radio ontvangst Kenwood DNX7260bt
-
- Starting Member
radio ontvangst Kenwood DNX7260bt
Hé gasten,
na 3x een avontuur met een RNS510 ben ik overstag gegaan om wat anders te proberen. Via de NAVI shop werd me de Kenwood DNX7260bt aangeraden. De oplossing was goed, en het apparaat zag er goed uit, dus ik dacht doen!
Hij zit er nu 2 dagen in en heb de laatste update ook al uitgevoerd. Het werkt allemaal net iets minder dan de RNS510, maar verder mooi systeem. Behalve... de RADIO ONTVANGST! Op alle zenders behalve 538 heb ik flinke ruis.
Nu heb ik die gasten van de NAVI shop gebeld en a.s. dinsdag gaan ze er naar kijken, maar ik kreeg al te horen dat ik waarschijnlijk gewoon pech heb omdat de combinatie Volkswagen / Kenwood niet zo lekker klikt.
Dit hadden ze van te voren wel mogen vertellen, maar goed, ik los het liever op. Ik heb al veel zitten lezen, maar zie niet echt een oplossing. Is die er wel? En waarom maakt Volkswagen gebruik van 2 antennes en kan de Kenwood dat dan niet? Ik baal er echt van!
Alvast bedankt voor een reactie!
Gr. Sander
Volkswagen Golf Variant
na 3x een avontuur met een RNS510 ben ik overstag gegaan om wat anders te proberen. Via de NAVI shop werd me de Kenwood DNX7260bt aangeraden. De oplossing was goed, en het apparaat zag er goed uit, dus ik dacht doen!
Hij zit er nu 2 dagen in en heb de laatste update ook al uitgevoerd. Het werkt allemaal net iets minder dan de RNS510, maar verder mooi systeem. Behalve... de RADIO ONTVANGST! Op alle zenders behalve 538 heb ik flinke ruis.
Nu heb ik die gasten van de NAVI shop gebeld en a.s. dinsdag gaan ze er naar kijken, maar ik kreeg al te horen dat ik waarschijnlijk gewoon pech heb omdat de combinatie Volkswagen / Kenwood niet zo lekker klikt.
Dit hadden ze van te voren wel mogen vertellen, maar goed, ik los het liever op. Ik heb al veel zitten lezen, maar zie niet echt een oplossing. Is die er wel? En waarom maakt Volkswagen gebruik van 2 antennes en kan de Kenwood dat dan niet? Ik baal er echt van!
Alvast bedankt voor een reactie!
Gr. Sander
Volkswagen Golf Variant
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Waarom zijn wij "gasten"?
Zal wel jongerentaal zijn maar het komt op mij weinig respectvol over.
Ze hebben er bij Navishop duidelijk geen iota verstand van!
De Kenwood heeft een heel goede radio-ontvangst maar dan moet er wel een antenne worden aangesloten.
Deze zit al in jouw VW maar anders dan bij de RNS510 krijgt deze nu geen spanning van de Kenwood. Daarom moet er een Fantoomadapter van € 10 worden tussengeplaatst om de ingebouwde antenneversterker van spanning te voorzien.
Fijne jongens daar bij Navishop
Zal wel jongerentaal zijn maar het komt op mij weinig respectvol over.
Ze hebben er bij Navishop duidelijk geen iota verstand van!
De Kenwood heeft een heel goede radio-ontvangst maar dan moet er wel een antenne worden aangesloten.
Deze zit al in jouw VW maar anders dan bij de RNS510 krijgt deze nu geen spanning van de Kenwood. Daarom moet er een Fantoomadapter van € 10 worden tussengeplaatst om de ingebouwde antenneversterker van spanning te voorzien.
Fijne jongens daar bij Navishop
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Starting Member
Nou sorry van dat Gasten hoor.. was niet zo bedoeld.
In ieder geval bedankt voor je antwoord, k was al bang dat er niets aan gedaan zou kunnen worden.
Bij eerdere onderwerpen kwam het er niet zo overtuigend uit als de oplossing. Maar als
je dat zegt hoop ik dat dat het is.!
Gr. Sander
In ieder geval bedankt voor je antwoord, k was al bang dat er niets aan gedaan zou kunnen worden.
Bij eerdere onderwerpen kwam het er niet zo overtuigend uit als de oplossing. Maar als
je dat zegt hoop ik dat dat het is.!
Gr. Sander
Hide post links |
-
- Senior Member
Een inbouwer die dit soort vergissingen begaat diskwalificeert zich natuurlijk meteen.
Maar in de lange geschiedenis van dit forum is helaas gebleken dat er nogal wat van dit soort knoeiwerk voorkomt
Maar in de lange geschiedenis van dit forum is helaas gebleken dat er nogal wat van dit soort knoeiwerk voorkomt
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Starting Member
Ik hoop dat ze het snel en netjes kunnen oplossen. Als je aan de telefoon zegt: "naja, weet je wat het is, meestal gaat het goed en bij sommige niet, en niet iedereen luistert radio" dan krijg ik een zenuwachtig gevoel voor het wegbrengen. Maar goed, wat ik niet snap, is als ze wel weten dat dit probleem er is, waarom weet hij de oplossing dan niet. Ik geloof niet dat iedereen zo'n antwoord slikt.
Hide post links |
-
- Junior Member
Heb zelf een DNX5220BT, en ik vind het een mooi apparaat, maar het tuner gedeelte is niet echt super.
Hide post links |
-
- Senior Member
De antenneadapter die je nodig hebt is een diversity model, die kost iets meer dan € 10 Gerritje.
Zo ziet ie eruit.
De mensen van Navishop zijn dozenschuivers, die hebben geen verstand van inbouw en van benodigdheden etc, laat staan dat ze verstand hebben van de combinatie Kenwood VW, die klinkt namelijk beter dan de RNS510.
Het is wel zo dat VW nu niet echt de fijnste auto is om de juiste antenneadapter bij te vinden.
Het kan namelijk ook zo zijn dat je de 2e of 3e moet hebben, die kosten nog meer.
Zo ziet ie eruit.
De mensen van Navishop zijn dozenschuivers, die hebben geen verstand van inbouw en van benodigdheden etc, laat staan dat ze verstand hebben van de combinatie Kenwood VW, die klinkt namelijk beter dan de RNS510.
Het is wel zo dat VW nu niet echt de fijnste auto is om de juiste antenneadapter bij te vinden.
Het kan namelijk ook zo zijn dat je de 2e of 3e moet hebben, die kosten nog meer.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- Starting Member
Bedankt voor de tips! dinsdag kijken ze er naar, als het opgelost is laat ik het weten!
Gr. Sander
Gr. Sander
Hide post links |
-
- Senior Member
@Sander
Ik heb de 7260 in een Touran zitten. Ik moet zeggen , ik heb GEEN enkel probleem met de radio ontvangst.
Dus ook voor jou moet het mogelijk zijn. Ik weet zeker dat er voldoende bedrijven zijn waar jouw probleem zonder meer opgelost kan worden als je er niet uitkomt met het inbouw bedrijf.
Maar laat het hoofd niet hangen!!!!!!!!!!!! Ik weet zeker dat het goed komt!!!!!!
Veel luisterplezier!!
Ik heb de 7260 in een Touran zitten. Ik moet zeggen , ik heb GEEN enkel probleem met de radio ontvangst.
Dus ook voor jou moet het mogelijk zijn. Ik weet zeker dat er voldoende bedrijven zijn waar jouw probleem zonder meer opgelost kan worden als je er niet uitkomt met het inbouw bedrijf.
Maar laat het hoofd niet hangen!!!!!!!!!!!! Ik weet zeker dat het goed komt!!!!!!
Veel luisterplezier!!
Hide post links |
-
- Starting Member
??????Wat voor een verschil geven de bovengenoemde voorbeelden dan, en hoe weet je welke je nodig hebt? Of is het een kwestie van geluk dat je de juiste kiest. Heb zelf een pioneer en mijn fm ontvangst is ook niet super. Kan helaas niet vergelijken want er heeft geen oem in gezeten.
Hide post links |
-
- Starting Member
Nou, ik ben vanochtend bij de navi shop geweest, en alles viel eigenlijk mee. Ze hadden er al een adapter in zitten, ik weet niet welke van de 3 (zoals op het voorbeeld), maar hij heeft alleen de aansluitingen gecontroleerd en hij leek daar ter plaatse meer en snellers zenders te vinden.
Ik dus blij, rij weg en wat denk je.. Geen zender die zuiver was. Het vreemde is wel dat er een RDS teken in mijn display wisselend wit/geel stond. Dit hele teken had ik nog niet eerder gezien, dus dat lijkt positief.
Aangezien hij toch geen tijd of alternatief had, hebben we afgesproken dat ik het een paar dagen aankijk, en dan terugkom als het slecht blijft. Wat ze dan doen is een nieuw systeem er in zetten. Ze hebben dit namelijk eerder gehad, dat het systeem gewoon niet goed was (?)
Dit klinkt misschien een beetje raar, maar ik heb de indruk dat de ontvangst de afgelopen dagen ook beter is geworden. Kortom alsof hij tijd nodig heeft om zijn draai te vinden. Vanochtend precies hetzelfde, bij het wegrijden helemaal niets, en een uur later al 3 of 4 zenders die scherp waren. Ik heb ze in dat uur natuurlijk wel 100x opnieuw op zitten zoeken.. maar toch. Kan dit? Het lijkt me van niet..
Ik dus blij, rij weg en wat denk je.. Geen zender die zuiver was. Het vreemde is wel dat er een RDS teken in mijn display wisselend wit/geel stond. Dit hele teken had ik nog niet eerder gezien, dus dat lijkt positief.
Aangezien hij toch geen tijd of alternatief had, hebben we afgesproken dat ik het een paar dagen aankijk, en dan terugkom als het slecht blijft. Wat ze dan doen is een nieuw systeem er in zetten. Ze hebben dit namelijk eerder gehad, dat het systeem gewoon niet goed was (?)
Dit klinkt misschien een beetje raar, maar ik heb de indruk dat de ontvangst de afgelopen dagen ook beter is geworden. Kortom alsof hij tijd nodig heeft om zijn draai te vinden. Vanochtend precies hetzelfde, bij het wegrijden helemaal niets, en een uur later al 3 of 4 zenders die scherp waren. Ik heb ze in dat uur natuurlijk wel 100x opnieuw op zitten zoeken.. maar toch. Kan dit? Het lijkt me van niet..
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik heb bewondering voor je begrip met zo'n inbouwshop
Maar laat he duidelijk zijn dat welke oorzaak er ook wordt gevonden, er deugt nu helemaal niets van.
Zelfs in het buizentijdperk gaf een autoradio binnen een minuut volop ontvangst
Maar laat he duidelijk zijn dat welke oorzaak er ook wordt gevonden, er deugt nu helemaal niets van.
Zelfs in het buizentijdperk gaf een autoradio binnen een minuut volop ontvangst
Hide post links |
-
- Starting Member
Ik weet het. Ik ben normaal ook redelijk fel op dit soort dingen. Maar ik ben het gewoon zat om elke keer afspraken te maken en langs te gaan e.d. Je wordt er gek van! En ik heb al geleerd dat als je zegt dat ze iets moeten doen ofzo, ze echt niit harder gaan lopen. Je vangt meer vliegen met stroop, dan met azijn.. laten we maar zeggen.
Hide post links |
-
- Junior Member
Ik zou toch maar een ander bedrijf ernaar laten kijken.
p.s. Ik hoop dat je auto niet eerst een uurtje hoeft warm te draaien voordat ie gaat rijden
p.s. Ik hoop dat je auto niet eerst een uurtje hoeft warm te draaien voordat ie gaat rijden
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 924