Avic X1R - CNDV-80MT
-
- New Member
Avic X1R - CNDV-80MT
Even kort voorstellen.
Ik ben Marc en heb al sinds enige tijd tot tevredenheid een Avic X1R. Het navigatiesysteem heb ik nieuw aangeschaft in 2006 en gebruik deze nog steeds. Enige is dat vorig jaar de flatkabel kapot was gegaan, maar gelukkig net binnen de garantie.
Aangezien we dit jaar op vakantie gaan en ik het navigatiesysteem ook veel gebruik voor mijn werk, heb ik besloten een update aan te schaffen. De update DVD's heb ik afgelopen weekend opgehaald en geïnstalleerd. Ik was er een beetje huiverig voor, maar alles verliep zonder problemen.
Deze week tijdens het gebruik van de navigatie viel me wel iets vreemds op. Op het moment dat ik de lijst met files en flitsers opvraag krijg ik bij een heleboel meldingen niet de vermelding van het wegnummer. Ofwel er staat alleen maar een locatie waar de files is of de flitser zich bevind zonder dat daarvoor A** staat vermeld. Kan dit aan de update liggen of kan dit ook zijn dat ik een verkeerd TMC kanaal heb gebruikt waarbij de informatie niet goed wordt doorgespeeld.
Ik stel eerst hier de vraag om te kijken of meerdere gebruikers dit probleem hebben. Mocht dat niet het geval zijn, dan zal ik zeker contact opnemen met Pioneer en hun het probleem voorleggen.
Alvast bedankt voor enige reacties.
Ik ben Marc en heb al sinds enige tijd tot tevredenheid een Avic X1R. Het navigatiesysteem heb ik nieuw aangeschaft in 2006 en gebruik deze nog steeds. Enige is dat vorig jaar de flatkabel kapot was gegaan, maar gelukkig net binnen de garantie.
Aangezien we dit jaar op vakantie gaan en ik het navigatiesysteem ook veel gebruik voor mijn werk, heb ik besloten een update aan te schaffen. De update DVD's heb ik afgelopen weekend opgehaald en geïnstalleerd. Ik was er een beetje huiverig voor, maar alles verliep zonder problemen.
Deze week tijdens het gebruik van de navigatie viel me wel iets vreemds op. Op het moment dat ik de lijst met files en flitsers opvraag krijg ik bij een heleboel meldingen niet de vermelding van het wegnummer. Ofwel er staat alleen maar een locatie waar de files is of de flitser zich bevind zonder dat daarvoor A** staat vermeld. Kan dit aan de update liggen of kan dit ook zijn dat ik een verkeerd TMC kanaal heb gebruikt waarbij de informatie niet goed wordt doorgespeeld.
Ik stel eerst hier de vraag om te kijken of meerdere gebruikers dit probleem hebben. Mocht dat niet het geval zijn, dan zal ik zeker contact opnemen met Pioneer en hun het probleem voorleggen.
Alvast bedankt voor enige reacties.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Er zijn inderdaad bekende problemen met de Pioneer software. Maar totnutoe waren deze fouten beperkt tot Denemarken en daarvoor was er ook een systeemupdate beschikbaar. Kijk op de website voor de update.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- New Member
Gerritje, bedankt voor de snelle reply.
Zover ik nu bepalen zijn er nog geen updates beschikbaar voor de CNDV-80MT. De update waarnaar jij refereert zijn voor de 70 versie. Ik zal wel even contact opnemen met Pioneer en de reactie hier plaatsen mocht deze waardevol zijn en een oplossing bevatten.
Zover ik nu bepalen zijn er nog geen updates beschikbaar voor de CNDV-80MT. De update waarnaar jij refereert zijn voor de 70 versie. Ik zal wel even contact opnemen met Pioneer en de reactie hier plaatsen mocht deze waardevol zijn en een oplossing bevatten.
Hide post links |
-
- Senior Member
Je hebt gelijk. Ik haalde de 70 en de 900BT door elkaar.
Het wordt ook allemaal zo ingewikkeld!
Pioneer heeft trouwens mbt tot foutieve software en kaarten wel een heel slechte naam!
Het wordt ook allemaal zo ingewikkeld!
Pioneer heeft trouwens mbt tot foutieve software en kaarten wel een heel slechte naam!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- New Member
Ik lees dit topic met veel interesse, aangezien ik ook van plan ben (was??) om de CNDV-80MT aan te schaffen.
Ik ben daarom zeer benieuwd naar de ervaringen met deze nieuwe versie in de Avic-X1R...... Die heb ik nl. ook....
Groet,
Koen
Ik ben daarom zeer benieuwd naar de ervaringen met deze nieuwe versie in de Avic-X1R...... Die heb ik nl. ook....
Groet,
Koen
Hide post links |
-
- New Member
Beste Marcb,
Heb je intussen al meer ervaringen met de CNDV-80MT dvd's van pioneer of is er al een reactie vanuit Pioneer gekomen?
Ik aarzel nog steeds om ook de nieuwe dvd's te kopen en ben daarom zeer benieuwd naar jouw ervaringen hiermee!!
Groet,
Koen
Heb je intussen al meer ervaringen met de CNDV-80MT dvd's van pioneer of is er al een reactie vanuit Pioneer gekomen?
Ik aarzel nog steeds om ook de nieuwe dvd's te kopen en ben daarom zeer benieuwd naar jouw ervaringen hiermee!!
Groet,
Koen
Hide post links |
-
- Starting Member
Ben ook eigenlijk wel nieuwsgierig naar de reactie! niet dat ik de CNDV-80MT DVD's zal aanschaffen, want een update kan er elk moment aankomen. Niettemin lees ik graag de reactie.Soravic schreef:Beste Marcb,
Groet,
Koen
Groet,
Bourne
Hide post links |
-
- Starting Member
Heb zelf wel een vaag probleem want heb zelf de update aangeschaft en geinstalleerd en sindsdien moet ik eerst lief praten tegen mijn X1r voordat die gaat navigeren,,
Heb de cd's omgeruild geen effect heb de flatcable vervangen en ook geen oplossing..
Het probleem is dat wanneer ik een cd erin zet centraal europa of west europe het maakt niet uit , en dan wil ik een adres invoeren gebeurt er het volgende :
tijdens het adres invoeren terwijl ik wacht totdat de overige lettersverdwijnen die niet meer kunnen voorkomen floept het scherm ineens weer terug naar de kaart
of symptoom 2 als ik dan eindelijk een keer het adres heb kunnen invoeren zegt ie doodleuk tijdens het berekenen van de route,, fouteberekening onmogenlijk.
Ik heb alle kabels nagelopen, alles zit er goed in, speedpult iso kabels enz enz enz ,,
heb het internet afgezocht kan eigenlijk ook geen soortgelijke problemen vinden , en dus ook geen oplossingen...
(btw m'n garantie periode is voorbij )
Heb de cd's omgeruild geen effect heb de flatcable vervangen en ook geen oplossing..
Het probleem is dat wanneer ik een cd erin zet centraal europa of west europe het maakt niet uit , en dan wil ik een adres invoeren gebeurt er het volgende :
tijdens het adres invoeren terwijl ik wacht totdat de overige lettersverdwijnen die niet meer kunnen voorkomen floept het scherm ineens weer terug naar de kaart
of symptoom 2 als ik dan eindelijk een keer het adres heb kunnen invoeren zegt ie doodleuk tijdens het berekenen van de route,, fouteberekening onmogenlijk.
Ik heb alle kabels nagelopen, alles zit er goed in, speedpult iso kabels enz enz enz ,,
heb het internet afgezocht kan eigenlijk ook geen soortgelijke problemen vinden , en dus ook geen oplossingen...
(btw m'n garantie periode is voorbij )
Hide post links |
-
- Senior Member
-
- Starting Member
hmm kunnen er proberen schoon te maken maar hoe ?
heb volgends mij ergends gelezen dat er geen schoonmaak cd met zo'n borsteltje in mag :S
heb volgends mij ergends gelezen dat er geen schoonmaak cd met zo'n borsteltje in mag :S
Hide post links |
-
- Senior Member
Inderdaad, beslist geen schoonmaak CD gebruiken.
De unit zal open moeten, en vervolgens dan het lensje schoonmaken met wat isopropanol. Een voorbeeld hoe je zoiets doet is te zien in http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... php?t=9584 echter hoe dat precies gaat bij een X1(R) weet ik niet.
Maarreh, als ik dit http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... 0728#80728 zo lees, vraag ik me af of je hier nog wel aan moet beginnen
Groet,
JW
De unit zal open moeten, en vervolgens dan het lensje schoonmaken met wat isopropanol. Een voorbeeld hoe je zoiets doet is te zien in http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... php?t=9584 echter hoe dat precies gaat bij een X1(R) weet ik niet.
Maarreh, als ik dit http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... 0728#80728 zo lees, vraag ik me af of je hier nog wel aan moet beginnen
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- New Member
Je hebt wel van die speciale reinigings cd's speciaal voor navigatie/dvd spelers voor in de auto. het bedrijf wat erachter zit staat zelfs garant dat het werkt.
Hier een link naar de website:
http://www.noscratch.nl/products/165/Ca ... php?id=165
Hier een link naar de website:
http://www.noscratch.nl/products/165/Ca ... php?id=165
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat verhaal is al eens eerder langsgekomen. Ja, het werkt vast wel even, maar het gevolg is dat de ellende alleen maar groter wordt. En garantie op wat?
Het dringende advies blijft dus: niet gebruiken. Daarover is oook heel veel geschreven door duitse deskundigen, met mega-ervaring op het gebied van navigatiesystemen in auto's.
Groet,
JW
Het dringende advies blijft dus: niet gebruiken. Daarover is oook heel veel geschreven door duitse deskundigen, met mega-ervaring op het gebied van navigatiesystemen in auto's.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
En ik geef je de garantie dat het 100% zeker scratcht
Het is precies dezelfde reinigings cd als bij elk ander. Alleen de wervende teksten zijn anders
Bovendien staat er volgens mij nergens iets over garantie mbt de reinigings cd
Het is precies dezelfde reinigings cd als bij elk ander. Alleen de wervende teksten zijn anders
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik heb deze reinigings cd al een poosje en ook gebruikt, zonder enig probleem.Gerritje schreef:En ik geef je de garantie dat het 100% zeker scratcht
Ik heb deze cd vergeleken met een "gewone reinigings cd" en het borsteltje is aanmerkelijk zachter.
En wat bedoel je precies met je laatste zin?
Hide post links |
-
- Senior Member
Raymember schrijft dat het bedrijf garant staat dat het werkt
Maar zelfs die bewering wordt nergens geuit
Maar zelfs die bewering wordt nergens geuit
Hide post links |
-
- Senior Member
Dan bij deze, het werkt.
Half jaar geleden werdt mijn DVD niet goed meer gelezen, na 1x schoonmaken met bovenstaande CD geen problemen meer gehad met deze storing.
Half jaar geleden werdt mijn DVD niet goed meer gelezen, na 1x schoonmaken met bovenstaande CD geen problemen meer gehad met deze storing.
Hide post links |
-
- Senior Member
Precies, da's wat ik in mijn posting hierboven schreef
Maar er is er al vaker wat over dit onderwerp geschreven. Was jij, als ik me goed herinner, daar ook niet in/bij betrokken?
Groet,
JW
Maar er is er al vaker wat over dit onderwerp geschreven. Was jij, als ik me goed herinner, daar ook niet in/bij betrokken?
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Niet dat ik weet, maar geloof me, niet alles is slecht, en als je het alleen maar gebruikt wanneer het echt nodig is( hoe vaak komt het nu voor dat de laser vuil is) is er niets aan de hand. Ik heb er ervaring mee en dat kan jij en andere niet zeggen.
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik had deze postings viewtopic.php?p=43401&search_id=1792951187#43401 in gedachten. Daarin schreef hij: maar ik zal in het vervolg het niet meer zoveel gaan gebruiken.Mazurka schreef:Niet dat ik weet, maar geloof me, niet alles is slecht, en als je het alleen maar gebruikt wanneer het echt nodig is( hoe vaak komt het nu voor dat de laser vuil is) is er niets aan de hand. Ik heb er ervaring mee en dat kan jij en andere niet zeggen.
Kennelijk van iemand anders.....
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik kom hier mijzelf niet tegen, maar in dat topic ging het over een gewone reinigings cd en hier hebben we het over een cd die speciaal voor navigatie systemen gaat. Dit is zoals ik al eerder schreef een hele andere v.w.b. het borsteltje.
Kom hem maar eens uitproberen dan wijzig je misschien je standpunt.
Kom hem maar eens uitproberen dan wijzig je misschien je standpunt.
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik peins er niet over een reinigings-CD te gebruiken.
Mijn 5500 werkt nog altijd zonder problemen, en als het lezen van een DVD al eens een probleem gaat geven maak ik de laserlens schoon volgens de beproefde methode. Zoals beschreven in viewtopic.php?t=9584 Dáár is het succes 100% gegarandeerd.
Groet,
JW
Mijn 5500 werkt nog altijd zonder problemen, en als het lezen van een DVD al eens een probleem gaat geven maak ik de laserlens schoon volgens de beproefde methode. Zoals beschreven in viewtopic.php?t=9584 Dáár is het succes 100% gegarandeerd.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
@JW,JW schreef:Precies, da's wat ik in mijn posting hierboven schreef
Groet,
JW
Je bedoelt dit topic viewtopic.php?t=13870 daar had ik het over de CD zoals hierboven. Dus je herinnering was goed, alleen een verkeerd topic waar je aan refereert.
Gr.
Hide post links |
-
- Senior Member
Bedankt voor de aanvulling. Toch dus
Groet,
JW
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 494