pc5510pro

pauke
Junior Member
Junior Member

pc5510pro

Bericht door pauke »

Hallo;

Vanmorgen navi- overgezet in vrachtauto, eeder v.d.week bij gar.welke voor ons black-box inbouwd inf.opgevraagd over aansluitpunt voor de pulsdraad.
Nadat monteur ZELF draad had aangewezen, kon ik aan de gang :D
Na inbouwen en aansluiten werkte alles perfekt, tot het proefrondje :? Snelheid op navi gaf ong.5 keer teveel aan, en snelheidsmeten in dashbord gaf niets meer aan!!
Heb nog geprobeerd pulsdraad aan andere zijde van stekkerblok te zetten, maar ook hier hetzelfde resultaat :cry:
Gar.was inmiddels gesloten, dus kon nergens terecht voor advies
Heb pulsdraad losgekoppeld,omdat er maandag toch gereden moet worden.

Mocht er iemand nog idee hebben van wat er mis zou kunnen zijn, of een oplossing,....

Groetjes.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kobus1960
Senior Member

Bericht door kobus1960 »

Zit die pulsdraad niet in het 24 volt systeem?
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pauke
Junior Member
Junior Member

puls

Bericht door pauke »

Kobus;

Dat kan het probleem niet zijn, heb uit eerdere berichten hierover al geleerd dat buiten de gewenste 12V aansluiting de rest van de inkomende spanning gerust 24V mag zijn.
Buiten dat, ik had van alle aan te sluiten draden de spanning gemeten met een multimeter, en hieruit bleek dat de puls geen stroomsignaal is, zodat van over- of onderspanning geen sprake kan zijn.

Morgen maar weer even bellen met garage! :roll:

Groetjes,Pauke.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kobus1960
Senior Member

Bericht door kobus1960 »

Oke, heel veel succes dan!!! 8)
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pauke
Junior Member
Junior Member

pc5510pro

Bericht door pauke »

Heb deze week SCANIA dealer bezocht, en gevraagd waar het mogelijk was puls, verlichting en achteruitsignaal verantwoord aan te sluiten.
Ergens diep verscholen, in een cabine, achter een berg draden, werd een type Einstein opgetrommeld, welke bij mij even de zaak zou aansluiten, en ik moet zeggen, zijn kennis was verbluffend!!
Niets klooien met knip en plakwerk, of solderen, maar gewoon stekkertje aan draden klemmen en in de juiste, al af fabriek voorbereide stekkerblok "klikken", en klaar was het. ( En zo uit zijn hoofd) 8) Nog geen 10 min. werk!

Mijn conclusie is dan ook, ieder zijn vak, en als je er net zo weinig vanaf weet als ik, geef evt. een paar tientjes uit, en laat het even door een vakman aansluiten :idea: ( mij koste het niets,..was service..)

groetjes! :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”