AVIC-F10BT navigatie start steeds met verkeerde positie op
-
- Starting Member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 21 feb 2010 21:48
AVIC-F10BT navigatie start steeds met verkeerde positie op
Mijn gloednieuwe F10BT heeft elke keer als ik wegrijd een andere positie als waar ik gestopt ben. Dit duurt dan 1 tot 2 minuten en dan wordt de positie gecorrigeerd. Meestal zit hij er zo'n 50 meter naast. De eerste minuten geeft het systeem dan een positie naast de weg aan en soms gaat de cursor de verkeerde richting op. Enkele malen heb ik gedurende een rit van 3 en 10 kilometer continu een verkeerde positie gehad en is het navisysteem onbruikbaar. Resetten is dan ook niet mogelijk.
Heeft iemand hier een ervaring mee? Hoe snel zou het systeem een goede positie moeten aangeven na een koude start? Het systeem geeft aan voldoende sattelieten te zien (8, 9 of zelfs 10 en geeft tevens OK aan). Toch blijft de positieberekening de eerste minuten verkeerd. Mijn dealer zegt dat dit normaal is, maar vanuit mijn ervaring met andere systemen is mijn gevoel dat het veel te lang duurt. Ook het gedurende lange tijd aangeven van de verkeerde positie baart mij zorgen. Kan het een systeemfout zijn die willekeurig optreedt.
Hopelijk heeft iemand een tip?
Bij voorbaat dank voor de reacties.
MVG Harm.
Heeft iemand hier een ervaring mee? Hoe snel zou het systeem een goede positie moeten aangeven na een koude start? Het systeem geeft aan voldoende sattelieten te zien (8, 9 of zelfs 10 en geeft tevens OK aan). Toch blijft de positieberekening de eerste minuten verkeerd. Mijn dealer zegt dat dit normaal is, maar vanuit mijn ervaring met andere systemen is mijn gevoel dat het veel te lang duurt. Ook het gedurende lange tijd aangeven van de verkeerde positie baart mij zorgen. Kan het een systeemfout zijn die willekeurig optreedt.
Hopelijk heeft iemand een tip?
Bij voorbaat dank voor de reacties.
MVG Harm.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Zoek eens naar de bijdragen van Wimpie44
Die zal dolblij zijn met een volgend slachtoffer
Weet je zeker dat het tachosignaal en de achteruit zijn aangesloten ?
Die zal dolblij zijn met een volgend slachtoffer
Weet je zeker dat het tachosignaal en de achteruit zijn aangesloten ?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
wie heeft het toestel ingebouwd? zijn alle sensoren wel aangesloten?
Waar zit de GPS antenne?
Waar zit de GPS antenne?
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 451
- Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15
Lijkt er zeer sterk op dat de pulsdraad en/of achteruitrij signal niet aangesloten zit....
Onthoud hij wel alle audio instellingen goed ? Zo niet, kan het ook nog een probleem zijn met de permanente +12 voeding...
Onthoud hij wel alle audio instellingen goed ? Zo niet, kan het ook nog een probleem zijn met de permanente +12 voeding...
Alfa 147 GTA, Alfa ConnectNav+, Pioneer HD1BT updated to HD3BT-II, TeleAtlas camera database.
Diverse Garmins, TomTom, PDAs, GPS horloges etc.
Diverse Garmins, TomTom, PDAs, GPS horloges etc.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 21 feb 2010 21:48
Het toestel is door autoshop de Tijger in Tilburg ingebouwd. Pulsdraad en achteruitrijdsignaal zijn aangesloten. Ik heb namelijk ook een achteruitrijdcamera. Deze lijkt echter niet goed aangesloten omdat het dual screen niet werkt. Het cameradeel bleef namelijk zwart. Daarna heeft de shop een extra schakelaar ingebouwd omdat volgens hen de camera anders niet aan kan als voorruit gereden wordt. Nu echter, bij omzetten van de schakelar wordt wederom een volledig beeld van de achteruitrijdcamera gegeven en is het dualscreen weer niet bruikbaar. Voor dit probleem ga ik a.s. vrijdag wederom naar de shop om de camera anders aan te laten sluiten, op advies van Pioneer. Ik ben benieuwd wat daar uit komt.
De GPS antenne ligt op het dashboard, links, pal onder het raam. Het betreft een Toyota Celica met een vrij plat liggende ruit. Het aantal satellieten is echter wel voldoende. Deze zijn wel rood overigens, is dat goed?
Het tachosignaal loopt goed, maar de aansluiting is niet door mij gedaan. Kan dit tot het probleem leiden, omdat na een paar minuten wel een juiste positie ontstaat.
Is er iemand die dezelfde ervaring heeft met soortgelijk systeem van Pioneer?
Ik zal eens bij Wimpie44 kijken.
Vast bedankt voor de reacties.
Groeten,
Harm.
De GPS antenne ligt op het dashboard, links, pal onder het raam. Het betreft een Toyota Celica met een vrij plat liggende ruit. Het aantal satellieten is echter wel voldoende. Deze zijn wel rood overigens, is dat goed?
Het tachosignaal loopt goed, maar de aansluiting is niet door mij gedaan. Kan dit tot het probleem leiden, omdat na een paar minuten wel een juiste positie ontstaat.
Is er iemand die dezelfde ervaring heeft met soortgelijk systeem van Pioneer?
Ik zal eens bij Wimpie44 kijken.
Vast bedankt voor de reacties.
Groeten,
Harm.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 21 feb 2010 21:48
PS de audio instellingen worden wel goed onthouden, overige instellingen ook, dus de permanente voeding lijkt wel aangesloten.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hoe weet je dat? Kun je dat in een menu-punt vaststellen?hnooijens schreef:Het toestel is door autoshop de Tijger in Tilburg ingebouwd. Pulsdraad en achteruitrijdsignaal zijn aangesloten. Ik heb namelijk ook een achteruitrijdcamera. Deze lijkt echter niet goed aangesloten omdat het dual screen niet werkt. Het cameradeel bleef namelijk zwart. Daarna heeft de shop een extra schakelaar ingebouwd omdat volgens hen de camera anders niet aan kan als voorruit gereden wordt. Nu echter, bij omzetten van de schakelar wordt wederom een volledig beeld van de achteruitrijdcamera gegeven en is het dualscreen weer niet bruikbaar. Voor dit probleem ga ik a.s. vrijdag wederom naar de shop om de camera anders aan te laten sluiten, op advies van Pioneer. Ik ben benieuwd wat daar uit komt.
De GPS antenne ligt op het dashboard, links, pal onder het raam. Het betreft een Toyota Celica met een vrij plat liggende ruit. Het aantal satellieten is echter wel voldoende. Deze zijn wel rood overigens, is dat goed?
Het tachosignaal loopt goed, maar de aansluiting is niet door mij gedaan. Kan dit tot het probleem leiden, omdat na een paar minuten wel een juiste positie ontstaat.
Is er iemand die dezelfde ervaring heeft met soortgelijk systeem van Pioneer?
Ik zal eens bij Wimpie44 kijken.
Vast bedankt voor de reacties.
Groeten,
Harm.
En als je dat kunt, wat zie je daar dan? Bij 0 km/u moet 'ie dan op 0 staan, en het getal moet lineair met de snelheid toe- en afnemen.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 451
- Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15
De F10 heeft een scherm "instellingen", waar de status van alle externe signalen zichtbaar is....JW schreef: Hoe weet je dat? Kun je dat in een menu-punt vaststellen?
En als je dat kunt, wat zie je daar dan? Bij 0 km/u moet 'ie dan op 0 staan, en het getal moet lineair met de snelheid toe- en afnemen.
Groet,
JW
(handleiding pagina 71)
<snip>
1 Geef het “Instellingen navig.” scherm
weer.
2 Tip [Aansluitingen] aan.
Het “GPS status” scherm verschijnt
Alfa 147 GTA, Alfa ConnectNav+, Pioneer HD1BT updated to HD3BT-II, TeleAtlas camera database.
Diverse Garmins, TomTom, PDAs, GPS horloges etc.
Diverse Garmins, TomTom, PDAs, GPS horloges etc.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 21 feb 2010 21:48
De GPS status heb ik inderdaad regelmatig gecontroleerd via 'aansluitingen'. Hier zijn steeds 8 tot 10 satellieten zichtbaar. Moet voldoende zijn.
JW wat bedoel je met vastzetten in een menu-punt? Bedoel je het checken van de snelheidspuls. Dat zal ik nog even moeten doen.
Volgens Pioneer kan de unit er wel een minuut over doen om de juiste positie aan te geven. Ik vindt het echter wel vreemd dat de laatste positie van de vorige rit niet onthouden wordt? Ligt zeker aan mij.
JW wat bedoel je met vastzetten in een menu-punt? Bedoel je het checken van de snelheidspuls. Dat zal ik nog even moeten doen.
Volgens Pioneer kan de unit er wel een minuut over doen om de juiste positie aan te geven. Ik vindt het echter wel vreemd dat de laatste positie van de vorige rit niet onthouden wordt? Ligt zeker aan mij.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
1) zie de reaktie van Quell. In het menu moet je kunnen vinden hoe je de puls controleert. Al rijdende kun je dan zien of de aanduiding daar lineair is met de gereden snelheid op je meter.hnooijens schreef:De GPS status heb ik inderdaad regelmatig gecontroleerd via 'aansluitingen'. Hier zijn steeds 8 tot 10 satellieten zichtbaar. Moet voldoende zijn.
1).... JW wat bedoel je met vastzetten in een menu-punt? Bedoel je het checken van de snelheidspuls. Dat zal ik nog even moeten doen.
2)....Volgens Pioneer kan de unit er wel een minuut over doen om de juiste positie aan te geven. Ik vindt het echter wel vreemd dat de laatste positie van de vorige rit niet onthouden wordt? Ligt zeker aan mij.
2) Opslaan van de positie gebeurt normaliter bij het afschakelen van de computer als je je contact uitzet. De computer moet daarvoor aan de accuplus zitten, anders werkt dat niet. Derhalve de vraag: zitten de contact-plus en de accuplus goed aangesloten?
Dat hij de zenders en de audio-instellingen onthoudt zegt niks, dat doet míjn radio ook, zelfs nadat ik 'm helemaal uit de auto gehaald heb
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 21 feb 2010 21:48
-
- Starting Member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 21 feb 2010 21:48
Inmiddels ben ik bij de dealer geweest. Ik heb gemerkt dat de navigatie steeds zo'n 15-25 meter achterloopt. Als ik een kruising al lang voorbij ben, dan gaat hij op het scherm pas voorbij. Het probleem zal worden opgepakt met Pioneer. Volgens de dealer kan er iets in de wagen storen op de unit waardoor dit euvel optreedt.
We zullen zien.
We zullen zien.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Als eerste gedachte komt er dan op dat bewust het snelheidssignaal is weggelatenhnooijens schreef:Inmiddels ben ik bij de dealer geweest. Ik heb gemerkt dat de navigatie steeds zo'n 15-25 meter achterloopt. Als ik een kruising al lang voorbij ben, dan gaat hij op het scherm pas voorbij. Het probleem zal worden opgepakt met Pioneer. Volgens de dealer kan er iets in de wagen storen op de unit waardoor dit euvel optreedt.
We zullen zien.
Als tweede dat de dealer er de ballen verstand van heeft
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Wavor auto is het nu eigenlijk waarin ie is ingebouwd?
Weet je zeker of de dealer het snelheidssignaal heeft aangesloten, dat kun je bij het diagnose menu zien.
Waar zit de GPS antenne?
Weet je zeker of de dealer het snelheidssignaal heeft aangesloten, dat kun je bij het diagnose menu zien.
Waar zit de GPS antenne?
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 21 feb 2009 10:48
@gerritje,
Weet niet wie het in heeft gebouwd bij autoshop de Tijger, maar normaal gesproken werkt daar toch kundig personeel. Dus zo haast gaan zeggen dat het probleem in de unit zit. En dat komt de laatste tijd toch regelmatig voor bij Pioneer.
Weet niet wie het in heeft gebouwd bij autoshop de Tijger, maar normaal gesproken werkt daar toch kundig personeel. Dus zo haast gaan zeggen dat het probleem in de unit zit. En dat komt de laatste tijd toch regelmatig voor bij Pioneer.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
De GPS antenne ligt op het dashboard, links, pal onder het raam. Het betreft een Toyota Celica met een vrij plat liggende ruit. Het aantal satellieten is echter wel voldoende. Deze zijn wel rood overigens, is dat goed?Gentry schreef:Wavor auto is het nu eigenlijk waarin ie is ingebouwd?
Weet je zeker of de dealer het snelheidssignaal heeft aangesloten, dat kun je bij het diagnose menu zien.
Waar zit de GPS antenne?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 21 feb 2010 21:48
Ik ben zeker wel tevreden over de inbouw. Alleen de achteruitrijcamera werkt niet zoals Pioneer beschrijft in de handleiding. Inmiddels ben ik al 4 keer terug geweest hiervoor maar nog geen oplossing. Voor het andere probleem zou de dealer Pioneer benaderen dus..... even afwachten maar.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Natuurlijk kan ik het volkomen bij het verkeerde eind hebben maar uitspraken als:gewoonmich schreef:@gerritje,
Weet niet wie het in heeft gebouwd bij autoshop de Tijger, maar normaal gesproken werkt daar toch kundig personeel. Dus zo haast gaan zeggen dat het probleem in de unit zit. En dat komt de laatste tijd toch regelmatig voor bij Pioneer.
- Toch blijft de positieberekening de eerste minuten verkeerd. Mijn dealer zegt dat dit normaal is
- De GPS antenne ligt op het dashboard, links, pal onder het raam.
- Volgens de dealer kan er iets in de wagen storen op de unit waardoor dit euvel optreedt.
- Ik heb namelijk ook een achteruitrijdcamera. Deze lijkt echter niet goed aangesloten omdat het dual screen niet werkt
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 21 feb 2010 21:48
Je hebt wellicht gelijk maar het kan natuurlijk ook nog altijd aan de Pioneer liggen. De opmerkingen over de afwijkingen zijn inderdaad niet veelbelovend, maar inmiddels hebben ze wel toegegeven dat deze afwijkingen niet normaal zijn en wordt actie ondernomen.
De inbouwer doet dit momenteel al 25 jaar, dus ik kan me voorstellen dat hij veel heeft meegemaakt op gebied van navigatie.
Overigens wil ik de ontvanger weer onder het dashboard hebben is toch mooier. Om te testen of het daar aan lag is hij op het dashbord gelegd. Dit maakte echter geen verschil.
De inbouwer doet dit momenteel al 25 jaar, dus ik kan me voorstellen dat hij veel heeft meegemaakt op gebied van navigatie.
Overigens wil ik de ontvanger weer onder het dashboard hebben is toch mooier. Om te testen of het daar aan lag is hij op het dashbord gelegd. Dit maakte echter geen verschil.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Natuurlijk is er reden tot bezorgdheid over een defect in het toestel.
Maar als je zoveel ervaring hebt (zelfs 2 x zo lang als er navigatie voor auto's bestaat ) zou je toch onderhand moeten weten dat het verleggen van de goedwerkende antenne niets te maken heeft met de positiebepaling bij een toestel dat voornamelijk gebruik maakt van gyro en puls
Maar als je zoveel ervaring hebt (zelfs 2 x zo lang als er navigatie voor auto's bestaat ) zou je toch onderhand moeten weten dat het verleggen van de goedwerkende antenne niets te maken heeft met de positiebepaling bij een toestel dat voornamelijk gebruik maakt van gyro en puls
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 21 feb 2010 21:48
Ik vrees dat je gelijk hebt. Zeker voor wat betreft de Navi, Tijger bouwt al 25 radio's in, uiteraard geen GPS systemen in die tijd.
Ik ben benieuwd hoe ze het op gaan lossen. Ik heb vrijdag 12 maart de afspraak staan. Dus dan meer...... soap.
Ik ben benieuwd hoe ze het op gaan lossen. Ik heb vrijdag 12 maart de afspraak staan. Dus dan meer...... soap.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30
Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik heb heel wat correspondentie met Pioneer over dit onderwerp gehad. Als reden waarom dit verschijnsel optreedt komt men met de meest uitlopende argumenten. In de praktijk komt het erop neer dat net als bij de meeste support desk quasi specialisten onzin uitkramen.
De puls kon ik niet op een systeem scherm vinden, ik heb de puls gemeten bekeken op een scoop en gekeken hoe vaak er een puls gegeven wordt per volledige wielomwenteling. De puls was in orde.
Als je 1-2 minuten rijdt is de positie correct, het enige waar ik aan moest wennen is dat op het scherm het voertuig symbool al met het midden op een afslag staat als je de afslag nog moet nemen. Dat was bij de vorige Pioneers niet zo.
Er zijn diagnostische DVD's om de goede werking van de navigatie unit vast te stellen. Deze fout komt niet aan het licht als je deze diagnose programma's uitvoert. Het resultaat van de controle is dus dat de unit in orde is.
De afstand van 50 meter tot het vertrekpunt wordt bij mij bepaald door de tijd die de unit heeft uitgestaan. Als de auto een aantal dagen stilstaat en niet van plaats veranderd is kan de fout veel groter zijn. Wel is binnen 2 minuten de positie fout hersteld. Dat doet de navigatieunit zelf. Ik heb de werking van de gyro en puls in afgeschermde parkeer garages uitgeprobeerd en gekeken wat er gebeurt. dito in tunnels waar geen GPS ontvangst is.
Ik kan controleren of er radiosignaal ontvangen wordt of niet. Dat kan ook evt. via de unit of met de unit. Je weet dan of de unit de werkelijke status weergeeft.....
Als de snelheidswaarschuwing aanstaat, dan wordt netjes door de ingebouwde dame gewaarschuwd als je te snel rijdt.
Dat werkt zonder flitspaal info.
Als je een Pio navigatie systeem uit de auto verwijderd, gaan alle instellingen van de radiozenders van de radio verloren.
Dat werkt dus anders als bij veel gewone autoradio's. In de Pioneer zit geheugen dat informatie vasthoudt als de spanning wegvalt, er zit ook geheugen in dat informatie verliest, als de spanning wegvalt. Als het contact van de auto wordt uitgeschakeld, blijft de spanning op het navigatiesysteem gewoon aanwezig, de radiozenders blijven ook bewaard.
Als de spanning wordt weggenomen, vallen de radiozenders volledig weg en moeten opnieuw ingesteld worden, zo ook de navigatie gegevens.
Naar mijn mening is het een domme fout in de programmering van de Pioneer.
Bij dealers en inbouwstations kijkt men je met vierkante ogen aan. Men weet niet wat men ermee aanmoet.
Er zijn veel meningen bij de specialisten en de leverancier, het probleem is er niet mee opgelost.
Ik vind dat deze fout niet hoort op te treden.
Of Pioneer support iets doet met de feedback van klanten weet ik niet.
Als men doorheeft dat je begrijpt waar het probleem zit krijg je geen antwoord.
Kaart iemand anders hetzelfde probleem aan, dan krijg je al dezelfde onzin reacties, die al bekend zijn.
Voor de rest is het een geweldig goede unit.
Het is wel verstandig om een beveiligingscode in te voeren.
Als het ding gejat wordt is het ding onbruikbaar.
De puls kon ik niet op een systeem scherm vinden, ik heb de puls gemeten bekeken op een scoop en gekeken hoe vaak er een puls gegeven wordt per volledige wielomwenteling. De puls was in orde.
Als je 1-2 minuten rijdt is de positie correct, het enige waar ik aan moest wennen is dat op het scherm het voertuig symbool al met het midden op een afslag staat als je de afslag nog moet nemen. Dat was bij de vorige Pioneers niet zo.
Er zijn diagnostische DVD's om de goede werking van de navigatie unit vast te stellen. Deze fout komt niet aan het licht als je deze diagnose programma's uitvoert. Het resultaat van de controle is dus dat de unit in orde is.
De afstand van 50 meter tot het vertrekpunt wordt bij mij bepaald door de tijd die de unit heeft uitgestaan. Als de auto een aantal dagen stilstaat en niet van plaats veranderd is kan de fout veel groter zijn. Wel is binnen 2 minuten de positie fout hersteld. Dat doet de navigatieunit zelf. Ik heb de werking van de gyro en puls in afgeschermde parkeer garages uitgeprobeerd en gekeken wat er gebeurt. dito in tunnels waar geen GPS ontvangst is.
Ik kan controleren of er radiosignaal ontvangen wordt of niet. Dat kan ook evt. via de unit of met de unit. Je weet dan of de unit de werkelijke status weergeeft.....
Als de snelheidswaarschuwing aanstaat, dan wordt netjes door de ingebouwde dame gewaarschuwd als je te snel rijdt.
Dat werkt zonder flitspaal info.
Als je een Pio navigatie systeem uit de auto verwijderd, gaan alle instellingen van de radiozenders van de radio verloren.
Dat werkt dus anders als bij veel gewone autoradio's. In de Pioneer zit geheugen dat informatie vasthoudt als de spanning wegvalt, er zit ook geheugen in dat informatie verliest, als de spanning wegvalt. Als het contact van de auto wordt uitgeschakeld, blijft de spanning op het navigatiesysteem gewoon aanwezig, de radiozenders blijven ook bewaard.
Als de spanning wordt weggenomen, vallen de radiozenders volledig weg en moeten opnieuw ingesteld worden, zo ook de navigatie gegevens.
Naar mijn mening is het een domme fout in de programmering van de Pioneer.
Bij dealers en inbouwstations kijkt men je met vierkante ogen aan. Men weet niet wat men ermee aanmoet.
Er zijn veel meningen bij de specialisten en de leverancier, het probleem is er niet mee opgelost.
Ik vind dat deze fout niet hoort op te treden.
Of Pioneer support iets doet met de feedback van klanten weet ik niet.
Als men doorheeft dat je begrijpt waar het probleem zit krijg je geen antwoord.
Kaart iemand anders hetzelfde probleem aan, dan krijg je al dezelfde onzin reacties, die al bekend zijn.
Voor de rest is het een geweldig goede unit.
Het is wel verstandig om een beveiligingscode in te voeren.
Als het ding gejat wordt is het ding onbruikbaar.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Ben je er 100% zeker van dat de accuplus aanwezig blijft bij jouw auto?
Er zijn tegenwoordig ook auto's waarbij die verdwijnt, als de auto overschakelt in de ECO-Modus. Dan is die accuplus uiteraard niet rechtstreeks van de accu weggehaald, maar ergens in de auto waar die ECO-modus aktief is.
Groet,
JW
Er zijn tegenwoordig ook auto's waarbij die verdwijnt, als de auto overschakelt in de ECO-Modus. Dan is die accuplus uiteraard niet rechtstreeks van de accu weggehaald, maar ergens in de auto waar die ECO-modus aktief is.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30
Als het de accuplus zou zijn die op het aansluitpunt van de navigatie unit zou worden uitgeschakeld, ivm ECO mode o.i.d. , dan zou dat in de Pio tot gevolg moeten hebben dat de radiozenders die in het geheugen van de navigatieunit staan, moeten wegvallen. Ik heb dat op een gestabiliseerde voeding uitgetest, ook het tijdsmoment en het spanningsniveau van wegvallen van de opgeslagen zenders.
Omdat de radiozenders in het geheugen blijven staan, zolang de unit onder accuspanning staat, blijven de radiozenders die zijn opgeslagen en ook de andere gegevens mbt navigatie in de unit opgeslagen. GPS ontvangst werkt direct en ook de speedpuls werken direct.
Als de unit uitsluitend op kaartgegevens, de speedpuls en de gyro wordt gebruikt, valt de laatste positie als de motor wordt uitgeschakeld ook na enige tijd weg. Hetzelfde gebeurt als GPS ontvangst aanwezig is.
Als je stilstaat of rijdt zie je op het scherm na vertrek dat de GPS gegevens gebruikt worden om de werkelijke positie te bepalen. Het is net of de GPS index (er is een ander woord voor) op dat moment niet compleet is en eerst in de unit moet worden geladen. Dat is de 1-2 minuten periode voor recovery. Dat is wat het lijkt ...... Ook de invloed van de tijdsduur van de motor uit (contact sleutel OFF) heeft invloed de positie die bij starten wordt weergegeven. Die startpositie komt niet overeen met de werkelijke vertrekpositie, maar is wel altijd in de buurt ervan. Dus niet random op een willekeurige plek buiten het gebied waar je op dat moment zit. De maximale afstand tussen vertrek na starten en de werkelijke parkeerpositie is maximaal 1-1,5 km van de werkelijke plek. Dat is bij lange onderbrekingen, bij korte onderbrekingen is het verschil kleiner.
De laatste positie lijkt niet te worden opgeslagen. Als de motor wordt uitgeschakeld blijft de niet permanente accuplus ook op de unit staan. Op het moment dat het contactslot naar OFF wordt gedraaid, verdwijnt de niet permanente accuplus van de navigatieunit. Deze spanning (de niet permante accuplus) die met de unit is gekoppeld, moet het signaal aan de navigatie unit geven dat de parkeerpositie is bereikt. Op dat moment wordt de unit uitgeschakeld. Op dat moment punt gaat het op dat punt fout met de navigatieunit (F10BT en de F910BT). Beide units zijn feitelijk wat de navigatie betreft hetzelfde.
Wat jammer is dat Pioneer niets laat horen als je je ervaringen meldt. Er gaat bijzonder veel tijd inzitten om aan te geven waar het probleem zit. Inbouwstations doen hun best, maar komen niet veel verder. De diagnose programma's testen niet op dit fenomeen, dus wordt het niet als fout erkend. Als je je als naieve gebruiker opstelt wordt je opzadeld met allerlei schijnargumenten en schijnaanbevelingen die niets maar dan ook niets met het probleem te maken hebben.
Kennelijk wordt er niets met de terugkoppeling van op zich tevreden klanten gedaan. De laatste monster software update lost ook niets op voor dit probleem, dus upgraden naar de laatste versie van de Firmware lost dit probleem niet op.
Omdat de radiozenders in het geheugen blijven staan, zolang de unit onder accuspanning staat, blijven de radiozenders die zijn opgeslagen en ook de andere gegevens mbt navigatie in de unit opgeslagen. GPS ontvangst werkt direct en ook de speedpuls werken direct.
Als de unit uitsluitend op kaartgegevens, de speedpuls en de gyro wordt gebruikt, valt de laatste positie als de motor wordt uitgeschakeld ook na enige tijd weg. Hetzelfde gebeurt als GPS ontvangst aanwezig is.
Als je stilstaat of rijdt zie je op het scherm na vertrek dat de GPS gegevens gebruikt worden om de werkelijke positie te bepalen. Het is net of de GPS index (er is een ander woord voor) op dat moment niet compleet is en eerst in de unit moet worden geladen. Dat is de 1-2 minuten periode voor recovery. Dat is wat het lijkt ...... Ook de invloed van de tijdsduur van de motor uit (contact sleutel OFF) heeft invloed de positie die bij starten wordt weergegeven. Die startpositie komt niet overeen met de werkelijke vertrekpositie, maar is wel altijd in de buurt ervan. Dus niet random op een willekeurige plek buiten het gebied waar je op dat moment zit. De maximale afstand tussen vertrek na starten en de werkelijke parkeerpositie is maximaal 1-1,5 km van de werkelijke plek. Dat is bij lange onderbrekingen, bij korte onderbrekingen is het verschil kleiner.
De laatste positie lijkt niet te worden opgeslagen. Als de motor wordt uitgeschakeld blijft de niet permanente accuplus ook op de unit staan. Op het moment dat het contactslot naar OFF wordt gedraaid, verdwijnt de niet permanente accuplus van de navigatieunit. Deze spanning (de niet permante accuplus) die met de unit is gekoppeld, moet het signaal aan de navigatie unit geven dat de parkeerpositie is bereikt. Op dat moment wordt de unit uitgeschakeld. Op dat moment punt gaat het op dat punt fout met de navigatieunit (F10BT en de F910BT). Beide units zijn feitelijk wat de navigatie betreft hetzelfde.
Wat jammer is dat Pioneer niets laat horen als je je ervaringen meldt. Er gaat bijzonder veel tijd inzitten om aan te geven waar het probleem zit. Inbouwstations doen hun best, maar komen niet veel verder. De diagnose programma's testen niet op dit fenomeen, dus wordt het niet als fout erkend. Als je je als naieve gebruiker opstelt wordt je opzadeld met allerlei schijnargumenten en schijnaanbevelingen die niets maar dan ook niets met het probleem te maken hebben.
Kennelijk wordt er niets met de terugkoppeling van op zich tevreden klanten gedaan. De laatste monster software update lost ook niets op voor dit probleem, dus upgraden naar de laatste versie van de Firmware lost dit probleem niet op.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Begrijp ik uit dit verhaal dat álle F910's en F10's met dit euvel behept zijn?Wimpie44 schreef: ....
De laatste positie lijkt niet te worden opgeslagen. Als de motor wordt uitgeschakeld blijft de niet permanente accuplus ook op de unit staan. Op het moment dat het contactslot naar OFF wordt gedraaid, verdwijnt de niet permanente accuplus van de navigatieunit. Deze spanning (de niet permante accuplus) die met de unit is gekoppeld, moet het signaal aan de navigatie unit geven dat de parkeerpositie is bereikt. Op dat moment wordt de unit uitgeschakeld. Op dat moment punt gaat het op dat punt fout met de navigatieunit (F10BT en de F910BT). Beide units zijn feitelijk wat de navigatie betreft hetzelfde.
....
Ik heb dat niet eerder meegekregen, en dus ben ik benieuwd naar de ervaringen van andere Pio-gebruikers op dit punt.
Voorts de vraag: ben je er zeker van dat bij alle Pio's de radio zender-instellingen verdwijnen als je de unit van spanning haalt?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 7
Weergaves: 2002
-
-
pioneer avic 9110bt navigatie start niet door
door polanap » 07 mar 2019 19:11 » in Vaste Pioneer systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 630
-
-
-
Reacties: 4
Weergaves: 787
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1233
-
-
Pioneer AVIC F700BT start niet op, zwart scherm
door Ferlex » 20 apr 2017 20:07 » in Vaste Pioneer systemen -
Reacties: 4
Weergaves: 5986
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 773
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 469