Beste lezers
Al enige tijd ben ik me aan het inlezen op dit forum. Niet geregistreerd, maar vanuit de "duisternis" heel veel lezen en op die manier kennis opdoen. Maar ik zit met een vraagje en dat gaat over de route begeleiding van Kenwood. Ik wil, zodra hij uit is, de DNX 7260 BT aanschaffen. In het verleden heb ik een Pioneer Avic X1 gehad. Een heel fijn toestel en met bijzonder weinig beperkingen voor mij. Helaas kon ik het toestel niet meer in mijn huidige auto zetten en toen ben ik over gestapt naar een Pioneer Avic F 500 BT. Wat een ellende is dat zeg, als je de X1 gewend ben. Dat mens van de route begeleiding zwamt aan één stuk door en geeft je een gigantische hoop onnodige info. Het is een echte vrouw!! Ze kletst aan 1 stuk door. Als ik een mannenstem instel, is het niks beter. Je kunt alleen op de lange afstand je radio gebruiken, want binnen door komt steeds de mute in om vaak niet relevante info te spuien. Ik heb dat ding weer uitgebouwd en een simpele Tom Tom go 630 gekocht. Een prima toestel met een nadeel dat het scherm zo deksels klein is en dat je de kaart niet kunt slepen. Dus ik wil kort gezegd weer naar een echt systeem.
Pioneer is geen optie meer, ivm het geklepper van de begeleiding.
Maar nu is mijn vraag of er onder de lezers mensen zijn die ervaring hebben met de pioneer en de kenwood. Kenwood wordt begeleid door Garmin en daar heb ik geen ervaring mee.
Kan iemand mij uit de droom helpen of ik met de 7260 een juiste keus ga maken???
Helaas kwam ik met de zoekfunctie niet veel verder voor mijn vraag.
Alvast dank voor de reacties.
Routebegeleiding
-
- Senior Member
-
- Senior Member
De 7260 is er inmiddels, heb hem gister in demokast gezet.
Persoonlijk vind ik de Kenwood fijner, navigatiestem is wel minder, maar die heb ik zelf meestal uit staan.
Verder overtreft de Kenwood de Pioneer qua mogelijkheden, PiP, dual screen en een mooie grafische zelf te bepalen lay-out welke Ipod achtig te bedienen is.
Persoonlijk vind ik de Kenwood fijner, navigatiestem is wel minder, maar die heb ik zelf meestal uit staan.
Verder overtreft de Kenwood de Pioneer qua mogelijkheden, PiP, dual screen en een mooie grafische zelf te bepalen lay-out welke Ipod achtig te bedienen is.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
@Gentry
Dank voor je reactie. Ik lees daaruit dat je kennelijk zelf een bedrijf hebt of bij een bedrijf werkt die dit spul verkoopt. Jammer dat ik dat niet eerder wist. Ik heb hem nu al gekocht en hij wordt volgende week donderdag ingebouwd. Ik heb vrijdag al met het apparaat in mijn handen gestaan, want toen was hij net binnen bij het bedrijfje waar ik dit soort spul meestal koop.
Ik heb bij dat bedrijfje wel een demo gezien van een voorganger van de 7260 en dat zag er goed genoeg uit om de knoop maar door te hakken. Wat betreft de stem van de begeleiding, dat was me ook opgevallen. Zodra het apparaat is ingebouwd en getest, zal ik een stukje met mijn bevindingen hier neer zetten.
@Gentry, nogmaals dank voor je reactie.
Dank voor je reactie. Ik lees daaruit dat je kennelijk zelf een bedrijf hebt of bij een bedrijf werkt die dit spul verkoopt. Jammer dat ik dat niet eerder wist. Ik heb hem nu al gekocht en hij wordt volgende week donderdag ingebouwd. Ik heb vrijdag al met het apparaat in mijn handen gestaan, want toen was hij net binnen bij het bedrijfje waar ik dit soort spul meestal koop.
Ik heb bij dat bedrijfje wel een demo gezien van een voorganger van de 7260 en dat zag er goed genoeg uit om de knoop maar door te hakken. Wat betreft de stem van de begeleiding, dat was me ook opgevallen. Zodra het apparaat is ingebouwd en getest, zal ik een stukje met mijn bevindingen hier neer zetten.
@Gentry, nogmaals dank voor je reactie.
Hide post links |
-
- Senior Member
geen probleem hoor, je bent uiteraard vrij in je keuze, en dichtbij is meestal toch vertrouwder.
Ben benieuwd naar je bevindingen, mijn eerste indruk is positief in ieder geval.
Ben benieuwd naar je bevindingen, mijn eerste indruk is positief in ieder geval.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |