Goedemorgen,
Tot vorige week dinsdag was ik in het bezit van een Audi navigatie/audio systeem in mijn A3 SB 2010. Deze is helaas gestolen en nu verzoekt de leasemaatschappij mij een systeem uit te zoeken welke is voorzien van een afneembaar scherm. Ik heb veel posts op dit forum gelezen, echter maakt dat de keuze niet veel makelijker (ondanks de uitvoerigen en heldere berichten).
Ik ben op zoek naar een 2-Din systeem welke qua mogelijkheden vergelijkbaar is met het systeem dat in de auto was geleverd. Dit systeem beviel super goed. Zaken die belangrijk zijn:
- Goede navigatie, ook wanneer het signaal minder is,
- Goede audio eigenschappen,
- SD slot voor MP3,
- Integratie met s-line stuurbediening (bij voorkeur audio en telefoon: opnemen, wegdrukken en nummer zoeken),
- BT telefoon integratie (ook met Nokia E71),
- Het overzetten van nummers is prettig, maar geen eis. Meestal selecteer ik nummers direct vanaf de telefoon,
- Ik bel veel in de auto dus de geluidskwaliteit dient wel goed te zijn,
- Aansturing van 8 speakers en subwoofer (standaard pakket Audi A3),
- Aansluiting en aansturing i-Pod,
- Het af kunnen spelen van Video DVD's is een pre maar geen eis.
De lease maatschappij schotelt een aantal opties voor. Deze zijn:
- JVC KW-NX7000
- JVC KW-NT1
- Kenwood DNX7260BT
- Eclipse AVN4429
JVC schijnt niet goed te zijn met updates. Het Kenwood systeem blijkt volgens verschillende posters veel beperkingen te kennen.
Dit is slechts een overzicht van een aantal systemen waaruit ik zou kunnen kiezen. Welk systeem raden jullie mij aan, op basis van wat mijn wensen zijn. Dit mag dus ook een niet vermeld systeem zijn. Enige eis vanuit de leasemaatschappij is dat het scherm afneembaar is. Belangrijkste wens van mij zelf: het "ding" moet gewoon doen waar deze voor is gemaakt: navigeren, muziek afspelen en ik moet er mee kunnen bellen.
Bij voorbaat dank voor het scheppen van helderheid.
Grt
Rutger
Goed alternatief voor de 6,5" Audi navigatiesysteem (2-din)
-
- New Member
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 18 mei 2010 18:56
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Daarvoor zijn een aansluiting van een snelheidspuls en een ingebouwde gyro essentiëel- Goede navigatie, ook wanneer het signaal minder is,
In dat geval vallen Kenwood, JVC NT1 en Eclipse sowieso al af.
De Kenwood kent zoals je hier kunt lezen geen voorziening voor navigeren in moeilijke omstandighhden en heeft nog wat kinderziektes.
viewtopic.php?t=15044
De JVC KW-NT1 is ook een toestel zonder voorziening voor slechte ontvangstcondities
De Eclipse is een audiovoorziening waar je een tomTom in klikt!
viewtopic.php?p=75482
De JVC NX7000 wordt door een aantal gebruikers "gedoogd", alleen maar vanwege het afneembare scherm. De update-policy (ontbreken daarvan) heb je al genoemd en de rest van de kwaliteiten haalt het niet bij andere toestellen.
Als je zoals nu gewend bent aan een navigatie die het gewoon onder alle omstandigheden doet en gescharmeerd bent van de kwaliteit van beeld en geluid, kan ik me voorstellen dat je bij een eerste blik op de presentatie van de genoemde toestellen even moet slikken. Ook daarover is al enige malen minder positief bericht!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
De Eclipse AVN 4429 valt om die reden niet af, hij heeft wél een pulse-aansluiting, zie http://www.eclipse-web.com/eu/en/avn/AV ... ature.html
Ik heb het al eens eerder geschreven, dit systeem is zwaar onderschat.
In een test in het duitse NaviConnect komt 'ie er met een overall "sehr gut", en "überragend" in de prijs/kwaliteit zeer goed van af.
Zeker de moeite waard om 'm eens goed te bekijken, dus.
Groet,
JW
Ik heb het al eens eerder geschreven, dit systeem is zwaar onderschat.
In een test in het duitse NaviConnect komt 'ie er met een overall "sehr gut", en "überragend" in de prijs/kwaliteit zeer goed van af.
Zeker de moeite waard om 'm eens goed te bekijken, dus.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Ik geloof best dat er een pulsaansluiting opzit, maar heb moeite met het geloven dat er een aparte TomTom software is die met puls werkt
Uit de FAQ:
Can this navigation work on the dead-reckoning system as well?
Yes. It has the dead-reckoning system. But it can work on while docked to head unit with vehicle speed-pulse.
Dan zou je zeggen: prachtig, dat is voor elkaar!
En dan lees je de volgende vraag:
The car position being displayed on the PND screen is incorrect and slightly different from the true current position. Why?
This can occur when a vehicle enters a tunnel or multilevel parking structure because the GPS signal cannot penetrate such areas.
Een waardeloze dead-reckoning dus, want juist in dit soort gevallen zou het fool proof moeten zijn
Ik ben bang dat de dead reckoning van het systeemiets soortghelijks als wat Kenwood ook biedt: doorgaan met de huidige snelheid en de huidige koers op het moment dat de ontvangst wegvalt
En die pulsaansluiting wordt dus wel "gebruikt" maar ik mis de gyrovoorziening
Uit de FAQ:
Can this navigation work on the dead-reckoning system as well?
Yes. It has the dead-reckoning system. But it can work on while docked to head unit with vehicle speed-pulse.
Dan zou je zeggen: prachtig, dat is voor elkaar!
En dan lees je de volgende vraag:
The car position being displayed on the PND screen is incorrect and slightly different from the true current position. Why?
This can occur when a vehicle enters a tunnel or multilevel parking structure because the GPS signal cannot penetrate such areas.
Een waardeloze dead-reckoning dus, want juist in dit soort gevallen zou het fool proof moeten zijn
Ik ben bang dat de dead reckoning van het systeemiets soortghelijks als wat Kenwood ook biedt: doorgaan met de huidige snelheid en de huidige koers op het moment dat de ontvangst wegvalt
En die pulsaansluiting wordt dus wel "gebruikt" maar ik mis de gyrovoorziening
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hoezo, moeite met TT Software die op een puls werkt?
Heb je de "Tominat" al eens bekeken, de TomTom Carminat dus? Die heeft ook een pulse-aansluiting.
Ook in het Manual van de Pioneer-met-puls staat zo'n verhaal dat er een onderbreking kan komen als de GPS info wegvalt. Zelfs in het VDO manual staat zoiets......
In de NaviConnect 03/09 test komt de AVN 4429 op het punt navigatie met 70 punten uit een maximum van 70 uitstekend uit de bus.
Groet,
JW
Heb je de "Tominat" al eens bekeken, de TomTom Carminat dus? Die heeft ook een pulse-aansluiting.
Ook in het Manual van de Pioneer-met-puls staat zo'n verhaal dat er een onderbreking kan komen als de GPS info wegvalt. Zelfs in het VDO manual staat zoiets......
In de NaviConnect 03/09 test komt de AVN 4429 op het punt navigatie met 70 punten uit een maximum van 70 uitstekend uit de bus.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Ik bestrijd niet dat er pulsaansluiting opzit maar heb gerede twijfel of een voorziening aanwezig is die hoekverdraaiing kan meten. Dat is wel iets om bij de hand te hebben bij het berekenen van een gis!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Die test met 70/70 laat zien dat het goed werkt. En bij NaviConnect gaan ze bepaald niet alleen over de BAB's
Prima dat je je twijfels hebt, in elk geval zijn een aantal onjuistheden gecorrigeerd.
Deze eclipse heeft wél een pulse-aansluiting.
En dat er TT software is die kan omgaan met een pulse, da's inmiddels aangetoond met de Tominat.
Mijn suggestie aan KEN23 is dan ook: kijk goed naar dit systeem. Het zou wel eens dé oplossing kunnen bieden nu de leasemaatschappij deze eis stelt.
Die me overigens niet verbaast, er zullen er meer volgen, naar ik verwacht.
Groet,
JW
Prima dat je je twijfels hebt, in elk geval zijn een aantal onjuistheden gecorrigeerd.
Deze eclipse heeft wél een pulse-aansluiting.
En dat er TT software is die kan omgaan met een pulse, da's inmiddels aangetoond met de Tominat.
Mijn suggestie aan KEN23 is dan ook: kijk goed naar dit systeem. Het zou wel eens dé oplossing kunnen bieden nu de leasemaatschappij deze eis stelt.
Die me overigens niet verbaast, er zullen er meer volgen, naar ik verwacht.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 18 mei 2010 18:56
Dank voor de reacties. En inderdaad zal ik helaas niet de laatste zijn met dit probleem. Volgens de leasemaatschappij is het schering en inslag met de RNS-E systemen. Makkelijk te verwijderen, eenvoudig te "hergebruiken". Maar goed, op zoek naar iets nieuws. En inmiddels heb ik mogen vernemen dat er geen 100% systeem bestaat, dus dat wordt prioriteiten stellen.
De navigatiemogelijkheden zijn duidelijk. Tot voor kort volstond een TT. Puls, Gyro en overige navigatiehulpmiddelen zijn wellicht prettig, maar ik denk wel dat ik de tijd heb voor het vinden van een GPS signaal. Ik rij 50k per jaar en ken de meest routes uit het hoofd. Ik heb even wat zoekwerk gedaan en heb nog wat specifieke gebruikersvragen met betrekking tot de DNX7260BT.
De handleiding beschrijft dat alleen de DDX systemen ondersteuning bieden voor het afspelen van audio/video vanaf SD kaart. Klopt het dat deze DNX dat niet kan en dat het SD slot alleen gebruikt kan worden voor firmware updates?
"leest" het systeem zijn navigatieinformatie van DVD? Indien vraag 1 en 2 met ja beantwoord worden geeft mij dat een valide argumeent om een iPod te kopen. Mocht de software geinstalleerd zijn op intern geheugen dan kunnen we weer lekker MP3 cd-tjes bakken.
Kan dit systeem gebruik maken van de reeds aanwezige microfoon (origineel Audi, RNS-E)?
Maakt dit systeem gebruik van de reeds aanwezige GPS ontvanger of wordt een nieuwe ontvanger geplaatst? Indien dat laatste: waar wordt deze geplaatst?
Is dit systeem volledig aan te sluiten op de bestaande speakers in mijn auto (8 speakers, ingebouwde subwoofer in flank kofferbak, center speaker dashboard, alles origineel Audi)?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/antwoorden.
De navigatiemogelijkheden zijn duidelijk. Tot voor kort volstond een TT. Puls, Gyro en overige navigatiehulpmiddelen zijn wellicht prettig, maar ik denk wel dat ik de tijd heb voor het vinden van een GPS signaal. Ik rij 50k per jaar en ken de meest routes uit het hoofd. Ik heb even wat zoekwerk gedaan en heb nog wat specifieke gebruikersvragen met betrekking tot de DNX7260BT.
De handleiding beschrijft dat alleen de DDX systemen ondersteuning bieden voor het afspelen van audio/video vanaf SD kaart. Klopt het dat deze DNX dat niet kan en dat het SD slot alleen gebruikt kan worden voor firmware updates?
"leest" het systeem zijn navigatieinformatie van DVD? Indien vraag 1 en 2 met ja beantwoord worden geeft mij dat een valide argumeent om een iPod te kopen. Mocht de software geinstalleerd zijn op intern geheugen dan kunnen we weer lekker MP3 cd-tjes bakken.
Kan dit systeem gebruik maken van de reeds aanwezige microfoon (origineel Audi, RNS-E)?
Maakt dit systeem gebruik van de reeds aanwezige GPS ontvanger of wordt een nieuwe ontvanger geplaatst? Indien dat laatste: waar wordt deze geplaatst?
Is dit systeem volledig aan te sluiten op de bestaande speakers in mijn auto (8 speakers, ingebouwde subwoofer in flank kofferbak, center speaker dashboard, alles origineel Audi)?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/antwoorden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Een aantal van die vragen zijn ongetwijfeld beantwoord in viewtopic.php?t=15044KEN23 schreef:Dank voor de reacties. En inderdaad zal ik helaas niet de laatste zijn met dit probleem. Volgens de leasemaatschappij is het schering en inslag met de RNS-E systemen. Makkelijk te verwijderen, eenvoudig te "hergebruiken". Maar goed, op zoek naar iets nieuws. En inmiddels heb ik mogen vernemen dat er geen 100% systeem bestaat, dus dat wordt prioriteiten stellen.
De navigatiemogelijkheden zijn duidelijk. Tot voor kort volstond een TT. Puls, Gyro en overige navigatiehulpmiddelen zijn wellicht prettig, maar ik denk wel dat ik de tijd heb voor het vinden van een GPS signaal. Ik rij 50k per jaar en ken de meest routes uit het hoofd. Ik heb even wat zoekwerk gedaan en heb nog wat specifieke gebruikersvragen met betrekking tot de DNX7260BT.
De handleiding beschrijft dat alleen de DDX systemen ondersteuning bieden voor het afspelen van audio/video vanaf SD kaart. Klopt het dat deze DNX dat niet kan en dat het SD slot alleen gebruikt kan worden voor firmware updates?
"leest" het systeem zijn navigatieinformatie van DVD? Indien vraag 1 en 2 met ja beantwoord worden geeft mij dat een valide argumeent om een iPod te kopen. Mocht de software geinstalleerd zijn op intern geheugen dan kunnen we weer lekker MP3 cd-tjes bakken.
Kan dit systeem gebruik maken van de reeds aanwezige microfoon (origineel Audi, RNS-E)?
Maakt dit systeem gebruik van de reeds aanwezige GPS ontvanger of wordt een nieuwe ontvanger geplaatst? Indien dat laatste: waar wordt deze geplaatst?
Is dit systeem volledig aan te sluiten op de bestaande speakers in mijn auto (8 speakers, ingebouwde subwoofer in flank kofferbak, center speaker dashboard, alles origineel Audi)?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/antwoorden.
Heb je dat al gelezen?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 18 mei 2010 18:56
Uiteraard. Daar worden deze vragen niet beantwoord. Vandaar dat ik ze hier stel. Dus mocht iemand antwoorden hebben dan hou ik me warm aanbevolen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Ik begrijp hieruit dat je één van je eisen hebt laten vallen, de bovenste uit je lijstje
JW
Groet,- Goede navigatie, ook wanneer het signaal minder is
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 18 mei 2010 18:56
Je kan blijkbaar niet alles hebben in het leven. Ik heb jaren kunnen rondrijden met een Tom Tom. Ja, de RNS-E was top, maar ik kan best uit de voeten met een minder nauwkeurige navigatie. Bij mijn eerste post was ik nog in de veronderstelling dat je voor een bedrag tussen de 1.000 en 1.500 een systeem kon krijgen waarbij alles tot in de puntjes werkt. Na wat huiswerk ben ik helaas, net zoals velen met mij, tot de conclusie gekomen dat dit helaas niet haalbaar blijkt. Dus dan moet je wat wensen laten varen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42
Ben het met JW eens: die Eclipse zou voor mij als ik in jouw situatie zat, een interessante overweging zijn.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 21 feb 2009 10:48
Kijk ook eens op het audi forum. Daar gaat ook een heel stuk over het vervangen van een RNS-E voor een Kenwood.
http://www.audiforum.nl/forum/car-enter ... rns-e.html
Maar ik zou voor de DNX9260BT gaan van Kenwood. Ik heb zelf een JVC kw-nx700. Deze ook gemonteren na diefstal van een RNS-E en een Kenwood 5220Bt (zonder vast scherm) Die Kenwood die ik had werkte echt super. Ook in tunnels! Puls is echt niet meer noodzakelijk. Misschien wel iets nauwkeuriger. Kenwood was echt veel beter dan de RNS-E. De JVC heeft wel wat problemen. Maar vindt hem nog altijd beter en sneller dan de RNS-E. Dan kom je er achter dat de RNS-E een erg verouderd systeem is!
http://www.audiforum.nl/forum/car-enter ... rns-e.html
Maar ik zou voor de DNX9260BT gaan van Kenwood. Ik heb zelf een JVC kw-nx700. Deze ook gemonteren na diefstal van een RNS-E en een Kenwood 5220Bt (zonder vast scherm) Die Kenwood die ik had werkte echt super. Ook in tunnels! Puls is echt niet meer noodzakelijk. Misschien wel iets nauwkeuriger. Kenwood was echt veel beter dan de RNS-E. De JVC heeft wel wat problemen. Maar vindt hem nog altijd beter en sneller dan de RNS-E. Dan kom je er achter dat de RNS-E een erg verouderd systeem is!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 935
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 1102
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 851
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 2530
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 6649
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1522
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 739