Hallo beste mensen. Om te beginnen zal ik het direct bekennen: ik ben een vrouw, absoluut niet technisch en nog blond ook.
Ik heb een Ford Mondeo Wagon uit 2004 met het onderstaande systeem (foto gekopieerd van een topic van dit forum). Welk systeem het is: geen idee, maar de cracks op dit forum kunnen mij dat vast wel vertellen ...
Het probleem: de GPS kan geen satelietsignaal ontvangen. Nu heb ik volgens mij alle topics gelezen, maar ik kom er niet echt uit. Maar ja, gezien hetgeen in de bovenste regel staat is dat best wel logisch.
Ik heb alle locaties uit de navigatie gehaald - geen resultaat.
Kan iemand mij in niet te technische woorden een stappenplan aanbieden wat ik nog kan doen.
Natuurlijk kan ik naar de garage, maar als ik mijn auto alleen nog maar daar naar binnen rijdt ben ik al net zoveel kwijt als dat ik een nieuwe TomTom koop. En die TomTom is dan nog up to date ook.
Heeft iemand het geduld om mij te helpen?
GPS-problemen
-
- New Member
GPS-problemen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Reken er maar op dat er vocht/water in de voet van de haaienvin (GPS-antenne) op het dak is gekomen waardoor de ontvangst wordt belemmerd
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- New Member
Ik heb geen haaievin, maar een antenne aan de voorkant van m'n dak. Maar ook daar kan vocht inzitten natuurlijk. Ik ben daags voor het probleem ontstond door de wasstraat geweest...Gerritje schreef:Reken er maar op dat er vocht/water in de voet van de haaienvin (GPS-antenne) op het dak is gekomen waardoor de ontvangst wordt belemmerd
Maar zou het voor mij te doen zijn om het te verhelpen of wordt het toch TomTom.
Hide post links |
-
- Senior Member
Het is mij niet bekend dat er in de voor op het dak zittende antenne ook GPS aanwezig zou zijn maar ik hoor het graag van andere (Ford) experts
Het makkelijkste is het om met een vervangende GPS antenne voor gebruik binnen te testen of het dan wel tot resultaat komt.
Hier houdt mijn expertise helaas op, ook mbt de juiste aansluiting van de antenne.
Het makkelijkste is het om met een vervangende GPS antenne voor gebruik binnen te testen of het dan wel tot resultaat komt.
Hier houdt mijn expertise helaas op, ook mbt de juiste aansluiting van de antenne.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Moderator
Je ziet: Gerritje staat blonde vrouwen graag bij!
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
-
- New Member
Lief toch?Higgy schreef:Je ziet: Gerritje staat blonde vrouwen graag bij!
Hide post links |
-
- New Member
Jammer dat ik niet meer tips gekregen heb. Ik ga maar een TomTom kopen. Thanks!
Hide post links |
-
- Senior Member
Dit was de gouden tip, even een andere GPS monteren.Gerritje schreef:Het is mij niet bekend dat er in de voor op het dak zittende antenne ook GPS aanwezig zou zijn maar ik hoor het graag van andere (Ford) experts
€ 25 euries en bent klaar, een beetje dealer test even voor je of dat de oplossing is. 10 minuten werk.
10 tegen 1. Is een gewone GPS aansluiting zoals blaupunkt en VDO.
MVG,
Kobus
TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.
Kobus
TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.
Hide post links |
-
- New Member
Oké! Dan probeer ik dat. Hij moet toch binnenkort gekeurd worden. Ik wist niet dat het zo goedkoop zo zijn. Meestal ben je al de prijs van een TomTom kwijt als je de garage binnen rijdt!
THANKS!
THANKS!
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-