VDO MI 2200
-
- Starting Member
VDO MI 2200
Heb MI2200 ingebouwd, navigatie werkt multimedia geactiveerd, en twee schermen aangesloten. Afstandsbediening MI 2200 reageerd niet, ook geen pieptoon. Batterij is oké. Grijze draad aan massa maakt niets uit. Groene kabel 12v dan schakeld monitor 1 uit waardan camera op moet komen.
Wil echter op monitor één camera functie, dvd kijken en navigatie. Op monitor 2 die tegen de hemel gemonteerd zit wil ik DVD en camera functie. Dit alles wil ik schakelen met aparte schakelaars eventueel.
Vraag is dus kan dit.
Heb gebruiksaanwijzing al doorgeplozen maar wordt daar niet echt wijzer uit.
Kan iemand helpen of me op de goede weg zetten.
Alvast bedankt Harry Maas
Wil echter op monitor één camera functie, dvd kijken en navigatie. Op monitor 2 die tegen de hemel gemonteerd zit wil ik DVD en camera functie. Dit alles wil ik schakelen met aparte schakelaars eventueel.
Vraag is dus kan dit.
Heb gebruiksaanwijzing al doorgeplozen maar wordt daar niet echt wijzer uit.
Kan iemand helpen of me op de goede weg zetten.
Alvast bedankt Harry Maas
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
Hallo Harry,
Om AV1 te activeren moet er op de blauw/wit 12 volt staan navigatie stand-by en met de afstandsbediening geactiveerd worden en als er iets op AV2 is aangesloten is moet er ook 12 volt op de blauw/gele draad gezet worden.
Navigatie moet altijd stand-by gezet worden om op scherm 1 dvd te kunnen kijken.
Gr. Michel.
Om AV1 te activeren moet er op de blauw/wit 12 volt staan navigatie stand-by en met de afstandsbediening geactiveerd worden en als er iets op AV2 is aangesloten is moet er ook 12 volt op de blauw/gele draad gezet worden.
Navigatie moet altijd stand-by gezet worden om op scherm 1 dvd te kunnen kijken.
Gr. Michel.
OPEL ASTRA H CD70 / HIRSCHMANN CAR-TV / PIONEER XDV-P6 DVD WISSELAAR / PIONEER CD VS33 AV Selector
HYUNDAI SANTA FE KENWOOD DDX-7029 / MUSIC KEG KHD-C710 / KTC-D500E / VDO PC 5200 TA & NT
HYUNDAI SANTA FE KENWOOD DDX-7029 / MUSIC KEG KHD-C710 / KTC-D500E / VDO PC 5200 TA & NT
Hide post links |
-
- Starting Member
vdo
Hallo Michael
Dat had ik ook begrepen, dus navigatie op standby betekend dus ook dat ik op dat moment geen navigatie meer heb op monitor 1. De bijgeleverde afstandsbediening werkt die pas als er spanning op één van deze draden staat??
Camerafunctie werkt alleen op monitor 1 als ik die ook naar monitor 2 wil schakelen gaat dus niet.
Er hangt een paardentrailer achter de auto, dus wil ik paard kunnen zien op monitor 1 en 2 evt schakelbaar met losse schakelaar. Tevens wil ik op alleen monitor 1 navigatie en af en toe dvd kijken, terwijl monitor 2 alleen is voor dvd kijken en paard zien via camera.
Dit is ook de reden waarom ik deze set bij elkaar heb gezocht, en ik had gehoopt in combinatie met de slimme jongens van dit forum dit te kunnen realiseren maar ik denk dat de MI 2200 dit ook niet aan kan of ik wil gewoon teveel.
Mvrgr Harry Maas
Dat had ik ook begrepen, dus navigatie op standby betekend dus ook dat ik op dat moment geen navigatie meer heb op monitor 1. De bijgeleverde afstandsbediening werkt die pas als er spanning op één van deze draden staat??
Camerafunctie werkt alleen op monitor 1 als ik die ook naar monitor 2 wil schakelen gaat dus niet.
Er hangt een paardentrailer achter de auto, dus wil ik paard kunnen zien op monitor 1 en 2 evt schakelbaar met losse schakelaar. Tevens wil ik op alleen monitor 1 navigatie en af en toe dvd kijken, terwijl monitor 2 alleen is voor dvd kijken en paard zien via camera.
Dit is ook de reden waarom ik deze set bij elkaar heb gezocht, en ik had gehoopt in combinatie met de slimme jongens van dit forum dit te kunnen realiseren maar ik denk dat de MI 2200 dit ook niet aan kan of ik wil gewoon teveel.
Mvrgr Harry Maas
Hide post links |
-
- Average Member
Hallo Harry,
Dit kan wel als er een camera is gemonteerd dan gebruik je de camera aansluiting niet op de mi2200 maar sluit je de kabel aan op de av2 zodat je zelf kunt switchen via de mi2200 je moet dan alleen een tulip stekker monteren en de camera voeding na contact geven eventueel via een schakelaar, als je het via een schakelaar doet kan je gelijk voeding op de blauw/gele draad zetten.
Gr. Michel.
Dit kan wel als er een camera is gemonteerd dan gebruik je de camera aansluiting niet op de mi2200 maar sluit je de kabel aan op de av2 zodat je zelf kunt switchen via de mi2200 je moet dan alleen een tulip stekker monteren en de camera voeding na contact geven eventueel via een schakelaar, als je het via een schakelaar doet kan je gelijk voeding op de blauw/gele draad zetten.
Gr. Michel.
OPEL ASTRA H CD70 / HIRSCHMANN CAR-TV / PIONEER XDV-P6 DVD WISSELAAR / PIONEER CD VS33 AV Selector
Hide post links |
-
- Starting Member
vdo
Hallo
Dat had ik ook bedacht alleen dan werkt de camera alleen op monitor 2 en ik wil de mogelijkheid hebben dat de camera op alletwee de monitoren werkt.
Mvrgr harry
Dat had ik ook bedacht alleen dan werkt de camera alleen op monitor 2 en ik wil de mogelijkheid hebben dat de camera op alletwee de monitoren werkt.
Mvrgr harry
Hide post links |
-
- Average Member
Hallo Harry,
Als hij op av2 is aangesloten moet het gewoon werken op scherm nr1 je moet wel de grijze draad aan massa aansluiten anders werkt het niet.
Gr. Michel.
Als hij op av2 is aangesloten moet het gewoon werken op scherm nr1 je moet wel de grijze draad aan massa aansluiten anders werkt het niet.
Gr. Michel.
Hide post links |
-
- Starting Member
vd
Michel
Dus grijze draad massa blauw geel 12V en camera via tulp op AV2 dan zou ik camera beeld hebben op zowel monitor 1 en monitor 2??
Als dat zo is ga ik een test doen en hoor je van me.
Alvast bedankt
Dus grijze draad massa blauw geel 12V en camera via tulp op AV2 dan zou ik camera beeld hebben op zowel monitor 1 en monitor 2??
Als dat zo is ga ik een test doen en hoor je van me.
Alvast bedankt
Hide post links |
-
- Starting Member
vdo
Hallo Michael
Heb inmiddels MI 2200 ingebouwd en diverse testen gedaan. Alle functie's werken alleen één groot probleem is dat bij het opstarten navigatie meteen werkt dat is oké. Maar het grootste probleem is dat de camera functie een erg grote vertraging heeft met beeldweergave geld ook voor AV1 en AV2, het duurt gewoon veel te lang voordat deze uitgangen actief worden. Vooral met de camera is dat een groot probleem omdat wij die erg veel gebruiken. Ik heb echt alles geprobeerd maar het blijft zéér traag met opstarten. Het vreemde is als het éénmaal werkt kun je alles gewoon schakelen. Ik heb zelfs een dorrlussing gemaakt vanaf camera uitgang naar AV1 en zelfs dat werkt dan. Jer kunt duidelijk zien dat de camera wel actief wordt maar geen beeld geeft.
Heeft iemand een idee wat dat kan zijn.
Mvrgr Harry
Heb inmiddels MI 2200 ingebouwd en diverse testen gedaan. Alle functie's werken alleen één groot probleem is dat bij het opstarten navigatie meteen werkt dat is oké. Maar het grootste probleem is dat de camera functie een erg grote vertraging heeft met beeldweergave geld ook voor AV1 en AV2, het duurt gewoon veel te lang voordat deze uitgangen actief worden. Vooral met de camera is dat een groot probleem omdat wij die erg veel gebruiken. Ik heb echt alles geprobeerd maar het blijft zéér traag met opstarten. Het vreemde is als het éénmaal werkt kun je alles gewoon schakelen. Ik heb zelfs een dorrlussing gemaakt vanaf camera uitgang naar AV1 en zelfs dat werkt dan. Jer kunt duidelijk zien dat de camera wel actief wordt maar geen beeld geeft.
Heeft iemand een idee wat dat kan zijn.
Mvrgr Harry
Hide post links |
-
- Senior Member
ik denk dat je beter een MC5400 kunt proberen te scoren.
de trage schakeling kan ik niet echt verklaren, over hoeveel tijd praat je?
de trage schakeling kan ik niet echt verklaren, over hoeveel tijd praat je?
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- Starting Member
vdo
Dat duurt zeker 5min of meer, soms als ik de camera loskoppel en weer aansluit wil het weleens sneller werken maar ik denk dat dat niet van invloed is want soms werkt dat ook niet. Ben erg teleurgesteld in dit systeem heb wel op het werk meer ervaring met VDO en navigatie en schermen zijn oké, daarom overgeschakeld van Pioneer naar VDO. Lang gezocht naar een MI 2200 tenslotten zelfs een nieuwe gevonden maar als de werking zo is zoals nu dan moet ik iets anders verzinnen. Wat kan deze MC 5400 wel wat de MI 2200 niet kan???
Ga vandaag nog een keer proberen. Zoals gemeld camerafunctie is belangrijk daar wij die erg veel gebruiken en ook zichtbaar op twee schermen. Camera is van Orlaco dus ook dat is goed materiaal.
Harry
Ga vandaag nog een keer proberen. Zoals gemeld camerafunctie is belangrijk daar wij die erg veel gebruiken en ook zichtbaar op twee schermen. Camera is van Orlaco dus ook dat is goed materiaal.
Harry
Hide post links |
-
- Starting Member
vdo
Nogmaals enkele testen gedaan en mijn conclusie is is dat de videoswitch intern in het apparaat gewoon traag is of wakker moet worden. Je zet contact aan en daarna geef je groene draad 12V het scherm schakelt om en geeft een lichtgrijs beeld ( dus niet zwart!!! ), je wacht dan even en na een kleine minuut verschijnt camerabeeld. Als je een doorlussing maakt op de camerastekker naar een tulp stekker en deze in AV1 of AV2 zet kun je dit camerabeeld ook op de tweede monitor laten verschijnen. Ik geloof niet dat ik aan de traagheid van de switch iets kan doen. Bij de Pioneer zat ook een soort switch en die werkte meteen. Nadeel is ook dat je alles met de platte afstandsbediening moet inschakelen maw je zet 12V op AV1 of AV2 en dan nog moet je met de afstandsbediening selecteren welke uitgang echt actief wordt, mooier zou zijn 12V en meteen beeld.
Harry
Harry
Hide post links |
-
- Senior Member
Als hetgene dat je beschrijft "standaard" zou zijn geweest bij deze unit, hadden ze hem nimmer kunnen verkopen
Er zal iets aan de hand moeten zijn lijkt mij.
Er zal iets aan de hand moeten zijn lijkt mij.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Average Member
Hallo Harry,
Als je de camera niet aansluit en alleen de dvd speler schakelt hij dan ook zo traag?
Ik heb zelf ook een MI2200 gehad deze schakelde redelijk snel over en camera beeld direct bij inschakelen.
De afstandsbediening is inderdaad niet makkelijk.
Gr. Michel.
Als je de camera niet aansluit en alleen de dvd speler schakelt hij dan ook zo traag?
Ik heb zelf ook een MI2200 gehad deze schakelde redelijk snel over en camera beeld direct bij inschakelen.
De afstandsbediening is inderdaad niet makkelijk.
Gr. Michel.
Hide post links |
-
- Starting Member
vdo
Ja ook bij alleen DVD hetzelfde, vandaag nogmaals getest na ongeveer 45 sec camerabeeld, soms heb ik meteen camerabeeld wat dan na 15sec verdwijnt en dan na 45sec weer terug beeld erg vreemd. Heb ik éénmaal beeld of dvd dan blijft dat ook zo totdat het contact weer is afgezet, dus was mijn conclusie een wat trage interne videoswitch.
Iets anders kan ik niet verzinnen. Ga de komende dagen nog wat testen met oa hoge kwaliteit connectoren. Kom daarna hier weer terug hoe het gegaan is. Optie MC 5400 is er ook alleen moet ik wéér iets anders kopen en ik had al mijn hoop op deze nieuwe MI 2200 gezet.
Ondertussen zijn ideeen altijd welkom.
Harry
Iets anders kan ik niet verzinnen. Ga de komende dagen nog wat testen met oa hoge kwaliteit connectoren. Kom daarna hier weer terug hoe het gegaan is. Optie MC 5400 is er ook alleen moet ik wéér iets anders kopen en ik had al mijn hoop op deze nieuwe MI 2200 gezet.
Ondertussen zijn ideeen altijd welkom.
Harry
Hide post links |
-
- Average Member
Mocht je een MC-5400 willen testen, ik heb er een liggen...
De aansluitingen zouden gelijk moeten zijn, dus even eraan pluggen en je weet hoe die werkt...
Wel eventjes een afspraak maken, ik ben niet altijd thuis.
De aansluitingen zouden gelijk moeten zijn, dus even eraan pluggen en je weet hoe die werkt...
Wel eventjes een afspraak maken, ik ben niet altijd thuis.
Hide post links |
-
- Average Member
Hallo,
De stekker van de voedingskabel van de MC5400 is anders dan die van een MI2200 dus als je het wilt testen zal er een andere kabel aangesloten moeten worden.
Gr. Michel.
De stekker van de voedingskabel van de MC5400 is anders dan die van een MI2200 dus als je het wilt testen zal er een andere kabel aangesloten moeten worden.
Gr. Michel.
Hide post links |
-
- New Member
Re: VDO MI 2200
Wie kan mij helpen... heb een ms 5000 ... deze werkt.... nu heb ik hem aangesloten op een mi2200... dan doet deze niets... heb de groene draad aangesloten... de constante plus en de geschakelde plus en uiteraard de zwarte massa.... moet ik ook de blauw/witte aansluiten om het systeem aan te krijgen... ik heb de box ertussen om zowel navigatie als achteruitrijcamera op een scherm te kunnen zien.... Mag er een standaard kabel tussen de computer en de mi2200???... heeft iemand een idee welke camera ik op het systeem kan aansluiten... ben nog op zoek naar een passende... maar word er niet veel wijzer van....
Hide post links |