Hardware versie verschillen PC5200 ?

VDOto
New Member
New Member

Hardware versie verschillen PC5200 ?

Bericht door VDOto »

Na vele jaren tevreden gebruik van mijn MS4100 ben ik overgestapt naar een PN4000BT en iets later een PN6000.
Ik kan een lang verhaal kort maken door te zeggen: Een aanraakscherm is leuk, maar ik wil weer een vaste inbouw. Met speedpulse en gyrosensor.

Ik heb dus het plan opgevat om een PC5200 op te snorren en deze te combineren met een MM5600 oid (netjes ingebouwd ala VW touran oplossing).
Mijn vraag is echter: Bestaan er meerdere hardware revisies van een PC5200 en is dit nog iets om rekening mee te houden ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
berkens
Average Member
Average Member

Re: Hardware versie verschillen PC5200 ?

Bericht door berkens »

Niemand die hier uitleg over heeft?

Wat zijn de hardware verschillen tussen bijv. een PC5200 en een PC5200 TSN?

Kun je de systeemsoftware wijzigen (wel of geen truck versie)?

Is het mogelijk om een PC5200-TSN in een personenauto te gebruiken of rijdt de truckversie niet over een woonerf?!? :D

Groeten Ben...
VDOto schreef:Na vele jaren tevreden gebruik van mijn MS4100 ben ik overgestapt naar een PN4000BT en iets later een PN6000.
Ik kan een lang verhaal kort maken door te zeggen: Een aanraakscherm is leuk, maar ik wil weer een vaste inbouw. Met speedpulse en gyrosensor.

Ik heb dus het plan opgevat om een PC5200 op te snorren en deze te combineren met een MM5600 oid (netjes ingebouwd ala VW touran oplossing).
Mijn vraag is echter: Bestaan er meerdere hardware revisies van een PC5200 en is dit nog iets om rekening mee te houden ?
Renault Clio Estate 1.2 Tce 100 Dynamique + TomTom 7 (PDA) + Q-Starz BT-Q810 GPS muis + MS5200TSN

[img]http://www.renault.nl/img/models/CL3_PH2_K/rangepage-off.png[/img]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Er is wel degelijk een hardwareverschil tussen de TSN, de Pro en de gewone versie
De systeem software is ook anders
De TSN kaarten zijn echter wel gewoon te gebruiken in de andere versies
De TSN werkt ook met gewone kaarten maar dan niet als TSN natuurlijk

Ik zie niet in waarom een vrachtwagen niet over een woonerf geleid zou worden. Daar zal toch ook wel eens iets bezorgd moeten worden?
En ook de gewone versie leidt je niet over een woonerf als je voor "snelste route" kiest
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
berkens
Average Member
Average Member

Bericht door berkens »

Hallo Gerritje,
Gerritje schreef:Er is wel degelijk een hardwareverschil tussen de TSN, de Pro en de gewone versie

Ik zie niet in waarom een vrachtwagen niet over een woonerf geleid zou worden. Daar zal toch ook wel eens iets bezorgd moeten worden?
En ook de gewone versie leidt je niet over een woonerf als je voor "snelste route" kiest
Een beetje vrachtauto komt vast te zitten op een A'veens woonerf ! Stel dat de bestemming ergens op een woonerf is.

Maar als ik een PC5200TSN koop en daar de gewone kaart voor de MS5200 in stop, dan zal dat prima werken in een personenauto?

Groeten Ben...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Ja, prima
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
berkens
Average Member
Average Member

Bericht door berkens »

Hallo Gerritje,
Gerritje schreef:Ja, prima
Heb de gok gewaagd en een PC5200TSN gekocht. Had al een MM5200 monitortje (3.6") liggen. Nu alles nog zien in te bouwen.

Zoals vele anderen zoek ik nog een Y-splitter voor TMC signaal. Zelf maar een SMB-coaxplug aan een standaard ISO-kabel zetten.

Momenteel ff op de werkbank aangesloten op een 12V voeding en aan het experimenteren.

Het is een prachtig systeem , zo met die "fluisterstille" SD-cards. :D

Groeten Ben...
Renault Clio Estate 1.2 Tce 100 Dynamique + TomTom 7 (PDA) + Q-Starz BT-Q810 GPS muis + MS5200TSN

[img]http://www.renault.nl/img/models/CL3_PH2_K/rangepage-off.png[/img]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
berkens
Average Member
Average Member

Bericht door berkens »

Hallo Gerritje,
Gerritje schreef:Er is wel degelijk een hardwareverschil tussen de TSN, de Pro en de gewone versie
Heb de PC5200TSN computer aangeschaft, PC5200CMN/40 staat er op de sticker, nieuw in doos.

Aan het experimenteren en wat me op valt is dat met de Navteq "TRUCK EUROP 2008" ik allerlei POI's heb (zelfs de high capacity benzinepompen), maar als ik de SD kaart van Navteq "Europe 2009/2010 PC5200" gebruik, er totaal geen POI's zijn.

Bij instellingen; "POI instellingen in kaart" , is niets te selecteren.

Bekijk ik die "gewone" SD-kaart op de PC, dan zijn er wel de mappen in de map TPD staan weer meerdere mappen met flitspalen etc (nccPeu_eu_20090316). Die kan ik echter niet selecteren.

Iemand een idee?

- <TPD>
- <UniqueIdentifier>
<Name>Netherlands:Speed Camera Info</Name>
<CDNumber>EHVDVD5_20121_4.0.08</CDNumber>
<Database>/data/ops/itpd/full_products/08Q4.116/20090316/Em_nld</Database>
</UniqueIdentifier>
<ItemDescription itemType="File" resource="\VDODayton\TPD\ccEm_nld_20090303\TPD3.DIC" />
<ItemDescription itemType="Tree" resource="\VDODayton\TPD\ccEm_nld_20090303\ccEm_nld_20090303\ICONS" />
<ItemDescription itemType="Tree" resource="\VDODayton\TPD\ccEm_nld_20090303\ccEm_nld_20090303\DUT" />
<ItemDescription itemType="Tree" resource="\VDODayton\TPD\ccEm_nld_20090303\ccEm_nld_20090303\FRE" />
<ItemDescription itemType="Tree" resource="\VDODayton\TPD\ccEm_nld_20090303\ccEm_nld_20090303\GER" />
<ItemDescription itemType="Tree" resource="\VDODayton\TPD\ccEm_nld_20090303\ccEm_nld_20090303\ENG" />
<ItemDescription itemType="Tree" resource="\VDODayton\TPD\ccEm_nld_20090303\ccEm_nld_20090303\IMAGES" />
<ItemDescription itemType="File" resource="\VDODayton\TPD\ccEm_nld_20090303\ccEm_nld_20090303\INFO.PSC" />
</TPD>

- <TPD>
- <UniqueIdentifier>
<Name>Netherlands:Postal Codes Finder</Name>
<CDNumber>EHVDVD5_20121_4.0.08</CDNumber>
<Database>/data/ops/itpd/full_products/08Q4.116/20090316/ZIP_nld</Database>
</UniqueIdentifier>
<ItemDescription itemType="File" resource="\VDODayton\TPD\nccVzip_nld_20090304\TPD3.DIC" />
<ItemDescription itemType="Tree" resource="\VDODayton\TPD\nccVzip_nld_20090304\nccVzip_nld_20090304\ICONS" />
<ItemDescription itemType="Tree" resource="\VDODayton\TPD\nccVzip_nld_20090304\nccVzip_nld_20090304\DUT" />
<ItemDescription itemType="Tree" resource="\VDODayton\TPD\nccVzip_nld_20090304\nccVzip_nld_20090304\TABLES" />
<ItemDescription itemType="Tree" resource="\VDODayton\TPD\nccVzip_nld_20090304\nccVzip_nld_20090304\GER" />
<ItemDescription itemType="Tree" resource="\VDODayton\TPD\nccVzip_nld_20090304\nccVzip_nld_20090304\ENG" />
<ItemDescription itemType="File" resource="\VDODayton\Maps\Europe_Navteq_2009_10\LPOI.TXT" />
<ItemDescription itemType="File" resource="\VDODayton\TPD\nccVzip_nld_20090304\nccVzip_nld_20090304\INFO.PSC" />
</TPD>

Groeten Ben...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Aan die gegevens uit de xml file kun je niets ontlenen
Overigens is deze file absoluut niet nodig op het kaartje

Je haalt denk ik een paar dingen door elkaar:

Onder instellingen kun je bij een "gewone" PC5200 alleen maar de Flitsinfo aanvinken onder Infopunten en meer niet

POI's kun je alleen selecteren via Info-Bijzondere locaties. Dan worden de aangevinkte POI's getoond in de kaart
Je kunt een enkele POI ook als bestemming kiezen in het menu Bestemming-Speciale Bestemmingen-Bijzondere locaties. Je kunt op die manier bijv naar de dichtstbijzijnde apotheek

Daarnaast heb je nog de mogelijkheid van Reisinformatie waar je kunt kiezen voor Navteq POI's, Flitsinfo (nutteloos) en de Postcodegidsen van NL en GB. Een gevonden postcode kan dan als bestemming worden gekozen.

Als er bij gebruik van de TSN kaart wel een extra keuze zou is voor "POI instellingen in kaart"s onder het Instellingenmenu is deze zeker niet toepasbaar bij een gewone kaart

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
berkens
Average Member
Average Member

Bericht door berkens »

Hallo Gerritje,
Gerritje schreef:Aan die gegevens uit de xml file kun je niets ontlenen
Overigens is deze file absoluut niet nodig op het kaartje

Je haalt denk ik een paar dingen door elkaar:

Onder instellingen kun je bij een "gewone" PC5200 alleen maar de Flitsinfo aanvinken onder Infopunten en meer niet

POI's kun je alleen selecteren via Info-Bijzondere locaties. Dan worden de aangevinkte POI's getoond in de kaart
Je kunt een enkele POI ook als bestemming kiezen in het menu Bestemming-Speciale Bestemmingen-Bijzondere locaties. Je kunt op die manier bijv naar de dichtstbijzijnde apotheek

Daarnaast heb je nog de mogelijkheid van Reisinformatie waar je kunt kiezen voor Navteq POI's, Flitsinfo (nutteloos) en de Postcodegidsen van NL en GB. Een gevonden postcode kan dan als bestemming worden gekozen.

Als er bij gebruik van de TSN kaart wel een extra keuze zou is voor "POI instellingen in kaart"s onder het Instellingenmenu is deze zeker niet toepasbaar bij een gewone kaart
Heb met geen van beide PC5200's ervaring, maar Infopunten kom ik niet tegen in de menu's van de PC5200TSN.
POI's is een zwak punt van VDO en de kaartenmakers.

Beide kaart-versie (TSN en standaard) doen het verder prima. Een prachtige,stille, snelle navigatie-computer.

BEN nu bezig met de voorbereidingen voor de inbouw: een Brodit bracket voor de MM5200 monitor (3.6") en de bekabeling. Kijken hoe ver ik het dashboard moet loshalen.

Groeten Ben...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
VDOto
New Member
New Member

Re: Hardware versie verschillen PC5200 ?

Bericht door VDOto »

Ik heb beide versies in de auto gehad, een "gewone" PC5200/40 en een PC5200CMN/40.(TSN)

De CMN versie heeft een andere menustruktuur en een modernere interface. Het lijkt sprekend op de menu's van de PN4000 & PN6000. Ook is de CMN versie nauwkeuriger op alleen GPS gebruik (zonder speedpulse).

Hoe het nou precies zit met de kaarten snap ik niet, Alleen de POI database bij de kaarten voor de non-CMS versie werken niet op de CMN versie. bummer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • VDO PC5200 camera
    door severt » 18 nov 2017 15:43 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 793
  • PC5200 firmware update
    door jessie » 22 jul 2015 09:13 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1704
  • Nieuwe kaarten versie 945.xxx
    door japie57 » 24 feb 2015 22:11 » in TomTom
    Weergaves: 638
  • MFD2 Versie C, Update,dvd
    door jamjam » 04 mei 2016 22:37 » in V.A.G
    Reacties: 3
    Weergaves: 762
  • Kaart en firmware versie Discovery Pro
    door rjdewit » 01 sep 2016 13:08 » in V.A.G
    Weergaves: 2210
  • Kaarten versie 2016.10 beschikbaar.
    door DigiWalker » 24 mei 2015 11:21 » in Garmin
    Weergaves: 691
  • Updaten Volkswagen RNS 510 (Navaudio / Ultinon versie)
    door eehbiertje » 12 nov 2016 13:05 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 2
    Weergaves: 1484

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”