Ik ben nieuw hier en hoop wat meer kennis en hulp ivm navi te vergaren.
Gisteren heb ik mijn 4 jaar geleden BMW 5 serie van 1997 echt in zijn geheel uitgepoetst en schoongemaakt

Dit scherm tezamen met RC lag dus ook in een klein koffertje in de kofferbak netjes opgeborgen. Nou dat was eerlijk gezegd best een leuke vondst

Helaas past het schermpje niet meer op de buis aangezien er wat is afgebroken aan de houder. Moet ik nog ff kijken waar ik dat kan vinden cq kopen.
Heb uiteraard wel het scherm aangesloten om eens gekeken of alles werkte..en jahoor, werkt! Wat ik wel erg zacht vind is het volume van de navi stem. Ik krijg deze niet echt hoorbaar in de auto ? Wat kan dat zijn ?
Wat ik verder dus even wil weten is welk systeem er nu in zit (type / versie). Ik kom hier niet zo 1 2 3 achter. Ik zie alleen een 'cd spelertje' waar PC5000/00 opstaat aan de zijkant en daarnaast zit een ander kastje waar TMC opstaat van VDO. Heb verder even het schijf eruit gehaald en dit is een CD rom van 1999 (benelux).
Dus even een aantal vraagjes, welke ik zo 123 niet terug kon vinden op het forum.
- Wat heb ik nu precies ?
- Kan er nog iets meer mee dan alleen navi ?
- als ie aanstaat geeft ie onderin veronica weer, is dat TMC? Wat doet eigen precies ?
- kan ik het upgraden software matig ?
- worden nog nieuwe dvd of cd's uitbegracht voor dit waarschijnlijk gedateerd type? Merkte dat bijv de nieuwe weg hier er niet opstond. Zoja, waar kan ik deze vinden ?
- Kan het volume wat harder? Hoor heel zachtjes dat vrouwtje praten
Ik denk dat dit zo even mijn eerste vraagjes tav VDO zijn. Hoop dat jullie mij wat wegwijs kunnen maken. Indien ik een foto moet maken ofzo...laat maar even weten.
Bij voorbaat dank,
Jac
PS En ik weet dat ik waarschijnlijk de +1000ste ben met deze vraag, maar ik kan echt niet vinden hier. Of ik kijk er overheen