DNX 8220 bt
-
- New Member
DNX 8220 bt
Hoi ik heb wat vraagjes
als ik navigeer geeft de navigatie meermaals rare meldingen
"gevaarlijke verkeersituatie over 40075km" u hoort het goed hij rekent even de wereldbol rond..
dan sinds vandaag heb ik een 301V kabel aangesloten voor de video/audio weergave vanaf de iphone maar die werkt niet..
Zijn er intresante updates waarmee ik men toestel kan uitbreiden qua functies? en hoe te doen?
ik heb ook problemen gehad met het geluid van de bluetooth carkit maar die zijn opgelost na de update ->1.7
als ik navigeer geeft de navigatie meermaals rare meldingen
"gevaarlijke verkeersituatie over 40075km" u hoort het goed hij rekent even de wereldbol rond..
dan sinds vandaag heb ik een 301V kabel aangesloten voor de video/audio weergave vanaf de iphone maar die werkt niet..
Zijn er intresante updates waarmee ik men toestel kan uitbreiden qua functies? en hoe te doen?
ik heb ook problemen gehad met het geluid van de bluetooth carkit maar die zijn opgelost na de update ->1.7
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
Beste Partyg,
Ik heb met mijn 5240 BT hetzelfde gehad in Oostenrijk:
Wegversperring over 40.075 km en dan 2 km verder wegversperring over 40.073 km.
Bij mij werkt de iPod/iPhone wel icm. het navigatie systeem, alleen kan de Kenwood ´s morgens soms de iPod niet vinden. (vooral als het erg koud is)
Ik heb met mijn 5240 BT hetzelfde gehad in Oostenrijk:
Wegversperring over 40.075 km en dan 2 km verder wegversperring over 40.073 km.
Bij mij werkt de iPod/iPhone wel icm. het navigatie systeem, alleen kan de Kenwood ´s morgens soms de iPod niet vinden. (vooral als het erg koud is)
Hide post links |
-
- New Member
Die melding krijg je altijd als je al in de file staat... Treedt geregeld op bij mij.
honds-irritant want dan hoef ik zo'n melding al echt niet meer te hebben.
honds-irritant want dan hoef ik zo'n melding al echt niet meer te hebben.
Hide post links |
-
- Senior Member
die melding is een bekend probleem.
Treedt op wanneer het apparaat heel veel verkeersinformatie ineens krijgt, hij gaat dan simpel gezegd andersom rekenen.
Zover ik het weet is daar een update voor, apparaat moet dan opgestuurd worden naar CE-repair met aankoopbewijs etc erbij.
Treedt op wanneer het apparaat heel veel verkeersinformatie ineens krijgt, hij gaat dan simpel gezegd andersom rekenen.
Zover ik het weet is daar een update voor, apparaat moet dan opgestuurd worden naar CE-repair met aankoopbewijs etc erbij.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- New Member
nu heb ik op de website van garmin een firmware update gevonde
https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID ... rementsTab
maar daar zegge SD nemen map garmin maken en update file daarin droppen kaart in de kaartlezer en hup
natuurlijk werkt dit niet iemand ervaring hiermee??
maar daar zegge SD nemen map garmin maken en update file daarin droppen kaart in de kaartlezer en hup
Hide post links |
-
- Senior Member
Heb je die aangegeven stappen https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID ... rementsTab nauwkeurig opgevolgd, in de goede volgorde?
JW
Groet,Installation Instructions
To install your map update, follow these instructions in numerical order:
1.Update your receiver software at
www.kenwood.com/cs/ce/mm/firmware
.
2.Update your navigation software at
www.garmin.com/kenwood
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- New Member
zie link : https://buy.garmin.com/shop/store/downl ... &pID=13276
Installation Instructions
1. Create a 'garmin' folder on an SD data card (must be at least 16mb space available on the card).
2. Download the appropriate self-extracting archive file onto your hard drive.
3. Run the downloaded executable file.
4. Click on Browse and select the SD card reader in the list, then select the 'garmin' folder.
5. Click Unzip to save the files onto the 'garmin' directory on the SD card.
6. Wait for the message that the update was unzipped successfully and close the updater.
7. Safely remove SD card from PC.
8. Insert SD card into Kenwood Navigation System. If there is already a card there, temporarily remove it.
9. Your Kenwood Navigation System will ask if you would like to update software. Answer 'Yes'.
10. The update will begin. Do not power off unit while the update is in progress. When finished you can verify the update by checking the version number in Menu->Settings->About->Software.
11. Remove SD card.
Installation Instructions
1. Create a 'garmin' folder on an SD data card (must be at least 16mb space available on the card).
2. Download the appropriate self-extracting archive file onto your hard drive.
3. Run the downloaded executable file.
4. Click on Browse and select the SD card reader in the list, then select the 'garmin' folder.
5. Click Unzip to save the files onto the 'garmin' directory on the SD card.
6. Wait for the message that the update was unzipped successfully and close the updater.
7. Safely remove SD card from PC.
8. Insert SD card into Kenwood Navigation System. If there is already a card there, temporarily remove it.
9. Your Kenwood Navigation System will ask if you would like to update software. Answer 'Yes'.
10. The update will begin. Do not power off unit while the update is in progress. When finished you can verify the update by checking the version number in Menu->Settings->About->Software.
11. Remove SD card.
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat is stap 2 van het eerder aangehaalde verhaal.
Maar heb je eerst stap 1 uitgevoerd?
Groet,
JW
Maar heb je eerst stap 1 uitgevoerd?
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Het kan aan mij liggen maar de DNX8220 komt, voorzover ik kan nagaan, in het verhaal van Stap 1 helemaal niet voor
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- New Member
inderdaad die firmware pagina bevat modellen 2009
de 8220bt is een model van 2008 dus die staat er niets tussen
en als je goed kijkt en leest.. is het net om die firmware te updaten.. ( van de garmin modeule weliswaar) dat ik merk dat het niet werkt..
de 8220bt is een model van 2008 dus die staat er niets tussen
en als je goed kijkt en leest.. is het net om die firmware te updaten.. ( van de garmin modeule weliswaar) dat ik merk dat het niet werkt..
Hide post links |
-
- Normal Member
Dit is geen link naar een firmware-update, maar naar een kaart-update naar City Navigator Europe 2010.Partyg schreef:nu heb ik op de website van garmin een firmware update gevonde
Je hebt receiver firmware, maar voor de 8220BT zijn er door Kenwood geen updates meer uitgebracht.
Je hebt navigatie firmware, en daarvan is in december 2009 versie 2.7 uitgebracht door Garmin. Maar die heeft alleen betrekking op Midden-Oosten kaarten; City Navigator Europe 2010 draait prima op 2.6.
Hide post links |
-
- New Member
ik heb nog een 2.2 erop staan..
dus nu is mijn vraag hoe krijg ik die update erop..
want als ik op een Sd een map garmin maak en ik plaats die file erin dan doet hij niets met die Sd als ik die erin plaats..
dus nu is mijn vraag hoe krijg ik die update erop..
want als ik op een Sd een map garmin maak en ik plaats die file erin dan doet hij niets met die Sd als ik die erin plaats..
Hide post links |
-
- Normal Member
Ik zal vandaag wel even proberen of het mij lukt te upgraden van 2.6 naar 2.7.
Hide post links |
-
- New Member
heb gisteren ook geprobeerd via de usb
omdat de update van de blutetooth via de usb gebeurt maar ook daar geen reactie
omdat de update van de blutetooth via de usb gebeurt maar ook daar geen reactie
Hide post links |
-
- Senior Member
heb je het toestel wel in standby staan?
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- New Member
-
- Normal Member
Bij mij ginghet upgraden van 2.6 naar 2.7 zojuist vlekkeloos.
Bestand gedownload, uitgepakt op het SD-kaartje zodat in de folder Garmin het bestand gupdate.gcd staat.
Reciever op standby, SD-kaartje in de 8220, overschakelen naar navigatie en alles gaat vanzelf.
Bestand gedownload, uitgepakt op het SD-kaartje zodat in de folder Garmin het bestand gupdate.gcd staat.
Reciever op standby, SD-kaartje in de 8220, overschakelen naar navigatie en alles gaat vanzelf.
Hide post links |
-
- New Member
ik dacht ik ga nog maar is proberen
nu heb ik eerst alle andere mappen verwijdert van de Sd dat er enkel nog de garmin map opstond en dan werkte het wel
nu heb ik eerst alle andere mappen verwijdert van de Sd dat er enkel nog de garmin map opstond en dan werkte het wel
Hide post links |
-
- Average Member
Hoe zit het na de update met verkeersinformartie in Duitsland en Frankrijk. De 8220 BT bezit wel TMC pro, maar er worden geen zenders gevonden.... zeker niet in Frankrijk. (107.7)
Hide post links |
-
- Senior Member
Hoe weet je dat 'ie TMCPro aan boord heeft?
Als dat zo is zou 'ie in Frankrijk door V-Trafic of door Via-Michelin verspreide TMC info moeten geven......
Groet,
JW
Als dat zo is zou 'ie in Frankrijk door V-Trafic of door Via-Michelin verspreide TMC info moeten geven......
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Average Member
Staat gewoon bij de specificaties:
Ingebouwde TMC / TMCpro decoder
http://www.kenwood.be/nl/products/car/n ... T/details/
Zou er een afzonderlijk abonnement nodig zijn?
In het dunne boekje over de GPS toepassing, staat dat je een abonnement kan aankopen op www.garmin.com/traffic.
Dus misschien is er alweer een financiële aderlating... Had inclusief mogen zijn.
(@ Gentry: mijn toestel is geleverd af fabriek tegen een aanzienlijk meerprijs welke bijna dubbel de marktprijs is)
Ingebouwde TMC / TMCpro decoder
http://www.kenwood.be/nl/products/car/n ... T/details/
Zou er een afzonderlijk abonnement nodig zijn?
In het dunne boekje over de GPS toepassing, staat dat je een abonnement kan aankopen op www.garmin.com/traffic.
Dus misschien is er alweer een financiële aderlating... Had inclusief mogen zijn.
(@ Gentry: mijn toestel is geleverd af fabriek tegen een aanzienlijk meerprijs welke bijna dubbel de marktprijs is)
Hide post links |
-
- Senior Member
En juist in die specificaties staat nu dat het (uitsluitend?) om TMC Pro in Duitsland gaat
Ik meende dat 107.7 in Frankrijk niets met TMC Pro te maken heeft.
Ik meende dat 107.7 in Frankrijk niets met TMC Pro te maken heeft.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Average Member
Jammer, ik had het graag in België en Frankrijk gehad. Het vreemde is dat de bijgeleverde handleiding geen beperking inhoudt, doch gewoon stelt dat er abonnementen kunnen worden aangekocht bij Garmin.
Er is een abonnement Pan-European Premium Traffic :
http://www.garmin.com/garmin/cms/site/u ... ad/traffic
Zou dit werken op de 8220BT.
De 107.70 zou een kanaal zijn langs de autosnelwegen in Frankrijk, maar in Frankrijk bleef enkel de melding dat er geen zenders werden gevonden... En daar we in juli opnieuw naar frankrijk gaan, had ik toch graag iets aan verkeersinformatie gehad.
Er is een abonnement Pan-European Premium Traffic :
http://www.garmin.com/garmin/cms/site/u ... ad/traffic
Zou dit werken op de 8220BT.
De 107.70 zou een kanaal zijn langs de autosnelwegen in Frankrijk, maar in Frankrijk bleef enkel de melding dat er geen zenders werden gevonden... En daar we in juli opnieuw naar frankrijk gaan, had ik toch graag iets aan verkeersinformatie gehad.
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat is dan buitengewoon zorgelijk!RetepCOD schreef:De 107.70 zou een kanaal zijn langs de autosnelwegen in Frankrijk, maar in Frankrijk bleef enkel de melding dat er geen zenders werden gevonden... En daar we in juli opnieuw naar frankrijk gaan, had ik toch graag iets aan verkeersinformatie gehad.
Maar het kan natuurlijk ook komen doordat de unit te weinig antennesignaal krijgt wegens het ontbreken van een fantoomadapter voor de voeding van de antenneversterker
Heb je eigenlijk wel perfecte radio-ontvangst en werkt de TMC in Nederland wel met voldoende zenders om uit te kiezen?
Hide post links |
-
- Average Member
Ik kan je maar een deel van het antwoord geven, ik woon in België en in Vlaanderen werkt de verkeersinformatie wel.
Vorig jaar in Duitsland ook, doch ik weet niet echt of het toen wel de TMC pro was dan wel de gewone TMC. Het laatste denk ik.
Wat de radio-ontvangst betreft, daar heb ik in een ouder topic al aangegeven, dat deze niet optimaal is. Niet radicaal slecht, doch ook niet super goed. Ik liet de garage de "versterker" plaatsen, doch het resultaat was heel slecht. Volgens de garage heeft mijn Saab al een versterkte antenne.
Het vreemde is dat soms er geen TMC ontvangst is, maar het radiosignaal dan weer prima is. vb. Joefm. Rds is prima opgelicht, doch geen TMC. (duurt soms lang).
Vorig jaar in Duitsland ook, doch ik weet niet echt of het toen wel de TMC pro was dan wel de gewone TMC. Het laatste denk ik.
Wat de radio-ontvangst betreft, daar heb ik in een ouder topic al aangegeven, dat deze niet optimaal is. Niet radicaal slecht, doch ook niet super goed. Ik liet de garage de "versterker" plaatsen, doch het resultaat was heel slecht. Volgens de garage heeft mijn Saab al een versterkte antenne.
Het vreemde is dat soms er geen TMC ontvangst is, maar het radiosignaal dan weer prima is. vb. Joefm. Rds is prima opgelicht, doch geen TMC. (duurt soms lang).
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 425