korte eerste proef van de DNX7260BT

Janloco
Senior Member

korte eerste proef van de DNX7260BT

Bericht door Janloco »

Zaterdag ochtend is tijdelijk even mijn DNX7260 in mijn auto gemonteerd. Ik wilde hem met het paasweekend een beetje uitproberen, want komende donderdag wordt hij vast ingebouwd.
Mijn eerste indruk, met de achterliggende gedachte dat dit mijn eerste kenwood is. Hiervoor had ik Pioneer Avic X1 en daarna een TomTom Go 630. Pioneer kon niet lekker in mijn huidige auto en ook tomtom kent wat tekortkomingen voor mijn doen. Toch wil ik alvast een kort verslag uitbrengen van mijn bevindingen. Misschien heeft u er al wat aan. BT is nog niet in gebruik evenals mijn achteruitrij camera.

Maar goed, hier is het dan.
Ik vind het best een leuk apparaat. Het is heel uitgebreid en er kan heel veel mee. Ik moet mijn gebruiks aanwijzing nog diverse keren doornemen om er meer uit te halen. Wat viel mij op
1) Een prettig te bedienen apparaat met veel mogelijkheden.
2) Prima geluidskwaliteit met veel instel mogelijkheden
3) Grafisch kaart materiaal verdient voor mij geen schoonheidsprijs Pioneer en tomtom zien er beter uit. Ik vind het persoonlijk wat amateuristisch zoals het eruit ziet.
4) De stembegeleiding is goed hoorbaar, maar het is zeker niet oorstrelend. Maar vele malen beter dan het geouweh.... van de huidige Pioneer versies.
5) Bij het overschakelen van nav naar radio is het beeldscherm voor een 3 tal seconden helemaal uit
6) Het scherm verwijderen gaat goed, maar vergt wel wat handigheid.
7) Als het scherm verwijderd is, ziet het deel waar het scherm opkomt, er niet uit
8 ) De toetsen op het vaste deel, zoals nav, scr enz zijn erg gevoelig. Als je het scherm in twee delen wilt bekijken en je drukt daarvoor op het scherm en je rijdt toevallig door een kuiltje en je raakt daarbij net met je vinger de rand aan, dan gaat het scherm al open.
9) Stuurwielbediening werkt niet volledig. Volume goed, maar zeker zoeken levert problemen op

Het lijkt veel negatief wat hier boven staat. Dat is zeker niet de bedoeling. Het apparaat is gewoon prettig te bedienen, maar herbergt niet het goede van Pioneer en tomtom samen. Ik moet er dus nog verder aan wennen. Maar dat zal best lukken.
Wilt u meer weten, reageer gerust. Let wel dat ik er pas 2 uurtjes mee aan het spelen ben geweest en dat nog niet alles werkt. Maar misschien kan u hier wat mee.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Broessie
Junior Member
Junior Member

Bericht door Broessie »

Welke stuurwieladapter heb je gebruikt? En in wat voor auto is hij ingebouwd?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member

Bericht door Janloco »

@Broessie

Ik ben net thuis van vakantie. Ik heb ongeveer 4800 km proef gedraaid met het apparaat. Ik heb wat info verzameld en ik zal van het weekend een uitgebreide duurtest schrijven.

Wat voor adapter er gebruikt is voor de inbouw moet ik even navragen. Ik heb hem in laten bouwen door een speciaal bedrijf. Hij is ingebouwd in een VW Touran

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Broessie
Junior Member
Junior Member

Bericht door Broessie »

@ Janloco

Welkom thuis dan!
Ben heel benieuwd welke adapter er is ingebouwd. Heb zelf een Passat.
En ik wacht in spanning je duurtest verslag af. Ga zelf begin juni op vakantie en wil hem voor die tijd in (laten) bouwen.
Zie ook mijn draadje: viewtopic.php?t=15041

Bedankt voor je reactie!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • kenwood dnx7260bt navigatie werkt niet
    door vossie32 » 17 apr 2017 13:16 » in Navigatie algemeen