Overbouw NVDX69GA in citroen C3

blooper1963
Starting Member
Starting Member

Overbouw NVDX69GA in citroen C3

Bericht door blooper1963 »

Geachte navigatie helpers,

Ik bezit een splinternieuwe multimedia + navigatie, dubbel Din set, van Kenwood, NVDX69GA = HU: DDX6029 + navigatie unit: KNA-G520,welke ik wil inbouwen in mijn citroen C3. Alhoewel ik alles heb bij besteld,zoals de nodige verloopkabels en interfaces (C3 heeft een full CAN multiplex netwerk),heb ik nog enkele vraagjes betreffende de aansluitingen van deze unit.
Aan de draadbundel van HU zit alles wat moet,incluis de draden voor:
1) speedpuls
2) Reverse of achteruitrij signaal
3) Handrem detectie
4) Illumination
Nu zitten deze zelfde draden ook op de aansluit draadbundel van de Bijgeleverde apparte Navigatie Unit.
Nu is mijn vraag de volgende:
Ik heb een CAN interface,specifiek voor mijn citroen C3,waar al deze uiltgangen beschikbaar op zijn.
Maar hoe maak ik de aansluitingen??
Sluit ik de genoemde draden (1 tot 4) van de HU aan of enkel diezelfde draden,maar van de navigatie unit of moeten zowel deze draden van beider toestellen paralel aangesloten worden op mijn interface??
Begrijpen julie mij??
Dus op de HU heb ik die draadjes en op de navigatie unit ook!
Welke sluit ik aan?
Deze van de HU,deze van de navigatie unit of beiden paralel??
Volgens mij moet enkel de navigatie deze signalen hebben,of ben ik mis??
Graag enig nuttige info,aub??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De installatiehandleidingen zijn niet echt op elkaar afgestemd en daar laat Kenwood iets liggen :oops:
De door jou aangegeven signalen moeten als volgt op de units worden aangesloten:
  • Snelheidspuls op de Head-unit om GALA te laten functioneren. Op de Navunit essentieel voor navigatie/kalibratie
  • Achteruitrijsignalering ivm evt achteruitrijcamera. Op de Navunit essentieel voor navigatie/kalibratie
  • Handremdetectie alleen op de headunit ivm blokkering videoweergave tijdens rijden en vrijgave tijdens stilstand. Handiger om deze op massa aan te sluiten
  • Verlichting lijkt me duidelijk alleen op de headunit
  • Permanente 12 Volt, Geschakelde 12 volt en massa moeten uiteraard ook op de navunit worden aangesloten
  • De verbindingskabel tussen nav-unit en headunit zorgt alleen voor beeld en bediening
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
blooper1963
Starting Member
Starting Member

Ok! Dat lijkt mij duidelijk. Dus de draden welke jij zegt die op beiden komen, worden dan paralel op de interface aangesloten hee?
Handrem aan de massa is ook duidelijk,anders moet deze steeds aangetrokken zijn,voor bediening en video weergave.
Alle andere signalen komen dan op beide units, uiteraard niet het ilumination,das klaar! En inderdaad,hier is Kenwood
niet duidelijk in. Er staat aansluiten,maar niet hoe! Zoals je zegt,volgen beide handleidingen mekaar niet aan. :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
blooper1963
Starting Member
Starting Member

Gerritje,bedankt!! Nu kan ik mij volgend weekend bezig houden met het plaatsen.
Ik heb nog een vraag betreffende de navigatie antenne (muis). Mijn dealer van de wagen
zegt mij deze vast te plakken onder het dak. Dus voor mij gemakkelijk. Ik trek de rubber
van de deur los,demonteer de handsteun op de hemel en ik kan er tussen.
Nu is mijn vraag hoe deze antenne te bevestigen? Er zit bij het Kenwood materiaal een rond
metalen schijfje wat met dubbelzijdige kleefband op de binnenkant van het dak kan geplakt worden.
Maar dan hangt de antenne onderste boven! Is dit van belang dat die antenne horizontaal en niet
onderste boven ligt?? Ik meende dit ooit ergens gelezen te hebben??
Graag hier nog antwoord op,dan kan ik met een gerust hart beginnen. :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Uiteraard nooit onder het dak monteren! Dan werkt het zeker niet! Jouw handelaar heeft meer verstand van verkoepn dan van GPS
Plaats de GPS antenne bij voorkeur onder het dahsboard waarbij er uitsluitend kunstof tussen de satelleiten en de antenne aanwezig is. Tenzij je een metaalbedampt voorruit hebt. Dan is de beste plaats de vrije ruimte ter plaatse van de binnenspiegel. Daar is een niet bedampt gedeelte ivm telemetriesystemen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
blooper1963
Starting Member
Starting Member

En is het eender hoe ik die antenne bevestig??
Plat vertikaal,hotizontaal,recht of schuin??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Heb je zelf al eens overwogen om in de inbouwhandleiding te kijken op blz 26 :oops:
Je kunt natuurlijk alles wel hier vragen maar dat is niet de bedoeling lijkt me :roll: :wink:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
blooper1963
Starting Member
Starting Member

Das mijn probleem! Er zat enkel een gebruiks aanwijzing bij en geen montage handleiding.
En sorry als ik iets teveel vraag.Ik kan goe lezen hoor,als ik ze zou hebben. :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

http://manual.kenwood.com/en_contents/a ... load/4810/
http://manual.kenwood.com/en_contents/a ... load/4615/
blooper1963 schreef:En inderdaad,hier is Kenwood niet duidelijk in. Er staat aansluiten,maar niet hoe! Zoals je zegt,volgen beide handleidingen mekaar niet aan. :(
Maar als je de installatiehandleidingen niet hebt hoe kun je dan zeggen dat ze niet duidelijk zijn?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
blooper1963
Starting Member
Starting Member

Wow!! Das wat ik nodig had!! Bedankt!!

Link: