Ik heb al een aantal jaren een tomtom One(2e editie groene pak), de laatste tijd zijn er veel wegen veranderd en ik wilde het updaten.
Toen ik het aansloot moest er veel gebeuren omdat het zo oud was, op een gegeven moment was het geheugen vol en kon er niets meer bij.
Toen werd ik gevraagd door TomTom Home v2.7 om iets te verwijderen, ik annuleerde.
Deed de tomtom uit, starte het opnieuw op, en weer kreeg ik de melding dat ik moest updaten.
Ik klikte uiteindelijk op updaten en installeren en het programmatje ging zijn gang.
Het probleem: De kaart van West Europa was weg...
En ik kon het nergens vinden, toen heb ik contact gehad met de helpdesk maar dat zorgde ervoor dat het erger werd.
Op een gegeven moment startte tomtom niet meer op nadat ik hun instructies had gevolgd.
Na lang zoeken heb ik op internet Western Europe gevonden als map (met alle bestanden erin:cline.dat ,
cname.dat, cnode.dat, faces.dat, mapinfo.dat, pna,pna, poi.dat, rect, tmccodes.dat, traffic.dat, Western_Europe, Western_Europe.mpr,Western_Europe.pna,Western_Europe-493a01)
[Western Europe versie 660.1256]
Code: Selecteer alles
Toen heb ik Tomtom gereset (er zat geen kaart meer op) --> Deze computer -->"Western_Europe v660.1256" in tomtom gezet --> afgesloten --> weer aangezet --> geactiveerd --> toen werd het automatisch afgesloten.
Nu ik het aanzet werkt tomtom niet meer...hij blijft bevriezen bij de splash screen.