Dat wordt meestal verzorgd via de antenne-coax, op de centrale geleider staat dan ook een gelijkspanning. Die komt dan uit de radio.
De Kenwood levert deze spanning echter niet, en daarom is er dan een fantoomadapter nodig, die zorgt voor de spanning.
Het kan ook zijn dat die antenneversterker op een andere manier gevoed wordt, via een draad naar het contactslot of de CAN.
De Saab dealer moet je dat kunnen vertellen. En afhankelijk daarvan moet je al-dan-niet een fantoomadapter aanschaffen.
De 107.7 wordt langs de betaalde autoroutes verzorgd door de provider van díe autoroute. In het noorden is dat SANEF, ga je verder naar het zuiden komen ook andere providers in beeld.
Bedenk echter wel dat die TMC via 107.7 alleen betrekking heeft op het stuk autoroute waarop je rijdt, niet over andere autoroutes en al helemaal niet over omgevingen van steden als Parijs.
Voorbeeld: je rijdt van Lille naar Parijs over de A1, dan heb je die 107.7 TMC info over de A1 vanaf een kilometer of 20 ten zuiden van Lille, tot een eindje voor de luchthaven Roissy/CdG. Maar niks over de problemen die dan gaan komen, als je rond Parijs naar de A6 wilt oid.
Oftewel, aan die 107.7 heb je heeeel weinig, zeg maar eigenlijk niks. Want als er op zo'n Autoroute een probleem is zie je dat ook op de matrixborden boven de weg.
De TMC van V-Trafic en Via-Michelin geven informatie over heel Frankrijk, incl. de steden. Zie het speciale topic hierover: viewtopic.php?t=10
Zó goed vind je het nergens in Europa, weet ik uit eigen ervaring

Groet,
JW