PC5200 SD kaart grootte

Marc Veen
Senior Member

PC5200 SD kaart grootte

Bericht door Marc Veen »

Ik ben, eindelijk, bezig om over te schakelen naar een PC5200 8)

O.a. hier op de site en het PC5200 infosheet uit 04-2006 kom ik tegen dat de maximale grootte van een SD kaart 2GB mag zijn. Is dit nog steeds zo?

En nog een tweede vraag: Waarvoor dient het tweede SD slot?

Groeten,

Marc
VRM6100 + PC5200 (TomTom Tele Atlas Eur 2014-2015) + RCS5100 + RC5400 i.c.m. RCD3200 + MA6200
Nokia E72 met OVI Maps V3.04 en Sygic Mobile Maps 10
Voorheen: MS4200, MS4200RS en MS4400

Familie o.a. nog: MS4400 en MS4200RS (Navteq SC Eur 2011-2012)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Officieel is de maximale grootte 2Gb
Echter gebruik ik zelf al jaren een Transcend 4 Gb kaartje (geen SDHC). Deze zijn moeilijk te krijgen tegenwoordig.
Maar in sommige toestellen wil het gebruik van zo'n kaartje wel eens tot een vastloper leiden
Het tweede SD kaart-slot is bedoeld om extra gegevens ter beschikking te hebben.
Je kunt dan alle resisgidsen die er vroeger bij werden geleverd kun je dan op een tweede kaartje zetten omdat er op de eerste geen plaats voor is. Evenzo met de POI's of categoriën die je zelf erbij hebt gemaakt.

Ook is het tweede slot nodig voor updates. Die werkt uitsluitend als je slot # 2 gebruikt
Ook om bijv taal te wisselen moet de kaart in # 2 zitten
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marc Veen
Senior Member

Bericht door Marc Veen »

Gerritje schreef:Maar in sommige toestellen wil het gebruik van zo'n kaartje wel eens tot een vastloper leiden
Heb je daar ervaring mee in een PC5200? Die 4GB SD kaartjes zijn nog te koop op internet.
Ik neem aan dat je op een 4GB veel meer landen kwijt kan.

Gr,

Marc
VRM6100 + PC5200 (TomTom Tele Atlas Eur 2014-2015) + RCS5100 + RC5400 i.c.m. RCD3200 + MA6200

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Marc Veen schreef:Ik neem aan dat je op een 4GB veel meer landen kwijt kan.

Gr,

Marc
Heeft er niet zoveel te maken want alle landen zitten in één grote file carindb. Je hebt niet zelf de keuze om er meer of minder landen op te zetten. Dat geldt bijv wel voor de 2050 en soortgenoten
Aangezien het toestel dus offcieel beperkt is tot deze 2 Gb loopt de kaartleverancier wel tegen een dilemma aan daar met elke editie de omvang van de database is gegroeid
Die van 2006/2007 was bij de introductie nog 1.3 Gb terwijl het in 2009/2010 reeds 1.7 Gb was.

Misschien moeten we straks wel een kaartje voor West-Centraal en Oost-Centraal aprt hebben. Dat zou een oplossing kunnen zijn

Ik heb zelf ervaring dat sommige van de vroege modellen niet gek zijn op een 4 Gb kaartje. Ineens zitten ze vast en dan moet de spanning er even af
Echter de latere en de Pro uitvoering geven geen enkel probleem.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marc Veen
Senior Member

Bericht door Marc Veen »

Gerritje schreef:Die van 2006/2007 was bij de introductie nog 1.3 Gb terwijl het in 2009/2010 reeds 1.7 Gb was.
Dus als ik het goed begrijp passen alle landen op een 2GB kaartje en is een 4GB, op dit moment nog, overkill.

Gr,

Marc

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Als je van de NT DVD geheel Europa hebt geïnstalleerd volgens de standaard procedure, heb je op een kaartje no8 ruim 80 Mb over
4 Gb is dan inderdaad niet nodig

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
berkens
Average Member
Average Member

Bericht door berkens »

Hi Marc,
Marc Veen schreef:Dus als ik het goed begrijp passen alle landen op een 2GB kaartje en is een 4GB, op dit moment nog, overkill.
Het is zeker overkill, die 4GB. Vanaf DVD is er een utility die de data op je SD-card schrijft.
Je kunt niet eens kiezen welke landen je wilt. Er is ook weinig andere data die je erbij kunt zetten, bijv. die POI's van bouwmarkten die WS gemaakt heeft.

Heb zelf momenteel op de ene SD van 2GB de Truck Europe 2008 en op de andere SD staat Europ 2009. Omschakelen doe je in de instellingen. Op beide SD-cards staat heeeeel Europa.

Kies een bestemming ergens ver weg in Europa (bijv. Wit Rusland) en binnen seconden is de route berekend.

Hier een overzichtje van de DVD/SD inhoud die op 2GB past:

---

Europe - VDO Dayton MS/PC 5200 DVD & SD Card v.2009

Van Zweden tot Spanje, van Ierland tot Griekenland, het Europese wegennet verandert en ontwikkelt zich voortdurend, waardoor nauwkeurige kaarten noodzakelijk zijn voor alle automobilisten.

Compatibiliteitsoverzicht
MS 5200
PC 5200

Dit product bevat:

WEGEN 6.970.901 kilometers aan wegen

POIs 673.456 POI's

DEKKING
Landen die worden gedekt zijn:

Albanië, Andorra, Oostenrijk , België, Bosnië en Herzegovina, Bulgarije, Kroatie, Tsjechië, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Duitsland, Gibraltar, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Monaco, Nederland, Noorwegen, Polen, Portugal, Rumenien, San Marino, Servië Montenegro, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zweden, Zwitserland, Groot-Brittannië, De Stadtstaat van Vatikaan

---

Voor de PC5200 TSN (truck):

Europa - MS5200 TSN EU 2009 DVD

Van Zweden tot Spanje, van Ierland tot Griekenland, het Europese wegennet verandert en ontwikkelt zich voortdurend, waardoor nauwkeurige kaarten noodzakelijk zijn voor alle automobilisten.

Omvat:
informatie voor trucks, zoals Points of Interest met speciaal op truckers afgestemde stopplaatsen en tankstations in
Oostenrijk, België, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Italië, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Portugal, Spanje, Zweden, Zwitserland, UK, Polen

WEGEN
8.441.470 kilometers aan wegen

POIs
2.018.671 POI's

DEKKING

Albanië, Oostenrijk, Wit-Rusland, België, Bosnia - Herzegovina, Bulgarije, Kroatië, CzechRepublic, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Moldova, Nederland, Noorwegen, Polen, Portugal, Roemenië, Servië + Montenegro, Slowaakse Republiek, Slovenië, Spanje, Zweden, Zwitserland, de Oekraïne

---

Groot verschil in kilometers en POI's tussen de 2 kaarten.

Groeten Ben...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Ben je begrijpt het niet.

Als de editie 2010/2011 uitkomt zullen vooral de dekking in Oost Europese landen en de uitbreiding van de POI's wederom zorgen voor een belangrijke toename van de omvang der gegevens.
Bij TeleAtlas heeft dit al geleid tot de uitspraak dat men de omvang van de dekking zal moeten beperken
Bij de oorspronkelijke uitgave van de kaarten 2006/2007 waren ook nog de Michelin reisgidsen aanwezig die mede doordat de omvang te groot werd niet meer werden geleverd.

Ook kun je er zelf gigabytes aan informatie bijzetten zoals de resigidsen en zelfgemaakte POÍ-faciltieiten

Het heeft dus wel degelijk nut om meer opslagcapaciteit te hebben maar met de 2 aanwezige slots is het heel wel mogelijk om de dekking en bijzonderheden over beide kaartjes te verdelen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
berkens
Average Member
Average Member

Bericht door berkens »

Hallo Gerritje,
Gerritje schreef:Ben je begrijpt het niet.

Als de editie 2010/2011 uitkomt zullen vooral de dekking in Oost Europese landen en de uitbreiding van de POI's wederom zorgen voor een belangrijke toename van de omvang der gegevens.
Bij TeleAtlas heeft dit al geleid tot de uitspraak dat men de omvang van de dekking zal moeten beperken
Bij de oorspronkelijke uitgave van de kaarten 2006/2007 waren ook nog de Michelin reisgidsen aanwezig die mede doordat de omvang te groot werd niet meer werden geleverd.

Ook kun je er zelf gigabytes aan informatie bijzetten zoals de resigidsen en zelfgemaakte POÍ-faciltieiten

Het heeft dus wel degelijk nut om meer opslagcapaciteit te hebben maar met de 2 aanwezige slots is het heel wel mogelijk om de dekking en bijzonderheden over beide kaartjes te verdelen.
Lees je wel wat je schrijft ?!?
met de 2 aanwezige slots....
Er is dus ruimte genoeg, voor nu en in de toekomst.

Wat ik wilde aangeven: de TRUCK uitvoering staat ook op een 2GB SD, maar heeft veel meer kilometers weg en veel meer POI's dan de gewone Europa versie. Er is dus nog ruimte op Marc's SD voor extra's.

Het aantal POI's valt bij de "gewone" PC5200 tegen, zwak punt van Navteq.

En het zou zo maar kunnen dat de DVD -> SD utility straks vraagt welke landen en talen je wilt gebruiken en alleen die op je SD kaart installeert.

Waar kun je tegenwoordig nog actuele / up-to-date reisgidsen voor de PC5200 kopen?

Groeten Ben...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Wat ik wilde aangeven: de TRUCK uitvoering staat ook op een 2GB SD, maar heeft veel meer kilometers weg en veel meer POI's dan de gewone Europa versie. Er is dus nog ruimte op Marc's SD voor extra's.
Die onzin geloof je toch zeker zelf niet he? 1.5 miljoen meer kilometers aan wegen als je in ee vrachtwagen rijdt?

Bij de TSN versie is het 8.44 miljoen en de gewone versie 8.97 miljoen dus veel meer
Dat is wat Navteq op de site aangeeft
En daar moet je niet zomaar 2 miljoen kilometers vanaf toveren :wink:

En over het algemeen lees ik wel wat ik schrijf.
Aan dat tweede slot heb je helemaal niets als je straks een grote aaneengesloten kaart wilt. Dat moet via een 4 Gb kaartje, maar nog handiger is een SW update zodat een SDHC kaartje kan worden gebruikt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
berkens
Average Member
Average Member

Bericht door berkens »

Gerritje schreef:
Die onzin geloof je toch zeker zelf niet he? 1.5 miljoen meer kilometers aan wegen als je in ee vrachtwagen rijdt?

Bij de TSN versie is het 8.44 miljoen en de gewone versie 8.97 miljoen dus veel meer

Aan dat tweede slot heb je helemaal niets als je straks een grote aaneengesloten kaart wilt. Dat moet via een 4 Gb kaartje, maar nog handiger is een SW update zodat een SDHC kaartje kan worden gebruikt
Is het handig, een aaneengesloten kaart van heel Europa? Ja. Is het een must? Niet als je zelf een SD kaart zou kunnen samenstellen met de landen die je wilt gebruiken/doorkruisen.

De Truck versie bevat andere landen dan de gewone 5200 versie. Zodoende is het wel aannnemelijk dat de inhoud verschilt. De getallen die ik qoute komen vanavond van de Navteq webshop.

8.441.470 kilometers vs 6.970.901 kilometers aan wegen is copy & paste.

SDHC is alleen mogelijk middels hardware-aanpassing. SD -> SDHC is niet mogelijk als de hardware daar niet op voorbereid is.

Groeten Ben...
Renault Clio Estate 1.2 Tce 100 Dynamique + TomTom 7 (PDA) + Q-Starz BT-Q810 GPS muis + MS5200TSN

[img]http://www.renault.nl/img/models/CL3_PH2_K/rangepage-off.png[/img]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marc Veen
Senior Member

Bericht door Marc Veen »

Gerritje schreef:Echter gebruik ik zelf al jaren een Transcend 4 Gb kaartje (geen SDHC). Deze zijn moeilijk te krijgen tegenwoordig.
Als je zoekt zijn ze nog wel te krijgen.

Zie; http://tinyurl.com/37tj4rj

Heb er zelf twee gekocht voor mijn VRM6100, die pikt ook geen SDHC.

Gr,

Marc

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kobus1960
Senior Member

Bericht door kobus1960 »

Gerritje schreef:

Is dat een speciale of gewoon de laatste update?
4GB (geen SDHC) liggen gewoon bij de kruidvat voor € 12,95), in mijn woonplaats, vandaar.
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • VDO PC5200 camera
    door severt » 18 nov 2017 15:43 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 793