Hallo en een goedemiddag allen,
Ik ben nieuw hier en hoop wat meer kennis en hulp ivm navi te vergaren.
Gisteren heb ik mijn 4 jaar geleden BMW 5 serie van 1997 echt in zijn geheel uitgepoetst en schoongemaakt ...toen kwam ik ineens een systeem tegen in de kofferbak (onder de optilplaat bij het reserve wiel) van VDO dayton. Toen realiseerd ik mezelf dus ook ineens dat de flexible buis voorin niet voor een telefoon was maar voor een scherm (16:9 formaat). Ik vond dat stekkertje al zo vreemd bij die buis....wat een amateur he!?
Dit scherm tezamen met RC lag dus ook in een klein koffertje in de kofferbak netjes opgeborgen. Nou dat was eerlijk gezegd best een leuke vondst
Helaas past het schermpje niet meer op de buis aangezien er wat is afgebroken aan de houder. Moet ik nog ff kijken waar ik dat kan vinden cq kopen.
Heb uiteraard wel het scherm aangesloten om eens gekeken of alles werkte..en jahoor, werkt! Wat ik wel erg zacht vind is het volume van de navi stem. Ik krijg deze niet echt hoorbaar in de auto ? Wat kan dat zijn ?
Wat ik verder dus even wil weten is welk systeem er nu in zit (type / versie). Ik kom hier niet zo 1 2 3 achter. Ik zie alleen een 'cd spelertje' waar PC5000/00 opstaat aan de zijkant en daarnaast zit een ander kastje waar TMC opstaat van VDO. Heb verder even het schijf eruit gehaald en dit is een CD rom van 1999 (benelux).
Dus even een aantal vraagjes, welke ik zo 123 niet terug kon vinden op het forum.
- Wat heb ik nu precies ?
- Kan er nog iets meer mee dan alleen navi ?
- als ie aanstaat geeft ie onderin veronica weer, is dat TMC? Wat doet eigen precies ?
- kan ik het upgraden software matig ?
- worden nog nieuwe dvd of cd's uitbegracht voor dit waarschijnlijk gedateerd type? Merkte dat bijv de nieuwe weg hier er niet opstond. Zoja, waar kan ik deze vinden ?
- Kan het volume wat harder? Hoor heel zachtjes dat vrouwtje praten
Ik denk dat dit zo even mijn eerste vraagjes tav VDO zijn. Hoop dat jullie mij wat wegwijs kunnen maken. Indien ik een foto moet maken ofzo...laat maar even weten.
Bij voorbaat dank,
Jac
PS En ik weet dat ik waarschijnlijk de +1000ste ben met deze vraag, maar ik kan echt niet vinden hier. Of ik kijk er overheen
Welk systeem / versie ?
-
- New Member
-
- Senior Member
Je hebt gewoon een MS5000 + TMC Box, waarschijnlijk een MT5000
Nog een prima systeem waarvoor ook nog volop kaarten te verkrijgen zijn ewn waarvan je nog jaren plzeir kunt hebben
http://www.navco.nl/category/170/MS5000_PC5000
Het volume van het toestel kun je op 2 manieren wijzigen:
Nog een prima systeem waarvoor ook nog volop kaarten te verkrijgen zijn ewn waarvan je nog jaren plzeir kunt hebben
- Met de afstandsbediening door op + en - te drukken
- Op de monitor aan de bovenzijde de drie toetsen tegelijk in te drukken en in het schermmenu het volume te wijzigen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Bedankt, Gerrit!Gerritje schreef:Je hebt gewoon een MS5000 + TMC Box, waarschijnlijk een MT5000
- Met de afstandsbediening door op + en - te drukken
- Op de monitor aan de bovenzijde de drie toetsen tegelijk in te drukken en in het schermmenu het volume te wijzigen
Kijk dat is heel fijn om te horen. Zal eens even kijken wat ik het best kan kopen via deze link.
Wat doet zo'n TMC box en hoe weet ik of dat naar behorens werkt ?
Hoef ik geen software of firmware upgrade te doen ?
Betreffende volume, had deze twee manier inderdaad ook gevonden, maar hij staat al op maximaal en is gewoon niet te horen
Vraag het maar even aangezien ik geen verstand van heb...nogmaals dank
Hide post links |
-
- Senior Member
Bij een MS5000 staat de TMC aanduiding onderin het scherm.
De kleur kan zwart, rood of groen zijn
Zwart is geen TMC beschikbaar, rood is geen ontvangst en groen, met stationsaanduiding is OK
TMC of Traffic Message Channel geeft de verkeersinformatie door en kan zelfs gebruikt worden om met de hand of automatisch een alternatieve route te laten berekenen
Als je kijkt onder Instellingen/Configuratie/Systeeminformatie staat daar o.a. de SW versie
De laatste die is uitgebracht is versie 7.60
Als je in de buurt woont of anderzins kun je van mij de laatste update wel even gebruiken
De kleur kan zwart, rood of groen zijn
Zwart is geen TMC beschikbaar, rood is geen ontvangst en groen, met stationsaanduiding is OK
TMC of Traffic Message Channel geeft de verkeersinformatie door en kan zelfs gebruikt worden om met de hand of automatisch een alternatieve route te laten berekenen
Als je kijkt onder Instellingen/Configuratie/Systeeminformatie staat daar o.a. de SW versie
De laatste die is uitgebracht is versie 7.60
Als je in de buurt woont of anderzins kun je van mij de laatste update wel even gebruiken
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- New Member
Daar staat SW nummer 0760...vreemd dat dan de laatste versie is, niet ?
Nu een beetje door dat menu gegaan en bij instellingen stond ook volume, deze verhoogd en werkt nu ook (beetje vreemd?)
Ik zag ook dat er TV kanaal bijstaat en deze stond op actief, maar ging piepen toen ik hem 'aan' probeerde te zetten. Begrijp dat dit er niet op zit, maar is dat wel mogelijk ? Of is dat een heel gedoe, weet of je er nog een of twee andere schermen op aan kunt sluiten en mssn een externe speler ofzo voor de kids in de back? Niet dat ik hiernaar op zoek ben of zo, maar meer vanuit nieuwsgierigheid...
Nu een beetje door dat menu gegaan en bij instellingen stond ook volume, deze verhoogd en werkt nu ook (beetje vreemd?)
Ik zag ook dat er TV kanaal bijstaat en deze stond op actief, maar ging piepen toen ik hem 'aan' probeerde te zetten. Begrijp dat dit er niet op zit, maar is dat wel mogelijk ? Of is dat een heel gedoe, weet of je er nog een of twee andere schermen op aan kunt sluiten en mssn een externe speler ofzo voor de kids in de back? Niet dat ik hiernaar op zoek ben of zo, maar meer vanuit nieuwsgierigheid...
Hide post links |
-
- Senior Member
Er kan via een dure en nauwelijks nog verkijgbare Multimedia-box van alles op worden aangesloten.
Echter, een setje met een DVD speler en 2 losse schermpjes kost goed 100 euro, een fractie van de inversteringen die je zou moeten doen om je eigen installatie uit te breiden
Echter, een setje met een DVD speler en 2 losse schermpjes kost goed 100 euro, een fractie van de inversteringen die je zou moeten doen om je eigen installatie uit te breiden
Hide post links |
-
- Moderator
Plus: analoge TV wordt niet meer uitgezonden in NL. Je zou dus voor digitaal moeten gaan.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-