routes op dnx7260BT

acjansen
Junior Member
Junior Member

routes op dnx7260BT

Bericht door acjansen »

Hallo allemaal

Ik ben sinds kleine 2 weken in bezit van dnx7260bt en heb er inmiddels dikke 2400 km opzitten. De kenwood bevalt me erg goed tot nog toe, alleen af en toe initiële setup scherm is vervelend, met name radio opnieuw instellen. Al met al ben ik tevreden, zeer veel mogelijkheden voor schappelijke prijs. De handleidingen heb ik inmiddels paar keer goed doorgelezen. Software zonder problemen geupdate en ook eigen poi's erbij gezet in het systeem

Ik zit echter nog met 2 vragen waar ik op dit forum nog geen antwoord heb kunnen vinden.

- Kan ik de nuttige punten op de kaart zichtbaar maken tijdens het navigeren? Zo zou ik bijvoorbeeld graag de benzine stations willen zien. Ook met grote schaal zie ik ze niet.

- Op de anwb site kun je touristische routes downloaden, deze worden aangeboden als itn bestand (TomTom), ik heb deze met POI editor naar garmin.csv geconverteerd en met POI loader op sd-card gezet. Ik kan deze echter niet als route terugvinden. Moet ik het bestand misschien als gpx bestand op de card zetten?

Bij voorbaat dank

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member

Bericht door Janloco »

@acjansen

Ik ben ook al, zolang ik het apparaat heb, bezig om te proberen om poi's van bv benzine stations zichtbaar te maken op mijn 7260. Jammer genoeg schijnt dat niet mogelijk te zijn bij de navigatie van Garmin.

De ANWB route's ken ik wel vanuit mijn tomtom tijd. Dat werkt geweldig. Ik heb het echter nog niet geprobeerd op de 7260.
Ik hoop dat er al mensen zijn die al een mogelijkheid hebben gevonden. Ik blijf dan ook dit topic nauwkeurig volgen!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Piet22
Normal Member
Normal Member

Bericht door Piet22 »

Het lijkt me niet waarschijnlijk dat de POIs niet zichtbaar gemaakt kunnen worden in de nieuwere Kenwoods
Ik heb zelf een 8220 en daarmee gaat het prima. Benzinestations zijn gewoon ingebouwde POIs maar je kunt ook eigen POI's toevoegen, zoals LPG-stations of flitscamera's
In de 8220 kan je de zichtbaarheid per categorie POIs aan- en uitzetten en ook de zichtbaarheid afhankelijk maken van de schaal van de kaart. Ik denk dat een instelling bij jullie fout staat.

In mijn 8220 kan ik geen routes importeren, heb ik ook al eens geprobeerd. Ook is het niet mogelijk om de tracklog te exporteren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
J.Sparrow
Average Member
Average Member

Bericht door J.Sparrow »

.....alleen af en toe initiële setup scherm is vervelend, met name radio opnieuw instellen.

Als je update naar firmware 1.1.0 heb je daar geen last meer van.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
acjansen
Junior Member
Junior Member

Bericht door acjansen »

@allen
Bedankt voor jullie reacties

@piet22
In de instellingen van de poi's kan ik de instelling om poi's zichtbaar te maken nog steeds niet vinden, maar als het bij die van jou kan zal naar alle waarschijnlijkheid toch ook in de 7260 die mogelijkheid zitten. Ik ga zo nog ff proberen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
acjansen
Junior Member
Junior Member

Bericht door acjansen »

@j. sparrow
Ik heb nu sinds 7 juni de firmware update en het lijkt inderdaad goed te gaan met het set-up scherm. Nu toch al 3 dagen zonder dat scherm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
acjansen
Junior Member
Junior Member

Bericht door acjansen »

Ik ben er inmiddels in geslaagd om via bewerken van de POI's een icoontje te koppelen aan een categorie. tevens zag ik dat de icoontjes alleen zichtbaar zijn als de kaart op 2D staat en dan alleen als de schaal op 50meter staat. Maar dan kun je net zo goed naar buiten kijken. Op 80 meter vielen de icoontjes weg. Toch zou het mogelijk moeten zijn....Toch?

Verder bevalt de 7260 prima

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member

Bericht door Janloco »

@acjansen

Gaaf dat het gelukt is om je poi's zichtbaar te maken. 50 meter schaal, ja daar heb je inderdaad niks aan. Nog even een vraag, is het gelukt met de bestaande poi's of met de zelf ingevoegde poi's. Ik vind het meest belangrijk om de benzine stations in te voeren en dat zijn bestaande poi's. Ik toer momenteel door scandinavie en daar zijn plaatsen waar benzine stations niet voor het oprapen liggen. Wil je via de bestaande pois bij een benzine station komen, dan lukt dat zeker wel, alleen het is bijzonder bewerkelijk om te kijken of ze wel op je route liggen. Er staat slechts een pijltje en een afstand. Als het pijltje naar voren (boven) wijst, wil dat niet zeggen dat je tankstation voor je op de route ligt.

Is het misschien mogelijk om het formaat van het icoontje te wijzigen, zodat de schaal dan anders wordt op de kaart???

Veel succes met experimenteren. Ik blijf hier lezen of er iets uitkomt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
acjansen
Junior Member
Junior Member

Bericht door acjansen »

Het waren de standaard poi's en dan alleen met 2d weergave van 50m.

Toen ik zelf een favoriet maakte zag ik deze wel in de 3d weergave (net als de aankomst). Heb nog steeds niet gevonden hoe je dat kunt instellen op de dnx7260BT. Ik begin te denken dat het niet kan

:evil:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
OutOffocus
Average Member
Average Member

Bericht door OutOffocus »

acjansen schreef:Het waren de standaard poi's en dan alleen met 2d weergave van 50m.

Toen ik zelf een favoriet maakte zag ik deze wel in de 3d weergave (net als de aankomst). Heb nog steeds niet gevonden hoe je dat kunt instellen op de dnx7260BT. Ik begin te denken dat het niet kan

:evil:
Heb je al geprobeerd met de KaartDetails op 'Meer' te zetten.
Bij mijn 5240 worden er dan meer wegen en poi's zichtbaar.

Verder heb ik bij 'Instellingen, Kaart ' de optie 'Zoomniveau Details'
Daar kan je per categorie aangeven bij welk zoomniveau je dingen wilt zien.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
acjansen
Junior Member
Junior Member

Bericht door acjansen »

De kaart staat al op meer gegevens. Zoom niveau kan ik niet instellen.

toch bedankt voor je reactie :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • verkeerde routes
    door petervan » 06 mei 2015 15:39 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 5