Hallo,
Ik heb een MS-4100 met een CD wisselaar. Werkt allemaal perfect, maar als ik eens een 'rustig' dagje wil, dan wil ik wel eens GEEN muziek.. en TOCH navigeren. Maar het systeem geeft altijd geluid, van de radio of de CD speler.
.. draai ik het volume helemaal weg, dan is 'navigatie-Truus' ook niet meer te verstaan. (een LEGE cd opnemen.. is ook een optie natuurlijk)
Heeft iemand interessante tips ?
MS 4100 .. ook zonder muziek ?
-
- Starting Member
MS 4100 .. ook zonder muziek ?
------------
MS4200RS
Navteq Supercode EUROPA 2011/2012
------------
MS4200RS
------------
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
'k Weet het ook niet, maar wat gebeurt er als je één van de posities in je CD magazijn leeg laat, en die selecteert?
Groet,
JW
'k Weet het ook niet, maar wat gebeurt er als je één van de posities in je CD magazijn leeg laat, en die selecteert?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
Als ik me het goed kan herinneren (ongeveer twee jaar geleden dat ik mijn MS4100 de deur uit heb gedaan) kan je het NAV volume instellen onafhankelijk van het muziek volume. Vraag me even niet meer hoe dat moet maar lees je handleiding even door. Ik weet zeker dat je het volume van je NAV anders kan instellen als dat van je muziek.
Als er een positie leeg is in je magazijn dan kan je die NIET selecteren.'k Weet het ook niet, maar wat gebeurt er als je één van de posities in je CD magazijn leeg laat, en die selecteert?
Hide post links |
-
- Starting Member
Ja.. dat kon met het oude besturingssysteem... geloof ik.Fantom schreef:Als ik me het goed kan herinneren (ongeveer twee jaar geleden dat ik mijn MS4100 de deur uit heb gedaan) kan je het NAV volume instellen onafhankelijk van het muziek volume. Vraag me even niet meer hoe dat moet maar lees je handleiding even door. Ik weet zeker dat je het volume van je NAV anders kan instellen als dat van je muziek.
Met de nieuwe kan ik het nav-volume alleen relatief aan het muziekvolume instellen, (via het configuratiemenu.. ofzo). Het lullige is dan dat 'Truus' wel te verstaan is als ik de muziek helemaal wegdraai.. maar als ik het muziekvolume dan weer opschroef, schreeuwt ze de hele auto bij elkaar.
------------
MS4200RS
------------
MS4200RS
------------
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Misschien is die lege CD opnemen en 'm op een bepaalde positie in het magazijn stoppen wel de slimste oplossing voor je probleem. Wat gebeurt er trouwens als je een verse CD-R in het magazijn stopt, accepteert hij die wel?
Bij mijn Navi-radio MS4000 kon ik de DAB tuner kiezen die niet aangesloten was, en dan was het ook lekker rustig
Groet,
JW
Misschien is die lege CD opnemen en 'm op een bepaalde positie in het magazijn stoppen wel de slimste oplossing voor je probleem. Wat gebeurt er trouwens als je een verse CD-R in het magazijn stopt, accepteert hij die wel?
Bij mijn Navi-radio MS4000 kon ik de DAB tuner kiezen die niet aangesloten was, en dan was het ook lekker rustig
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Volgens mij is de software nu zo vergevorderd dat bovenstaande niet meer mogelijk is JWJW schreef:Bij mijn Navi-radio MS4000 kon ik de DAB tuner kiezen die niet aangesloten was, en dan was het ook lekker rustig
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik gebruik die Radio nog altijd, de MR 4000 dus. En ja hoor, ik kan nog altijd de DAB toets drukken, en dan is het lekker rustig.Fantom schreef:Volgens mij is de software nu zo vergevorderd dat bovenstaande niet meer mogelijk is JWJW schreef:Bij mijn Navi-radio MS4000 kon ik de DAB tuner kiezen die niet aangesloten was, en dan was het ook lekker rustig
Groet,
JW
Overigens zit er op die radio ook een mute toets, als je die dus drukt is het ook errug stil. Of dan de Navi nog werkt, weet ik niet, dat kan ik niet meer testen omdat ik 'm nu alleen als radio gebruik
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Sorry, moet duidelijker zijnJW schreef:Ik gebruik die Radio nog altijd, de MR 4000 dus. En ja hoor, ik kan nog altijd de DAB toets drukken, en dan is het lekker rustig.
Overigens zit er op die radio ook een mute toets, als je die dus drukt is het ook errug stil. Of dan de Navi nog werkt, weet ik niet, dat kan ik niet meer testen omdat ik 'm nu alleen als radio gebruik
Groet,
JW
Ik bedoelde dat de SW van de MS4100 vergevorderd was tov de MR4000.
Hide post links |
-
- Senior Member
Zekers, maar de grootste barrière is dat de MS 4100 niet meer zo'n DAB aansluiting en dus knop heeftFantom schreef:Sorry, moet duidelijker zijnJW schreef:Ik gebruik die Radio nog altijd, de MR 4000 dus. En ja hoor, ik kan nog altijd de DAB toets drukken, en dan is het lekker rustig.
Groet,
JW
Ik bedoelde dat de SW van de MS4100 vergevorderd was tov de MR4000.
En dan maakt de SW al niet meer uit.
En zo'n mute knop heeft 'ie ook niet (meer), dus ook die truc is niet uit te proberen.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Heb je al eens gekeken naar de beschrijving op pagina 208 van de handleiding? Daar staat namelijk niks beschreven over een afhnakelijkheid van het radio volume. Daar staat wel beschreven hoe je het volume van de NAV in kan stellen.majo schreef:Ja.. dat kon met het oude besturingssysteem... geloof ik.
Met de nieuwe kan ik het nav-volume alleen relatief aan het muziekvolume instellen, (via het configuratiemenu.. ofzo). Het lullige is dan dat 'Truus' wel te verstaan is als ik de muziek helemaal wegdraai.. maar als ik het muziekvolume dan weer opschroef, schreeuwt ze de hele auto bij elkaar.
Hide post links |
-
- Normal Member
Ik snap het probleem niet, ik heb ook de 4100 met de nieuwste software 3.1 maar als ik het volume helemaal weg draai lult die meid nogsteeds tegen me hoor. Heb het Volume op 7 staan van die meid.
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.
Hide post links |
-
- Starting Member
Dat dacht ik ook, werkt bij mij ookQuadrifoglio Verde schreef:Ik snap het probleem niet, ik heb ook de 4100 met de nieuwste software 3.1 maar als ik het volume helemaal weg draai lult die meid nogsteeds tegen me hoor. Heb het Volume op 7 staan van die meid.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 546
-
-
Welke gratis navigatie app kan je gebruiken zonder een route in te voeren?
door Peter Kudelstaart » 12 apr 2022 20:21 » in Navigatie algemeen -
Reacties: 2
Weergaves: 401
-