East europa RNS B
-
- New Member
East europa RNS B
Beste,
Een familielid heeft de zelfde type RNS. Hij heeft east europa DVD (orgineel). Kan ik zonder problemen de kaart materiaal naast mijn Standaard europa installeren ?
Ik weet niet welke versie momenteel geinstalleerd staat op mijn rns, kan dat conflicten hebben met de east europa map ?
Een familielid heeft de zelfde type RNS. Hij heeft east europa DVD (orgineel). Kan ik zonder problemen de kaart materiaal naast mijn Standaard europa installeren ?
Ik weet niet welke versie momenteel geinstalleerd staat op mijn rns, kan dat conflicten hebben met de east europa map ?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
Als we het hier hebben over een RNS510 dan is dit niet mogelijk, hij zal je West Europa DVD software overschrijven en deze zul je dus, als je hem weer nodig hebt, opnieuw moeten installeren. Eventueel kun je ervoor kiezen om te navigeren vanaf de Oost Europa DVD (uiteraard moet je de optie: Installeren op harde schijf niet kiezen).
Hide post links |
-
- New Member
Hhmm ik heb naast de RNS geen DVD mpas gekregen, dus overschrijven wil ik liever niet. Zet ik liever mijn liedjes op hdd en dan vanaf de DVD. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ik las veel op internet, als je verkeerde versie map gebruikt dat je RNS kapot kan gaan... maar dat is niet zo toch ?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ik las veel op internet, als je verkeerde versie map gebruikt dat je RNS kapot kan gaan... maar dat is niet zo toch ?
Hide post links |
-
- Average Member
als je familielid een origineel heeft, zoals jezelf schrijft, zal het geen problemen geven.
De problemen waar je over leest zijn vaak (aangepaste) kopieen en nog vaker gaat het over verkeerde SW-updates.
Als je west-europa op de HD hebt staan kun je gewoon oost-europa draaien vanaf de DVD, mits de oost-europa DVD een hoger versienummer heeft. Niet kopieren(!) naar de HD maar gewoon TIJDELIJK gebruiken. Daar vraagt hij vanzelf om na het laden.
Als je west-europa weer wil gebruiken, gewoonde DVD van oost-europa eruit halen.
De problemen waar je over leest zijn vaak (aangepaste) kopieen en nog vaker gaat het over verkeerde SW-updates.
Als je west-europa op de HD hebt staan kun je gewoon oost-europa draaien vanaf de DVD, mits de oost-europa DVD een hoger versienummer heeft. Niet kopieren(!) naar de HD maar gewoon TIJDELIJK gebruiken. Daar vraagt hij vanzelf om na het laden.
Als je west-europa weer wil gebruiken, gewoonde DVD van oost-europa eruit halen.
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat is niet correct.Als je west-europa op de HD hebt staan kun je gewoon oost-europa draaien vanaf de DVD, mits de oost-europa DVD een hoger versienummer heeft
Het DVD label moet anders zijn, niet hoger.
Als dat nl het geval zou zijn zou je ook nooit meer een ouder versie kunnen gebruiken!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Average Member
Bedankt voor de aanvulling Gerritje.
Wist ik niet, weer wat geleerd![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Wist ik niet, weer wat geleerd
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Hide post links |
-
- New Member
Heeft mijn RNS 510 B ook een ingebouwde service menu ? zodat ik de versie map kan bekijken. Weet niet welke type eurpaop dit moment op staat. Ik kan maar navigeren tot oostenrijk, verder herkent die het niet.
Hide post links |
-
- Senior Member
Dan heb je de DVD West central geïnstalleerd
Oost Central houdt op bij de westgrens van Duitsland
Oost Central houdt op bij de westgrens van Duitsland
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- New Member
Gisteren oosteuropa dvd ingedaan. Kreeg inderdaad een melding tijdelijk of data base laden keuze menu. Is er een mogelijkheid om oosteuropa naast te installeren.
Hide post links |
-
- Senior Member
Aangezien alle files dezelfde naam hebben op Oost en West is er uiteraard geen enkele mogelijkheid
Hide post links |
-
- Average Member
Ik dacht dat dit nu wel duidelijk was inmiddelskroonn schreef:Gisteren oosteuropa dvd ingedaan. Kreeg inderdaad een melding tijdelijk of data base laden keuze menu. Is er een mogelijkheid om oosteuropa naast te installeren.
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Hide post links |
-
- New Member
Re: East europa RNS B
Hoi,
Ik ben nieuw hier op het forum en heb ook een vraagje over de oost europa dvd v6.1
Het gaat ook om de rns510 uit een tiguan van 2010
Wij willen op verlof gaan naar kroatie, nu staat de west europa dvd op de harde schijf van de rns, maar ik kan bij land nergens kroatie vinden, als ik de oost europa dvd insteek vind ie dit wel, maar dan zijn de west europa kaarten verdwenen en kan ie de route niet berekenen,
De west europa dvd die ik erbij heb ik ook de 6.1 versie
Hoe kan ik dit oplossen?
Mvg!
Gunther
Ik ben nieuw hier op het forum en heb ook een vraagje over de oost europa dvd v6.1
Het gaat ook om de rns510 uit een tiguan van 2010
Wij willen op verlof gaan naar kroatie, nu staat de west europa dvd op de harde schijf van de rns, maar ik kan bij land nergens kroatie vinden, als ik de oost europa dvd insteek vind ie dit wel, maar dan zijn de west europa kaarten verdwenen en kan ie de route niet berekenen,
De west europa dvd die ik erbij heb ik ook de 6.1 versie
Hoe kan ik dit oplossen?
Mvg!
Gunther
Hide post links |
-
- Senior Member
Ook op de Oost Europa DVD staan de hoofdwegen van Europa
Dat de route niet kan worden berekend heeft alleen te maken met het feit dat jouw RNS510 geen idee heeft hoe je van jouw standplaats naar een hoofdweg moet.
Zodra jij de bestemming hebt ingevoerd en de route laat berekenen, rij je naar een doorgaande weg en de route wordt meteen berekend en getoond
Je moet van een toestel geen dingen vragen die gewoon onmogleijk zijn![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Dat de route niet kan worden berekend heeft alleen te maken met het feit dat jouw RNS510 geen idee heeft hoe je van jouw standplaats naar een hoofdweg moet.
Zodra jij de bestemming hebt ingevoerd en de route laat berekenen, rij je naar een doorgaande weg en de route wordt meteen berekend en getoond
Je moet van een toestel geen dingen vragen die gewoon onmogleijk zijn
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Hide post links |
-
- New Member
dus als ik naar een snelweg rijd in belgie met de oost europa dvd erin gaat hij dit herkennen en kan ik de route berekenen?
mvg!
mvg!
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat is één oplossing
Je kunt ook de bestemming kiezen met de oost Europa DVD, evt opslaan, de DVD verwijderen en vervolgens de route laten berekenen mbv de geìnstalleerde West Europa gegevens van de HDD
Je kunt ook de bestemming kiezen met de oost Europa DVD, evt opslaan, de DVD verwijderen en vervolgens de route laten berekenen mbv de geìnstalleerde West Europa gegevens van de HDD
Hide post links |
-
- New Member
vandaag heb ik op de snelweg gereden (e403) en dit herkende hij niet met de oost europa dvd,
met andere woorden kan ik nog altijd mijn route naar kroatie niet berekenen.
als ik de route bereken met de oost europa dvd antwoord het systeem dat hij de route niet kan berekenen..
met andere woorden kan ik nog altijd mijn route naar kroatie niet berekenen.
als ik de route bereken met de oost europa dvd antwoord het systeem dat hij de route niet kan berekenen..
Hide post links |
-
- Senior Member
Probeer het dan eens op de andere manier
Zie je je positie wael op de kaart met de Oost Europa erin?
Zie je je positie wael op de kaart met de Oost Europa erin?
Hide post links |
-
- New Member
als ik op kaart druk zie ik mijn positie (het kruis) maar ik zie nergens lijntjes van hoofdwegen, tijdens het rijden heb ik dan ook een lege kaart met de oost europa dvd erin.
oja, en als ik kroatie wil indrukken zonder de oost europa dvd erin lukt dit ook niet, dan vind hij het land niet.
oja, en als ik kroatie wil indrukken zonder de oost europa dvd erin lukt dit ook niet, dan vind hij het land niet.
Hide post links |
-
- Senior Member
Uiteraard kun je Kroatië niet selecteren op de WE
Je moet een adres selecteren mbv de OE en dan de WE erin doen om te laten begeleiden
Met de WE kun je toch wel de kaart scrollen naar Kroatië of lukt dat niet
Je moet een adres selecteren mbv de OE en dan de WE erin doen om te laten begeleiden
Met de WE kun je toch wel de kaart scrollen naar Kroatië of lukt dat niet
Hide post links |
-
- New Member
met de WE kan ik niet scrollen naar kroatie,
ik heb net wel gezien op de kaart als ik de OE dvd insteek dat er maar hoofwegen opgeslaan zijn vanaf duitsland, belgie en nederland toont ie geen hoofdwegen. (volledig leeg)
moet ik nu echt tot in duitsland rijden eerdat ik de route kan berekenen met de OE dvd?
grtz
ik heb net wel gezien op de kaart als ik de OE dvd insteek dat er maar hoofwegen opgeslaan zijn vanaf duitsland, belgie en nederland toont ie geen hoofdwegen. (volledig leeg)
moet ik nu echt tot in duitsland rijden eerdat ik de route kan berekenen met de OE dvd?
grtz
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik vind het uiterst merkwaardig maar het lijkt er wel op
Hide post links |
-
- New Member
ok,alsvast bedankt voor de nuttige informatie!
mvg gunther
mvg gunther
Hide post links |
-
- Senior Member
Tot mijn ontsteltenis moet ik vaststellen dat bij nadere inspectie de DVD's van VW inderdaad geen Major Roads bevatten.
Daarmee zijn deze kaarten dus ook meteen gediskwalificeerd als middel om een reis te plannen over de grens van het gedekte gebied
De kaarten van BMW kennen deze mogelijkheid wel en zouden dus mijn voorkeur hebben
Daarmee zijn deze kaarten dus ook meteen gediskwalificeerd als middel om een reis te plannen over de grens van het gedekte gebied
De kaarten van BMW kennen deze mogelijkheid wel en zouden dus mijn voorkeur hebben
Hide post links |
-
- Junior Member
Na dit 'draadje' met interesse te hebben doorgelezen, heb ik de volgende vraag. Ik lees dat zowel de westdvd als de oostdvd "naast elkaar" gebruikt kunnen worden. De westdvd geïntalleerd op HDD en de oostdvd gewoon in de DVD speler.
Ik heb zelf de originele West versie 7 DVD, geïnstalleerd op de HDD (alles origineel). Maar er circuleert vanalles op het net, bijv. een west 7 dvd met toegevoegde poi's. Zou het dan, gezien het bovenstaande voorbeeld, ook mogelijk zijn om deze 'nagemaakte', 'aangevulde' versie in de DVD speler te stoppen. Vervolgens navigatie opstarten vanuit deze gemodificeerde dvd. Dus navigeren vanuit DVD, waarbij mijn originele west 7 versie gewoon op de HDD blijft staan.
Wat kan ik verwachten bij het laden van de DVD: automatische update, c.q. overschrijving? (hetgeen ik niet wil).
Of krijg ik een keuze menu, met vraag over navigeren vanuit DVD?
Ik heb zelf de originele West versie 7 DVD, geïnstalleerd op de HDD (alles origineel). Maar er circuleert vanalles op het net, bijv. een west 7 dvd met toegevoegde poi's. Zou het dan, gezien het bovenstaande voorbeeld, ook mogelijk zijn om deze 'nagemaakte', 'aangevulde' versie in de DVD speler te stoppen. Vervolgens navigatie opstarten vanuit deze gemodificeerde dvd. Dus navigeren vanuit DVD, waarbij mijn originele west 7 versie gewoon op de HDD blijft staan.
Wat kan ik verwachten bij het laden van de DVD: automatische update, c.q. overschrijving? (hetgeen ik niet wil).
Of krijg ik een keuze menu, met vraag over navigeren vanuit DVD?
Hide post links |
-
- Senior Member
ALs het goed is wordt er telkens als er een DVD wordt geplaatst die een ander label heeft dan de geïnstalleerde, gevraagd of je deze gegevens wilt installeren danwel tijdelijk vanaf de dvd wilt gebruiken
Er zijn echter SW versies in omloop die het niet zo nauw nemen met deze vraag. Daar wordt een net geplaatste DVD gewoon meteen geheel geïnstalleerd.
Er zijn echter SW versies in omloop die het niet zo nauw nemen met deze vraag. Daar wordt een net geplaatste DVD gewoon meteen geheel geïnstalleerd.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-