Sinds enige tijd en na verschillende omzwervingen rij ik (weer) een Scenic II. Uitgerust met een Carminat SH-1 navigatie. Op zich geen slecht systeem (de nauwkeurigheid van de aanwijzingen bevalt uitstekend), maar toch enigszins verouderd. Erg traag, alleen “bolletje-pijltje”, geen postcode-invoer en geen nieuw kaartmateriaal te verwachten (zit nu de B27 versie in van 2007 met kaartmateriaal van 2006). Het radio gedeelte en de CD-wisselaar bevallen erg goed en het zit mooi in het dashboard. De Carminat wil ik dus behouden.
Nu heb ik voor een schappelijke prijs een splinternieuwe (d.w.z. ongebruikte) VDO PC-5600 over kunnen nemen uit de afgeschreven voorraad van een autobedrijf, compleet met alle aansluitkabels, materiaal en boekjes. Dat leek me een goede vervanging voor de navigatiefunctie van de Carminat (ik mis nog een monitor en kabel, dus als iemand wat heeft liggen graag een PM).
Vóór dat ik me op het installeren stort heb ik wat vragen m.b.t. de aansluiting:
De snelheidspuls zit op pin 1 van de ISO(A)-stekker van de Carminat, zo heb ik gelezen hier (grijs-witte draad). Kan ik ‘m “aftakken” (alle aansluitingen worden netjes gesoldeerd; ik gebruik niet van die “blokjes”) en ook in de Carminat laten zitten of verzwak ik hierdoor het signaal? Of gewoon doorknippen en alleen met de PC-5600 verbinden? Het liefste knip ik niet in de originele bedrading van de auto.
Het “achteruitrij-signaal” moet ik aansluiten. Voor zover ik weet zit dit niet op de Carminat aansluitingen. Weet iemand waar dat zit bij een Scenic uit 2004 of moet ik het gewoon van de achteruitrijlichten aftakken?
Dat de TMC-antenne noodzakelijk is snap ik, maar moet ik de bijgeleverde antenne monteren? De vorige eigenaar heeft al een plakantenne (geen VDO zo te zien) op de voorruit aangebracht, dus kan ik die ook gebruiken?
Hebben jullie verdere tips of speciale attentiepunten voor de inbouw in een Scenic? Ben benieuwd naar jullie reactie(s) .
Inbouw PC 5600
-
- Normal Member
-
- Senior Member
Snelheidspuls kun je gewoon aftakken. De computer belast het signaal niet.
Achteruitrijsignaal kan best op de ISO A stekker van deCarminat zitten want die werkt ook hiermee. Anders inderdaad van de achteruitrijlichten
Gebruik de antenne die er al zit. Werkt deze niet dan kun je altijd wat anders bedenken
Achteruitrijsignaal kan best op de ISO A stekker van deCarminat zitten want die werkt ook hiermee. Anders inderdaad van de achteruitrijlichten
Gebruik de antenne die er al zit. Werkt deze niet dan kun je altijd wat anders bedenken
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
@ Gerritje
Dank voor het snelle en pragmatische antwoord. Ik kan aan de slag. Nu nog even een monitor en -kabel scoren en ik ben onderweg .
Dank voor het snelle en pragmatische antwoord. Ik kan aan de slag. Nu nog even een monitor en -kabel scoren en ik ben onderweg .
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-