Vraag naar betrouwbar GPS-systeem

Gebruikersavatar
Terrano
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 feb 2010 01:38

Vraag naar betrouwbar GPS-systeem

Bericht door Terrano »

Halloo,

Ik ben naarstig op zoek naar een betrouwbaar GPS-systeem, zo ééntje dat doet wat je vraagt en niet zoals mijn Pioneer-onding, het heeft nog nooit echt goed gewerkt. Het steekt al een half jaar in mijn wagen en ik heb er nog geen seconde van kunnen genieten, erger nog, het zorgt momenteel voor een héél onveilig rijgedrag omdat je je al ergert als je het ding ziet aanfloepen.

Ik zal enkele probleempjes voorleggen die ik al meegemaakt heb, kriskras door elkaar (dus trek je van de volgorde niks aan):
- volume gaat naar maximum zonder dat ik ook maar één toets aanraak... verminder je dit terug dan floept hij even later weer gezellig de hoogte in.
- getoonde kaart komt niet overeen met de werkelijkheid, op een bepaald moment reed ik volgens de kaart door een natuurgebied waar geen wegen waren om dan iets verder als trein gewoon de sporen te volgen... en dit alles zo een 20km verwijderd van de plaats waar ik werkelijk was.
- dit is het meest recente fenomeen: het ding floept gewoon uit, start op, floept uit, start op, floept uit, start op .... met enkel een flikkerend beginscherm van navgate als intermezzo.... en dit duurt zo voort tot... je het contact uit zet... mooi hoor als je een ritje van 50 km aan het rijden bent met een flikkerend navigatiebeeld waar je geen bal aan hebt... je wordt erdoor afgeleidt en raakt enorm geënerveerd wat de veiligheid op de weg zeker niet ten goede komt
- voortdurend herbereken ook al is er geen file of wat dan ook te bespeuren
- bediening van het stuur lukt niet
- radio speelt, ik ga naar menu en wil een adres ingeven: lukt bijna niet want plots, geheel spontaan begint dat ding zich te rebooten en blijft rebooten...
En nu ben ik al dingen vergeten maar ik verbaas me erover dat ik "het onding" nog niet met de hamer "bijgewerkt" heb.

Dus dit alles in een tijdspanne van een half jaar, toestel is gedurende deze periode ook al 3 keer terug opgestuurd naar Pioneer... Het vertrouwen in Pioneer is meer dan beschaamd, zeker als je weet dat het toestel nog niet werkte toen het de eerste keer terug kwam van het "Pioneer-service center" !!! Wat een firma zeg !!!
De laatste keer is "het" terug ingebouwd nà nieuwjaar met kaartsoftware van de 910BT denk ik want de lay-out zag er anders uit maar weer zonder enig resultaat... het slaat weer tilt tot en met, voor mij is het één groot rotzootje en nu hoeft het ding alléén nog maar gedemonteerd te worden en het komt er niet meer terug in !!! Mijn dashboard klapt al automatisch open als je het woord Pioneer en uitbouwen uitspeekt !!! Hier kookt het potje daadwerkelijk over als je weet wat je ervoor betaald hebt en wat het al gepresteerd heeft... of beter gezegd wetende dat het nog niks gepresteerd heeft. Als ik op reis vertrek demonteer ik mijn ouwe getrouwe GARMIN StreetPilot van mijn motorfiets en plaats hem mee in de wagen om toch iets te hebben dat degelijk werkt... BEDANKT PIONEER!!!! Mijn boze brief is al naar hun onderweg want ik heb nu net al teveel geduld gehad vind ik...

Daarom nu mijn vraag: Bestaat er een "betrouwbaar systeem"???? Eender welk merk, prijskaartje mag tot een kleine 2000 euro gaan...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik snap best dat je boos bent maar om het nu twee keer in vrijwel dezelfde bewoordingen te uiten is onnodig en bovendien ongewenst
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Bericht door Mazurka »

Gerritje schreef:Ik snap best dat je boos bent maar om het nu twee keer in vrijwel dezelfde bewoordingen te uiten is onnodig en bovendien ongewenst
Deze man komt met een uitgebreid verhaal over zijn pioneer met zijn problemen, daar is hij vast een poosje mee bezig geweest.

EN NU KOM JIJ MET ZO'N ATWOORD. SCHANDE. :!: :!: :!:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Kennelijk is je Terrano's andere, vrijwel identieke posting viewtopic.php?p=87146#87146 ontgaan.
Veel copy-paste dus, en dat is in het Reglement rules.php artikel Ic als "niet toegestaan" gekwalificeerd. Eén van de postings zal dan ook wel verwijderd worden :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Bericht door Mazurka »

Dat is nog geen reden om deze man zo af te "zeiken".

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Mazurka schreef:Dat is nog geen reden om deze man zo af te "zeiken".
Mij ontgaat ten ene male waarom je het verwijzen naar het Reglement, dat voor iedereen geldt, als "afzeiken" betitelt.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Bericht door Mazurka »

Gerritje verwijst nergens naar en ik begrijp deze frustratie van deze man en kan dan ook begrijpen dat je niet als eerste het regelement doorleest.
Wat is er nou verkeerd aan als dit, wat overgens zeldzaam voorkomt, om iets 2x te schrijven over hetzelfde onderwerp, dan hoef je toch op deze manier niet te reageren.
Trouwens het eerste topic ging over de slechte kwaliteit van het toestel en het tweede topic vraagt deze man of er een ander goed werkend navi systeem bestaat.

Er bestaat ook nog zoiets van normen en waarden en respect voor een ander.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Bericht door Mazurka »

@ Terrano

Ik zou even afwachten tot Gentry of Kobus 1960 dit hebben gelezen, die kunnen u een goed advies geven.

Gr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Terrano
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 feb 2010 01:38

Bericht door Terrano »

Bedankt Mazurka, jij en enkele anderen hebben de boodschap tenminste begrepen !!!

En voor diegenen die het over copy-paste hebben, wel ik hoop dat jullie niet hetzelfde overkomt als mij, dan zou ik jullie frustratie wel eens neergeschreven willen zien... Maar ok, zand erover als je niets beter weet te vertellen ipv iemand "echt raad te geven", dat kan ik ook niet helpen !!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Een antwoord komt er ongetwijfeld op je eerste posting, wees daar maar niet bang voor :wink:

De simpele reden dat het Reglement, dat je gelezen zult hebben toen je je aanmeldde, je moet immers bevestigen dat je daarmee akkoord gaat, bepaalt dat Crossposting niet toegestaan is dat je dan in twee draadjes antwoorden gaat krijgen. En dat wordt een puinhoop.

Daar moet Mazurka zich niet mee bemoeien, als hij het daar niet mee eens is moet hij niet posten op dit forum.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Bericht door Mazurka »

Daar moet Mazurka zich niet mee bemoeien, als hij het daar niet mee eens is moet hij niet posten op dit forum.
JW je moet eens leren om begrijpend te lezen, ik zeg helemaal niet dat ik het met dubbel posten eens ben, het gaat alleen maar om hoe er wordt gereageerd hierop, dat stoort mij.

En daarom schreef ik al eerder:
Er bestaat ook nog zoiets van normen en waarden en respect voor een ander.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Bericht door kobus1960 »

Ik hou het persoonlijk bij de spullen zoals beschreven in m'n onderschrift, ben ik zeer tevreden mee.
Pioneer heb ik geen ervaring mee, dus helaas.
VDO wordt als zodanig niet meer geproduceerd, kaartmateriaal nog wel, zolang het duurt, is in die zin
een optie, omdat het voor een redelijk bedrag te koop is. (in verhouding tot de VDO prijs voorheen).
Gezien het bedrag wat je voor een navi over hebt valt TomTom af, je zoekt duidelijk topspullen.
Gaat het voor wat betreft andere mogelijkheden ook nog om het merk en type auto je hebt.
Kortom, veel mogelijkheden, veel meningen en smaken................... 8)
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Terrano
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 feb 2010 01:38

welk systeem mijn voorkeur heeft

Bericht door Terrano »

Wel een vast, uiteraard betrouwbaar systeem, dubbel DIN, om in een Hyundai Santa Fe van 2009 ingebouwd te worden. Send without C/P i hope :evil:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Ik zou jouw F900 op marktplaats zetten en een Kenwood DNX7240 /9240 aanschaffen of nog even wachten tot volgende maand de 7260 en 9260 komen, die zijn waanzinnig mooi qua grafische lay-lout, bediening en mogelijkheden. Heb eergister de informatie DVD ontvangen, ben onder de indruk, op 8 maart ga ik naar de introductieshow.
Ik heb hem zelf al gereserveerd (9260), mijn 9240 komt te koop als ik hem heb.

De Pioneer F10BT is ook niet verkeerd maar gezien jouw negetieve ervaringen met Pioneer kan ik mij voorstellen dat je geen Pioneer meer wilt, ook hoor ik klachten over de bluetooth van de F10BT, mijn klanten heb ik er nog niet over gehoord.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Voordat er een andere navi overwogen wordt en er eventueel een beslissing daartoe genomen wordt, lijkt het me goed eerst te analyseren wat er eigenlijk mis is met de huidige navi.
Ik heb daartoe een aanzet gegeven in het oorspronkelijke draadje viewtopic.php?p=87200#87200 , en het lijkt me verstandig daar eerst eens naar te kijken. Dat kan ook het eea schelen in de portemonnaie....

Want wat je ook moge denken van Pioneer, zó slecht als het hier gepresenteerd wordt is de 900 niet.
En het feit dat het toestel naar Pioneer teruggeweest is, en daar bekeken is doet me vermoeden dat er iets anders aan de hand is :idea:

Groet,
JW

PS Hier zie je nou wat het probleem is met "crossposten" :oops:
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Terrano
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 feb 2010 01:38

installatie van "mijn systeem"

Bericht door Terrano »

Hey halloo,
Ja mijn F900 is door de autodealer geïnstalleerd, de antenne van het navigatiesysteem is geen haaienvin maar wel het typische vierkante blokje en bij mij staat dit netjes bovenaan op het dashboard, helemaal vooraan bijna tegen het glas van de voorruit.
En het verkeerd aanduiden van de kaart doet ie nog maar net, daarvoor nooit. Het lijkt wel of de gps begint met kleine mankementen maar naargelang de tijd vordert hij meer en meer kuren vertoont.
Ik heb net nog een reaktie gekregen van iemand met dezelfde ervaring...
Momenteel wacht ik op een reaktie en voorstel van Pioneer, alhoewel die reaktie er dan volgens mij wel eerder had moeten komen als je bedenkt dat mijn toestel reeds driemaal terug bij hen is binnengestuurd...

Ik laat zeker het vervolg horen, kwestie dat iedere gebruiker en/of geïnterresseerde er wat van leren kan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Terrano
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 feb 2010 01:38

Bericht door Terrano »

Pioneer heeft op uw opmerkingen zeer accuraat op gereageerd.

Zij hebben volgende voorstel voor u:

Er komt een nieuw toestel, nl AVIC-F910BT
Zij komen zelf de installatie doen
Er wordt een extra element gemonteerd (verbeterde ontvangst)


Zo, ik ben uiteraard benieuwd naar de prestatie's van dit toestel en kijk halsreikend uit naar deze verbeterde versie.
En toch een mooie en zeker snelle reaktie vanwege Pioneer, alvast bedankt...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat klinkt inderdaad veel belovend :D

We zijn benieuwd naar het resultaat.
En uiteraard ook naar hun analyse, want ergens moet er toch iets mis zitten.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Terrano
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 feb 2010 01:38

De F910-BT

Bericht door Terrano »

Zo, de F910-BT is geplaatst door... de autodealer, niemand van Pioneer gezien maar ok, voorlopig doet het toestel zijn werk alleen is er weer een mankementje: Als je de wagen terug start dan komt de radio niet automatisch op de laatst gekozen zender maar pikt hij er gewoon ééntje uit de vastgelegde lijst uit... en is het normaal, als je het kontakt afzet, dat hij dan nog 18 keer plong plong plong... doet? (ik geloof dat die dan de radiozenders afloopt, of een soort back-up maakt, who knows...)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Re: De F910-BT

Bericht door quell »

Terrano schreef:Zo, de F910-BT is geplaatst door... de autodealer, niemand van Pioneer gezien maar ok, voorlopig doet het toestel zijn werk alleen is er weer een mankementje: Als je de wagen terug start dan komt de radio niet automatisch op de laatst gekozen zender maar pikt hij er gewoon ééntje uit de vastgelegde lijst uit... en is het normaal, als je het kontakt afzet, dat hij dan nog 18 keer plong plong plong... doet? (ik geloof dat die dan de radiozenders afloopt, of een soort back-up maakt, who knows...)
Klinkt wederom als een aansluit probleem, zoals permanente +12 niet goed aangesloten.....
Alfa 147 GTA, Alfa ConnectNav+, Pioneer HD1BT updated to HD3BT-II, TeleAtlas camera database.
Diverse Garmins, TomTom, PDAs, GPS horloges etc.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gewoonmich
Normal Member
Normal Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 feb 2009 10:48

Bericht door gewoonmich »

Beste terrano,

Ik ga toch sterk twijfelen aan de kundigheid van jouw dealer. Als ik het zo lees heeft hij de constante en de geschakelde spanning omgedraaid. Ook als ik je vorige postings lees denk ik dat je puls niet of verkeerd is aangesloten. Waarschijnlijk zijn ze dan ook de achteruit vergeten. Je krijgt dan de problemen die u schetsten.

Ook lees ik dat de antenne gewoon op het dashbord zit. Okee het is een goede plek, maar het ziet er niet uit. Een professionele inbouwer had de antenne toch echt uit het zicht gemonteerd onder het dashbord.

Kortom denk ik dat het probleem niet bij pioneer ligt, maar helaas bij uw dealer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • vraag
    door martijnvanieperen1973 » 30 nov 2015 17:38 » in V.A.G
    Reacties: 6
    Weergaves: 785
  • RNS 510 Firmware vraag
    door patriekje92 » 21 jun 2015 13:12 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 1381
  • X801D-U vraag
    door Mathy » 03 apr 2016 01:50 » in Alpine
    Reacties: 1
    Weergaves: 650
  • MMI 3G USA naar Europa
    door Errol1983 » 15 mei 2019 21:57 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 4
    Weergaves: 776
  • nav upgraden naar dvs speler
    door touran142 » 02 mar 2015 12:16 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 414
  • Van Traffic Pro (Slow) 8.0 naar 10.0
    door theeuwke » 19 mei 2018 00:12 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 543
  • upgraden naar discover pro
    door paalpizzle » 31 mei 2015 19:55 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 3457

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”