Pulsinformatie
-
- Starting Member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 15 aug 2009 00:06
Pulsinformatie
In het onderwerp puls informatie zocht ik naar de puls voor een V70 uit 2003.
Ik zie hier dat deze ergens op een connector te vinden is maar zit deze niet achter op de Radio stekker?
Mijn radio gaat harder spelen als ik op hogere snelheid ga rijden ( ASR)
hiervoor wordt toch ook deze tach0puls gebruikt?
B.v.d
Erik
Ik zie hier dat deze ergens op een connector te vinden is maar zit deze niet achter op de Radio stekker?
Mijn radio gaat harder spelen als ik op hogere snelheid ga rijden ( ASR)
hiervoor wordt toch ook deze tach0puls gebruikt?
B.v.d
Erik
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Het feit dat je radiovolume verandert bij snelheidswijzigingen zegt niets over de de aanwezigheid van de snelheidspuls op de radiostekker.
Bij een moderne auto met een CAN bus systeem is deze snelheidsingformatie in het CAN signaal gemultiplexed en haalt de fabrieksradio zelf dit signaal weer "tevoorschijn"
Alleen als er een after market radio is gemonteerd, is er een kans dat de puls op de ISO stekker aanwezig is
Bij een moderne auto met een CAN bus systeem is deze snelheidsingformatie in het CAN signaal gemultiplexed en haalt de fabrieksradio zelf dit signaal weer "tevoorschijn"
Alleen als er een after market radio is gemonteerd, is er een kans dat de puls op de ISO stekker aanwezig is
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 15 aug 2009 00:06
Puls signaal
Volgens een ander topic op dit forum zit de puls op de CEM D10 ik heb nog niet kunnen ontdekken waar de puls zit.
Mijn navigatie is niet echt nauwkeurig, is er iemand die meer details heeft waar ik de puls vandaan kan halen.
Mijn navigatie is niet echt nauwkeurig, is er iemand die meer details heeft waar ik de puls vandaan kan halen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 07 jul 2009 07:54
Bij een moderne (2000+) volvo haal je het signaal inderdaad van de Cem positie D10 bij het voetenruim bestuurderskant.
Doe niet met je CEM stunten. Je volvo dealer kan het voor je doen. De kosten zijn afhankelijk van de relatie die je met ze hebt. Van gratis tot 150 euro.
Succes
Doe niet met je CEM stunten. Je volvo dealer kan het voor je doen. De kosten zijn afhankelijk van de relatie die je met ze hebt. Van gratis tot 150 euro.
Succes
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 15 aug 2009 00:06
Is het gevaarlijk om hier een kabeltje aan te knopen?
Ik heb wel gezien dat je de accu los moet koppelen.
wat doet de Central Electronic Module allemaal?
Ik heb wel gezien dat je de accu los moet koppelen.
wat doet de Central Electronic Module allemaal?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 07 jul 2009 07:54
De CEM doet alles wat er op je dashboard gebeurd. Het is het brein van de auto. Altijd voordat je begint de accu loskoppelen.
Bij de meeste kun je hem zo aankoppelen. Er zijn echter modellen waar het signaal geactiveerd dient te worden.
Bij de meeste kun je hem zo aankoppelen. Er zijn echter modellen waar het signaal geactiveerd dient te worden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 15 aug 2009 00:06
-
- Starting Member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 28 nov 2009 19:55
Erik, Ik ben eveneens op zoek naar de puls (V70 2.4D MY2003). Ik heb mijn CEM er zonet ook uitgehaald (overigens niet simpel, he), en waar bij jou de oranje draad zit, zit bij mij niks. Maar dat wil niet zeggen dat dat de juiste aansluiting is.
"D10" is inderdaad nogal een vage indicatie in ons geval.
Ik ben er maar afgebleven, en zal eens bij mijn dealer gaan horen of ze iets meer weten, en of ze het niet voor mij willen doen.
Als ik iets meer te weten kom laat ik het zeker weten.
"D10" is inderdaad nogal een vage indicatie in ons geval.
Ik ben er maar afgebleven, en zal eens bij mijn dealer gaan horen of ze iets meer weten, en of ze het niet voor mij willen doen.
Als ik iets meer te weten kom laat ik het zeker weten.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 28 nov 2009 19:55
Heb dit gevonden:
DIt is een gelijkaardige connector op de zekeringunit achterin. En elders in dit forum heb ik gelezen dat het een witte draad moet zijn, als er al eentje zit.
Dus ik denk niet dat het de oranje draad is.
DIt is een gelijkaardige connector op de zekeringunit achterin. En elders in dit forum heb ik gelezen dat het een witte draad moet zijn, als er al eentje zit.
Dus ik denk niet dat het de oranje draad is.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 15 aug 2009 00:06
De oranje draad is naderhand bij de connector in geplaatst door de vorige eigenaar en was afgeplakt te vinden achter de radio. ik ben het spoor bijster. Ik heb wel gereden met de oranje draad aangesloten maar heb niet een tunnel om even te testen. zal straks nog even rijden en gala op max instellen om te zien of de correctie dan wel werkt.
Laat het weten!
Laat het weten!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 15 aug 2009 00:06
Dit is wat ik nog heb kunnen vinden echt veel duidelijk schept het nog niet, Ik denk alleen dat oranje niet goed is maar dat het de hoek is tegenover de oranje draad. zie tekening
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 28 nov 2009 19:55
Erik, wat jij met D10 hebt aangeduid is volgens mij B10 (connector is gedraaid).
Welk navigatiesysteem heb je ingebouwd? VDO-Dayton of iets anders? Bij een VDO systeem kan je in het servicemenu nakijken of het pulssignaal goed binnenkomt.
Welk navigatiesysteem heb je ingebouwd? VDO-Dayton of iets anders? Bij een VDO systeem kan je in het servicemenu nakijken of het pulssignaal goed binnenkomt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 15 aug 2009 00:06
Je hebt gelijk ik zal de tekening aanpassen. Het is wel de oranje draad!
Ik heb net een testrit gemaakt.
Het is een VDO Dayton systeem PC 5500
In het Diagnose menu, beveiligd met een pincode "6330" kun je zien dat het tachosignaal aanwezig is.
Ik heb net een testrit gemaakt.
Het is een VDO Dayton systeem PC 5500
In het Diagnose menu, beveiligd met een pincode "6330" kun je zien dat het tachosignaal aanwezig is.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 28 nov 2009 19:55
Hehe, zelfde auto, zelfde navcomputer (ik heb een MS5510).
Heb net op Volvo-Forum.nl gelezen dat als je de CEM-connector er af haalt, je dan de aanduiding D10 zou moeten zien staan. Wel de juiste procedure doorlopen: contact af, accu +pool afkoppelen, even wachten (even = 5 tot 60 minuten, naargelang de bron), dan CEM afkoppelen. Draadje erin (zou zo zonder speciaal klemmetje moeten lukken), connector er terug op, klaar. Contactsleutel op II en dan accu terug aankoppelen.
Ik heb vandaag alles geinstalleerd, moet alleen alles nog aankoppelen (voeding, puls enz.), dat zal voor later deze week zijn.
Waar heb jij de computer en scherm geplaatst?
Heb net op Volvo-Forum.nl gelezen dat als je de CEM-connector er af haalt, je dan de aanduiding D10 zou moeten zien staan. Wel de juiste procedure doorlopen: contact af, accu +pool afkoppelen, even wachten (even = 5 tot 60 minuten, naargelang de bron), dan CEM afkoppelen. Draadje erin (zou zo zonder speciaal klemmetje moeten lukken), connector er terug op, klaar. Contactsleutel op II en dan accu terug aankoppelen.
Ik heb vandaag alles geinstalleerd, moet alleen alles nog aankoppelen (voeding, puls enz.), dat zal voor later deze week zijn.
Waar heb jij de computer en scherm geplaatst?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 15 aug 2009 00:06
Ik heb een scherm gekocht bij http://www.rhoson.nl/Products_SPECIALTY_UNIT.htm dit is een perfecte replica van een Volvo scherm en komt ook uit het dashboard omhoog.
Tekening aangepast! nog even een vraag waarom op contact II zetten als je de accu pool weer terug plaatst? Oh ja net gelezen piekspanning
Ik zag dat ik een HW fout heb in diagnose van de PC5500 was mij nog niet eerder op gevallen.
Ik heb de computer achter in de kofferbak onder aan de bodemplaat gemonteerd.
Netjes in een kastje zodat je ook nog eenvoudig de DVD kan wisselen
Tekening aangepast! nog even een vraag waarom op contact II zetten als je de accu pool weer terug plaatst? Oh ja net gelezen piekspanning
Ik zag dat ik een HW fout heb in diagnose van de PC5500 was mij nog niet eerder op gevallen.
Ik heb de computer achter in de kofferbak onder aan de bodemplaat gemonteerd.
Netjes in een kastje zodat je ook nog eenvoudig de DVD kan wisselen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 28 nov 2009 19:55
Wow, ziet er mooi uit! Ik heb mijn schermpje (kleine uitvoering) links bovenop het dashboard op een beugeltje geplaatst. Ik zal nog even een foto uploaden.
Computer zit ook in de koffer onder de bodemplaat.
Computer zit ook in de koffer onder de bodemplaat.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Dat hoeft alleen maar te betekenen dat de dvd even een momentje niet leesbaar was.eriktenh schreef:Ik zag dat ik een HW fout heb in diagnose van de PC5500 was mij nog niet eerder op gevallen.
Niets om je zorgen over te maken
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Betekent dit dat de computer kantelt als je de bodemplaat optilt?eriktenh schreef: ....
Ik heb de computer achter in de kofferbak onder aan de bodemplaat gemonteerd.
Netjes in een kastje zodat je ook nog eenvoudig de DVD kan wisselen
Als dat zo is kan dat problemen geven, met name als 'ie dan wat links-rechts kantelt. Dat komt omdat de gyro dat waarneemt als een richtingsverandering, daarmee kan de kalibratie de mist in gaan.
Overigens: fraaie oplossing inderdaad met die monitor
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 28 nov 2009 19:55
Bij mij in ieder geval niet, ik heb hem met dubbelzijdige tape op de bodemplaat geplakt (had geen zin om gaatjes te boren).
Het scherm (MM5200) staat hier (sorry voor slechte kwaliteit foto):
Het scherm (MM5200) staat hier (sorry voor slechte kwaliteit foto):
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 28 nov 2009 19:55
Volgens mij heeft het niet met de piekspanning te maken. De aanbeveling van Volvo om het zo te doen is om te vermijden dat de airbags zouden activeren. Normaal gebeurt dit niet, maar (zeker als er aan de airbags gewerkt is) in een enkel geval zou het nkunnen gebeuren. Als het contact op II staat zou dit dan vermeden worden, maar hoe dat juist zit weet ik ook niet.eriktenh schreef:(..) nog even een vraag waarom op contact II zetten als je de accu pool weer terug plaatst? Oh ja net gelezen piekspanning
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 28 nov 2009 19:55
Update:
ik ben uiteindelijk niet bij de dealer langsgeweest, maar heb de connector er zelf af gehaald (wel eerst even accu + afkoppelen dus).
Op de connector staat klein maar duidelijk waar D10 zich bevindt (inderdaad waar de oranje draad van Erik zit). Uit een oude computervoeding een klemmetje gesloopt dat paste in de connector, terug aankoppelen, en klaar. Puls is aanwezig (moest niet eerst via software geactiveerd worden), alles werkt prima (zoals voorheen in mijn V50 waar een vrachtwagen zich achterin had geparkeerd)
ik ben uiteindelijk niet bij de dealer langsgeweest, maar heb de connector er zelf af gehaald (wel eerst even accu + afkoppelen dus).
Op de connector staat klein maar duidelijk waar D10 zich bevindt (inderdaad waar de oranje draad van Erik zit). Uit een oude computervoeding een klemmetje gesloopt dat paste in de connector, terug aankoppelen, en klaar. Puls is aanwezig (moest niet eerst via software geactiveerd worden), alles werkt prima (zoals voorheen in mijn V50 waar een vrachtwagen zich achterin had geparkeerd)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 09 okt 2012 18:24
Re: Pulsinformatie
Ik heb net een VDO-Dayton satnav aangesloten op een V70 2003, op de CEM D10 zit vanaf de fabriek een witte draad gemonteerd hier staat de tachopuls op!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |