Aansluiten Carin522 in een Chevy-van 2.0 uit 1995
-
- Starting Member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 21 mei 2004 20:19
Aansluiten Carin522 in een Chevy-van 2.0 uit 1995
Ik heb een philips carin 522 nav set overgenomen, nu moet ik deze gaan plaatsen in een Chevrolet die geimporteerd is . De snelheid geeft hij dus aan in mile's.
Mijn vraag is ; als ik het snelheidssignaal (dit noemt men geloof ik PULSE)aansluit op de auto, werkt het systeem dan wel goed?
Of is dit niet van belang?
WIE kan mij hierbij raad geven.
BVB. DANK !
Mijn vraag is ; als ik het snelheidssignaal (dit noemt men geloof ik PULSE)aansluit op de auto, werkt het systeem dan wel goed?
Of is dit niet van belang?
WIE kan mij hierbij raad geven.
BVB. DANK !
VRAGEN IS VRIJ !
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 14 apr 2004 11:46
Lijkt mij niet van belang of het nou km's of mile's zijn het gaat om het electrische signaal wat de nav zelf aanpast denk ik.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57
Hallo Chevy,
Het aansluiten van de Carin522 in een auto met een mijlen teller is totaal geen probleem.
De navigatie kijkt naar het aantal pulsen wat deze krijgt en zet dat om met behulp van een GPS positie.
Als dat klaar is weet de carin exact de gereden afstand.
P.S. sluit ook de achteruitrijdraad aan dat is voor een goede werking echt van belang.
Veel succes met de inbouw.
Het aansluiten van de Carin522 in een auto met een mijlen teller is totaal geen probleem.
De navigatie kijkt naar het aantal pulsen wat deze krijgt en zet dat om met behulp van een GPS positie.
Als dat klaar is weet de carin exact de gereden afstand.
P.S. sluit ook de achteruitrijdraad aan dat is voor een goede werking echt van belang.
Veel succes met de inbouw.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 21 mei 2004 20:19
PROBLEEM !!!!
Mijn snelheidsmeter is aangesloten met een "ouderwetse"kabel.
dus wordt mechanisch gemeten ,en niet digitaal .
dus er zit geen elektrische kabelaansluiting???
Dus waar kan ik mijn pulse daan meten.
Graag enige tips!
THANKS
Mijn snelheidsmeter is aangesloten met een "ouderwetse"kabel.
dus wordt mechanisch gemeten ,en niet digitaal .
dus er zit geen elektrische kabelaansluiting???
Dus waar kan ik mijn pulse daan meten.
Graag enige tips!
THANKS
VRAGEN IS VRIJ !
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Chevy,
Heb je een klassieker geïmporteerd Dan zou het kunnen dat er inderdaad geen puls aanwezig is, hoewel het hebben van eenmechanische teller nog niet hoeft te betekenen dat er geen puls aanwezig is.
Welke Chevrolet heb je het over, en van welk bouwjaar? Dan helpen we wel even verder met zoeken
Groet,
JW
P.S. Als dit topic straks blijkt te gaan over de inbouw in de Chevrolet, dan verplaatsen we het naar het nog te openen hoofdstuk Chevrolet.
Heb je een klassieker geïmporteerd Dan zou het kunnen dat er inderdaad geen puls aanwezig is, hoewel het hebben van eenmechanische teller nog niet hoeft te betekenen dat er geen puls aanwezig is.
Welke Chevrolet heb je het over, en van welk bouwjaar? Dan helpen we wel even verder met zoeken
Groet,
JW
P.S. Als dit topic straks blijkt te gaan over de inbouw in de Chevrolet, dan verplaatsen we het naar het nog te openen hoofdstuk Chevrolet.
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 21 mei 2004 20:19
Hi,
Nee het is geen oldie!
Het is een chevy-van 2.0 uit 1995
Het blijkt(volgens sommige mensen) dat in Amerikaanse auto's dit nog veel voorkomt.
Er is mij door iemand medegeeld, dat ik op mijn aandrijfas 2 magneten moet plaatsen met een sensor.
En deze dan gebruiken als snelheidssignaal.
Dit zou standaard te koop zijn!
Klinkt dit bij iemand bekend in de oren?
Nee het is geen oldie!
Het is een chevy-van 2.0 uit 1995
Het blijkt(volgens sommige mensen) dat in Amerikaanse auto's dit nog veel voorkomt.
Er is mij door iemand medegeeld, dat ik op mijn aandrijfas 2 magneten moet plaatsen met een sensor.
En deze dan gebruiken als snelheidssignaal.
Dit zou standaard te koop zijn!
Klinkt dit bij iemand bekend in de oren?
VRAGEN IS VRIJ !
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Ik heb even zitten kijken op de PETRI site, te vinden via de links op de hoofdpagina, en daar wordt de VAN vanaf '91 vermeld. Die zou WEL een puls hebben, op de motorbesturingscomputer.
Ook via de link van AutoTronics naar de Speedsensors kom ik op deze unit uit, en dezelfde aansluiting.
Dus is er goede hoop dat je de puls gewoon al hebt, en niks hoeft te modderen met een aparte sensor bij je aandrijfas.
Ben benieuwd, we horen je reactie wel.
Groet,
JW
Ik heb even zitten kijken op de PETRI site, te vinden via de links op de hoofdpagina, en daar wordt de VAN vanaf '91 vermeld. Die zou WEL een puls hebben, op de motorbesturingscomputer.
Ook via de link van AutoTronics naar de Speedsensors kom ik op deze unit uit, en dezelfde aansluiting.
Dus is er goede hoop dat je de puls gewoon al hebt, en niks hoeft te modderen met een aparte sensor bij je aandrijfas.
Ben benieuwd, we horen je reactie wel.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 21 mei 2004 20:19
Alvast bedankt JW.
Ik ga nog wat rondneuzen op deze sites.
Ik heb inmiddels weer wat hoop gekregen, nu maar afwachten of het allemaal gaat lukken!
Het zoeken naar allerlij bedradingen in een USA CAR is absoluut niet makkelijk! (zeer compact allemaal)
En technisch engels lezen is ook niet mijn sterkste punt.
Vandaar dat ik ook zeer blij ben met deze navigatie help site.
Ik hou jullie op de hoogte!
Ik ga nog wat rondneuzen op deze sites.
Ik heb inmiddels weer wat hoop gekregen, nu maar afwachten of het allemaal gaat lukken!
Het zoeken naar allerlij bedradingen in een USA CAR is absoluut niet makkelijk! (zeer compact allemaal)
En technisch engels lezen is ook niet mijn sterkste punt.
Vandaar dat ik ook zeer blij ben met deze navigatie help site.
Ik hou jullie op de hoogte!
VRAGEN IS VRIJ !
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Chevy,
Omdat ik net door een regenbui naar binnen gejaagd wordt , dan maar even de Speedsensor tekst:
"Onder de bestuurdersstoel zit de motorbesturingscomputer. Daaraan zitten twee connectoren. De puls zit in de zwarte 24-pins connector. Gebruik de pin is die verbonden met een bruine draad".
Succes,
JW
Omdat ik net door een regenbui naar binnen gejaagd wordt , dan maar even de Speedsensor tekst:
Netjes vertaald:Chevrolet Van 1991 Under the driver seat there is an engine control unit. There are two connectors. The signal is at the black 24 pin connector. Use the pin connected to a brown wire.
"Onder de bestuurdersstoel zit de motorbesturingscomputer. Daaraan zitten twee connectoren. De puls zit in de zwarte 24-pins connector. Gebruik de pin is die verbonden met een bruine draad".
Succes,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 21 mei 2004 20:19
-
- Starting Member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 21 mei 2004 20:19
Alweer pech!!!!!
Onder "mijn" stoel zit dus alleen maar de bedrading om de elektrische stoel te bedienen.
Het lijkt mij sterk dat men bedoeld, onder de bodemplaat onder de stoel.
Maar ik blijf zoeken!
Onder "mijn" stoel zit dus alleen maar de bedrading om de elektrische stoel te bedienen.
Het lijkt mij sterk dat men bedoeld, onder de bodemplaat onder de stoel.
Maar ik blijf zoeken!
VRAGEN IS VRIJ !
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 963
- Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26
Heeft jou Chevrolet toevallig cruise-controle zit vaak op amerikaanse auto's.
zo ja dan zou er een electrische puls aanwezig moeten zijn
Topsport
zo ja dan zou er een electrische puls aanwezig moeten zijn
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 21 mei 2004 20:19
Ja!
ik heb cruise control, maar waar de bedrading zit???
ik heb er een instruktie boek bijgehaald speciaal voor chevy vans.
Nu is het zo dat je een California type van hebt, en een Federal type.
dit heeft met bepaalde eisen van de staat California te maken.
De California type's Chevy zijn dus anders opgebouwd.
De mazzel die ik nu dus heb ,is dat ik, zo het er naar uit ziet.
Het California type heb, en daar kan ik weinig van terug vinden in de boeken!
dus moet ik veel vragen, en alles demonteren, om er achter te komen hoe alle bedrading loopt.
ik heb cruise control, maar waar de bedrading zit???
ik heb er een instruktie boek bijgehaald speciaal voor chevy vans.
Nu is het zo dat je een California type van hebt, en een Federal type.
dit heeft met bepaalde eisen van de staat California te maken.
De California type's Chevy zijn dus anders opgebouwd.
De mazzel die ik nu dus heb ,is dat ik, zo het er naar uit ziet.
Het California type heb, en daar kan ik weinig van terug vinden in de boeken!
dus moet ik veel vragen, en alles demonteren, om er achter te komen hoe alle bedrading loopt.
VRAGEN IS VRIJ !
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Chevy,
Zoals je ziet hebben we voor jou even een nieuwe auto aangemaakt, en jou daar geparkeerd
Tsja, even lastig dus. Zit die computer misschien onder de bijrijdersstoel?. Of ergens daar verstopt onder de bekleding? Zo zat dat destijds ook bij mijn Citroën BX TZi, daar zat 'ie onder de bijrijdersstoel, rechts onder de bekleding.
Hoe dan ook, jouw auto heeft vanwege de Californische luchtvervuilingseisen zeker een computer aan boord voor de motorsturing, en dus is het kijken waar die kan zitten.
Die unit, een kastje met redelijk forse afmetingen, zit gekoppeld aan de brandstofinjectie en aan de ontsteking. Voorts gaan er een boel draden naar toe, dus moet 'ie ergens te vinden zijn. En daar zouden dan die twee multistekkers/pluggen op moeten zitten.
We zijn benieuwd.
Groet,
JW
Zoals je ziet hebben we voor jou even een nieuwe auto aangemaakt, en jou daar geparkeerd
Tsja, even lastig dus. Zit die computer misschien onder de bijrijdersstoel?. Of ergens daar verstopt onder de bekleding? Zo zat dat destijds ook bij mijn Citroën BX TZi, daar zat 'ie onder de bijrijdersstoel, rechts onder de bekleding.
Hoe dan ook, jouw auto heeft vanwege de Californische luchtvervuilingseisen zeker een computer aan boord voor de motorsturing, en dus is het kijken waar die kan zitten.
Die unit, een kastje met redelijk forse afmetingen, zit gekoppeld aan de brandstofinjectie en aan de ontsteking. Voorts gaan er een boel draden naar toe, dus moet 'ie ergens te vinden zijn. En daar zouden dan die twee multistekkers/pluggen op moeten zitten.
We zijn benieuwd.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 21 mei 2004 20:19
Ik heb hem!!!!!!
............Nadat ik de puls heb aangesloten op mijn cruise control, ben ik toch nog verder gaan zoeken!
En inderdaad, onder de bestuurdersstoel (eerst verwijderen) zit in de bodemplaat een deksel.
Met daar geplaatst, de computer.
Ik heb inmiddels het achteruitrij signaal bij mijn achteruitrijlicht vandaan getapt!
En de permanente plus, en de min zitten onder mijn electrische bestuurders stoel.
Morgen de rest aansluiten, en maar hopen dat alles werkt.
De atenne heb ik geplaatst onder de voorruit, maar kan ik deze ook plaatsen onder mijn verhoogde polyester dak?
............Nadat ik de puls heb aangesloten op mijn cruise control, ben ik toch nog verder gaan zoeken!
En inderdaad, onder de bestuurdersstoel (eerst verwijderen) zit in de bodemplaat een deksel.
Met daar geplaatst, de computer.
Ik heb inmiddels het achteruitrij signaal bij mijn achteruitrijlicht vandaan getapt!
En de permanente plus, en de min zitten onder mijn electrische bestuurders stoel.
Morgen de rest aansluiten, en maar hopen dat alles werkt.
De atenne heb ik geplaatst onder de voorruit, maar kan ik deze ook plaatsen onder mijn verhoogde polyester dak?
VRAGEN IS VRIJ !
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57
De GPS antenne moet ook onder het polyester dak kunnen.
Mooi dat je toch de puls gevonden hebt en we wachten het eindresultaat af.
Mooi dat je toch de puls gevonden hebt en we wachten het eindresultaat af.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Prima plek voor je GPS antenne, polyester laat de golven zeker goed door. Wel even uit de buurt blijven van stalen verstevigingen natuurlijk.CHEVY schreef:Ik heb hem!!!!!!
............Nadat ik de puls heb aangesloten op mijn cruise control, ben ik toch nog verder gaan zoeken!
En inderdaad, onder de bestuurdersstoel (eerst verwijderen) zit in de bodemplaat een deksel.
Met daar geplaatst, de computer.
Ik heb inmiddels het achteruitrij signaal bij mijn achteruitrijlicht vandaan getapt!
En de permanente plus, en de min zitten onder mijn electrische bestuurders stoel.
Morgen de rest aansluiten, en maar hopen dat alles werkt.
De antenne heb ik geplaatst onder de voorruit, maar kan ik deze ook plaatsen onder mijn verhoogde polyester dak?
En toch mooi dat je de computer wel gevonden hebt. Hoe heb je trouwens die puls gevonden op je Cruise? En is die goed?
Afijn, we lezen het vervolg wel.
Succes,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 21 mei 2004 20:19
Of die pulse van de cruise control goed is moet nog blijken bij de GROTE test!!!!!
Maar ik heb hem via jou tip, over de link pagina's.
op de duitse pagina staat nadrukelijk het model CHEVY VAN 20 1995 vermeld!
Deze gaf aan waar ik de pulse kon vinden!
ONDER DE MOTORKAP.
Met hulp van mijn goede buurman(+- 15 jaar ervaring als 1e monteur bij Volvo en Mercedes)
Wel ongeveer 25 jaar geleden.
En een buurman die al meer als 25 jaar helemaal bezeten is van FORD MUSTANG(heeft ook 3 oldtimers,en een model 1997)
Hij wordt ook regelmatig om raad gevraagd. over de MUSTANG(ook door AMERIKAANSE MUSTANG CLUBS)
Deze buren zijn vooral zeer goed in mechanische problemen!
(vandaar mijn voorzichtigheid.)
Computers E.D. daar hebben ze niets mee!!!!
DUS ALVAST BEDANKT!!!!!!
En ik hou jullie op de hoogte!!!
PS. Misschien een tip!
Een paar links naar USA CAR SITE'S
De laatste paar jaar zie je steeds meer Amerikaanse auto's, met hun afwijkende aansluitingen!
Groetjes CHEVY!
Maar ik heb hem via jou tip, over de link pagina's.
op de duitse pagina staat nadrukelijk het model CHEVY VAN 20 1995 vermeld!
Deze gaf aan waar ik de pulse kon vinden!
ONDER DE MOTORKAP.
Met hulp van mijn goede buurman(+- 15 jaar ervaring als 1e monteur bij Volvo en Mercedes)
Wel ongeveer 25 jaar geleden.
En een buurman die al meer als 25 jaar helemaal bezeten is van FORD MUSTANG(heeft ook 3 oldtimers,en een model 1997)
Hij wordt ook regelmatig om raad gevraagd. over de MUSTANG(ook door AMERIKAANSE MUSTANG CLUBS)
Deze buren zijn vooral zeer goed in mechanische problemen!
(vandaar mijn voorzichtigheid.)
Computers E.D. daar hebben ze niets mee!!!!
DUS ALVAST BEDANKT!!!!!!
En ik hou jullie op de hoogte!!!
PS. Misschien een tip!
Een paar links naar USA CAR SITE'S
De laatste paar jaar zie je steeds meer Amerikaanse auto's, met hun afwijkende aansluitingen!
Groetjes CHEVY!
VRAGEN IS VRIJ !
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 21 mei 2004 20:19
Nou!
Het ei is gelegd hoor!!!!
Alles aangesloten, ik heb mijn positie ingevoerd,maar......... als ik een blokje ga rijden.
En ik stop op een willekeurig punt, dan geeft Carin niet de juiste positie aan.
Heeft dit te maken met de configuratie?
Hoe kan ik controleren of alles goed funktioneerd?
Hoe weet ik of de pulse goed werkt?
Hoe kan ik de datum en tijd resetten.
Graag enige tips
Het ei is gelegd hoor!!!!
Alles aangesloten, ik heb mijn positie ingevoerd,maar......... als ik een blokje ga rijden.
En ik stop op een willekeurig punt, dan geeft Carin niet de juiste positie aan.
Heeft dit te maken met de configuratie?
Hoe kan ik controleren of alles goed funktioneerd?
Hoe weet ik of de pulse goed werkt?
Hoe kan ik de datum en tijd resetten.
Graag enige tips
VRAGEN IS VRIJ !
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Chevy,
De procedure zit wat anders in elkaar, je hoeft je positie niet zelf in te voeren, dat doet je Carin zelf, als 'ie tenminste voldoende Sat's ontvangt. En dat kun je zien op je scherm.
De tijd regelt 'ie zelf, het enige wat jij moet doen is ingeven dat je nu op GMT +2 zit.
Dan moet je een stuk gaan rijden, met de CD van de Benelux er in, maar geen bestemming opgeven. Ga maar een 10 minuten rijden, in een gebied met veel bochten en kruisingen, sla regelmatig af en kijk dan op je kaart met een gedetailleerde schaal maar eens wat er gebeurt. Je zult zien dat je Carin zichzelf calibreert, en alsmaar precieser op de kaart zit.
Dit alles natuurlijk als alles goed aangesloten is. Als dat niet het geval is, lukt het calibreren niet.
Als de calibratie goed gegaan is, kun je ook een bestemming ingeven en je daar naartoe laten begeleiden.
Meld je maar weer na de calibratie rit.
Succes,
JW
De procedure zit wat anders in elkaar, je hoeft je positie niet zelf in te voeren, dat doet je Carin zelf, als 'ie tenminste voldoende Sat's ontvangt. En dat kun je zien op je scherm.
De tijd regelt 'ie zelf, het enige wat jij moet doen is ingeven dat je nu op GMT +2 zit.
Dan moet je een stuk gaan rijden, met de CD van de Benelux er in, maar geen bestemming opgeven. Ga maar een 10 minuten rijden, in een gebied met veel bochten en kruisingen, sla regelmatig af en kijk dan op je kaart met een gedetailleerde schaal maar eens wat er gebeurt. Je zult zien dat je Carin zichzelf calibreert, en alsmaar precieser op de kaart zit.
Dit alles natuurlijk als alles goed aangesloten is. Als dat niet het geval is, lukt het calibreren niet.
Als de calibratie goed gegaan is, kun je ook een bestemming ingeven en je daar naartoe laten begeleiden.
Meld je maar weer na de calibratie rit.
Succes,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 21 mei 2004 20:19
Domme vraag maar hoe kan ik nou zien of mijn sat. ontvangst goed is?JW schreef:Hallo Chevy,
De procedure zit wat anders in elkaar, je hoeft je positie niet zelf in te voeren, dat doet je Carin zelf, als 'ie tenminste voldoende Sat's ontvangt. En dat kun je zien op je scherm.
De tijd regelt 'ie zelf, het enige wat jij moet doen is ingeven dat je nu op GMT +2 zit.
Dan moet je een stuk gaan rijden, met de CD van de Benelux er in, maar geen bestemming opgeven. Ga maar een 10 minuten rijden, in een gebied met veel bochten en kruisingen, sla regelmatig af en kijk dan op je kaart met een gedetailleerde schaal maar eens wat er gebeurt. Je zult zien dat je Carin zichzelf calibreert, en alsmaar precieser op de kaart zit.
Dit alles natuurlijk als alles goed aangesloten is. Als dat niet het geval is, lukt het calibreren niet.
Als de calibratie goed gegaan is, kun je ook een bestemming ingeven en je daar naartoe laten begeleiden.
Meld je maar weer na de calibratie rit.
Succes,
JW
Want het calibreren wil nog niet lukken
VRAGEN IS VRIJ !
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Chevy,
Dat kun je zien op je scherm, daar zie je die satellietjes in de hoek. En als die voldoende zijn worden ze anders van kleur, ik dacht bij de Carin 522 van rood naar groen of zo. Maar dat staat wel in je instructie boekje.
Je schrijft dat je niet kunt calibreren, betekent dat dat je ook niet goed op je beginpositie staat op de kaart? Als dat inderdaad niet goed is, kan het ook daaraan liggen dat je GPS antenne geen kans krijgt de Sat's te ontvangen, omdat 'ie geen vrij zicht naar boven heeft.
Laar even weten waar het calibreren niet goed gaat.
Groet,
JW
Dat kun je zien op je scherm, daar zie je die satellietjes in de hoek. En als die voldoende zijn worden ze anders van kleur, ik dacht bij de Carin 522 van rood naar groen of zo. Maar dat staat wel in je instructie boekje.
Je schrijft dat je niet kunt calibreren, betekent dat dat je ook niet goed op je beginpositie staat op de kaart? Als dat inderdaad niet goed is, kan het ook daaraan liggen dat je GPS antenne geen kans krijgt de Sat's te ontvangen, omdat 'ie geen vrij zicht naar boven heeft.
Laar even weten waar het calibreren niet goed gaat.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 21 mei 2004 20:19
Hi, JW
Het probleem is inderdaad mijn begin positie!
Hij geeft aan dat ik een paar straten verderop staat, en als ik ga rijden beweegt het pijltje wel mee!
Ik zie rechts boven in beeld, een vierkant met daarin linksboven een rood figuurtje.
En rechtsonder in het vierkantje, een groen figuurtje!
Ik heb een vierkante platte metalen atenne.
Kan ik deze atenne EVT. ook OP mijn dak plaatsen?
Of zijn deze niet weerbestendig?
Het lijkt mij dat als ik de atenne op mijn dak plaats, ik de best mogelijke ontvangst heb.
Groetjes CHEVY!
Het probleem is inderdaad mijn begin positie!
Hij geeft aan dat ik een paar straten verderop staat, en als ik ga rijden beweegt het pijltje wel mee!
Ik zie rechts boven in beeld, een vierkant met daarin linksboven een rood figuurtje.
En rechtsonder in het vierkantje, een groen figuurtje!
Ik heb een vierkante platte metalen atenne.
Kan ik deze atenne EVT. ook OP mijn dak plaatsen?
Of zijn deze niet weerbestendig?
Het lijkt mij dat als ik de atenne op mijn dak plaats, ik de best mogelijke ontvangst heb.
Groetjes CHEVY!
VRAGEN IS VRIJ !
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 21 mei 2004 20:19
Ook nog dit !
Rechtsonder in mijn scherm staat een oude datum.
Deze datum is nog niet veranderd sinds de installatie! gaat dit vanzelf als alle ontvangst goed is?
Of moet ik dit zelf opnieuw instellen en zo ja, WAAR!!!!
Rechtsonder in mijn scherm staat een oude datum.
Deze datum is nog niet veranderd sinds de installatie! gaat dit vanzelf als alle ontvangst goed is?
Of moet ik dit zelf opnieuw instellen en zo ja, WAAR!!!!
VRAGEN IS VRIJ !
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57
Als de datum niet verandert dan is de GPS ontvangst niet goed.
Ook zal het systeem niet gaan werken.
Leg de GPS antenne een s los op het dak en kijk dan is wat er gebeurt.
Ook zal het systeem niet gaan werken.
Leg de GPS antenne een s los op het dak en kijk dan is wat er gebeurt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 495
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 332
-
-
Actieve aub aansluiten RNS MFD2 type B
door BakkerOnTour » 17 jan 2017 17:07 » in Vaste Blaupunkt systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 1095
-
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 655
-
-
Reacties: 4
Weergaves: 1337
-
-
Niet VDO camera aansluiten op MI2200
door Michiel1984 » 13 sep 2015 13:15 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 650
-
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 2370