5200
-
- Average Member
5200
Hoe komt het dat ik in Duitsland weinig TMC ontvangt heb.
net over de grens gaat alles goed en hoe verder ik in duitsland komt dan valt de tmc weg en komt weer terug.dus het is komen en gaan met de TMC.de laatste keer terug naar nederland was het het zelfde.en over de nederlanse grens had ik helemaal geen tmc zender meer.en bleef die van Duitsland er in staan.
heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn help
Peter
net over de grens gaat alles goed en hoe verder ik in duitsland komt dan valt de tmc weg en komt weer terug.dus het is komen en gaan met de TMC.de laatste keer terug naar nederland was het het zelfde.en over de nederlanse grens had ik helemaal geen tmc zender meer.en bleef die van Duitsland er in staan.
heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn help
Peter
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Heb je wel goede TMC ontvangst?
Eerder was dat niet het geval, je was toen nog op zoek naar een goede antenne viewtopic.php?p=77097#77097
Hoe dat afgelopen is weten we niet.
Groet,
JW
Eerder was dat niet het geval, je was toen nog op zoek naar een goede antenne viewtopic.php?p=77097#77097
Hoe dat afgelopen is weten we niet.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Average Member
TMC
Hallo DJ
ja nadat ik een nieuw plak antenne heb gemonteerd was de ontvangst ok.en vorig jaar was ik op weg naar oosterijk ook wel een even de TMC kwijt maar dan voor een aantal kilometers maar dat kan door de bossen of bergen komen.
maar dit jaar op weg naar oostrijk was het gewoon heel slecht.dus ik weet niet waar daar de oorzaak van is .de antenne zit er goen in en ook goed op het raam hij is verticaal geplakt dus dat moet wel goed zijn neem ik aan.maar ik dacht zelf dat er wat met de pc aan de hand kan zijn omdat de duitse zender er in bleef hangen.heb jij enig idee ??
groet peter
ja nadat ik een nieuw plak antenne heb gemonteerd was de ontvangst ok.en vorig jaar was ik op weg naar oosterijk ook wel een even de TMC kwijt maar dan voor een aantal kilometers maar dat kan door de bossen of bergen komen.
maar dit jaar op weg naar oostrijk was het gewoon heel slecht.dus ik weet niet waar daar de oorzaak van is .de antenne zit er goen in en ook goed op het raam hij is verticaal geplakt dus dat moet wel goed zijn neem ik aan.maar ik dacht zelf dat er wat met de pc aan de hand kan zijn omdat de duitse zender er in bleef hangen.heb jij enig idee ??
groet peter
Hide post links |
-
- Senior Member
In Duitsland heb ik het met mijn systeem ook wel eens dat een zender blijft hangen.
Dat komt vermoedelijk omdat er tijdelijk even een Pay-TMC zender gepakt is bij de automatische omschakeling, en die wordt uiteraard niet weergegeven. Maar daardoor gaat het systeem wél van slag, dat gebeurt af en toe.
Iets vergelijkbaars is te lezen in viewtopic.php?t=14597 met een link naar viewtopic.php?t=13986
Of dit bij jou ook de reden is kan ik niet beoordelen.
Derhalve de vraag: hoeveel TMC zenders kun je in NL pakken? Dat zou een indicatie kunnen zijn voor de kwaliteit van de ontvangst.
Groet,
JW
Dat komt vermoedelijk omdat er tijdelijk even een Pay-TMC zender gepakt is bij de automatische omschakeling, en die wordt uiteraard niet weergegeven. Maar daardoor gaat het systeem wél van slag, dat gebeurt af en toe.
Iets vergelijkbaars is te lezen in viewtopic.php?t=14597 met een link naar viewtopic.php?t=13986
Of dit bij jou ook de reden is kan ik niet beoordelen.
Derhalve de vraag: hoeveel TMC zenders kun je in NL pakken? Dat zou een indicatie kunnen zijn voor de kwaliteit van de ontvangst.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Average Member
TMC
nou de ellende is dat ik in Duitsland weing ontvangst heb
in nederland heb ik er gemiddeld vier
Groet
Peter
in nederland heb ik er gemiddeld vier
Groet
Peter
Hide post links |
-
- Senior Member
Vier maar?
Da's niet veel, ik heb er eigenlijk altijd 8 in NL, zie ook http://www.navigatiehosting.nl/tmc/zend ... evlrng4435.
Er zijn dus gerede twijfels aan de ontvangst, en dus de vraag: waar zit de TMC antenne, en welke is dat nu?
Groet,
JW
Da's niet veel, ik heb er eigenlijk altijd 8 in NL, zie ook http://www.navigatiehosting.nl/tmc/zend ... evlrng4435.
Er zijn dus gerede twijfels aan de ontvangst, en dus de vraag: waar zit de TMC antenne, en welke is dat nu?
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Average Member
TMC
de antenne is een plak antenne van vdo en hij zit op de voorruit
en daar zit geen verwarming of zo in het is een mazda kintaro 3 van 09
en hij is veticaal ge plakt alles zit goed vast.
Peter
en daar zit geen verwarming of zo in het is een mazda kintaro 3 van 09
en hij is veticaal ge plakt alles zit goed vast.
Peter
Hide post links |
-
- Senior Member
Zit die plakantenne voldoende ver van de rand van de ruit?
Dat moet minimaal 4 cm vanaf de rand zijn, als 'ie dichterbij zit zal de ontvangst aanzienlijk verslechteren, tot bijna niks toe.
En is de plakstrip niet ingekort, die moet de volle lengte hebben van 37 cm
Overigens, je hebt het over verticaal. Dat is maar zeer ten dele, ik neem niet aan dat jij een voorruit hebt die zó staat, die ligt onder een hoek van minder dan 45 graden. Dat vermindert de ontvangst ook al aanzienlijk
Groet,
JW
Dat moet minimaal 4 cm vanaf de rand zijn, als 'ie dichterbij zit zal de ontvangst aanzienlijk verslechteren, tot bijna niks toe.
En is de plakstrip niet ingekort, die moet de volle lengte hebben van 37 cm
Overigens, je hebt het over verticaal. Dat is maar zeer ten dele, ik neem niet aan dat jij een voorruit hebt die zó staat, die ligt onder een hoek van minder dan 45 graden. Dat vermindert de ontvangst ook al aanzienlijk
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Naast de door JW genoemde zaken is ook de aansluiting van de aardlister belangrijk, deze mag ook niet verlengd worden.
Zeker voor de pc5200 (TMC ontvangst pc5200 is gevoeliger dan toestellen met een aparte TMC box) is het overwegen van een antenne-splitter zeker waard.
Zonder splitter had ik altijd een matige ontvangst, nu met splitter ontvang ik alle 8 Nederlandse zenders en ook heel vaak het Belgische Studio Brussel.
De Duitse zenders pak ik al rijdend tussen Tilburg en Eindhoven.
Zeker voor de pc5200 (TMC ontvangst pc5200 is gevoeliger dan toestellen met een aparte TMC box) is het overwegen van een antenne-splitter zeker waard.
Zonder splitter had ik altijd een matige ontvangst, nu met splitter ontvang ik alle 8 Nederlandse zenders en ook heel vaak het Belgische Studio Brussel.
De Duitse zenders pak ik al rijdend tussen Tilburg en Eindhoven.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1
Kia Picanto<>TomTom GO950 Live
test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa
Hide post links |
-
- Average Member
TMC
Goede morgen Gents
nou ik ben weer wat wijzer geworden .
de antenne is in de orginele staat en niet ingekort .en de aarde is ook niet verlengt.
en ik heb al eerer gedacht aan een splitter maar die zijn ook niet zo goedkoop.en om er een te kopen
en dan uitvinden dat het daar niet aan ligt dat vind ik dan ook wel zonde.
komt het wel voor dat het probleem in de computer zit ???.
en zou het helpen als ik hem reset.want dat kan ik dan eerst proberen als ik weerthuis ben en dat is
over vier weken.
dus ik hou jullie op de hoogte .
groet
peter
nou ik ben weer wat wijzer geworden .
de antenne is in de orginele staat en niet ingekort .en de aarde is ook niet verlengt.
en ik heb al eerer gedacht aan een splitter maar die zijn ook niet zo goedkoop.en om er een te kopen
en dan uitvinden dat het daar niet aan ligt dat vind ik dan ook wel zonde.
komt het wel voor dat het probleem in de computer zit ???.
en zou het helpen als ik hem reset.want dat kan ik dan eerst proberen als ik weerthuis ben en dat is
over vier weken.
dus ik hou jullie op de hoogte .
groet
peter
Hide post links |
-
- Senior Member
En hoe zit het met die 4 cm vanaf de rand?
Groet,
JW
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Average Member
TMC
Hallo
JW de antenne zit zeker vier centimeter vanaf de rand .
dus dat kan het probleem dan niet zijn.
maar jij raad een splitter aan.dus dan moet ik dat maar proberen mits er niets aan de hand is met de pc
en ik moet dan wel het dashboard uit elkaar nemen.
want het vreemde is dat ik jaren terug een Carin heb gehad met een losse TMC box en daar heb ik maar zelden
het probleem van geen zenders mee gehad.ja het kwam wel eens voor in duitsland of oostrijk maar met de 5200
is het wel om de haverklap.en je heb dat ding toch voor je gemak nietwaar.is het mogelijk om een aparte TMC box net als bij de Carin te monteren ??
groet
Peter
JW de antenne zit zeker vier centimeter vanaf de rand .
dus dat kan het probleem dan niet zijn.
maar jij raad een splitter aan.dus dan moet ik dat maar proberen mits er niets aan de hand is met de pc
en ik moet dan wel het dashboard uit elkaar nemen.
want het vreemde is dat ik jaren terug een Carin heb gehad met een losse TMC box en daar heb ik maar zelden
het probleem van geen zenders mee gehad.ja het kwam wel eens voor in duitsland of oostrijk maar met de 5200
is het wel om de haverklap.en je heb dat ding toch voor je gemak nietwaar.is het mogelijk om een aparte TMC box net als bij de Carin te monteren ??
groet
Peter
Hide post links |
-
- Senior Member
Bij de 5200 is het niet mogelijk een aparte TMC box te monteren.....
WS woont niet ver van jou vandaan, hij zou dan ook dezelfde zenders moeten ontvangen. Als dat niet het geval is hou ik het toch op een probleem met de antenne.
En een TMC reset helpt niet om dit probleem op te lossen, naar ik denk.
Groet,
JW
WS woont niet ver van jou vandaan, hij zou dan ook dezelfde zenders moeten ontvangen. Als dat niet het geval is hou ik het toch op een probleem met de antenne.
En een TMC reset helpt niet om dit probleem op te lossen, naar ik denk.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Klopt in de buurgemeente, ontvangst hier is 8-9 zenders.WS woont niet ver van jou vandaan, hij zou dan ook dezelfde zenders moeten ontvangen.
TMC reset lost inderdaad het probleem niet op.
Welke software versie staat er op de 5200 is dat de laatste 2.9 ?
Je kan ook eerst proberen met een "goedkope" normale splitter die je gewoon bij bv Brezan of Halfords kan kopen.
Hou wel rekening met de aansluiting op de pc5200 dat is een smb stekker.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1
Hide post links |
-
- Average Member
TMC
Nou ik zal de zaak wel uitzoeken als ik weer thuis ben
want ik ben voorlopig in het buitenland aan het werk.
en naar mijn weten staat de laatste 2.9 er op maar daar kan gerritje wel een antwoord op geven
want daar heb ik hem vandaan de 5200.en ik zal kijken bij halforts voor zo splitter zo goedkope
maar ze hebben niet zo veel in Vlaardingen
Gerritje kan jij antwoord op de vraag van de soft ware geven ??
Groet
Peter
want ik ben voorlopig in het buitenland aan het werk.
en naar mijn weten staat de laatste 2.9 er op maar daar kan gerritje wel een antwoord op geven
want daar heb ik hem vandaan de 5200.en ik zal kijken bij halforts voor zo splitter zo goedkope
maar ze hebben niet zo veel in Vlaardingen
Gerritje kan jij antwoord op de vraag van de soft ware geven ??
Groet
Peter
Hide post links |
-
- Senior Member
Is voorzien van 2.9
Al eerder hebben we hierover contact gehad. En na aanvankelijke ontvangstproblemen heeft de unit na het correct aanbrengen van de TMC antenne altijd op de juiste wijze gefunctioneerd.
Ik meen me te herinneren dat je in de vorige auto al eerder met een splitter hebt geëxperimenteerd
Al eerder hebben we hierover contact gehad. En na aanvankelijke ontvangstproblemen heeft de unit na het correct aanbrengen van de TMC antenne altijd op de juiste wijze gefunctioneerd.
Ik meen me te herinneren dat je in de vorige auto al eerder met een splitter hebt geëxperimenteerd
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Average Member
TMC
Hoi Gerritje
Even een corectie wat splitter betreft ik heb toen je advies gevraagt. over een splitter omdat de anteene niet werkte
die er bij zat.tewijl het toch een nieuwe was die je er bij had gedaan.
nadat ik een nieuwe antenne had gekocht en laten monteren in de garage werkte de tmc wel maar ik kan niet zeggen
dat het altijd optimaal heeft gewerk.
nu we de laatste keer op vacantie zijn geweest naar Oosterijk was het gewoon naadje met de ontvangst en zelfs toen
we op de terug weg de nederlandse grens weer over waren was het ook niet goed ik kreeg helemaal geen zender meer.er stond wel een duitse zender er in maar die was er niet uit te krijgen,
en vandaar mijn vragen aan het Forum om te kijken of dat er een oplossing voor is.en zo niet dan moet ik wat anders gaan kopen .want aan de antenne ligt het volgens mij niet.
groet
Peter
Even een corectie wat splitter betreft ik heb toen je advies gevraagt. over een splitter omdat de anteene niet werkte
die er bij zat.tewijl het toch een nieuwe was die je er bij had gedaan.
nadat ik een nieuwe antenne had gekocht en laten monteren in de garage werkte de tmc wel maar ik kan niet zeggen
dat het altijd optimaal heeft gewerk.
nu we de laatste keer op vacantie zijn geweest naar Oosterijk was het gewoon naadje met de ontvangst en zelfs toen
we op de terug weg de nederlandse grens weer over waren was het ook niet goed ik kreeg helemaal geen zender meer.er stond wel een duitse zender er in maar die was er niet uit te krijgen,
en vandaar mijn vragen aan het Forum om te kijken of dat er een oplossing voor is.en zo niet dan moet ik wat anders gaan kopen .want aan de antenne ligt het volgens mij niet.
groet
Peter
Hide post links |
-
- Senior Member
Duidelijk
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Normal Member
was het ook niet zo dat de plak antenne voorzien moest zijn een 12volt spanning. en is deze dan aan gesloten.
gr rene
gr rene
Hide post links |
-
- Senior Member
De plakanteen is een actieve antenne en moet inderdaad ook op de 12 volt worden aagesloten
Hide post links |
-
- Average Member
TMC
Hi
Gerritje even een vraag .
als ik besluit om zo VDO splitter te kopen kan ik die zo op de radio en de unit aansluiten
of moet er nog een stroom draad bij ????
peter
Gerritje even een vraag .
als ik besluit om zo VDO splitter te kopen kan ik die zo op de radio en de unit aansluiten
of moet er nog een stroom draad bij ????
peter
Hide post links |
-
- Senior Member
viewtopic.php?search_id=1374720257&t=4321
In deze link wordt er gesproken over aansluiten van de 12 volt ondanks de aanwezigheid van 12 volt op de antennedraad
De MA1410 heeft ISO aansluitingen en je zult altijd een verloop van ISO naar SMB nodig hebben voor aansluiting op de 5200
Of de splitter in je auto meteen is aan te sluiten kan ik niet bepalen. Er zijn hoe langer hoe meer auto's met FAKRA antenne-aansluitingen. Als dat zo is heb je in totaal 3 verloopkabeltjes nodig om de verbindingen te kunnen maken
Nog afgezien van de mogelijkheid om de splittr te kunnen kopen want ik kom hem niet meer tegen
Hij is hier op het forum enkele malen aangeboden voor € 65
Bij Navco is nog wel de MA1452 te koop maar dat is geen actieve splitter
http://www.navco.nl/product/325/MA1452DIN_40
Ook heeft men daar een aparte actieve antenne incl verloop naar een SMB aansluiting
Een stuk goedkoper dan de splitter
http://www.navco.nl/product/335/VDO_Dayton_MA6452_40
In deze link wordt er gesproken over aansluiten van de 12 volt ondanks de aanwezigheid van 12 volt op de antennedraad
De MA1410 heeft ISO aansluitingen en je zult altijd een verloop van ISO naar SMB nodig hebben voor aansluiting op de 5200
Of de splitter in je auto meteen is aan te sluiten kan ik niet bepalen. Er zijn hoe langer hoe meer auto's met FAKRA antenne-aansluitingen. Als dat zo is heb je in totaal 3 verloopkabeltjes nodig om de verbindingen te kunnen maken
Nog afgezien van de mogelijkheid om de splittr te kunnen kopen want ik kom hem niet meer tegen
Hij is hier op het forum enkele malen aangeboden voor € 65
Bij Navco is nog wel de MA1452 te koop maar dat is geen actieve splitter
http://www.navco.nl/product/325/MA1452DIN_40
Ook heeft men daar een aparte actieve antenne incl verloop naar een SMB aansluiting
Een stuk goedkoper dan de splitter
http://www.navco.nl/product/335/VDO_Dayton_MA6452_40
Hide post links |
-
- Average Member
TMC
Hi gerritje
Bedankt .en die 6452 is dat ook weer zo plak antenne
want daar heb ik mijn maag nu van vol.
Peter
Bedankt .en die 6452 is dat ook weer zo plak antenne
want daar heb ik mijn maag nu van vol.
Peter
Hide post links |
-
- Senior Member
Het is een gewone stevige dipool antenne. Deze wordt met een paar plakkertjes op de ruit bevestigd Kijk bij de link
Hij bevalt mij en enkele anderen buitengewoon goed
Hij bevalt mij en enkele anderen buitengewoon goed
Hide post links |
-
- Average Member
TMC
Ok nou bedankt
ik ben weer een stuk wijzer dan.want het lijkt mij stug dat het aan de pc ligt.
en ik heb de vraag alm gesteld of dat het zou helpen om de tmc te ressetten
maar dat helpt waarschijnlijk niet.voor de rest is het een fijn ding en ik ben er
erg tevreden over.
Peter
ik ben weer een stuk wijzer dan.want het lijkt mij stug dat het aan de pc ligt.
en ik heb de vraag alm gesteld of dat het zou helpen om de tmc te ressetten
maar dat helpt waarschijnlijk niet.voor de rest is het een fijn ding en ik ben er
erg tevreden over.
Peter
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 651
-
-
Any updates and maps for VDO VRM 6200 + PC 5200/40?
door Driver.Yo » 14 aug 2017 21:47 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 836
-