, maar ik vond het heel vreemd dat hun kaartje wel werkte.
Hide post links |
-
- Starting Member
Gelukkig maar!
Had tijdens mijn gepruts 'n mailtje naar Garmin gestuurd. Kwam ook niet echt een "ureka" antwoord van terug.
Blijft toch vreemd...
Hoe werkt dat Garmin deel in zo'n Kenwood eigenlijk? Is het net alsof je een 2de programma draait op een PC en dat je met ALT+TAB schakelt van het een naar het ander?
Thanx!
Jelle
Had tijdens mijn gepruts 'n mailtje naar Garmin gestuurd. Kwam ook niet echt een "ureka" antwoord van terug.
Blijft toch vreemd...
Hoe werkt dat Garmin deel in zo'n Kenwood eigenlijk? Is het net alsof je een 2de programma draait op een PC en dat je met ALT+TAB schakelt van het een naar het ander?
Thanx!
Jelle
Hide post links |
-
- Junior Member
Zo zou je het kunnen omschrijven, ja.
Je kunt via een menu of een tiptoets op het frontje je navigatie module openen.
De radio of andere muziekbron blijft natuurlijk gewoon spelen tijdens het navigeren.
Je kunt ook tijdens het navigeren naar bv het scherm van je radiobediening switchen en ook dan blijven de nav-instructies gewoon komen.
Ook is het mogelijk in je nav-scherm de audiobron te besturen (play/stop/prev/next).
Ik heb een stuurwielinterface van Kenwood gekocht, die dit ook mogelijk maakt vanaf het stuur, alsmede een volumeregeling.
De Parrot handsfree module werkt prima samen met mijn telefoon (iPhone 3G) en ik stream mijn muziek via bluetooth naar de 7260BT.
Als je echt interesse hebt, zou ik eens gaan kijken in een winkel en vraag dan om een demo.
Je kunt via een menu of een tiptoets op het frontje je navigatie module openen.
De radio of andere muziekbron blijft natuurlijk gewoon spelen tijdens het navigeren.
Je kunt ook tijdens het navigeren naar bv het scherm van je radiobediening switchen en ook dan blijven de nav-instructies gewoon komen.
Ook is het mogelijk in je nav-scherm de audiobron te besturen (play/stop/prev/next).
Ik heb een stuurwielinterface van Kenwood gekocht, die dit ook mogelijk maakt vanaf het stuur, alsmede een volumeregeling.
De Parrot handsfree module werkt prima samen met mijn telefoon (iPhone 3G) en ik stream mijn muziek via bluetooth naar de 7260BT.
Als je echt interesse hebt, zou ik eens gaan kijken in een winkel en vraag dan om een demo.
Hide post links |
-
- Starting Member
Bedankt voor de uitleg.
Ik had intussen bij een collega gekeken met een 7620 welke de vervanging is van een F700 (te veel problemen). En morgen ga ik even langs een zaak in Nootdorp.
Herken jij de verhalen van Janloco met zijn 7620?
Ik had intussen bij een collega gekeken met een 7620 welke de vervanging is van een F700 (te veel problemen). En morgen ga ik even langs een zaak in Nootdorp.
Herken jij de verhalen van Janloco met zijn 7620?
Hide post links |
-
- Junior Member
De ellende van Janloco heb ik niet in dezelfde mate ervaren. Veel problemen zijn inmiddels opgelost met de nieuwste firmware (1.4.0). Het compleet uitvallen en niet meer willen opstarten is mijzelf niet overkomen.
Bovendien ergert de een zich weer andere dingen dan een ander, of in een andere mate. Ikzelf ben heel tevreden over mijn 7260BT. De nav-kaart vind ik wel erg matig en simplistisch. Maar dat is een Garmin puntje en daar kan Kenwood niets aan veranderen. POI's zijn alleen op de kleinste schaal op de kaart te zien en dat is ronduit onpraktisch. (Zie daarvoor ook andere threads op dit forum)
Alle plussen en minnen opgeteld, ben ik een tevreden 7260BT-gebruiker.
Bovendien ergert de een zich weer andere dingen dan een ander, of in een andere mate. Ikzelf ben heel tevreden over mijn 7260BT. De nav-kaart vind ik wel erg matig en simplistisch. Maar dat is een Garmin puntje en daar kan Kenwood niets aan veranderen. POI's zijn alleen op de kleinste schaal op de kaart te zien en dat is ronduit onpraktisch. (Zie daarvoor ook andere threads op dit forum)
Alle plussen en minnen opgeteld, ben ik een tevreden 7260BT-gebruiker.
Hide post links |
-
- Senior Member
Zijn jammer genoeg geen verhalen maar feiten. Als je het leest, neem dan wel het hele verloop mee, want gaande weg werd het toestel steeds beter. Ik heb hem nog niet kunnen proberen na de laatste update. Daarom kan ik er nog niet echt een "eind oordeel" over geven.Halge schreef: Herken jij de verhalen van Janloco met zijn 7620?
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 924