HELP ...... heb sinds 2 maanden een 7824. Na inschakelen duurt het vrij lang voordat het apparaat gebruiksklaar is voor navigatie. Geeft wel melding GPS ok, ALM is circa 29, dan komt de fix langzaam op tot 2, vervolgens komen de satellieten. (Soms duurt dit ook een paar minuten voordat er minimaal 4 satellieten beschikbaar zijn.) De noordpijl wordt dan zichtbaar en daarna komt de tijd in beeld. Apparaat is dan gereed om gebruikt te worden voor navigatie invoer. Dan komt het!! Route invoeren en berekenen. Na invoer (zelfs vanuit het geheugen) heeft het apparaat ongeveer 2 minuten nodig om de route berekenen. De zandloper blijft erg lang in beeld.
Heb geen idee hoe dit komt of waar het aan ligt. Hebben anderen hier ook last vast? Heeft dit te maken met instellingen of kalibratie van het apparaat. Aan boord 16 mb werkgeheugen, dan zou je verwachten dat het sneller kan.
Beschik over de laatste softwareversie 3.0.
Apparaat is ingebouwd in een MB C-klasse (type W202) bjr. 1999. GPS zit vlak onder dashboard, schuin links boven van handschoenkastje, tussen airbag en middenconsole.
Wie kan mij duidelijkheid verschaffen over dit probleem. Tot nu toe maakt het apparaat niet waar wat het zou moeten presteren.
Probleem met Becker TP HS 7824 Lim.Edition
-
- New Member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 18 mei 2004 22:08
-
- Senior Member
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33
Als ik het zo allemaal lees kom ik tot de conlcusie dat er iets niet goed zit met de aansluitingen!
Waarschijnlijk is de constante plus en de gestuurde plus niet op de correcte manier aangesloten of omgedraaid maar daar zit iets niet goed. Hij verliest gewoon zijn constante stroom en moet zodoende iedere morgen op zoek naar gps en dat duurt even.
Waarschijnlijk is de constante plus en de gestuurde plus niet op de correcte manier aangesloten of omgedraaid maar daar zit iets niet goed. Hij verliest gewoon zijn constante stroom en moet zodoende iedere morgen op zoek naar gps en dat duurt even.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 963
- Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26
als dat zo is, dan zou je ook steeds de code iedere morgen opnieuw moeten invoeren als inderdaad de constante spanning wegvalt.beckeronline schreef:Als ik het zo allemaal lees kom ik tot de conlcusie dat er iets niet goed zit met de aansluitingen!
Waarschijnlijk is de constante plus en de gestuurde plus niet op de correcte manier aangesloten of omgedraaid maar daar zit iets niet goed. Hij verliest gewoon zijn constante stroom en moet zodoende iedere morgen op zoek naar gps en dat duurt even.
Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33
Dat hoeft niet perse! Zou kunnen zijn dat de constante en gestuurde plus omgedraaid zit! Maar het zit voor 99% zeker niet in het toestel dus ik zou even heel goed de signalen welke aangesloten zitten controleren.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 18 mei 2004 22:08
Bedankt voor jullie reakties.
Ik heb het systeem laten inbouwen waarbij de inbouwer het Becker handboek voor de aansluitingen op schoot heeft genomen. Ik heb geen verstand van de techniek maar ben slechts gebruiker. Het lijkt nu alsof de navicomputer inderdaad elke keer opnieuw moet opstarten als het contact wordt aangezet of de motor gestart. We hebben zelfs nog getest of de navicomputer een ingestelde route kon vasthouden wanneer deze was ingegeven bij motor uit en daar starten. Dit bleek niet zo te zijn. Dus remedie: eerst motor starten, dan route invoeren en laten berekenen en he, he, na 2 a 3 minuten opwarmen en nog eens deze tijd voor het routeberekenen kan ik eindelijk vertrekken. Da's bijzonder lastig. Ik ga in ieder geval mijn inbouwer raadplegen.
Zeker weten dat het niets met kalibreren van het toestel te maken heeft??
Ik heb het systeem laten inbouwen waarbij de inbouwer het Becker handboek voor de aansluitingen op schoot heeft genomen. Ik heb geen verstand van de techniek maar ben slechts gebruiker. Het lijkt nu alsof de navicomputer inderdaad elke keer opnieuw moet opstarten als het contact wordt aangezet of de motor gestart. We hebben zelfs nog getest of de navicomputer een ingestelde route kon vasthouden wanneer deze was ingegeven bij motor uit en daar starten. Dit bleek niet zo te zijn. Dus remedie: eerst motor starten, dan route invoeren en laten berekenen en he, he, na 2 a 3 minuten opwarmen en nog eens deze tijd voor het routeberekenen kan ik eindelijk vertrekken. Da's bijzonder lastig. Ik ga in ieder geval mijn inbouwer raadplegen.
Zeker weten dat het niets met kalibreren van het toestel te maken heeft??
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Andre,
Ik volg Beckeronline's suggestie, en wel dat vermoedelijk de accuplus en de contactplus verwisseld zijn. Ook bij andere systemen is dit bijna altijd de oorzaak van de door jou gesignaleerde fout.
In welke auto is je Becker ingebouwd? Een VW of een andere auto van het VAG concern? Of een auto uit het PSA gamma? Bij die auto's zit het altijd andersom, dus....
Groet,
JW
Ik volg Beckeronline's suggestie, en wel dat vermoedelijk de accuplus en de contactplus verwisseld zijn. Ook bij andere systemen is dit bijna altijd de oorzaak van de door jou gesignaleerde fout.
In welke auto is je Becker ingebouwd? Een VW of een andere auto van het VAG concern? Of een auto uit het PSA gamma? Bij die auto's zit het altijd andersom, dus....
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33
Re: Probleem met Becker TP HS 7824 Lim.Edition
JW wel lezen he...... stond al in eerste stuk in welke auto de Becker ingebouwd was........Andre2004 schreef:Apparaat is ingebouwd in een MB C-klasse (type W202) bjr. 1999..
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Re: Probleem met Becker TP HS 7824 Lim.Edition
beckeronline schreef:JW wel lezen he...... stond al in eerste stuk in welke auto de Becker ingebouwd was........Andre2004 schreef:Apparaat is ingebouwd in een MB C-klasse (type W202) bjr. 1999..
Oeps, sorry, overheen gelezen...
Maar nou je je toch meldt, hoe zit het normaliter bij MB? Ook verwisseld
Groet,
JW
P.S Hoe is het inmiddels met de inbouw in jouw MB? Is wel Off-topic natuurlijk
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33
Nee normaal zit het in een MB goed op de iso stekker. Dus op A7 de geschakelde (+15) en op A4 de constante (+30). Zelfs het snelheidssignaal zit meestal op z'n goede plek. Dus je hoeft alleen de stekker ISO achterin Becker te stoppen (en achteruitrijsignaal nog bij pluggen) antenne weg te bouwen en klaar!
Wilde nog een foto bijplaatsen maar dat leukt niet... snap ik ook niet van krijg melding: Sorry, je hebt je maximum Quota Limiet van 256 KB bereikt
Weet jij dat JW??
Over die MB van 'mij' (rij ik niet mee hoor maar mijn schoonvader..) ik heb maar een simpele vectra (wel v6....) Had nog een cd travelpilot non dx van 2002/2003 liggen op de zaak en die werkt prima! Komt uit een RNS150 dus daar moet ik nog even een nieuwe schijf van regelen bij Teleatlas maar vertegenwoordiger komt niet zoveel meer..... (becker is overgestapt zoals je weet naar Navteq....) maar regel ik wel een keertje.
Wilde nog een foto bijplaatsen maar dat leukt niet... snap ik ook niet van krijg melding: Sorry, je hebt je maximum Quota Limiet van 256 KB bereikt
Weet jij dat JW??
Over die MB van 'mij' (rij ik niet mee hoor maar mijn schoonvader..) ik heb maar een simpele vectra (wel v6....) Had nog een cd travelpilot non dx van 2002/2003 liggen op de zaak en die werkt prima! Komt uit een RNS150 dus daar moet ik nog even een nieuwe schijf van regelen bij Teleatlas maar vertegenwoordiger komt niet zoveel meer..... (becker is overgestapt zoals je weet naar Navteq....) maar regel ik wel een keertje.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 18 mei 2004 22:08
Allemaal bedankt voor de reakties. Toch nog het 2e aspect even aanroeren.
Het feit van het verwisseld zijn van de accuplus en de contactplus is dat dan alleen van toepassing op het GPS en opstartverhaal of is dit ook van invloed op het lange wachten bij het berekenen van de route. Zelf denk ik van niet omdat bij het invoeren en berekenen van een route het apparaat immers al van stroom is voorzien.
Hoe komt het dan die zandloper zo lang in beeld blijft.
Mijn zwager heeft een Traffic Online Pro in de VW Passat en die werkt perfect en supersnel. Hele korte opstarttijd en routeberekeningen. Ik zou het wel prettig vinden als mijn 7824 ook zo snel zou kunnen werken.
Het feit van het verwisseld zijn van de accuplus en de contactplus is dat dan alleen van toepassing op het GPS en opstartverhaal of is dit ook van invloed op het lange wachten bij het berekenen van de route. Zelf denk ik van niet omdat bij het invoeren en berekenen van een route het apparaat immers al van stroom is voorzien.
Hoe komt het dan die zandloper zo lang in beeld blijft.
Mijn zwager heeft een Traffic Online Pro in de VW Passat en die werkt perfect en supersnel. Hele korte opstarttijd en routeberekeningen. Ik zou het wel prettig vinden als mijn 7824 ook zo snel zou kunnen werken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33
Heeft allemaal met elkaar te maken! Als systeem geen GPS FIX heeft (raakt hij kwijt bij verlies of te lage constante stroom) dan start hij traag op en routeberekening is ook super traag. Jou systeem moet even snel werken als een Online Pro.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 712
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1119
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 491
-
-
Probleem vdo 5500 startscherm
door Marco de groot » 25 jul 2015 11:13 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 531
-
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1130
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 568
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 4866