(Aankondiging) 2e duurtest DNX7260BT
-
- Senior Member
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25
(Aankondiging) 2e duurtest DNX7260BT
Zoals jullie hebben kunnen lezen heb ik een duurtest gemaakt van de DNX7260BT. Ik heb hem uitgebreid kunnen testen over een flinke afstand.
Ik heb nu de nieuwe firmware er in gezet en het systeem helaas pas 3 x kunnen gebruiken omdat ik mijn auto niet echt nodig had. Maar een ritje naar de Noorkaap zit er aan te komen. Met wat slingeringen moet het een duurtest kunnen worden van een kleine 10.000 km.
Ik maak er na dit ritje weer een verslag van en tegen die tijd moet ik denk ik wel zeker kunnen zeggen of de nieuwe firmware de vorige problemen geheel heeft opgelost.
Nog ongeveer 4 weken geduld en dan kan ik definitief uitsluitsel geven.
Ik heb inmiddels speakers in de achterdeuren laten monteren, dus kan ik ook gelijk een antwoord geven op mijn eigen vragen over de "houdbaarheid" van de radio tijdens het navigeren.
Met een 8 GB USB stick en een cd vol met mp3 muziek moet ik een lang luistergenot hebben. Toch maar een keer op zoek naar een Nano met 16 GB om het nog mooier te maken
Maar ik houd jullie op de hoogte!!!! en tot zover al vast enorm veel dank aan een ieder die mij in de afgelopen tijd heeft voorzien van alle info om problemen te analyseren en uit de weg te ruimen. Dank u!!!!!
Ik heb nu de nieuwe firmware er in gezet en het systeem helaas pas 3 x kunnen gebruiken omdat ik mijn auto niet echt nodig had. Maar een ritje naar de Noorkaap zit er aan te komen. Met wat slingeringen moet het een duurtest kunnen worden van een kleine 10.000 km.
Ik maak er na dit ritje weer een verslag van en tegen die tijd moet ik denk ik wel zeker kunnen zeggen of de nieuwe firmware de vorige problemen geheel heeft opgelost.
Nog ongeveer 4 weken geduld en dan kan ik definitief uitsluitsel geven.
Ik heb inmiddels speakers in de achterdeuren laten monteren, dus kan ik ook gelijk een antwoord geven op mijn eigen vragen over de "houdbaarheid" van de radio tijdens het navigeren.
Met een 8 GB USB stick en een cd vol met mp3 muziek moet ik een lang luistergenot hebben. Toch maar een keer op zoek naar een Nano met 16 GB om het nog mooier te maken
Maar ik houd jullie op de hoogte!!!! en tot zover al vast enorm veel dank aan een ieder die mij in de afgelopen tijd heeft voorzien van alle info om problemen te analyseren en uit de weg te ruimen. Dank u!!!!!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42
Goede reis!
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 12 jun 2008 14:26
Re: Aankondiging 2e duurtest
Dat wordt inderdaad een mooie duurtest, goede reis! Een tussentijds (reis-)verslag wordt ook wel met interesse gelezen als je tijd hebt.Janloco schreef:Met wat slingeringen moet het een duurtest kunnen worden van een kleine 10.000 km.
Wat wel leuk zou zijn om te kijken of op de Noordkaap Egnos nog werkt (die satellieten hangen boven de evenaar).
Zou je in de buurt van je huis eens in het open veld moeten gaan staan en kijken in hoeverre het in- en uitschakelen van Egnos de GPS nauwkeurigheid beinvloedt.
En datzelfde nog eens op de Noordkaap doen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Re: Aankondiging 2e duurtest
De communicatiesatellieten hangen welswaar boven de evenaar maar ook voor communicatie zijn ze tot 80 graden breedte bruikbaar. Dan zal EGNOS op de Noordkaap zeker geen probleem gevenPiet22 schreef:Janloco schreef:Wat wel leuk zou zijn om te kijken of op de Noordkaap Egnos nog werkt (die satellieten hangen boven de evenaar).
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25
@Piet22
Ha Ha Piet je maakt me wel aan het lachen hoor Open veld ?? Ha Ha ik woon in de randstad. Je weet wel dat stukje Nederland dat al volledig is dichtgemetseld. Open veld hebben we hier niet meer
Maar zonder gekheid, ik weet te weinig van de satellieten om te kunnen vertellen hoe ik er één van kan uitschakelen. Als je me wijzer kunt maken, dan graag. Misschien een linkje naar iets, om te voorkomen dat we op dit forum te veel afdwalen??
Tussentijds verslag is een beetje afhankelijk van de wifi mogelijkheden onderweg. Maar als ik de mogelijkheid heb, dan probeer ik het wel. Maar het gaat mij nu in eerste instantie om te kijken of de problemen van mijn vorige duurtest nu tot het verleden horen.
Ha Ha Piet je maakt me wel aan het lachen hoor Open veld ?? Ha Ha ik woon in de randstad. Je weet wel dat stukje Nederland dat al volledig is dichtgemetseld. Open veld hebben we hier niet meer
Maar zonder gekheid, ik weet te weinig van de satellieten om te kunnen vertellen hoe ik er één van kan uitschakelen. Als je me wijzer kunt maken, dan graag. Misschien een linkje naar iets, om te voorkomen dat we op dit forum te veel afdwalen??
Tussentijds verslag is een beetje afhankelijk van de wifi mogelijkheden onderweg. Maar als ik de mogelijkheid heb, dan probeer ik het wel. Maar het gaat mij nu in eerste instantie om te kijken of de problemen van mijn vorige duurtest nu tot het verleden horen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 12 jun 2008 14:26
Het is ook alleen maar als je het leuk vind om te experimenteren.
In je ritje naar de Noordkaap zal je je misschien wel eens vervelen en als de weg rustig is kan je dan wat uitproberen.
In mijn 8220bt zit in het Extra menu onder de knop GPS de satellietinformatie, waarin je ook kan aflezen hoe goed de nauwkeurigheid van je satelliet-fix is.
Daarin zit ook weer een knop GPS-instellingen waarachter je Egnos in- en uit- kan schakelen.
Omdat de Egnos-satellieten boven de evenaar hangen is de hoogtehoek voor zichtbaarheid in Nederland 28 graden.
Dus elk flatgebouw of hoge boom kan het zicht op de EGNOS-satelliet al belemmeren.
Maar als ik op een plaats sta vrij zicht op het zuiden (die zijn er in de randstad ook nog wel, bijvoorbeeld een stilstaande file op de A4) kan ik met EGNOS de nauwkeurigheid van de fix verbeteren van 8 meter naar 6 meter.
Op de Noordkaap moet de hoogtehoek waarop de satelliet zichtbaar is nog veel lager zijn. Dus ik ben benieuwd of je daar iets wint met Egnos.
Maar het is alleen maar theoretische interesse en ik kijk er wel eens naar als ik me verveel tijdens een lange autorit, in de praktijk heeft het niet veel betekenis.
In je ritje naar de Noordkaap zal je je misschien wel eens vervelen en als de weg rustig is kan je dan wat uitproberen.
In mijn 8220bt zit in het Extra menu onder de knop GPS de satellietinformatie, waarin je ook kan aflezen hoe goed de nauwkeurigheid van je satelliet-fix is.
Daarin zit ook weer een knop GPS-instellingen waarachter je Egnos in- en uit- kan schakelen.
Omdat de Egnos-satellieten boven de evenaar hangen is de hoogtehoek voor zichtbaarheid in Nederland 28 graden.
Dus elk flatgebouw of hoge boom kan het zicht op de EGNOS-satelliet al belemmeren.
Maar als ik op een plaats sta vrij zicht op het zuiden (die zijn er in de randstad ook nog wel, bijvoorbeeld een stilstaande file op de A4) kan ik met EGNOS de nauwkeurigheid van de fix verbeteren van 8 meter naar 6 meter.
Op de Noordkaap moet de hoogtehoek waarop de satelliet zichtbaar is nog veel lager zijn. Dus ik ben benieuwd of je daar iets wint met Egnos.
Maar het is alleen maar theoretische interesse en ik kijk er wel eens naar als ik me verveel tijdens een lange autorit, in de praktijk heeft het niet veel betekenis.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25
Piet22 schreef:Het is ook alleen maar als je het leuk vind om te experimenteren.
In je ritje naar de Noordkaap zal je je misschien wel eens vervelen en als de weg rustig is kan je dan wat uitproberen.
In mijn 8220bt zit in het Extra menu onder de knop GPS de satellietinformatie, waarin je ook kan aflezen hoe goed de nauwkeurigheid van je satelliet-fix is.
Daarin zit ook weer een knop GPS-instellingen waarachter je Egnos in- en uit- kan schakelen.
Omdat de Egnos-satellieten boven de evenaar hangen is de hoogtehoek voor zichtbaarheid in Nederland 28 graden.
Dus elk flatgebouw of hoge boom kan het zicht op de EGNOS-satelliet al belemmeren.
Maar als ik op een plaats sta vrij zicht op het zuiden (die zijn er in de randstad ook nog wel, bijvoorbeeld een stilstaande file op de A4) kan ik met EGNOS de nauwkeurigheid van de fix verbeteren van 8 meter naar 6 meter.
Op de Noordkaap moet de hoogtehoek waarop de satelliet zichtbaar is nog veel lager zijn. Dus ik ben benieuwd of je daar iets wint met Egnos.
Maar het is alleen maar theoretische interesse en ik kijk er wel eens naar als ik me verveel tijdens een lange autorit, in de praktijk heeft het niet veel betekenis.
Ga ik zeker doen Piet. Ik vind het hartstikke leuk om te experimenteren met van alles, dus zeker ook met de satelietjes. Ik weet daar nog maar heeeeeeel erg weinig van. Ik ga je stukje uitprinten en kijken of ik dat ook op mijn apparaat kan vinden. Dank voor de info en als je een leuke url weet met wat info hierover, houd ik mij aanbevolen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
De Noordkaap ligt op ongeveer 71 Noord
Als een satelliet precies zuidelijk zou staan is de elevatie altijd nog 10.5 graden
Dit verslechtert bij een lengteverschil van 40 gaden to 6.5 graden elevatie
Nog altijd voldoende om je satelliettelefoon goed te kunnen gebruiken en dus ook de EGNOS signalen te kunnen ontvangen
Als een satelliet precies zuidelijk zou staan is de elevatie altijd nog 10.5 graden
Dit verslechtert bij een lengteverschil van 40 gaden to 6.5 graden elevatie
Nog altijd voldoende om je satelliettelefoon goed te kunnen gebruiken en dus ook de EGNOS signalen te kunnen ontvangen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 07 jun 2010 22:46
goede reis janloco
geniet ervan.
...Laat de cd niet op de hoedenplank liggen als je daar ben, dan doet ie het zelfs in een kenwood niet meer
geniet ervan.
...Laat de cd niet op de hoedenplank liggen als je daar ben, dan doet ie het zelfs in een kenwood niet meer
______________________________
Honda civic elegance + dnx7260BT
Honda civic elegance + dnx7260BT
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25
TUSSENTIJDSE UPDATE!!!
Vandaag aangekomen op de Lofoten, ongeveer 3400 km van huis. Het Kenwood systeem is nog niet één keer uitgevallen. Het lijkt er dan ook sterk op dat Kenwood dit probleem heeft verholpen.
Wel nog steeds ellende als de usb stick met muziek gebruikt wordt. Het systeem schakelt dan spontaan uit en start weer opnieuw op. En dan sluit het weer af en start weer op. Dat blijft doorgaan totdat de usb stick verwijderd wordt. Muziek via usb is helaas niet mogelijk. De stick werkt overigens prima op mijn laptop. Hij is Fat 32 geformatteerd. Ben ik de enige daarmee???
NIEUW!!! Ha ha, rijd ik de poolcirkel over, is het klaarlichte dag(het was ongeveer 10.30 uur) de zon scheen en het wordt hier niet donker in deze tijd Maaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrr mijn nav systeem schakelt spontaan over in nachtstand!!. Handmatig maar van auto afgehaald en op dag stand gezet.
Navigeren met dit apparaat blijft fantastisch!!!. Hij weet overal de weg.
Jullie horen verder!!!
Vandaag aangekomen op de Lofoten, ongeveer 3400 km van huis. Het Kenwood systeem is nog niet één keer uitgevallen. Het lijkt er dan ook sterk op dat Kenwood dit probleem heeft verholpen.
Wel nog steeds ellende als de usb stick met muziek gebruikt wordt. Het systeem schakelt dan spontaan uit en start weer opnieuw op. En dan sluit het weer af en start weer op. Dat blijft doorgaan totdat de usb stick verwijderd wordt. Muziek via usb is helaas niet mogelijk. De stick werkt overigens prima op mijn laptop. Hij is Fat 32 geformatteerd. Ben ik de enige daarmee???
NIEUW!!! Ha ha, rijd ik de poolcirkel over, is het klaarlichte dag(het was ongeveer 10.30 uur) de zon scheen en het wordt hier niet donker in deze tijd Maaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrr mijn nav systeem schakelt spontaan over in nachtstand!!. Handmatig maar van auto afgehaald en op dag stand gezet.
Navigeren met dit apparaat blijft fantastisch!!!. Hij weet overal de weg.
Jullie horen verder!!!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42
En als je de usb stick FAT uipv FAT32 formatteert?
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Als deze > 2 Gb is kan dit niet eensHiggy schreef:En als je de usb stick FAT uipv FAT32 formatteert?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42
Kàn wel, maar dan zal er maar 2 Gb beschikbaar zijn. Als ik mijn 8Gb stick FAT formatteer, is dat zo. Vandaar dat ik die NTFS heb geformatteerd. Niet dat mijn autoradio hem dan nog herkent, haha.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25
Nieuwe UPDATE
Ja hoor, apparaat is naar de !@#$%^&*. Geen spanning meer, dus geen radio, geen nav, geen telefoon en ook het scherm kan er niet af. Zekering is nog heel en laat spanning door. Andere apparaten die op dezelfde zekering staan werken nog wel. Weet je waar het gebeurde??? Ja hoor bij het overgaan van de poolcirkel. Tomtom maar weer uit het dahboardkastje gehaald en op de =oude manier verder.
Toch inmiddels wel zonde van mijn geld zo'n !@#$% Kenwood!!!!!
Dus hier houdt de 2e duurtest voorlopig op, of er moet eerdaags weer spontaan leven in het apparaat komen. Inmiddels na een 6000 km in de 2e duurtest heeft het apparaat het begeven!!! Als ik weer thuis ben zal ik een uitgebreid rapportje maken over de 7260.
Zal er wel niet positief uitzien denk ik
Ja hoor, apparaat is naar de !@#$%^&*. Geen spanning meer, dus geen radio, geen nav, geen telefoon en ook het scherm kan er niet af. Zekering is nog heel en laat spanning door. Andere apparaten die op dezelfde zekering staan werken nog wel. Weet je waar het gebeurde??? Ja hoor bij het overgaan van de poolcirkel. Tomtom maar weer uit het dahboardkastje gehaald en op de =oude manier verder.
Toch inmiddels wel zonde van mijn geld zo'n !@#$% Kenwood!!!!!
Dus hier houdt de 2e duurtest voorlopig op, of er moet eerdaags weer spontaan leven in het apparaat komen. Inmiddels na een 6000 km in de 2e duurtest heeft het apparaat het begeven!!! Als ik weer thuis ben zal ik een uitgebreid rapportje maken over de 7260.
Zal er wel niet positief uitzien denk ik
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 12 jun 2008 14:26
Misschien ten overvloede: je hebt 2 voedingsdraden naar de Kenwood, een permanente 12V en een geschakelde 12V.
Staat op beide spanning?
In mijn 8220BT zit aan de achterkant nog een 15A zekering.
Staat op beide spanning?
In mijn 8220BT zit aan de achterkant nog een 15A zekering.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 07 jun 2010 22:46
Hopen dat het die zekering aan de achterkant is.
Toch nog mooie reis gewenst
Toch nog mooie reis gewenst
______________________________
Honda civic elegance + dnx7260BT
Honda civic elegance + dnx7260BT
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25
HIJ HEEFT HET WEER EEN DAG GEDAAN!!!!!!!
Blijkt toch geen zekering kwestie te zijn. Wat gebeurde er. Wij waren even uitgestapt om te kijken bij het monument op de noordpoolcirkel. Tot die tijd deed het apparaat het prima. Het scherm is op het toestel blijven zitten en toen we terug kwamen deed het toestel niets meer zoals hierboven omschreven.
Mijn vrouw bleek goude vingers te hebben. Na een dag probeerde zij wat te rommelen met het scherm. Links en rechts is wat aandrukken en opeens!!!!!!!!!!!!!!! Ja hoor mevrouw Kenwood was terug. Maar dat duurde maar een halve dag. Vanmorgen vertrokken wij weer van een camping en het systeem bleef weer dood. Nou mijn vrouw heeft de hele reis van vandaag zitten drukken en trekken op en aan het scherm, maar het systeem blijft nu weer in zijn geheel dood!!!
Duidelijk is dus nu dat het niet aan een zekering ligt. Het vermoeden begint te bestaan dat er een fout zit in de aansluiting van het scherm met het apparaat...................Denk ik!!!
Dus maar weer tierend tommie uit het kastje gehaald!!
Verdere verandering geef ik hier weer door als ik weer op een camping met internet mogelijkheid ben aangeland.
Blijkt toch geen zekering kwestie te zijn. Wat gebeurde er. Wij waren even uitgestapt om te kijken bij het monument op de noordpoolcirkel. Tot die tijd deed het apparaat het prima. Het scherm is op het toestel blijven zitten en toen we terug kwamen deed het toestel niets meer zoals hierboven omschreven.
Mijn vrouw bleek goude vingers te hebben. Na een dag probeerde zij wat te rommelen met het scherm. Links en rechts is wat aandrukken en opeens!!!!!!!!!!!!!!! Ja hoor mevrouw Kenwood was terug. Maar dat duurde maar een halve dag. Vanmorgen vertrokken wij weer van een camping en het systeem bleef weer dood. Nou mijn vrouw heeft de hele reis van vandaag zitten drukken en trekken op en aan het scherm, maar het systeem blijft nu weer in zijn geheel dood!!!
Duidelijk is dus nu dat het niet aan een zekering ligt. Het vermoeden begint te bestaan dat er een fout zit in de aansluiting van het scherm met het apparaat...................Denk ik!!!
Dus maar weer tierend tommie uit het kastje gehaald!!
Verdere verandering geef ik hier weer door als ik weer op een camping met internet mogelijkheid ben aangeland.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25
2e duurtest DNX 7260 BT
Zoals al eerder aangekondigd doe ik hierbij het verslag van mijn 2e duurtest van mijn Kenwood DNX 7260 BT.
In mijn aankondiging heb ik al stukjes verslag gedaan van mijn bevindingen onderweg.
Ik heb de laatste drie weken 9560 km gereden door Duitslang, Denemarken Zweden en Noorwegen. Dit rit is voor het grootste deel buiten de autosnelwegen gereden. Ik ben gereden tot aan de Noordkaap in Noorwegen. Trekkend door Zweden en Noorwegen.
Wat zijn mijn bevindingen deze keer.
De DNX7260BT is een fijn navigerend toestel. De geluidkwalitieit, samen met een paar goede speakers, is prima. Er is voldoende mogelijkheid om diverse geluidsbronnen te gebruiken, zoals de cd, USB stick e.d.
Helaas is ook deze reis weer een drama geweest met het toestel. De software update heb ik uitgevoerd voordat ik op reis ging. Het probleem van het kwijtraken van de instellingen heeft zich nog maar één keer voorgedaan in de vorm zoals voor de update.
Maar ik liep tegen de volgende problemen aan.
a. Het komt deze reis regelmatig voor dat het hele systeem uitvalt na een “stop”. Onder een stop versta ik dan een tankstop, koffie stop of een overnachting. Het systeem is dan helemaal uitgeschakeld geweest en de auto is voor een korte of langere tijd afgesloten geweest. Soms blijft dan het rode driehoekje links onder op het scherm nog branden, maar meestal is het systeem helemaal dood. Je kunt dan niets meer, ook het scherm eraf halen niet meer. Na heel veel “klooien” en zoeken, kwam ik er achter dat als ik de zekering trek van mijn radio, de zekering die in de auto zit, en daarna terugplaats, dan wil het systeem daarna nog wel eens opstarten. Natuurlijk kun je dan ook alles weer opnieuw instellen. Dat is mij de afgelopen reis ongeveer een keer op 11 overkomen. Je moet je dan voorstellen dat je na een tankstop weer in je auto stapt om je reis te vervolgen, dat je direct de eerste de beste parkeerplaats kunt opzoeken, je motorkap opendoen en de zekering van de radio eruit trekken, een aantal seconden wachten, de zekering weer terugplaatsen, alle kappen onder de motorkap en de motorkap weer sluiten en dan maar weer hopen dat je systeem het weer doet, want dan kun je verder je reis vervolgen.
b. Zeer regelmatig komt het voor dat na een stop, de kaart niet meer ingevuld wordt. Het systeem start dan wel op en je ziet ook de info op je scherm, zoals de snelheid die je rijdt en die gereden mag worden(bij mij rechts onderin), de afstand tot je bestemming (bij mij links onderin), en wat te doen bij de volgende opdracht(bij mij links bovenin). Maar de kaart wordt niet opgebouwd en ook is de rode pijl van mijn voertuig op de kaart niet te zien. De achtergrondkleur is dan gewoon egaal van kleur. (kleuren ben ik slecht in, maar volgens mij is de achtergrondkleur dan beige van kleur). Je kunt dan niets meer en zal dus eerst de motor moeten stoppen en de sleutel uit het contact moeten verwijderen. Daarna opnieuw de motor starten en dan hopen dat het systeem zich weer herstelt heeft. Dit is mij ongeveer een keer of 15 overkomen deze reis. Dit probleem is al aanwezig vanaf het moment dat het systeem in mijn auto is gemonteerd. Van nieuw af aan dus.
c. Soms komt het voor dat tijdens het rijden het beeld “bevriest”. Het is dan of er een foto is gemaakt van de afbeelding van het scherm. Alles blijft wel zichtbaar, maar er verandert totaal niets meer. De snelheid loopt niet meer en de rode pijl beweegt niet meer. De stembegeleiding blijft nu wel vertellen hoe je rijden moet. Ook nu helpt het om de motor weer af te zetten, de sleutel uit het contact te halen en de auto opnieuw te starten. Dit is mij deze reis drie maal overkomen. Dit probleem had ik nog niet eerder meegemaakt.
d. Wanneer muziek wordt gespeeld via een USB stick, dan komt het regelmatig voor dat zomaar op een willekeurig moment de muziek verstomt, het systeem uitschakelt en direct daarna weer opstart, zijn USB stick zoekt, het systeem uitschakelt, en direct daarna weer opstart, zijn USB stick zoekt, het systeem uitschakelt en dit net zo lang blijft doen tot je de mogelijkheid hebt gevonden om je auto aan de kant van de weg te zetten, de motor uit te zetten en je sleutel uit het slot te halen en daarna de motor weer start en je weg vervolgt. Ook dit probleem heeft zich twee maal voorgedaan, daarna heb ik de USB stick niet meer gebruikt. Het is overigens een USB stick van 8 GB, met Fat32 geformatteerd en van een zeer bekend merk. De stick speelt in de laptop prima en zonder problemen af. Ook het halveren van de muziek hoeveelheid had geen resultaat. Ook dit probleem doet zich al voor vanaf nieuw.
e. Blue tooth herkent met de regelmaat van de klok mijn telefoon niet meer en ik moet dan mijn telefoon weer opnieuw opzoeken in mijn radio en aan melden. Hier ben ik na de derde keer maar mee gestopt.
De bovenstaande problemen komen volgens mij door het apparaat, dus door Kenwood. Maar helaas gaat de manier van navigeren ook nog wel eens mis. Dit is volgens mij dan terug te voeren naar Garmin
a. De route navigatie wil je nog wel eens laten keren op bv een al lang bestaande autosnelweg.
b. Je moet nog wel eens uitvoegen van de snelweg, en direct daarna de oprit weer pakken, je had dus veel beter je weg kunnen vervolgen.
c. Ook “snijdt”en systeem nog wel eens een stukje van de doorgaande weg af, waarbij je dan bv ongeveer 100 of 200 meter een onverhard pad moet volgen.
d. In Noorwegen en in Zweden is de aangegeven snelheid op je systeem, dus de snelheid die je daar mag rijden, voor ongeveer een 80% fout. Daarop kunt je absoluut niet vertrouwen. Volgens je systeem mag je dan bv 80 rijden, maar volgens de borden maar 60, of je mag volgens je systeem ergens 80 rijden maar volgens de borden 90 of 100
Ik hoop dat ik met dit relaas weer wat duidelijk heb gemaakt over de Kenwood DNX 7260 BT.
Voor mij is het een instabiel en onbetrouwbaar apparaat gebleken. Ik heb dan ook zeer veel spijt dat ik €1500,00 heb uitgegeven aan dit ding.
Mensen die dit apparaat nog niet hebben aangeschaft, geld voor mij het advies Niet kopen!! Voor mensen die hem wel hebben geef ik het advies, neem in ieder geval een TomTom mee.
Jammer, maar Kenwood heeft mij een ondeugdelijk apparaat verkocht
Misschien een te negatief verhaal?? Voor mij overschaduwen de problemen vele malen de voordelen van het apparaat. Dat speelt bij mij heel sterk.
Edit Mod: Topics samengevoegd en titel aangepast
In mijn aankondiging heb ik al stukjes verslag gedaan van mijn bevindingen onderweg.
Ik heb de laatste drie weken 9560 km gereden door Duitslang, Denemarken Zweden en Noorwegen. Dit rit is voor het grootste deel buiten de autosnelwegen gereden. Ik ben gereden tot aan de Noordkaap in Noorwegen. Trekkend door Zweden en Noorwegen.
Wat zijn mijn bevindingen deze keer.
De DNX7260BT is een fijn navigerend toestel. De geluidkwalitieit, samen met een paar goede speakers, is prima. Er is voldoende mogelijkheid om diverse geluidsbronnen te gebruiken, zoals de cd, USB stick e.d.
Helaas is ook deze reis weer een drama geweest met het toestel. De software update heb ik uitgevoerd voordat ik op reis ging. Het probleem van het kwijtraken van de instellingen heeft zich nog maar één keer voorgedaan in de vorm zoals voor de update.
Maar ik liep tegen de volgende problemen aan.
a. Het komt deze reis regelmatig voor dat het hele systeem uitvalt na een “stop”. Onder een stop versta ik dan een tankstop, koffie stop of een overnachting. Het systeem is dan helemaal uitgeschakeld geweest en de auto is voor een korte of langere tijd afgesloten geweest. Soms blijft dan het rode driehoekje links onder op het scherm nog branden, maar meestal is het systeem helemaal dood. Je kunt dan niets meer, ook het scherm eraf halen niet meer. Na heel veel “klooien” en zoeken, kwam ik er achter dat als ik de zekering trek van mijn radio, de zekering die in de auto zit, en daarna terugplaats, dan wil het systeem daarna nog wel eens opstarten. Natuurlijk kun je dan ook alles weer opnieuw instellen. Dat is mij de afgelopen reis ongeveer een keer op 11 overkomen. Je moet je dan voorstellen dat je na een tankstop weer in je auto stapt om je reis te vervolgen, dat je direct de eerste de beste parkeerplaats kunt opzoeken, je motorkap opendoen en de zekering van de radio eruit trekken, een aantal seconden wachten, de zekering weer terugplaatsen, alle kappen onder de motorkap en de motorkap weer sluiten en dan maar weer hopen dat je systeem het weer doet, want dan kun je verder je reis vervolgen.
b. Zeer regelmatig komt het voor dat na een stop, de kaart niet meer ingevuld wordt. Het systeem start dan wel op en je ziet ook de info op je scherm, zoals de snelheid die je rijdt en die gereden mag worden(bij mij rechts onderin), de afstand tot je bestemming (bij mij links onderin), en wat te doen bij de volgende opdracht(bij mij links bovenin). Maar de kaart wordt niet opgebouwd en ook is de rode pijl van mijn voertuig op de kaart niet te zien. De achtergrondkleur is dan gewoon egaal van kleur. (kleuren ben ik slecht in, maar volgens mij is de achtergrondkleur dan beige van kleur). Je kunt dan niets meer en zal dus eerst de motor moeten stoppen en de sleutel uit het contact moeten verwijderen. Daarna opnieuw de motor starten en dan hopen dat het systeem zich weer herstelt heeft. Dit is mij ongeveer een keer of 15 overkomen deze reis. Dit probleem is al aanwezig vanaf het moment dat het systeem in mijn auto is gemonteerd. Van nieuw af aan dus.
c. Soms komt het voor dat tijdens het rijden het beeld “bevriest”. Het is dan of er een foto is gemaakt van de afbeelding van het scherm. Alles blijft wel zichtbaar, maar er verandert totaal niets meer. De snelheid loopt niet meer en de rode pijl beweegt niet meer. De stembegeleiding blijft nu wel vertellen hoe je rijden moet. Ook nu helpt het om de motor weer af te zetten, de sleutel uit het contact te halen en de auto opnieuw te starten. Dit is mij deze reis drie maal overkomen. Dit probleem had ik nog niet eerder meegemaakt.
d. Wanneer muziek wordt gespeeld via een USB stick, dan komt het regelmatig voor dat zomaar op een willekeurig moment de muziek verstomt, het systeem uitschakelt en direct daarna weer opstart, zijn USB stick zoekt, het systeem uitschakelt, en direct daarna weer opstart, zijn USB stick zoekt, het systeem uitschakelt en dit net zo lang blijft doen tot je de mogelijkheid hebt gevonden om je auto aan de kant van de weg te zetten, de motor uit te zetten en je sleutel uit het slot te halen en daarna de motor weer start en je weg vervolgt. Ook dit probleem heeft zich twee maal voorgedaan, daarna heb ik de USB stick niet meer gebruikt. Het is overigens een USB stick van 8 GB, met Fat32 geformatteerd en van een zeer bekend merk. De stick speelt in de laptop prima en zonder problemen af. Ook het halveren van de muziek hoeveelheid had geen resultaat. Ook dit probleem doet zich al voor vanaf nieuw.
e. Blue tooth herkent met de regelmaat van de klok mijn telefoon niet meer en ik moet dan mijn telefoon weer opnieuw opzoeken in mijn radio en aan melden. Hier ben ik na de derde keer maar mee gestopt.
De bovenstaande problemen komen volgens mij door het apparaat, dus door Kenwood. Maar helaas gaat de manier van navigeren ook nog wel eens mis. Dit is volgens mij dan terug te voeren naar Garmin
a. De route navigatie wil je nog wel eens laten keren op bv een al lang bestaande autosnelweg.
b. Je moet nog wel eens uitvoegen van de snelweg, en direct daarna de oprit weer pakken, je had dus veel beter je weg kunnen vervolgen.
c. Ook “snijdt”en systeem nog wel eens een stukje van de doorgaande weg af, waarbij je dan bv ongeveer 100 of 200 meter een onverhard pad moet volgen.
d. In Noorwegen en in Zweden is de aangegeven snelheid op je systeem, dus de snelheid die je daar mag rijden, voor ongeveer een 80% fout. Daarop kunt je absoluut niet vertrouwen. Volgens je systeem mag je dan bv 80 rijden, maar volgens de borden maar 60, of je mag volgens je systeem ergens 80 rijden maar volgens de borden 90 of 100
Ik hoop dat ik met dit relaas weer wat duidelijk heb gemaakt over de Kenwood DNX 7260 BT.
Voor mij is het een instabiel en onbetrouwbaar apparaat gebleken. Ik heb dan ook zeer veel spijt dat ik €1500,00 heb uitgegeven aan dit ding.
Mensen die dit apparaat nog niet hebben aangeschaft, geld voor mij het advies Niet kopen!! Voor mensen die hem wel hebben geef ik het advies, neem in ieder geval een TomTom mee.
Jammer, maar Kenwood heeft mij een ondeugdelijk apparaat verkocht
Misschien een te negatief verhaal?? Voor mij overschaduwen de problemen vele malen de voordelen van het apparaat. Dat speelt bij mij heel sterk.
Edit Mod: Topics samengevoegd en titel aangepast
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 09 jun 2010 15:47
Waarschijnlijk heb je gewoon een slecht exemplaar, begin eens met terugbrengen. Op andere forums lees ik deze klachten niet. De gebruikte 12volt aansluiting bij installatie kan ook verkeerd zijn.
Voor het opnieuw opstarten van het systeem hoef je niet de parkeerplaats op te zoeken; je kan de src knop (tussen nav en tel)in gedrukt houden tot ie afsluit en dan opnieuw kort indrukken om op te starten. De aan/uit knop dus.
Voor het opnieuw opstarten van het systeem hoef je niet de parkeerplaats op te zoeken; je kan de src knop (tussen nav en tel)in gedrukt houden tot ie afsluit en dan opnieuw kort indrukken om op te starten. De aan/uit knop dus.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 30 jun 2010 12:15
Ik denk ook dat je een slecht exemplaar hebt gekregen.
De snelheden die getoont worden op de navigatie is een fout van de kaartenmaker, volgens mij is dit navteq.
Bij mijn 7240 geeft hij nog steeds op de A29 richting zierikzee 70km aan terwijl telleatlas dit al lang heeft verandert in 120km.
Het navigeren via af en oprit kan ook te maken hebben met de instelling van het toestel, staat deze op snel of op kortste route berekening.
Het zelfde geld voor de onverharde weg, deze staat bij mij uit en word je daar niet overheen gestuurt.
Al met al is de kenwood geen slecht toestel, een van de betere op de markt, ook al hebben ze zich weer vergaloppeerd met het uitbrengen van het apparaat.
Ik zou hem terugbrengen of langs mijdrecht rijden en het na laten kijken wat jou toestel mankeert.
Hiermee doorgaan heeft in mijn ogen weinig zin.
sevice en reparatie centrum van kenwood als je hier langs gaat gaat het sneller als via de verkoper:
CE Repair Mijdrecht
Nijverheidsweg 19E
3641 RP Mijdrecht
Tel: 0900-7653337
Fax:0297-282241
Voor meer informatie: www.cerepair-mijdrecht.nl
De snelheden die getoont worden op de navigatie is een fout van de kaartenmaker, volgens mij is dit navteq.
Bij mijn 7240 geeft hij nog steeds op de A29 richting zierikzee 70km aan terwijl telleatlas dit al lang heeft verandert in 120km.
Het navigeren via af en oprit kan ook te maken hebben met de instelling van het toestel, staat deze op snel of op kortste route berekening.
Het zelfde geld voor de onverharde weg, deze staat bij mij uit en word je daar niet overheen gestuurt.
Al met al is de kenwood geen slecht toestel, een van de betere op de markt, ook al hebben ze zich weer vergaloppeerd met het uitbrengen van het apparaat.
Ik zou hem terugbrengen of langs mijdrecht rijden en het na laten kijken wat jou toestel mankeert.
Hiermee doorgaan heeft in mijn ogen weinig zin.
sevice en reparatie centrum van kenwood als je hier langs gaat gaat het sneller als via de verkoper:
CE Repair Mijdrecht
Nijverheidsweg 19E
3641 RP Mijdrecht
Tel: 0900-7653337
Fax:0297-282241
Voor meer informatie: www.cerepair-mijdrecht.nl
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25
Allereerst jammer dat mijn item is samengevoegd met mijn "aankondiging" van deze duur test. Ik denk dat veel mensen nu niet meer zullen kijken omdat zij alleen aanvullingen zullen verwachten op de aankondiging. Maar goed, daar zal de moderater zijn/haar redenen voor gehad hebben.
@PJD
Dank voor je inbreng. Nee ik heb mijn toestel op snelste route staan. Ja, inderdaad ik heb het al eens geprobeerd op kortste route, en dan kom je soms voor hele rare situaties te staan. Soms wel leuk om te doen, maar niet met een caravan achter je aan. Dan blijf je liever op de gebaande wegen. Overigens in Zweden en Noorwegen is het niet ongebruikelijk dat er onverharde(niet geasfalteerde) wegen zijn. Die worden daar nog volop gebruikt in het hoge Noorden.
De getoonde snelheden en de route's horen zoals ik ook schreef niet bij Kenwood thuis, maar ik vond het wel het vermelden waard, om een compleet beeld te geven van dit apparaat. Vandaar ook dat ik de "problemen" bij het navigeren apart vernoemd heb.
@J.Sparrow
Ook jij dank voor je inbreng.
Het apparaat is door een gerenommeerd bedrijf ingebouwd, dat al vele jaren dergelijke apparaten, waaronder Kenwood inbouwt. Ik denk dan ook niet dat de 12v draden verkeerd zitten, anders zouden de klachten ook wel constant optreden en niet incidenteel. De scr knop had ik nog niet als zodanig gebruikt, ga ik zeker eens proberen als het nodig mocht zijn, om te kijken of dat hetzelfde effect heeft.
Nog een algemene opmerking die ik nog wil plaatsen is dat ik het apparaat de afgelopen 3 1/2 week zéér intensief gebruikt heb. Dagelijks ongeveer 10 rij uren met daarin regelmatig de stops voor koffie, pauze, sanitair en pontjes. Dagelijks dus zeer lange tijd gedurende 3 1/2 aan één stuk. Ik denk ook dat dat de reden is dat ik een "opsomming" van klachten heb. De "normale" gebruiker, die ik nu ook weer ga worden, zal deze problemen misschien is een keer tegen komen.
Terug brengen van het apparaat zal niet echt zin hebben, want een aantal van deze klachten komen meer voor en zijn bekend.
Inmiddels heb ik mijn apparaat van de nieuwe software 1.4.0 voorzien, de klachten officieel bij mijn dealer neergelegd en nu maar wachten hoe het verder gaat verlopen.
Jullie horen van mij!!!
@PJD
Dank voor je inbreng. Nee ik heb mijn toestel op snelste route staan. Ja, inderdaad ik heb het al eens geprobeerd op kortste route, en dan kom je soms voor hele rare situaties te staan. Soms wel leuk om te doen, maar niet met een caravan achter je aan. Dan blijf je liever op de gebaande wegen. Overigens in Zweden en Noorwegen is het niet ongebruikelijk dat er onverharde(niet geasfalteerde) wegen zijn. Die worden daar nog volop gebruikt in het hoge Noorden.
De getoonde snelheden en de route's horen zoals ik ook schreef niet bij Kenwood thuis, maar ik vond het wel het vermelden waard, om een compleet beeld te geven van dit apparaat. Vandaar ook dat ik de "problemen" bij het navigeren apart vernoemd heb.
@J.Sparrow
Ook jij dank voor je inbreng.
Het apparaat is door een gerenommeerd bedrijf ingebouwd, dat al vele jaren dergelijke apparaten, waaronder Kenwood inbouwt. Ik denk dan ook niet dat de 12v draden verkeerd zitten, anders zouden de klachten ook wel constant optreden en niet incidenteel. De scr knop had ik nog niet als zodanig gebruikt, ga ik zeker eens proberen als het nodig mocht zijn, om te kijken of dat hetzelfde effect heeft.
Nog een algemene opmerking die ik nog wil plaatsen is dat ik het apparaat de afgelopen 3 1/2 week zéér intensief gebruikt heb. Dagelijks ongeveer 10 rij uren met daarin regelmatig de stops voor koffie, pauze, sanitair en pontjes. Dagelijks dus zeer lange tijd gedurende 3 1/2 aan één stuk. Ik denk ook dat dat de reden is dat ik een "opsomming" van klachten heb. De "normale" gebruiker, die ik nu ook weer ga worden, zal deze problemen misschien is een keer tegen komen.
Terug brengen van het apparaat zal niet echt zin hebben, want een aantal van deze klachten komen meer voor en zijn bekend.
Inmiddels heb ik mijn apparaat van de nieuwe software 1.4.0 voorzien, de klachten officieel bij mijn dealer neergelegd en nu maar wachten hoe het verder gaat verlopen.
Jullie horen van mij!!!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 924